با تکه پارچه مبلی چی درست کنم؟
دکوراسیون

با تکه پارچه مبلی چی درست کنم؟

با تکه پارچه مبلی چی بدوزم؟

در صنعت مبل سازی ضایعات و تکه پارچه مبلی بسیاری تولید میشود که با قیمت بسیار کمی به فروش میرسند. اگر شما فردی خلاق هستید میتوانید با خرید این تکه پارچه مبلی کاور، کوسن، عروسک پارچه ای و غیره برای خود بدوزید. در صورتی که به دنبال ایده های جالب و کاربردی هستید،جای درستی آمدید. آداک پریمیوم در این مطلب از مجله آداک چند ایده ساده و کاربردی برای استفاده دوباره از تکه پارچه های مبلی برای شما عزیزان گردآوری کرده است.

دوخت روکش صندلی با تکه پارچه مبلی

در صورتی که صندلی پشتی یا نشیمن مبلمان راحتی شما خراب شده است و خرید صندلی جدید در لیست کارهای شما نیست، می توانید با کمک تکه پارچه مبلی آن ها را تعمیر کنید. اگر پارچه مبلی شما یک تکه بزرگ است می توانید از پارچه یک رنگ استفاده کنید. در صورتی که تکه پارچه های شما کوچک هستند، آن‌ها را به صورت الگو بدوزید و از آن برای روکش کردن صندلی قدیمی استفاده کنید تا ظاهری تازه به آن ببخشید.

حتما بخوانید:

آموزش دوخت کاور مبل راحتی

تکه پارچه مبلی

روکش مبل با تکه پارچه مبلی

از تکه پارچه های مبلی به عنوان فرش استفاده کنید

پارچه های مبلی معمولا دارای جنس مقاوم و طرح و رنگ های زیبا می باشند. شما میتوانید با دوخت و متصل کردن این تیکه ها به یکدیگر یک روفرشی زیبا برای پهن کردن بر روی فرش داشته باشید. همچنین در صورتی که کف خانه شما پارکت است، می توانید آن را به عنوان فرش بین مبلمان پهن کنید.

با تکه های پارچه مبلی کوسن های رنگارنگ بدوزید

کوسن های رنگی روی مبلمان یا روی تخت خواب تک رنگ بر زیبایی ان می افزاید. شما میتوانید تکه پارچه مبلی را به صورت مربعی یا اشکال دیگر برش داده و آن ها را به یکدیگر بدوزید. و ان ها را به روکش کوسن های زیبا و رنگارنگ تبدیل کنید.

حتما بخوانید:

انتخاب پارچه مبلی برای کوسن مخصوص خوش سلیقه ها

دوخت جامدادی از ضایعات پارچه مبلی

از تکه پارچه های مبلی می توانید جامدادی با طرح های متفاوت درست کنید. اگر واقعاً تکه‌هایی از هر رنگی در رنگین کمان دارید، این یک ایده عالی است. عرض مورد نیاز خود را برای خودکار، مداد رنگی، مداد انتخابی خود اندازه بگیرید، ضایعات خود را با مقدار کمی درز برش دهید و با یک پارچه پشتی یا رویه به هم بدوزید تا کیسه های خودکار ایجاد کنید. سپس کل چیز را می‌توان پیچانده و با کراواتی که می‌تواند از بقایای پارچه نیز ساخته شود، به هم گره بزنید.

تکه پارچه مبلی برای کوسن

تکه پارچه مبلی برای کوسن

دوخت جغد پارچه ای

این اسباب‌بازی‌های نرم جغد را می‌توان در هر تعداد ترکیب رنگی ساخت. این عروسک ها یک هدیه کوچک سریع برای دوخت برای بچه های کوچک هستند. شما می توانید آموزش کامل و همچنین الگوهای رایگان الگوی جغد نرم را با یک سرچ در گوگل بیابید.

دوخت زیر لیوانی یا زیر قابلمه ای 

تکه پارچه مبلی کوچک برای دوخت زیر لیوانی بسیار مناسب هستند. شما میتوانید زیر لیوانی را به شکل های متفاوت برگ یا دایره ای شکل بدوزید. برای دوخت زیر لیوانی برگ شکل، دو تکه پارچه را به صورت برگ برش دهید. می توانید داخل آن را از تکه پارچه ها یا الیاف پر کنید. و سپس کافی است پارچه های برگ شکل را به یکدیگر بدوزید. زیر لیوانی شما آماده است. همچنین می توانید زیر قابلمه چند تکه نیز از این پارچه ها بدوزید. برای این کار پارچه ها را به شکل پنج ضلعی برش داده و آن را به یکدیگر بدوزید.

پرفروش ترین محصولات

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *