هر طاقه مبلی چند متر است
دکوراسیون

اندازه متراژ پارچه مبلی

به نظر شما اندازه متراژ پارچه مبلی و عرض پارچه مبلی دارای چه استانداردی است؟ آیا عرض همه پارچه های مبلی با یکدیگر برابر است یا این اندازه در پارچه های گوناگون متفاوت می باشد؟ اگر شما نیز سوالاتی از این قبیل برایتان پیش آمده است، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید. اندازه عرض پارچه مبلی یکی از نکات مهمی است که در هنگام سفارش و خرید این محصولات باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در بازار پارچه فروشی اصطلاحاتی برای اندازه گیری و فروش پارچه وجود دارد شما برای اینکه با اصطلاحات رایج در بازار پارچه فروشی ها آشنا شوید تا انتها همراه مقاله امروز مجله آداک باشید. 

 

طاقه پارچه مبلی چیست؟

اگر بخواهیم  طاقه پارچه مبلی را از نظر ظاهری بررسی کنیم باید بگوییم که دارای شکل استوانه ای مانندی هستند؛ البته در برخی اوقات نیز به صورت مکعب مستطیل می باشد، به طاقه هایی که به صورت استوانه ای می باشد در بازار پارچه فروش ها رول گفته می شود و به طاقه هایی که دارای ظاهری شبیه مکعب مستطیل می باشند، طاقه کتابی می گویند.

نکته جالب درباره طاقه پارچه مبلی این است که عرض آنها به معنی عرض موجود در پارچه ها نمی باشد، علت این امر را میتوان در نحوه پیچیدن طاقه ها دانست کارخانه طاقه پارچه مبلی را به صورت یک لا یا دولا می پیچیند بنابراین زمانی که می گوییم طاقه کتابی پارچه ای عرض 150 سانتی متری دارد یعنی عرض واقعی آن 75 سانتی متر است، چراکه پارچه مبلی از وسط تا شده است.

 

طاقه پارچه مبلی چیست

 

یک طاقه پارچه مبلی چند متر است

قیمت پارچه را خیلی از فروشندگان بر حسب طاقه بیان می کنند. طاقه پارچه مبلی از اصطلاحات رایج می باشد. گاهی اوقات افراد به اشتباه آن را تاقه می نویسند و در گفتار عادی به آن توپ پارچه می گویند. با این حال شکل گفتاری و نوشتاری این اصطلاح به صورت طاقه می باشد. 

 یک توپ پارچه شامل 100 متر یا 45 یارد پارچه است. با این حساب میتوانیم بگوییم که یک طاقه پارچه مبلی همان 100 متر می باشد. لازم به ذکر است زمانی که از فروشنده درباره اینکه یک طاقه پارچه مبلی چند متر است، پرسش می کنید. حتما درباره عرض پارچه مبلی هم سوال کنید زیرا عرض پارچه های مبلی در طاقه ها با یکدیگر متفاوت می باشند و ممکن است به یک یا دولا تقسیم شده باشند.

 

طاقه پارچه مبلی

 

استاندارد متراژ پارچه مبلی

اگر به یک مرکز فروش پارچه مبلی سر بزنید، متوجه خواهید شد که این پارچه ها در عرض های گوناگونی به فروش می رسند. اما در این میان، بهترین و استانداردترین پارچه مبلی دارای عرض 1.4 متر هستند. زیرا در این حالت پارچه شما هیچ گونه دورریزی نخواهد داشت و در نتیجه نهایت صرفه جویی را در هزینه ها خواهید کرد. با این حال در بازار شاهد وجود پارچه های مبلی با عرض 2.8 و 3 متر نیز هستیم، پارچه هایی با این عرض بیشتر مناسب استفاده در دوخت پرده هستند و برای مبلمان استفاده نمی شوند. زیرا دورریز زیادی دارند و خرید آن ها به صرفه نیست.

 

اندازه استاندارد عرض پارچه مبلی

 

آیا جنس پارچه مبلی در عرض آن تغییری ایجاد می کند؟

آیا عرض پارچه مبلی مسکو با عرض پارچه مبلی مازراتی برابر است؟ این سوالی است که ممکنه برای بسیاری از خریداران پارچه پیش بیاید. باید بگوییم که استاندارد بیان شده در بخش قبلی برای تمامی پارچه های مبلی صدق می کند و هیچ گونه تفاوتی در عرض این پارچه ها وجود ندارد. عرض پارچه مبلی شانل نیز از همین قانون پیروی می کند. بنابراین هنگامی که تعیین می کنید برای رویه کوبی مبل نیازمند 20 متر پارچه هستید، با ضرب کردن عدد 20 در 1.4 مقدار پارچه نهایی با واحد متر مربع به دست خواهد آمد. البته این نکته را نیز بگوییم که به دلیل محدودیت در عرض پارچه های مبلی ممکن است مقداری دورریز پارچه داشته باشید. در هر صورت به صفر رساندن میزان این دور ریز اجتناب ناپذیر است.

 

جنس پارچه مبلی

 

قیمت پارچه مبلی راحتی بر حسب یارد

قیمت پارچه مبلی راحتی را زمانی که خرید آن را به صورت عمده انجام می دهید نسبت به خرید خرد به صرفه تر می باشد. هنگامی که می خواهید درباره قیمت پارچه اطلاعات کسب کنید، ممکن است که فروشنده قیمت آن را برحسب یارد ذکر کند. یارد نوعی واحد اندازه گیری پارچه است. استفاده از این واحد در کشورهای خارجی نسبت به ایران مرسوم تر می باشد. آنها از یارد به عنوان اندازه گیری طول و عرض پارچه استفاده می‌کنند. در حالت کلی یک یارد معادل با 90 سانتی متر می باشد.

زمانی که می خواهید پارچه خارجی خریداری کنید، قیمت پارچه بر حسب یارد ذکر می شود، برای مثال زمانی که فروشنده به شما می گویند این پارچه خارجی 50 یارد است منظور او این است که پارچه شما 45 متر می باشد.

 

قیمت پارچه مبلی

 

پارچه های مبل چه ویژگی هایی دارند

1. مبل نخی خالص

پنبه خالص بیشتر از پارچه های دیگر احساس راحتی به فرد منتقل میکنند. کاناپه ای که از پارچه پنبه ای خالص ساخته شده است، قابلیت تنفس و نرمی دارد و با نشستن روی آن راحتی بسیار خوبی خواهید داشت. مبل های نخی خالص در حال حاضر سهم بیشتری در بازار دارند. علاوه بر این ویژگی ها، قیمت مبل نسبت به دیگر مبلمان ها ارزان است، اما هنوز هم برخی ایراداتی مانند کشش ضعیف و عدم مقاومت در برابر سایش را دارد. اگر در جنوب کشور زندگی میکنید به دلیل رطوبت زیاد هوا و کنتراست گاز ممکن است پارچه کپک بزند. بنابراین، مبل های نخی خالص مبلمان حساسی میباشد و این نوع مبل نیاز به تلاش بیشتری در فرآیند مراقبت و نگهداری روزانه دارد.

 

2. مبل های فلانل

مبل های فلانل عمدتا حاوی پارچه های مخملی، جیر و … هستند. و به دلیل اینکه پارچه های پانل نسبتا قیمت بالایی دارند قیمت مبل فلانل نیز بالا رفته است. مبل های فلانل یک مبل نرم و راحت برای نشستن است و کیفیت و مقاومت آن بسیار بهتر از پنبه و کتان است. در برابر گرد و غبار و کثیفی نیز مقاوم است، اما پارچه های فلانل در کنار این ویژگی های خوبی که دارد، ایراداتی دارد مثل این که به راحتی الکتریسیته ساکن تولید می کند، موی انسان یا موی حیوانات به راحتی به سطح پارچه می چسبد و به سختی تمیز می شود. باید توجه داشته باشید مه الکتریسیته ساکن طولانی مدت ممکن است تاثیر خاصی بر سلامت انسان داشته باشد.

3. مبل کتانی

پارچه های کتان نفوذ پذیری هوا و هدایت الکتریکی خوبی دارد، برای تابستان بسیار مناسب است. تثبیت رنگ کتانی بسیار خوب است و مقاومت خوبی دارد. خاصیت آنتی باکتریال خوب که این پارچه دارد باعث می شود که مبل حتی در محیط مرطوب تغییر شکل ندهد. البته کتان یک عیب قابل توجه نیز دارد، از جمله اینکه خاصیت ارتجاعی خوبی ندارد، بنابراین توانایی مبل برای تعمیر و بازیابی بسیار محدود است.

 

4. مبل ترکیبی

عموماً پارچه هایی مانند پنبه، کتان و سایر مواد الیاف شیمیایی ترکیب می شوند. کیفیت پارچه ترکیبی نسبت به پارچه های قبلی نسبتا ضعیف است، اما قیمت بسیار ارزان تر خواهد بود. با بهبود فناوری ترکیب، کیفیت مبل های ترکیبی هر روز بهتر، انعطاف پذیر تر و بادوام تر می شود. در واقع، بخش بزرگی از مبل هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، ترکیبی هستند. اگر بودجه کمی دارید و میخواهید یک مبل راحت با کیفیت مناسب داشته باشید این گزینه یکی از بهترین گزینه ها برای شما میباشد

 

ویژگی های پارچه مبلی

 

قوانین انتخاب پارچه مبل

هنگام انتخاب مواد برای اثاثه یا لوازم داخلی و مبلمان راحتی، توصیه می شود بر روی پارامترهای زیر تمرکز کنید:

  1. طرح: مواد باید به طور هماهنگ در فضای داخلی اتاقی که مبل در آن نصب می شود، قرار گیرد. توصیه می شود پارچه هایی با طرح سه بعدی انتخاب کنید. این مواد همیشه تمیز و جذاب به نظر می رسند، حتی اگر ساییدگی های جزئی در طول زمان ظاهر شوند.
  2. مقاومت در برابر سایش: توصیه می شود محصولاتی با ارزش سیکل ساینده 20000 انتخاب کنید. این پارچه ها برای مدت طولانی بدون تغییرات خارجی دوام خواهند داشت. برای پی بردن به این پارامتر، کافی است به اسناد پیوست شده به پارچه نگاه کنید.
  3. تراکم: بهتر است پارچه ای با نشانگر 330 گرم در متر مربع خریداری کنید تا تراک مناسبی داشته باشد.
  4. ثبات: توصیه می شود موادی را خریداری کنید که پس از شستشو در خانه تغییر شکل نمی دهند.
  5. توانایی قرص زدن: این نشانگر قابلیت بازیافت مواد را نشان می دهد. پارچه باید بتواند بیش از 500 چرخه سایش را تحمل کند. فقط در این صورت هیچ دانه ای روی سطح تشکیل نمی شود.
  6. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش: این نشان می دهد که سایه های مواد حتی با قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید رنگ و روشنایی خود را از دست نمی دهند.
  7. پارچه باید نرم باشد و هنگام لمس و نشستن احساس راحتی به فرد منتقل کند.

 

نکات مهم در هنگام خرید پارچه مبلی

حالا که با اندازه استاندارد عرض پارچه مبلی و قوانین انتخاب پارچه مبل آشنا شدید، بهتر است چند نکته طلایی برای داشتن بهترین خرید پارچه مبلی را به شما بگوییم:

  • در هنگام خرید پارچه مبلی بهتر است سعی کنید چند متر پارچه اضافه تر تهیه نمایید. در این صورت در هنگام آسیب دیدن یکی از مبلمان، به آسانی می توانید پارچه آن را تعویض کنید. اما در صورتی که بخواهید مجددا عین همان پارچه قبلی را در بازار پیدا کرده و خریداری نمایید دچار مشکل می شوید و ممکن است موفق نشوید. دلیل این موضوع امکان تغییر اندک رنگ پارچه ها در تولید مجدد آن ها است. در واقع رنگ طاقه های پارچه اندکی با یکدیگر تفاوت دارند و همین موضوع کار را کمی دشوار می کند.
  • برای خرید پارچه مبلی به مراکز عرضه کننده معتبر مراجعه نمایید. زیرا در این صورت می توانید محصولات مورد نظر را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت خریداری کنید. در این راستا مجموعه آداک پرمیوم را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید کلکسیونی از انواع این پارچه ها را در سایت این مجموعه مشاهده کرده و آن ها را با تخفیفات ویژه را خریداری نمایید.

 

نکات مهم در هنگام خرید پارچه مبلی

 

خرید و قیمت پارچه مبلی از آداک

در این مطلب از آداک سعی کردیم تا بیشتر به اندازه های پارچه مبلی و مفهوم طاقه پارچه مبلی اشاره کنیم. همچنین با اصطلاحات دیگری مانند یارد و توپ پارچه آشنا شدیم و دانستیم که آشنایی با این مفاهیم به شما در محاسبه قیمت پارچه مبلی کمک میکند. شما میتوانید خرید انواع پارچه مبلی راحتی و سلطنتی از فروشگاه اینترنتی آداک در کمترین انجام دهید. این مجموعه با ارائه پارچه های مرغوب و با کیفیت ایرانی این فرصت را در اختیار کاربران نهاده تا با قیمت مناسب اقدام به خرید محصولی با کیفیت کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه خرید یا قیمت پارچه مبل راحتی با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *