آشنایی با پارچه مبلی پشمی برای مبل راحتی
دکوراسیون

آشنایی با پارچه مبلی پشمی برای مبل راحتی 1401

پارچه مبلی پشمی یکی از انواع پارچه مبلی و رومبلی است که محبوبیت زیادی در صنعت مبلمان در سراسر دنیا دارد. با کیفیت ترین پارچه مبلی پشمی مبلمان راحتی خانگی و مبلمان اداری را میتوانید از آداک پریمیوم در طرح ها و رنگ های متنوع خریداری کنید. در این مطلب مجله آداک شما را با انواع پارچه مبلی پشمی آشنا میکنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

پشم نوعی پارچه است که از موهای حیوانات مختلف تهیه می شود. بیشتر مردم کلمه پشم را با گوسفند مرتبط می دانند. اما در واقع انواع مختلفی از پشم در جهان وجود دارد که از حیواناتی غیر از گوسفند گرفته می شود.

پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی

برای تولید پشم، تولیدکنندگان موهای حیوانات را جمع آوری می کنند تا نخ بسازند. سپس این نخ به یک لباس یا شکل دیگری از پارچه دوخته می شود. پشم به دلیل دوام و گرما شناخته شده است. بسته به نوع مویی که تولید کننده برای ساخت پشم از آن استفاده می کند، پارچه ممکن است از عایق طبیعی بهره مند شود که حیوان را در طول زمستان گرم نگه می دارد.

برای قرن ها، پشم و پنبه به عنوان بهترین پارچه های جهان محسوب شده اند. پشم به دلیل خواص منحصر به فرد خود دارای مزایای ویژه ای است. در حالی که پنبه تقریباً به طور کامل از سلولز گیاهی تشکیل شده است.

در مقایسه با پنبه و سایر مواد گیاهی یا الیاف مصنوعی، پشم بسیار مقاوم در برابر آتش است. بنابراین، این نوع پارچه در کاربردهایی که نیاز به کاهش اشتعال دارند بسیار مفید است.

راهنمای خرید پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی

توجه به راهنمای خرید پارچه مبلی پشمی به دلایلی مانند کیفیت، برند، سبک و مدل پارچه و سازگاری با سبک و سیاق دکوراسیون منزل بسیار مهم است.

پشم به دو دسته الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تقسیم می شود که از نظر کیفیت، طول عمر و دوام متفاوت هستند.

پارچه مبلی پشمی از الیاف پشم طبیعی یا الیاف مصنوعی یا ترکیبی از این دو تولید می شوند.

قیمت خرید پارچه های پشمی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • نوع و کیفیت الیاف اصلی
  • برند و اعتبار شرکت تولید کننده محصول
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت کالاها
  • نحوه خرید در بازار و مقدار مورد نیاز و مورد نیاز.
  • کیفیت پارچه و دوخت

پشم کجا تولید می شود؟

پارچه مبلی پشمی

استرالیا بزرگترین تولید کننده پشم است و 25 درصد از پشم تولیدی جهان را تولید می کند. چین به عنوان بزرگترین بازار صنعت نساجی و پارچه در جهان، 18 درصد از پشم جهان را تولید می کند. با 17 درصد، ایالات متحده سومین تولیدکننده پشم و نیوزیلند با 11 درصد تولید پشم در جهان در رتبه چهارم قرار دارند.

معمولاً افراد ساعت‌ها به جستجوی مدل مورد نظر خود در مبل‌فروشی یا نمایشگاه می‌پردازند، یا تمام تلاش خود را می‌کنند یا در هنگام جستجوی مبل تمام تلاش خود را می‌کنند. از نظر کیفیت، کارایی و زیبایی، مدلی است که مطابق با سلیقه و علایق آنهاست. یکی از عوامل اصلی که کیفیت مبل هایی را که خریداری می کنید تعیین می کند، پارچه مبل شماست.

علاوه بر این مشکل، برخی از افراد تصمیم به تعویض پارچه مبل قدیمی، آسیب دیده یا پاره خود می گیرند و نیاز به راهنمایی دارند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای انتخاب پارچه جدید بگیرند. پارچه مبلی ابریشمی یکی از این مدل پارچه های مناسب برای مبل است.

پرفروش ترین محصولات

درباره پارچه مبلی پشمی بیشتر بدانید…

پارچه مبلی پشمی

پارچه مبلی پشمی در مبل لاکچری

پارچه های به کار رفته در مبل ها بسیار متنوع است. این پارچه ها در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود است.

با این حال، از نظر جنسیت، همه آنها به دسته های زیر خلاصه می شوند:

  1. پارچه های طبیعی: این پارچه ها از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، کتان، چرم یا ابریشم ساخته می شوند.
  2. پارچه های مصنوعی: الیاف مورد استفاده در ساخت این نوع پارچه ها از نایلون، پلی استر یا ویسکوز ساخته شده است.
  3. ترکیب پارچه: همانطور که از نام آن پیداست، این دسته پارچه ترکیبی از پارچه های طبیعی و مصنوعی است.

ویژگی های پارچه پشمی برای مبل

در ادامه به شرح کلی هر یک از آنها می پردازیم. پارچه مبلی پشمی یکی از رایج ترین انواع پارچه هایی است که در ساخت روکش مبل استفاده می شود. پارچه های مبل پشمی از الیاف پشم حیوانی قوی و بادوام ساخته شده اند که در برابر سایش، لکه، تغییر رنگ و چین و چروک مقاوم هستند. علاوه بر این، این نوع پارچه گرد و غبار را جذب نمی کند و نسبت به سایر پارچه های طبیعی کمتر قابل اشتعال است.

پشم یکی از قدیمی ترین انواع پارچه های مورد استفاده در ساخت مبل است که امروزه استفاده از آن نسبتا قدیمی است. مبل هایی که از این نوع پارچه استفاده می کنند عمدتا در محیط های سرد استفاده می شوند. اما از طرفی این نوع پارچه با کشش و مقاومت بالا حس بسیار نرمی دارد.

این پارچه مبل نسبتا بادوام است و در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شود و گرد و غبار زیادی به خود جذب نمی کند و به راحتی چروک نمی شود اما قیمت آن در بین پارچه های مبل بالاست.

جدا از تمام عناصر ذکر شده، پشم کاملاً سازگار، دوستدار طبیعت است و هیچ آسیبی ندارد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *