نکات مهم شست و شوی پرده در خانه
دکوراسیون

نکات مهم شست و شوی پرده‌ در خانه | 5 مدل پرده

شست و شوی پرده در خانه {شست و شوی پرده در خانه: قطعا همه‌ی شما با پرده‌ها‌ی کثیف و کدر که از بدترین آفت‌های دکوراسیون خانه‌ هستند، درگیر شده‌اید. شستن پرده سفید در خانه یکی از به صرفه‌ترین راه‌ها برای نجات دکوراسیون‌ خانه‌تان است. پس اگر هنوز با شستن پرده‌ در خانه مشکل دارید، این مطلب مجله آداک برای شما مفید است.

شست و شوی پرده در خانه

شست و شوی پرده در خانه

پرده‌ها به دلیل اینکه مدام در معرض جریان هوا قرار دارند، زودتر از سایر پارچه‌ها و لوازم خانه کثیف می‌شوند. این موضوع در شهرهایی که آلودگی هوا دارند بیشتر اتفاق می‌افتد. پس مهم است که پرده‌هایتان را هر هفته با کمک جارو برقی و یا برس مخصوص، گردگیری کنید. همچنین بهتر است زود به زود پرده‌هایتان را بشویید تا آلودگی‌ها در تار و پود آن‌ها نمانند و بعدا کدر و چرک مرده نشوند. به همین دلیل است که با شستن پرده در خانه می‌توانید هم در وقت و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

شست و شوی پرده در خانه

شست و شوی پرده در خانه

نحوه شست و شوی پرده در خانه | انواع پرده

پرده‌ها براساس کاربردهای مختلف، جنس‌های متفاوتی دارند که توجه به آن‌ها برای شست و شو بسیار مهم است. در اینجا به نکاتی که برای شستن انواع پرده لازم است بدانید، می‌پردازیم.

1-پرده حریر: این پرده‌ها بخاطر ظرافت‌شان به مراقبت بیشتری نیاز دارند. پرده‌های حریر باید در ماشین لباسشویی و با آب سرد و شوینده ملایم شسته شوند. یادتان باشد ماشین لباسشویی نباید پر باشد.

2-پرده مخمل: اگر می‌خواهید پرده مخمل‌تان را در ماشین لباسشویی بیندازید، مطمئن شوید که رنگ نمی‌دهند. این کار را به کمک یک پارچه سفید نم‌دار می‌توانید انجام دهید.

3-پرده‌های توری و نخی: شستن این پرده ها با ماشین لباسشویی بسیار راحت است. نکته مهم این است که بهتر است این پرده‌ها را هنگامی که کمی نم‌دار هستند آویزان کنید تا ایستایی آن‌ها حفظ شود.

4-پرده زبرا: شستن این مدل پرده‌ها بسیار آسان است؛ چه آن را از کرکره جدا کنید چه نه. برای شست و شو شما به یک پارچه یا اسفنج و مقداری آب و ماده شوینده نیاز دارید. یادتان باشد پس از شستن آن را با یک پارچه‌ی تمیز دیگر خشک و سپس نصب کنید.

5-پرده چوبی: این نوع پرده‌ها نباید مستقیما با آب شسته شده و یا آبکشی شوند. چراکه نفوذ آب به داخل چوب باعث از بین رفتن رنگ و روی آن شده و پوسیدگی چوب را تسریع می‌کند. پس بعد از شستن پرده با یک اسفنج نرم،‌ آن را حتما در هوای آزاد و جلوی آفتاب خشک کنید.

شستن پرده در خانه

شستن پرده در خانه

شستن پرده در خانه با ماشین لباسشویی

امروزه ماشین‌های لباسشویی شست و شوی پرده در خانه را بسیار راحت‌تر کرده‌اند. با این حال لازم است به یکسری نکات توجه کنید تا پرده‌هایتان طول عمر بیشتری داشته باشند. اول آنکه باید پرده‌ها با جنس‌های متفاوت را به صورت جداگانه در لباسشویی انداخت. دوم باید پس از گردگیری هرچیز اضافه‌ای مانند گیره‌‌ها، سرب پایین پرده و… را از پارچه پرده جداکرد تا ماشین لباسشویی آسیب نبیند. بعد از آن برای جلوگیری از چرک مردگی پرده‌ها باید آن‌ها را درون تشت آب و صابون به مدت یک الی دو ساعت خیساند. در آخر هم بهتر است از پودر آنزیم دار برای شست و شوی بهتر پرده استفاده کنید. ماشین‌های لباسشویی یک برنامه مختص شستن پرده‌ها دارند که در برندهای مختلف، متفاوت است.

شستن پرده در خانه با دست

نکات مهمی وجود دارند که برای شست و شوی پرده در خانه با دست، باید بدانید. دمای آب نباید خیلی زیاد باشد. آب ولرم بهترین گزینه برای شستن پرده‌هایتان است. پرده‌‌ها را جداگانه و بر اساس تفکیک جنس و رنگ بشویید. نباید پرده‌ها خصوصا حریر را که جنس ظریف‌تری دارند چنگ زد. همیشه با ملایمت آن‌ها را بشویید. و در آخر، هرگز از شوینده‌های خیلی قوی استفاده نکنید.

پرده‌ها همیشه یک بخش مهم در دکوراسیون داخلی خانه‌‌های ایرانی بوده‌اند که در رنگ‌ها، سبک‌ها و جنس‌‌های گوناگون تولید و در قسمت‌‌های مختلف خانه استفاده می‌شوند. پرده‌‌ها به نگهداری و شست و شوی مداوم نیاز دارند تا بتوانند زیبایی خود را حفظ کنند. در این مطلب از دکورمگ به موضوع مهم شستن پرده در خانه پرداختیم. امیدواریم از آن لذت برده باشید.

خرید انواع لوستر برای خانه و محل کار

چگونه پرده ها را در خانه تمیز کنیم

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *