پارچه استوک چیست
دکوراسیون

پارچه استوک چیست؟

تعریف پارچه استوک

ممکن است در هنگام خرید پارچه مبلی با محصولاتی تحت عنوان پارچه استوک روبرو شوید. حال شاید از خودتان بپرسید استوک یعنی چه؟ منظور از (Stock) یعنی اقلام انباشته شده یا ذخیره شده ای که در انبار وجود دارد. در فرهنگ فارسی معمولا به کالاهای کارکرده، استوک می گویند. با این حال همیشه اقلام دست دوم یا کارکرده را نمیتوان استوک تلقی کرد، بلکه کالاهای دیگری که به هر دلیلی برگشت خورده اند یا دچار عیب های کاملا جرئی هستند نیز جز گروه استوک به شمار می آیند.

پارچه استوک در بسیاری از فروشگاه ها عرضه می شود. آنها دارای ویژگی های مشترکی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پارچه استوک در حد نو

پارچه استوک در حد نو

پرفروش ترین محصولات

ویژگی پارچه های استوک چیست؟

در همان ابتدا باید بگوییم که پارچه استوک با پارچه ای که کهنه و از کار افتاده است، تفاوت زیادی دارد. در اصل این پارچه از نظر کارایی در حد محصولات نو و آکبند می باشد. به علاوه قیمت مناسب تری نیز نسبت به پارچه های جدید دارد.

برای شفاف شدن مطلب، توجه شما را به ویژگی های مهم پارچه استوک جلب می کنیم:

  • جز پارچه هایی هستند که از متراژ آنها کم شده است.
  • امکان دارد که تولید آنها متوقف شده باشد.
  • ممکن است که از مد افتاده باشند.
  • دارای زدگی یا پارگی جزئی هستند.
  • از ضمانت و گارانتی اصالت کالا برخوردار نیستند.

قیمت پارچه استوک

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، قیمت پارچه استوک نسبت به انواع نو و آکبند پایین تر می باشد. خرید پار چه استوک را میتوانید به صورت کیلویی، طاقه ای و متراژ باقی مانده انجام دهید. در این میان هر چه این پارچه سالم تر و دارای طرح به روز تری باشد طبیعتا از قیمت بیشتری هم برخوردار خواهد بود.

پارچه استوک مبلمان راحتی

مبلمان راحتی

انواع پارچه مبلی استوک از نظر جنس

آیا برای مبلمان راحتی یا سلطنتی خود به دنبال پارچه مبلی استوک هستید؟ برای اینکه بتوانید انتخاب مطمئنی را در هنگام خرید پارچه مبلی داشته باشید، باید با انواع آنها آشنا شوید. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

پارچه مبلی مصنوعی

همانطور که از نام آنها پیداست، ساختار اصلی شان را الیاف های مصنوعی تشکیل می دهند. معمولا این نوع پارچه ها حساسیت ایجاد نمی کنند و در برابر نفوذ آب و لکه شدن مقاومت زیادی دارند. از پارچه های معروف در این زمینه میتوان به نایلون، پلی استر و ویسکوز اشاره کرد.

پارچه استوک

پارچه رو مبلی طبیعی

آنها از الیاف طبیعی ساخته می شوند و همین امر سبب شده تا از قیمت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند. از پارچه های معروف طبیعی میتوان به پشمی، کتان، ابریشم، نخی و پنبه ای اشاره کرد. این پارچه ها مقاومت کمتری نسبت به انواع مصنوعی دارند.

پارچه مبلی ترکیبی

همانطور که از نام آن میتوان حدس زد، این نوع پارچه ها از الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شده اند. شما میتوانید بر اساس بودجه و سلیقه خود هریک از پارچه های ذکر شده را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بیشتر به مفهوم و ویژگی پارچه های استوک بپردازیم. خرید این نوع پارچه ها به خصوص پارچه مبلی میتواند برای بسیاری از خانواده ها مقرون به صرفه باشد. فراموش نکنید که در زمان خرید پارچه استوک به دقت سلامت پارچه را آنالیز کنید تا از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید؛ زیرا آنها از ضمانت بازگشت کالا برخوردار نیستند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *