خرید انواع پارچه مبل و نحوه انتخاب رنگ پارچه مبل
دکوراسیون

خرید انواع پارچه مبل و نحوه انتخاب رنگ پارچه مبل

 انواع پارچه مبل، انتخاب رنگ پارچه مبل: داشتن راهنما و روشی برای انتخاب رنگ، انواع و نام پارچه مبل قبل از خرید مبل بسیار مهم است. حتما شما هم با مراجعه به گالری پارچه مبل قبل از خرید پارچه مبل با مدل های بی شماری از پارچه مبل روبرو شده اید. پارچه مبل ملیتا، پارچه مبل یزد، پارچه مبل مازراتی و پارچه مبل مخملی تنها تعدادی از انواع پارچه مبل موجود در بازار هستند.

مبلمان علاوه بر اینکه یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی است، نقش مهمی در راحتی ساکنین نیز دارد. به همین دلیل قبل از خرید مبلمان جدید (یا تعویض پارچه مبل) توصیه می شود با انواع پارچه مبل و روکش آن ها آشنا شوید. با ما تا انتهای این مطلب مجله آداک همراه باشید.

انواع پارچه مبل | خرید انواع پارچه مبل

محاسبه تمام مدل های فابریک رامبلی دشوار است. اما از نظر جنس و به طور کلی پارچه های مبل را می توان به 3 دسته تقسیم کرد:

  1. پارچه پنبه ای طبیعی (پنبه، پنبه، پشم، کتان، ابریشم و غیره).
  2. پارچه مبل مصنوعی (نایلون، پلی استر، ویسکوز و…) .
  3. بافت چروک مخلوط.

راهنمای انتخاب انواع پارچه مبلی

اکنون به معرفی و بررسی انواع پارچه مبل می پردازیم تا از مزایا و معایب هر کدام کاملا آگاه باشید و در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نام انواع پارچه مبل

هنگام بازدید از بازار پارچه مبل، نام انواع پارچه مبل به شما کمک زیادی می کند. در اینجا انواع پارچه مبل با ویژگی های پارچه مبلی ها آورده شده است.

خرید انواع پارچه مبل

خرید انواع پارچه مبل

پارچه مبل مازراتی

شاید نام پارچه مبل مازراتی را شنیده باشید. علاوه بر ماشین اسپرت، مازراتی نام نوعی پارچه مبل است که برخی آن را پارچه مبل لوکس و پارچه مبلی لاکچری می دانند. امروزه افراد زیادی برای خرید این پارچه جلو می آیند و لیست قیمت پارچه مبلی یکی از عباراتی است که بیشتر جستجو شده است.

بافت مبل مازراتی تا حدودی شبیه مخمل است اما کمتر درشت است. این بافت دارای دانه های ریز روی سطح خود است که به طور منظم در کنار هم قرار می گیرند. این نوع پارچه به مرور زمان فرسوده شده و رطوبت را به خوبی جذب می کند.

پرفروش ترین محصولات

پارچه نخی یا مبل نخی | خرید انواع پارچه مبل

یکی از پرکاربردترین انواع پارچه مبل در هر نمایشگاه پارچه مبل، پنبه رومبلی است. این پارچه نرم و بادوام بیشترین استفاده را در صنعت مبل سازی دارد. نگهداری از این پارچه نیز آسان است و می توان آن را با پارچه تمیز، مواد شوینده مناسب و آب شسته و آغشته کرد.

این پارچه طبیعی مقاومت خوبی در برابر سایش دارد که آن را به انتخابی مناسب برای مبلمان پرکاربرد تبدیل می کند. اما از طرفی چون از الیاف طبیعی تشکیل شده که در اثر تابش مستقیم نور خورشید رنگ خود را از دست می دهند، به سرعت چروک می شوند و بو می دهند.

پارچه کتان

در ادامه راهنمای انتخاب انواع پارچه مبل به سراغ پارچه های کتان می رویم. در گالری پارچه مبل این پارچه شباهت زیادی به پارچه مبل نخی یا نخی دارد. این پارچه بافتی یکدست و براق دارد. اما می تواند چروک و فرسوده شود و شستشو و لکه دار شدن آن دشوار است. اگر حیوان خانگی دارید، این پارچه ساده را به شما توصیه نمی کنیم.

خرید انواع پارچه مبلی

خرید انواع پارچه مبلی

پیشنهاد میشود:

آشنایی با پارچه مبلی ملیتا

پارچه مبل نانو

یکی از خلاقانه ترین و جدیدترین انواع پارچه های موجود در بازار از بین انواع پارچه مبل می توان پارچه مبل را نانو در نظر گرفت. امروزه شاهد هستیم که افراد زیادی به دنبال قیمت پارچه مبل نانو و حتی خرید اینترنتی پارچه مبل نانو هستند.

یکی از مزیت های مهم این پارچه ضد آب بودن، ضد لک بودن، ضد حریق و ضد باکتری بودن آن با بافتی راحت و نرم می باشد. شما می توانید سال ها از این پارچه شیک در خانه خود استفاده کنید.

پارچه پشمی چروک | خرید انواع پارچه مبل

پارچه های پشمی مبل ممکن است جدیدترین پارچه مبل نباشند، اما همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده اند، به خصوص در آب و هوای سردتر. این پارچه ها با وجود قابلیت انتقال گرما در فصول سرد سال، سبک بوده و برای سایر فصول نیز مناسب هستند.

از جمله مزایای این پارچه چروک می توان به بافت نرم، خاصیت ارتجاعی بالا و مقاومت در برابر پارگی و چروک شدن پارچه  اشاره کرد. این موارد باعث می شود پارچه پشمی سبک وزن انتخاب خوبی برای افراد دارای کودکان خردسال یا حیوانات خانگی باشد. یکی از معایب این نوع پارچه این است که تمیز کردن آن سخت است.

پارچه مبل چرمی

بسیاری از افراد مشتاق خرید مبل راحتی چرم و قیمت پارچه مبل هستند. در بین انواع پارچه مبل، چرم (مصنوعی و مصنوعی) به فضای داخلی خصلت خاصی بخشیده و آن را مجلل تر می کند. برخی این پارچه را یک پارچه مبل مجلل می دانند. پارچه مبلی ملیتا یکی از مدل های این نوع پارچه رومبلی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خرید انواع پارچه مبل

خرید انواع پارچه مبل

یکی از بهترین نکات در مورد بافت چرم چروک، ضد آب بودن آن است. اما این پارچه به اشیای تیز و پنجه های حیوانات خانگی حساس است، نیاز به مراقبت ویژه دارد و اجازه نمی دهد هوا از پارچه اش خارج شود (مشکلی که باعث چسبیدن آن به بدن می شود). همچنین می توان به محدوده رنگ محدود این پارچه اشاره کرد.

پارچه مبل مخمل

یکی دیگر از پارچه های مبل لوکس بدون شک پارچه مبل مخملی است. این پارچه به دلیل استحکام، ظاهر خاص و حس نرمی که دارد همواره توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این نوع پارچه تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و برای بالش انتخابی عالی است. از انواع این پارچه می توان به مخمل همسان و مخمل نانو اشاره کرد.

پارچه جیر چروک شده | خرید انواع پارچه مبل

نوع طبیعی این پارچه از چرم گوساله و بزی به دست می آید و نام های دیگری مانند چرم جیر و چرم مخمل دارد. در بین انواع پارچه مبل، این پارچه شباهت زیادی به چرم و مخمل دارد.

اگرچه تمیز کردن این نوع پارچه درشت کار سختی نیست، اما توجه داشته باشید که چون جیر به آب حساس است، نباید آن را با دستمال یا آب مرطوب تمیز کرد. در عوض سعی کنید از اسپری های مخصوص استفاده کنید.

پارچه رو مبلی ریون

این پارچه همه کاره بسیار سبک، مقاوم در برابر سایش و انعطاف پذیر است. به این معنی که به سرعت حالت اولیه خود را از دست نمی دهد. البته این بدان معنا نیست که این پارچه نقطه ضعفی ندارد. پارچه مبلی ریون در برابر رطوبت و چروک شدن مقاومت چندانی ندارد و مانند پارچه مبلی ساتن لیز است.

خرید انواع پارچه مبلی

پارچه مبل نایلونی

در بین انواع پارچه مبل، این نوع پارچه مقاومت بسیار خوبی دارد. مقاومت این نوع پارچه درشت در برابر کشیدگی و سایش بسیار مهم است و رطوبت زیادی را جذب نمی کند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مبل نایلونی نباید در زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

پارچه مبل پلی استر

در انتهای راهنمای انتخاب انواع پارچه مبل به پارچه های پلی استر رامبل می رسیم. علاوه بر تمامی ویژگی های مثبت پارچه های مبل نایلونی، این پارچه مصنوعی در برابر نور مستقیم و چین و چروک نیز مقاومت بالایی دارد و به این ترتیب به انتخابی هوشمندانه در انتخاب پارچه مبل تبدیل می شود. بد نیست بدانید که پارچه مبل میکروفایبر در واقع ترکیبی از پارچه های نایلونی و پلی استر است.

سایر نکات راهنمای انتخاب و خرید انواع پارچه مبل

ممنون که تا اینجا با ما بودید اکنون که با انواع پارچه های گرادیانت و بافت بهتر آشنا شدید، نکات مهم دیگری را در انتخاب پارچه گرادیانت به شما معرفی می کنیم:

  • رنگ پارچه: کارشناسان توصیه می کنند در انتخاب رنگ پارچه مبل به مواردی مانند رتبه تریم، میزان استفاده و داشتن فرزند یا حیوان خانگی توجه کنید. بدیهی است که اگر کودک کوچکی در خانه داریم و یا اگر مکرر مسافر هستیم، بهتر است رنگ های تیره را انتخاب کنیم.
  • تراکم پارچه: هر چه تراکم پارچه ای که انتخاب می کنید بیشتر باشد در مقابل نشستن و بالا آمدن مقاومت بیشتری خواهد داشت و زیبایی و ظاهر اولیه خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. به همین دلیل است که توصیه می شود از پارچه های کشسان برای مبل خود استفاده نکنید.

قیمت پارچه مبل با توجه به تولید کننده، وارد کننده و خود پارچه می تواند متفاوت و تغییر کند. شما میتوانید قیمت روز انواع پارچه مبلی، قیمت پارچه مبلی نانو، قیمت پارچه مبلی چرمی، لیست قیمت پارچه مبلی مازراتی، قیمت پارچه مبلی ارزان، قیمت متر پارچه مبلی و سایر خدمات مرتبط با مبلمان را از طریق سایت آداک پریمیوم بررسی کنید.

قیمت انواع پارچه مبل

قیمت انواع پارچه مبل

نحوه انتخاب رنگ پارچه مبل

روش و روش انتخاب رنگ و نوع پارچه مبل کاری است که تا حدودی آسان نیست و از این رو در مورد مواردی صحبت خواهیم کرد که به شما در انتخاب رنگ مناسب پارچه برای فضاهای مختلف داخلی کمک می کند.

انتخاب رنگ پارچه برای فضاهای مختلف داخلی:

رنگ پارچه مبل را برای پذیرایی انتخاب کنید

رنگ پارچه مبلمان جامد برای سالن پذیرایی خانه با توجه به رنگ پرده های استفاده شده و زمینه فرش انتخاب می شود. اگر می خواهید از یک زیور سازگار استفاده کنید. رنگ پارچه مبل را از پالت رنگ پرده و فرش انتخاب کنید. در مورد اینکه اگر می خواهید از دکوراسیون متضاد استفاده کنید، باید رنگ پارچه مبلمان پذیرایی را در تضاد با رنگ پرده انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پرده ها سفید هستند، استفاده از مبل های تیره در رنگ هایی مانند خاکستری، سرمه ای یا مانند آن مناسب خواهد بود.

همچنین، باید در نظر داشته باشید که ممکن است بخواهید پرده پذیرایی را در هر زمان تغییر دهید. در حالی که هر از چند گاهی تعویض مبلمان سخت خواهد بود. بنابراین رنگ پارچه مبل را طوری انتخاب کنید که با رنگ های آینده دکوراسیون اتاق نشیمن شما همخوانی داشته باشد. برای مثال انتخاب رنگ خاکستری با اکثر رنگ ها سازگار خواهد بود و هارمونی لازم را ایجاد خواهد کرد.

در نهایت به میزان نور دریافتی در محیط حتما توجه کنید. اگر در اتاق نشیمن خود پنجره های بزرگ و روشنی دارید، هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل استیل یا سایر انواع مبلمانی که استفاده می کنید باید به این موضوع توجه کنید. روشنایی فضا آشکارا باعث تاثیرگذاری بیشتر رنگ های مات و کسل کننده می شود و با رنگ پارچه روشن و کسل کننده، دکوراسیون بی روح نفیس ترین مبلمان را ایجاد می کند.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای سالن | خرید انواع پارچه مبل

ما اغلب در هال خانه مبل راحتی می گذاریم. انتخاب رنگ پارچه مبل دیگر چندان به رنگ پرده و فرش بستگی ندارد. در این محیط می توانید از مبل های رنگین کمانی استفاده کنید و فضایی گرم ایجاد کنید. رنگ هایی در پارچه های قهوه ای یا طرح دار با ترکیبی از خاکستری، کرم، آجری و قرمز برای سالن ایده آل هستند.

می توانید با توجه به ترکیب رنگی که در آن استفاده شده است، بهترین رنگ را برای مبل اتاق نشیمن دریافت کنید. علاوه بر این می توانید از رنگ مات برای پارچه مبل استفاده کنید و از بالش های رنگی متناسب با ترکیب رنگی فضا استفاده کنید تا دکوراسیون داخلی هال خانه را یکپارچه کنید.

حتما بخوانید:

اصطلاحات رایج در بازار پارچه مبلی

انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق خواب

ما معمولاً همراه با تخت در اتاق خواب خود مبل هم داریم. این مبل یک پایه مطلق است. رنگ پارچه این مبل را با توجه به رنگ روتختی و پرده های اتاق خواب انتخاب می کنیم. حال اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هر از چند گاهی روتختی خود را عوض کنید، بهتر است رنگ زمینه خنثی را برای این مبل انتخاب کنید و با تغییر پارچه بالش آن را با روکش خود هماهنگ کنید.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای اتاق کودک

در اتاق کودک اغلب مبل راحتی قرار می دهیم و به هیچ وجه نباید رنگ های روشن و پارچه های غیر قابل شستشو را برای نظافت سریع و آسان انتخاب کنید. همه چیز در اتاق کودک در معرض خطر دائمی کثیف شدن با تکه های کاکائو، بستنی های رنگی، مارکرها، پاستل ها و غیره است.

بنابراین بهتر است از روکش مبل چرمی قابل شستشو در اتاق کودک خود استفاده کنید و آن را با پارچه مرطوب یا پارچه های چهارخانه و کمتر روشن تمیز کنید. علاوه بر این، اگر روکش مبل کودک را بتوان جدا کرد و در ماشین لباسشویی شست، همه چیز بسیار راحت تر می شد.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای سالن اداری

در سالن های اداری استفاده از روکش های پارچه ای اصلا خوشایند نیست و بهتر است از روکش های چرمی رنگ های تیره و مات استفاده شود. رنگ های قهوه ای، مشکی، شرابی و زرشکی برای مبلمان اداری مناسب خواهند بود.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای دفتر

به همین ترتیب در ادارات از پارچه مبل های تیره رنگ استفاده می کنیم و توصیه می شود از روکش های چرمی که به راحتی تمیز شوند استفاده شود. با توجه به لزوم رعایت نظافت در ادارات، ملحفه های پارچه ای توصیه نمی شود و معمولا مورد استقبال قرار نمی گیرد. رنگ پارچه مبل مورد استفاده در ادارات باید روشن و تمیزی آن به وضوح نمایان باشد.

انتخاب رنگ پارچه مبل برای دفتر حقوقی

در دفاتر وکالت استفاده از رنگ های بنفش تیره، مشکی و سرمه ای بسیار جذاب است و می تواند با دکور همرنگ دفتر وکالت و لوازم التحریر اداری هماهنگ شود. در دفاتر حقوقی استفاده از روکش های چرمی مناسب تر است.

عوامل موثر در انتخاب رنگ پارچه مبل

برای انتخاب رنگ پارچه مبل باید به عوامل تاثیرگذار زیر توجه کنید:

  • میزان نور فضا: همانطور که در بالا اشاره شد، میزان نور فضا (نور طبیعی) در انتخاب رنگ پارچه مبل مهم است. انتخاب رنگ مبل را باید با در نظر گرفتن این شدت نور هماهنگ کنید.
  • مساحت فضا: البته ابعاد محیط نیز تعیین کننده خواهد بود. در یک سالن کوچک استفاده از مبلمان روشن موثر است و فضا را بزرگتر نشان می دهد.
  • سبک زندگی: سبک زندگی شما چیست؟ آیا به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید یا مدل های لوکس را ترجیح می دهید؟ رنگ پارچه مبل نیز باید به همین طرح باشد.
  • دکوراسیون: به تمام اجزای دکوراسیون داخلی خود توجه کنید. استفاده از هر چیزی حتی گیاهان خانگی و زینتی در انتخاب رنگ پارچه موثر خواهد بود.
  • سلیقه شخصی: با وجود همه عوامل تاثیرگذار، سلیقه شخصی شما نیز بسیار مهم است. یک دکوراتور داخلی ممکن است رنگ کرم را برای اتاق نشیمن شما مناسب بیابد، اما ممکن است به رنگ آبی سرمه ای با خاکستری علاقه داشته باشید. به شما توصیه می کنم توصیه ها و شعارهای دکوراتور داخلی را نادیده بگیرید و دنبال دل خود باشید.
  • جمعیت و ترافیک: این از اهمیت اساسی برخوردار است. به عنوان مثال همانطور که گفتیم وجود کودکان یا ترافیک زیاد برای بزرگسالان در انتخاب رنگ تاثیرگذار خواهد بود.
خرید انواع پارچه مبل

خرید انواع پارچه مبل

خرید انواع پارچه مبل | انتخاب رنگ پارچه | آخرین کلمه

یادتان باشد برای انتخاب رنگ پارچه مبل باید تمام فاکتورهای ذکر شده در جامعه را در نظر بگیرید و سپس به یک انتخاب برتر برسید. علاوه بر این، نظر هر یک از اعضای خانواده را بپرسید و در مورد احساسات خود در مورد رنگ هایی که انتخاب کرده اید فکر کنید. به این ترتیب می توانید دکوراسیون داخلی را به عنصری راحت برای همه ساکنان تبدیل کنید.

امیدواریم از طریق این مقاله اطلاعات کامل و مهمی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

خرید انواع پارچه مبل و نحوه انتخاب رنگ پارچه مبل.

اگر به دنبال انواع مبلمان راحتی خانگی و مبلمان اداری با مشخصات و کیفیت بالا هستید میتوانید با مشاوران ما در آداک پریمیوم صحبت کنید.

برای مشاوره و خرید پارچه مبلی هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما هستیم.

بیشتر بخوانید:

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *