پارچه پلی استر برای مبل های باکیفیت با قیمت پایین
دکوراسیون

پارچه پلی استر برای مبل های باکیفیت با قیمت پایین

مبل‌های با کیفیت با پارچه پلی استر

پارچه پلی استر یک پارچه مصنوعی ساخته شده از الیاف پلی استر است. پارچه پلی استر برای مبلمان راحتی بسیار کاربرد دارد و یک پارچه مبلی رایج با قیمت مناسب محسوب میشود. ماهیت پلی استر از آن دسته پلیمرهایی است که از روغن ساخته شده است. این محصول از پارچه های مرغوب و مستحکم است که برای مبل های منزل استفاده می شود. در آداک پریمیوم انواع پارچه مبلی و این پارچه را با قیمت های پایین و مناسب به شما عرضه می کنیم. تا انتهای این مطلب همراه مجله آداک باشید.

الیاف پلی استر رایج ترین الیاف تولید شده در سراسر جهان است.

اولین الیاف پلی استر، در سال 1941 تولید شد. در سال 1951، زمانی که DuPont اولین الیاف پلی استر تجاری آمریکایی را تولید کرد، تولید پلی استر چندان محبوب نبود. اما از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی در مورد پلی استر تغییر کرده است.

تا سال 2007، پلی استر به عنوان یکی از مهم ترین الیاف برای تولید پارچه ظاهر شد و از پنبه و سایر پارچه های طبیعی پیشی گرفت که منجر به محبوبیت بی سابقه این ماده در دنیای پوشاک شد. پلی استر 95 درصد از رشد جهانی آینده در تولید الیاف مصنوعی را به خود اختصاص خواهد داد.

پارچه پلی استر برای مبل

پارچه پلی استر برای مبل

پلی استر در تولید پارچه

بیشتر پلیمرهای پلی استر از ترکیب اتیلن گلیکول (مشتق شده از نفت) و اسید ترفتالیک ساخته می شوند. اسید ترفتالیک نیز از پارازایلن تشکیل شده است که از روغن مقطر به دست می آید. رایج ترین پلی استر برای اهداف فیبر پلی اتیلن ترفتالات (PET) است که در ساخت بطری ها استفاده می شود.

امروزه از پارچه های پلی استر برای ساخت پارچه های مقرون به صرفه، کاربردی و با قابلیت نگهداری آسان، وسایل منزل مقرون به صرفه و برای ساخت روتختی، روکش مبل و پرده استفاده می شود.

100% پلی استر در ساخت پارچه مبل، پارچه کت و آستر و از الیاف پلی استر به عنوان پرکننده بالش، روتختی، تشک و لحاف استفاده می شود. تک نخ مورد استفاده در خیاطی و گلدوزی از الیاف پلی استر می باشد.

ویژگی های پارچه پلی استر برای مبلمان

پارچه پلی استر یکی از پرکاربردترین پارچه های مصنوعی برای مبل است. این ماده یک گزینه مقرون به صرفه است که مزایای زیادی دارد. مقاوم در برابر چروک، شیک، ماندگاری بالا و تمیز کردن آسان…

گاهی اوقات الیاف پلی استر مصنوعی با الیاف طبیعی ترکیب می شوند تا خاصیت ترکیبی به دست آید. پارچه ها و نخ های ساخته شده از این مواد به طور گسترده در پوشاک، اثاثیه منزل و کاربردهای تجاری استفاده می شود.

پارچه های پلی استر تنها پارچه هایی هستند که به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند و پس از شستشو خشک می شوند. شستشوی این نوع پارچه آسان است و مراحل شستشو و خشک کردن آن در منزل قابل انجام است

پارچه های پلی استر را می توان به عنوان روکش صندلی، مبل و بالش استفاده کرد و بسیاری از والدین و صاحبان حیوانات خانگی به دلیل مقاومت عالی در برابر لک، محصولات پلی استر را ترجیح می دهند.

پارچه های پلی استر در کدام کشورها تولید می شود؟

طبق مطالعه ای که در سال 2006 انجام شد، چین بزرگترین تولید کننده الیاف پلی استر است. چین دارای بزرگترین بازار پلی استر در جهان است که آن را به مرکز صنعت بین المللی پلی استر تبدیل کرده است.

پارچه پلی استر برای مبلمان راحتی

کشورمان ایران، تایوان، کره، هند، ژاپن و اندونزی تولیدکنندگان عمده پلی استر هستند و برخی از تولیدات پلی استر همچنان در ایالات متحده انجام می شود. در حالی که الیاف پلی استر در چین و سایر کشورهای آسیایی تولید می شوند، بیشتر در آسیا برای تولید پوشاک بر پایه پلی استر و سایر مواد مصرفی باقی می مانند. پس از تکمیل محصولات، پارچه های پلی استر به کشورهای مختلف جهان غرب و فراتر از آن صادر می شود.

مزایای پلی استر

مزایای استفاده از پلی استر به شرح زیر است:

پلی استر ارزان است!

همچنین این واقعیت وجود دارد که پارچه های پلی استر نسبت به سایر پارچه ها ارزان تر هستند. پلی استر از نفت خام ساخته می شود و قیمت پایین نفت به معنای پایین بودن هزینه تولید این پلیمر است. بوم پلی استر پنبه ارزان تر از 100٪ پنبه است.

پرفروش ترین محصولات

پلی استر بسیار قوی و بادوام است!

الیاف پلی استر یک الیاف بسیار قوی است. تسمه های پلی استر از فولاد قوی تر هستند! به راحتی توسط اکثر مواد شیمیایی، الکل و روغن آسیب نمی بیند.

همچنین در برابر کشش و جمع شدن در هنگام شستشو مقاومت می کند. برخلاف الیاف طبیعی، حتی در صورت خیس بودن نیز قوی باقی می ماند. کیفیت اصلی که در همه جا در پلی استر دیده ایم، مقاومت در برابر سایش است. همچنین در برابر نور خورشید آسیب نمی بیند.

پارچه پلی استر

پارچه پلی استر

پلی استر سبک و انعطاف پذیر است!

اگرچه پلی استر قوی است، اما پارچه آن بسیار نازک و سبک است. همچنین انعطاف پذیر است.

نگهداری از پلی استر آسان است!

مواد پلی استر به راحتی شسته و تمیز می شوند و خیلی سریع خشک می شوند. به راحتی چروک نمی شود و اگر به سرعت بعد از شستشو و خشک کردن ماشین برداشته شود، نیازی به اتو کردن ندارد. همچنین در برابر کپک، قارچ پروانه و پوسیدگی مقاومت می کند و تحت تأثیر حشرات قرار نمی گیرد. پارچه پلی استر تا حدودی در برابر لکه مقاوم است.

پلی استر هنگام فشرده شدن گرما را حفظ می کند!

پلی استر متداول ترین پارچه برای پارچه های چین دار است، زیرا می توان آن را بدون استفاده از مواد شیمیایی به صورت گرما تنظیم کرد. کیفیت پلی استر برای حفظ چین ها را ترموپلاستیسیته می گویند. بهترین چیز در مورد پارچه چین دار پلی استر این است که بر خلاف پارچه های دیگر، حتی در صورت اعمال حرارت نیز نرم می ماند.

پارچه پلی استر برای مبلمان راحتی شیک

پارچه پلی استر برای مبلمان راحتی شیک

پیشرفت های بیشتر در تکنولوژی تولید پارچه های پلی استر با خواص مطلوب بسیار است که می تواند از افزودن الیاف بوم بسیار با کیفیت، ضد الکتریسیته ساکن و مقاوم در برابر شعله بهره مند شود.

پلی استر قابل استفاده مجدد است!

پلی استر را می توان بازیافت کرد و به الیاف جدید تبدیل کرد. پارچه الیافی، نخ و پلی استر همگی قابل بازیافت هستند.

پلی استر نقطه ذوب بالایی دارد!

مواد پلی استر مقاومت بالایی در برابر حرارت نشان می دهد. این ماده با حرارت زیاد حدود 200 درجه سانتی گراد نمی سوزد، اما نرم می شود و هرگز نمی سوزد. این برخلاف پارچه های طبیعی است که به راحتی با حرارت می سوزند و بنابراین برای ساخت لباس خواب کودکان مناسب نیستند.

پلی استر غیر جاذب!

پلی استر در ورزش مفید است زیرا با دفع رطوبت و تعریق در حین فعالیت شدید بدن را تنظیم می کند. میکروفیبر پلی استر پارچه ای است که اجازه می دهد رطوبت به سطح آن برسد و به سرعت تبخیر شود.

پارچه پلی استر

پارچه مبلی پلی استر

معایب پلی استر

پلی استر دارای معایبی است که مهمترین آنها این است که تولید این پارچه شامل مصرف انرژی بالا و انتشارات سمی است. واقعیت این است که روغن پایه برای ساخت پلی استر یک منبع تجدید ناپذیر است و به نظر می رسد این حامل رنگ در رنگرزی پارچه های پلی استر برای انسان سمی باشد.

اما نوآوری های جدید مانند میکروفیبر پلی استر این جنبه را تغییر می دهد. پارچه های میکروفیبر می توانند رطوبت را از بین ببرند و تنفس و راحتی را افزایش دهند. بدترین نکته در مورد پلی استر این است که خراب نمی شود و سال ها در خاک می ماند.

قیمت و خرید پارچه پلی استر برای مبل

در مجموعه آداک پریمیوم میتوانید انواع پارچه مبلی و پارچه پلی استر برای مبلمان خود را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. کلیه کارشناسان ما در آداک به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما و مشاوره رایگان برای انتخاب پارچه مبلی مناسب شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *