تعویض رویه مبل
دکوراسیون

تعویض رویه مبل

شرکت تعویض رویه مبل

آیا به دنبال شرکتی حرفه ای برای تعویض رویه مبل خانه یا محل کار خود هستید؟ آیا نمی دانید رویه مبل خود را  ار کجا تهیه کنید؟ ما به شما عزیزان شرکت اداک پریمیوم را پیشنهاد می دهیم. شرکت اداک پریمیوم بیش از 2 سال است که در زمینه تولید انواع پارچه های رویه مبل فعالیت می کند و در تولید محصولات خود خلاقیت زیادی به خرج می دهد. این شرکت خاص ترین رویه های مبل را طراحی و با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید می کند.

 این امر موجب شده تا بتوان به جرات محصولات این شرکت را یکی از با کیفیت ترین پارچه های بازار دانست. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید تعویض رویه مبلمان خود را به شرکت اداک پریمیوم بسپاریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ما در شرکت آداک پریمیوم بهترین خدمات تعویض رویه مبل را به مشتریان خود ارائه می دهیم. محصولات برند ما علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخودار هستند.

 شما عزیزان نمی توانید محصولاتی ارزان تر و باکیفیت تر از محصولات برند ما را در بازار پیدا کنید. از طرف دیگر شرکت اداک پریمیوم کمترین هزینه تعویض را از مشتریان خود دریافت می کند. شما عزیزان برای تعویض رویه مبل خود می توانید آن ها را به شعب حضوری شرکت اداک پریمیوم برده و با بررسی انواع پارچه های تولیدی ما  یکی از آن ها را انتخاب کرده تا روند تعویض پارچه مبلمان شما آغاز شود.

مزایای تعویض رویه مبل

یکی از کار هایی که باعث زیباتر شدن ظاهر مبلمان شما می شود تعویض رویه مبل است. رویه مبل یکی از مهم ترین بخش های ظاهری این وسیله به حساب می‌آید که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن دارد. رویه مبل در واقع همان پارچه ای است که روی مبل قرار گرفته و بخش هایی مانند اسفنج دسته ها، پایه، بالشت را می پوشاند. اما سوالی که ممکن است در ذهن برخی از شما عزیزان پدید بیاید این است که چرا باید رویه مبل خود را تعویض کنیم؟

همانطور که گفتیم رویه مبل ظاهر مبل شما را تشکیل می دهد و در صورتی که این بخش دچار آسیب شود، زیبایی مبل کاهش خواهد یافت. به همین دلیل دلایل مهمی وجود دارند که باعث شده تا اهمیت تعویض پارچه مبلمان بیشتر شود. اگر می خواهید رویه مبل خود را تعویض کنید، می توانید به شرکت اداک پریمیوم مراجعه کرده و با پارچه های جذاب این شرکت رویه مبل خود عوض کنید. مهم ترین مزایای تعویض رویه مبل شامل موارد زیر هستند:

ایجاد زیبایی دوباره در محصول

یکی از مهم ترین مزایایی که با عوض کردن رویه مبل نصیب تان می شود، زیبایی دوباره مبل شما است. افرادی که مبلمانی را خریداری می نمایند حداقل 6 الی 7 سال از مبلمان خود استفاده می کنند. البته هر چقدر کیفیت مبل بالاتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

 اما باز هم با این حال پس از استفاده طولانی مدت از مبلمان خود رویه مبل دچار مشکلاتی مانند کاهش کیفیت رنگ، خراب شدن طرح های پارچه، تیره یا زرد شدن پارچه، پاره شدن پارچه و… می شود. در صورتی که رویه مبل خود را تعویض کنید مبل شما مانند روز اول نو شده و دیگر مشکلی از نظر ظاهری نخواهید داشت.

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

از دیگر مزایایی که عوض کردن رویه مبل دارد این است که شما می توانید با هزینه کمتری مبلمان خود را جدید کرده و دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. پارچه‌های رویه مبل  دارای تنوع زیادی در جنس و طرح خود هستند که این موضوع باعث شده افراد با هر سلیقه ای بتوانند یکی از این مدل ها را برای مبلمان خود انتخاب کنند.

تعویض پارچه مبلی: یکی از پرکاربردترین وسایل در منزل یا محیط کار مبلمان هستنند که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون دارند. ممکن است پارچه مبل ها به ویژه مبلمان راحتی به خاطر استفاده مکرر بعد از مدتی حالت اولیه و زیبایی خود را از دست بدهند و آسیب ببینند. یکی از بهترین روش ها برای نو کردن مبلمان، تعویض پارچه مبل است. در عوض تعویض تعویض رویه مبل در خانه کار خیلی سختی نیست و با چند ترفند ساده قابل اجرا است.

تعویض روکش مبل

گرچه تعویض روکش مبل در خانه قابل انجام میباشد ولی این یک عمل ساده نمیباشد و در اکثر مواقع چیزی نتیجه، چیزی که میخواهیم نمیشود، به همین دلیل این کار را بهتر است به یک کاربلد سپرد تا در بهترین حالت روکش مبل را تعویض کند، امروزه تعویض روکش مبل در تهران و بیشتر شهر های ایران انجام میشود و شما با خیال راحت می توانید روکش مبل خود را تعویض کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد داده خواهد شد.

تعویض روکش مبل راحتی

برای تعویض روکش مبل در تهران، می توانید به مراکز معتبر فروش پارچه مبلی مراجعه کنید. پارچه های مبلمان راحتی باید نرم و لطیف باشند و افراد هنگام نشستن روی آن احساس راحتی کنند. پارچه های کتان یکی از بهترین پارچه ها برای مبلمان راحتی هستند. پارچه های مبلی کتان، علاوه بر داشتن کیفیت بالا، در طرح های مختلفی موجود هستند. این پارچه ها بافت شلی دارند و به راحتی روی مبلمان راحتی قرار می گیرند.

تعویض پارچه مبل استیل

مبلمان استیل یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان هستند و فضای خانه را خیلی شیک و زیبا می کنند. یکی از بهترین پارچه ها برای تعویض روکش مبل استیل، پارچه کریستال است. این پارچه به خاطر داشتن بافت طلاکوب و برجسته اش، ظاهر مبلمان را خیلی زیبا می کند. زمانی که این پارچه در کنار کنده کاری مبل های استیل قرار می گیرد، زیبایی مبل را چند برابر می کند.

تعویض پارچه مبل

تعویض پارچه مبل

هزینه تعویض رویه مبل 

زمانی که شما رویه مبلمان خود را تعویض می‌کنید باید این را در نظر داشته باشید که این کار هزینه‌هایی را برای شما خواهد داشت. این هزینه به بخش های مختلفی تقسیم می شود و مقدار آن به فاکتور های گوناگونی بستگی دارد. از این فاکتورها می‌توان به مواردی همچون نوع و متراژ پارچه رویه، هزینه دستمزد تعمیرکار مبل و… اشاره کرد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر هم که هزینه تعویض رویه مبل زیاد باشد، باز هم این هزینه نسبت به خرید یک دست مبلمان نو بسیار کمتر خواهد بود. امروزه به دلیل هزینه بسیار زیادی که برای خرید مبلمان نو وجود دارد افراد به سمت عوض کردن رویه‌های مبل خود رفته و آن ها را با استفاده از پارچه‌های جذاب، زیباتر می کند.

پیشنهاد که ما به شما عزیزان می‌کنیم این است که برای تعویض پارچه مبل خود به گروه اداک پریمیوم مراجعه نمایید؛ زیرا شرکت اداک پریمیوم یکی از بهترین شرکت های تولید کننده انواع پارچه و رویه مبل است که سالیانه سال که در این حوزه فعالیت می‌کند و محصولات با کیفیتی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت با تلاش و به کارگیری دانش متخصصان داخلی توانسته مدل های متنوع و بروزی از این پارچه ها تولید کند.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به شعب حضوری شرکت اداک پریمیوم با هزینه بسیار پایینی رویه مبلمان خود را تعویض کنید. ما در شرکت اداک پریمیوم علاوه بر ارائه دادن بهترین پارچه‌های رویه مبل با قیمت به صرفه، دستمزد کمی را نیز برای تعویض این پارچه‌ها در نظر گرفته‌ایم. بنابر این تعویض رویه مبل در شرکت اداک پریمیوم در کنار هزینه کم، باعث خاص شدن مبلمان شما خواهد شد. البته توجه داشته باشید که دلیل قیمت پایین این پارچه‌ها این است که شما مستقیم از تولیدکننده آن‌ها را خریداری می‌کنید.

تعویض روکش مبل

تعویض روکش مبل

عوامل موثر در قیمت تعویض رویه مبل

رویه مبل معیار های مختلفی دارد که باعث شده قیمت آن در بازار دارای نوسانات و تفاوت های زیادی باشد. شرکت ها و کارگاه های زیادی هستند که این تعویض را با قیمت های متفاوتی انجام می دهند. اما نکته ای که شما باید به آن توجه داشته باشید عواملی هستند که می توانند روی این قیمت تاثیر مستقیم داشته باشند. مهم ترین عواملی که در قیمت و هزینه تعویض رویه مبل موثر هستند شامل موارد زیر می باشند:

متراژ پارچه

یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی در قیمت تعویض پارچه مبل دارد متراژ پارچه مورد نیاز است. هر چه مبلمان شما پارچه بیشتری برای تعویض نیاز داشته باشند، قیمت تعویض پارچه مبل نیز افزایش خواهد یافت. این امر به تعداد مبل های شما و مدل آن ها نیز بستگی دارد.

هر چه مبل هایتان تعداد بیشتری داشته باشند و مدل آن ها نیز به گونه ای باشد که پارچه زیادی در ساخت آن ها استفاده شود، شما به پارچه بیشتری برای دوختن یا تعویض رویه مبلمان خود نیاز خواهید داشت. این امر نیز باعث افزایش هزینه تعویض پارچه مبل شما خواهد شد.

نوع و مدل پارچه

معیار دیگری که در قیمت و هزینه تعویض پارچه مبل تاثیر دارد نوع و مدل پارچه است. مدل های بسیار زیادی از پارچه رویه مبل در بازار وجود دارند. این مدل ها دارای ضخامت و کیفیت متفاوتی بوده و از طرف دیگر طرح های منحصر به فرد و متنوعی روی آن ها وجود دارد.

هر چه کیفیت پارچه انتخابی شما بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش یافته و در نتیجه هزینه تعویض پارچه مبلمان تان نیز بیشتر خواهد شد. البته توجه داشته باشید که هر چقدر هزینه بیشتری کنید و پارچه شیک تری برای مبلمان خود تهیه نمایید، علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری آن ها، طول عمر مبلمان شما نیز بیشتر خواهد شد.

وضعیت فعلی فوم و اسفنج

و اما آخرین نکته ای که در رابطه با عوامل موثر در قیمت تعویض رویه مبل وجود دارد وضعیت فعلی فوم و اسفنج های مبل است. در صورتی که مبلمان شما دارای اسفنج هایی وا رفته و خراب شده باشند، باید این اسفنج ها و فوم ها تعویض شوند تا فرم کلی و ظاهر مبل شما به حالت اولیه خود بازگردد.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض پارچه مبلمان خود به شرکت ما یعنی اداک پریمیوم مراجعه نمایید. ما در شرکت اداک پریمیوم با قیمت و هزینه بسیار پایینی انواع رویه های مبل را در اختیار شما قرار داده ایم. شما می توانید با انتخاب رویه مبل مورد علاقه خود آن را روی مبل خود دوخته و از زیبایی مبلتان نهایت لذت را ببرید.

برای این کار تنها کافی است که به شعب حضوری ما یا وب سایت اداک پریمیوم مراجعه نمایید و با بررسی مدل های مختلف پارچه روی مبل یکی از آن ها را انتخاب کنید. سپس باید مبلمان خود را به صورت حضوری به شرکت اداک پریمیوم بی‌آورید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه ما، به تعویض پارچه مبلمان شما بپردازند.

نعویض رویه مبل

نعویض رویه مبل

تاثیر نوع پارچه بر هزینه تعویض رویه مبل

نوع پارچه از عوامل اصلی و مهم موثر بر هزینه تعویض رویه مبل میباشد. امروزه پارچه رویه مبلمان دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک قیمت کاملا متفاوتی دارند. بنابراین هر چقدر هزینه پارچه مبلی بیشتر باشد هزینه کلی تعویض پارچه مبلی نیز در نهایت افزایش خواهد یافت.

تاثیر اندازه و نوع ساختار مبلمان بر قیمت تعویض رویه

بدون تردید مبلمان بزرگتر نیاز به پارچه مبلی بیشتری دارند. از سوی دیگر تعمیرکار نیاز به  زمان بیشتر برای کار کردن بر روی مبل دارد. از این رو هرچه مبلمان شما بزرگ تر باشد، هزینه تعویض رویه مبل نیز بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نهایی تعویض روکش مبلمان، ساختار و نوع اسکلت مبلمان میباشد. در برخی مبلمان تعمیرکار با اسکلت خاصی روبرو هست که دشواری بیشتری به همراه داشته و زمان بیشتری نیاز به تعمیر دارد.

تاثیر میزان آسیب زیرکار مبل بر هزینه تعویض  روکش مبل

یکی دیگر از مواردی که بر افزایش هزینه تعویض پارچه مبل تاثیر گذار است، آسیب دیدن زیر کار مبل است. در صورتی که نیاز به تعویض زیر کار مبل به خصوص فون، فکر ها و اسفنج ها باشد، هزینه کلی تعویض رویه مبل افزایش خواهد یافت. در برخی از موارد تعمیر و تعویض زیر کار مبلمان هزینه بسیار بالایی دارند. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی میزان آسیب دیدگی را بررسی کنید که آیا تعویض رویه مبل ارزش دارد یا نه؟

میزان تاثیر دستمزد تعمیرکار بر هزینه های کلی

مورد بعدی که بر تعیین هزینه تعویض رویه مبل تاثیر گذار است، دستمزد تعیین شده از طرف تعمیرکار است. مطمئنا هر چه قدر تعمیرکار مبلمان شما ماهر و با تجربه باشد، هزینه دریافتی بابت تعویض روکش مبل افزایش خواهد یافت. توصیه میشود برای داشتن مبلمانی با کیفیت پس از انجام تعمیرات بر روی آن، حتما کار خود را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. در غیر این صورت دوباره با هزینه های اضافی روبرو خواهید شد. علاوه بر این تعمیرکاران بر اساس میزان سختی کار، زمانی که صرف تعمیر مبلمان شما میکنند و نوع پارچه دستمزد خود را تعیین میکنند.

عوض کردن رویه مبل

نکات مهم در تعویض رویه انواع مبلمان

در صورتی که قصد تعویض روکش مبل را دارید، پارچه ای انتخاب کنید که رنگ و طرح آن با سایر دکوراسیون هماهنگ باشد. بهتر است هنگام انتخاب المان های مختلف را در نظر بگیرید و رنگ پارچه مبلی را متناسب با رنگ دیوار و سایر وسایل انتخاب کنید. اگر کاغذ دیواری شما طرح دار است، پارچه رو مبلی ساده انتخاب کنید.

اگر فضای خانه شما بزرگ نیست، پارچه های روشن و شاد انتخاب کنید. پارچه های رومبلی روشن، فضای خانه را بزرگتر نشان می دهند.

برای تعویض روکش مبل هایی که زیاد از آنها استفاده می کنید، از پارچه های طرح دار استفاده کنید. لکه های روی این پارچه ها، کمتر دیده می شوند.

در حال حاضر تعویض روکش مبل در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر انجام می شود و پارچه های رو مبلی در مدل ها و جنس های مختلف در بازار به فروش می رسند. شما می توانید بهترین پارچه های مبلی برای تعویض روکش مبل را از فروشگاه اینترنتی آداک پریمیوم تهیه کنید. 

  • مبل های راحتی: جنس پارچه اینگونه مبل ها طوری است که بعد از استفاده زیاد از آنها کثیف یا رنگ پریده می شوند. اگر بدنه مبلمان راحتی تان آسیب چندانی ندیده، بهتر است به جای خرید مبلمان تازه، فکری برای تعویض رویه مبلمان تان بکنید. فقط این مورد را در نظر بگیرید که در انتخاب نوع پارچه برای رویه مبل تان دقت کافی به خرج دهید. رنگ پارچه علاوه بر همخوانی داشتن با طراحی نباید زود چرک یا کثیف شود.
  • مبل های استیل: پارچه های خاصی برای رویه این مبل ها استفاده می شود که باعث زیباتر و شیک تر شدن دکوراسیون محیط می شود. اما این پارچه ها در صورتی که مدت زمان طولانی از آنها استفاده کنیم کهنه شده و ظاهرشان جلوه بدی به خود می گیرند. در این مواقع بهتر است از یک تعمیرکار مبلمان بخواهید تا رویه مبلمان تان را عوض کند. تعویض رویه مبل های استیلی که از چرم است، باید توسط متخصصین مجرب انجام شود.
  • مبل چرم: این نوع مبلمان بسیار گران بوده و بیشتر در محیط های اداری استفاده می شوند. چرم اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، بعد از یک مدت کهنه و پوسته پوسته می شود. هزینه تعویض رویه مبل چرم بسیار بالا است و تعمیر مبل برایتان به صرفه تر خواهد بود. از تخصص و تجربه افراد متخصص و ماهر در تعمیر مبلمان چرم تان بهره بگیرید. شما با این کار مطمئن می شوید که مبلتان با بهترین کیفیت تعمیر خواهد شد.

تعویض پارچه مبلی

نکات مهم درباره تعویض پارچه مبل در خانه

برای تعویض پارچه مبل در خانه، در صورتی که چارچوب مبل مشکلی نداشته باشد قابل انجام میباشد. در ادامه مراحل عوض کردن رویه مبل را به ترتیب شرح می دهیم.

  • جدا کردن روکش قبلی از مبل: در مرحله اول برای تعویض رویه مبل، ابتدا باید نقطه اتصال پارچه به کلاف را پیدا کنید. سپس با دقت زیاد پارچه مبلی که با منگنه یا چسب به اسکلت چسبیده را جدا کنید.
  • پهن کردن روکش قبلی روی زمین: بعد از جدا کردن رویه مبل، آن را به طور صاف روی زمین پهن کنید و به دقت اندازه آن را بگیرید. اندازه گیری صحیح و دقیق اهمیت زیادی برای عوض کردن پارچه مبلی دارد. باید دقت کنید تا اندازه قسمت هایی که زیر دوخت هستند را فراموش نکنید. می توانید از روکش قبلی به عنوان الگو برای روکش جدید استفاده کنید.
  • بریدن و چسباندن روکش جدید: در مرحله بعدی برای عوض کردن پارچه مبل، روکش جدید را با یک قیچی تیز ببرید. بعد از دوخته شدن پارچه جدید، آن را طبق الگو روی مبل بکشید و از زیر مبل و دو طرف آن با کمک منگنه یا چسب بچسبانید.
  •  مرحله کشیدن پارچه روی مبل به دقت زیادی نیاز دارد و از مهم ترین مراحل تعویض پارچه مبلی است. در این مرحله اگر پارچه را به اندازه کافی نکشید، چروک می شود و اگر زیاد کشیده شود، امکان پارگی پارچه وجود دارد، پس در این مرحله باید دقت زیادی به خرج دهید زیرا اگر اشتباه کنید همه کار خراب خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که در تعویض رویه مبل اهمیت دارد، انتخاب یک پارچه مبلی با کیفیت و مناسب است. در صورتی که پارچه مبلی شما کیفیت بالایی داشته باشد، می توانید مدت بیشتری از مبلمان خود استفاده کنید. در هنگام خرید پارچه مبلی، پارچه ای انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه شما هماهنگی داشته باشد.

نکات کلیدی تعویض رویه مبل در منزل

برای جدا کردن رویه مبل قدیمی دقت به خرج دهید

اولین کاری که برای تعویض رویه مبل در منزل باید انجام دهید، جداکردن رویه قدیمی مبلمان است. در رویه قدیمی مبل ها ممکن است به دلایل مختلفی مشکلات و آسیب هایی مانند پارگی در بخش های مختلف، عوض شدن رنگ پارچه، تیره یا زرد شدن آن و… ایجاد شده باشد. این دلایل باعث می شوند تا پارچه قبلی دیگر قابل استفاده نباشد.

برای جدا کردن رویه قدیمی مبلمان ابتدا بخش هایی که به اسکلت مبل متصل شده اند را با دقت جدا کنید. این بخش ها با استفاده از چسب و منگنه به اسکلت وصل شده اند. با دقت این بخش ها را جدا کنید تا بتوانید از رویه قبلی به عنوان یک الگو برای اندازه گیری و برش پارچه جدید استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم بعد از جدا کردن رویه، آن را تا کرده و در حالتی صاف و مرتب در مکان مناسبی قرار دهید.

بهترین نوع پارچه را انتخاب نمایید

مرحله بعدی برای تعویض رویه مبل انتخاب پارچه ای مناسب است. به دلیل این که رویه مبل یکی از مهم ترین بخش های ظاهری این وسیله به حساب می آید باید توجه بسیار زیادی به پارچه آن داشته باشید. با انتخاب بهترین جنس پارچه برای رویه مبل خود دوام و مقاومت بالایی نصیب شما می شود؛ اینگونه کیفیت پارچه افزایش یافته و طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین شما عزیزان می توانید بهترین مدل های پارچه رویه مبل را از فروشگاه اداک پریمیوم با قیمت مناسب و تنوع بالا خریداری کنید.

به رنگ پارچه رویه توجه زیادی کنید

رنگ پارچه رویه مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. باید هنگام انتخاب رنگ پارچه به محیط منزل یا دفترکار خود نیز توجه کنید. حتما زمان خرید پارچه رویه مبل، با در نظر گرفتن دکوراسیون و رنگ بندی محیط، پارچه ای را انتخاب کنید که علاوه بر زیباتر کردن محیط با آن سازگاری بالایی داشته باشد.

هنگام دوختن رویه مبل حوصله و صبر داشته باشید

و اما آخرین مرحله برای تعویض رویه مبل در منزل دوختن رویه با صبر و حوصله است. شما می توانید برای برش پارچه روی مبل از رویه قبلی به عنوان یک الگو استفاده کنید تا رویه را به بهترین شکل ممکن برش دهید.

سپس بعد این کار  باید با ترفند های مختلفی که برای دوختن پارچه مبل وجود دارد پارچه رویه مبل را به آن بدوزید. این کار را حتما با حوصله انجام دهید تا رویه مبلمان شما به زیباترین شکل ممکن روی آن قرار بگیرد.

تعویض پارچه مبل در خانه

پارچه مناسب برای تعویض رویه مبل

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تعویض رویه مبل وجود انتخاب پارچه ای مناسب برای تعویض آن است. مبلمان یکی از مهم ترین المان ها دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. در صورتی که پارچه ای مناسب برای رویه مبلمان خود انتخاب نکنید، مبلمان شما علاوه سازگار نبودن با محیط خیلی سریع زیبایی خود را از دست داده و کیفیتش کاهش می‌یابد.

 برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می شود زمان زیادی را برای انتخاب پارچه ای مناسب برای مبلمان خود صرف کنید تا بهترین پارچه را برای آن ها خریداری نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت اداک پریمیوم به راحتی انواع مدل های مختلف پارچه های رویه مبل را بررسی کرده و مدل مورد علاقه خود را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید. توجه داشته باشید که شرکت اداک پریمیوم بهترین و خاص ترین پارچه های رویه مبل در بازار را تولید می کند.

زمان انتخاب پارچه مناسب برای رویه مبل باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید که هم در زیبایی و هم در کیفیت رویه مبل بسیار موثر خواهند بود. مهم ترین معیار هایی که برای انتخاب پارچه روی مبل باید بررسی کنید شامل موارد زیر هستند:

توجه به ضخامت و کیفیت پارچه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید زمان انتخاب پارچه برای رویه مبل به آن توجه کنید ضخامت و کیفیت پارچه است. هر چه ضخامت پارچه کمتر باشد احتمال پاره شدن آن بیشتر شده و لطافت آن نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر کیفیت پارچه نیز تاثیر زیادی در این موضوع دارد؛ زیرا هر چه دوام پارچه بالاتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر می شود.

سازگاری پارچه با دکوراسیون و رنگ بندی محیط

هنگام تعویض رویه مبل باید پارچه ای را انتخاب کنید که با محیط شما سازگاری رنگی داشته باشد. این گونه هماهنگی بین وسایل محیط ایجاد شده و زیبایی و جذابیت آن چندین برابر خواهد شد. به طور مثال اگر از رنگ های قهوه ای تیره در محیط خود استفاده کرده‌اید، باید رویه ای را خریداری نمایید که در رنگ های تیره تولید شده باشد.

انتخاب رنگ های روشن برای محیط های کوچک

برخی از افراد به دلیل کثیف شدن خیلی سریع رنگ های روشن از آن ها دوری کرده و هرگز آن را برای رویه مبل خود انتخاب نمی کنند. اما باید بدانید که رنگ های روشن باعث بزرگ تر دیده شدن فضای محیط شما شده و آن را دلبازتر می کنند. پس اگر متراژ خانه شما کم است پیشنهاد می‌کنیم از رنگ های روشن مثل سفید، زرد، صورتی کم رنگ و… غافل نشوید.

لوازم مورد نیاز برای عوض کردن رویه مبل

برای تعویض رویه مبل شما به ابزاری مخصوص نیاز دارید؛ زیرا این کار توسط نخ و سوزن معمولی و چسب های ساده قابل انجام نمی باشد. پس اگر قصد دارید که خودتان رویه مبل هایتان را تعویض کنید باید بدانید که برای این کار نیازمند تهیه ابزاری هستید.

 این ابزار ها به شما کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن رویه مبل را به اسکلت آن متصل کنید. شما عزیزان می توانید به راحتی این وسایل را در بسیاری از ابزار فروش ها پیدا کرده و خریداری نمایید. این گونه قادر خواهید بود که در سریع ترین زمان ممکن رویه ملبمان منزلتان را تعویض کنید. مهم ترین این ابزار ها شامل موارد زیر هستند:

چسب حرارتی

یکی از ابزار های مهمی که برای تعویض رویه مبل به آن نیازمند هستید چسب حرارتی است. چسب حرارتی یکی از مقاوم ترین و بهترین چسب ها برای چسباندن قطعات مختلف به یکدیگر می باشد. با استفاده از این چسب می توانید به راحتی پارچه را به بخش های مختلف چوب متصل کنید.

منگنه و منگنه کوب

یکی دیگر از ابزار های مهمی که برای تعویض پارچه مبل نیاز دارید منگنه و منگنه کوب است. منگنه کمک می کند تا بخش های مختلف پارچه رویه که نیازمند تا شدن هستند به یکدیگر متصل شوند. از طرف دیگر این ابزار می تواند به اتصال محکم تر پارچه به اسکلت مبل کمک کنند.

چسب مخصوص پارچه

شما می توانید بخش های مختلف پارچه را با استفاده از چسب مخصوص پارچه به یکدیگر بچسبانید؛ زیرا پارچه ساختار خاصی داشته و با چسب های معمولی نمی تواند بخش های مختلف آن را به هم متصل کرد. به همین دلیل یکی از ابزار های مهمی که باید در هنگام تعویض رویه مبل داشته باشید چسب مخصوص پارچه است.

نخ ضخیم و محکم

بخش هایی از پارچه رویه مبل باید به یکدیگر دوخته شوند. این کار باید با استفاده از نخ های ضخیم و محکم انجام شود؛ زیرا نخ های معمولی در این جا اصلا کاربردی نداشته و کیفیت کار را کاهش می‌دهد. نخ های مقاومی برای این کار وجود دارند که هرگز پاره نشده و بخش های مختلف پارچه رویه مبل را به یکدیگر متصل می کنند.

نوار برای دورگیری

پس از دوختن، منگنه کردن و چسب زدن بخش های مختلف رویه مبل به اسکلت آن باید عمل دورگیری که آخرین مرحله در فرایند تعویض رویه مبل به حساب می آید را انجام دهید. این کار باعث می شود تا جای منگنه، بخش های دوخته شده و چسب های زده شده از دید افراد پنهان مانده و مبل زیباتر شود. برای چسباندن نوار دورگیری باید از چسب حرارتی استفاده نمایید. سعی کنید این کار را با دقت بسیار بالایی انجام دهید تا نوار به شکل درستی روی بخش های مختلف مبل قرار بگیرد.

تعویض کردن پارچه مبلی

جمع بندی

برای تعویض پارچه مبلی باید در خیاطی مهارت داشته باشید و به اندازه کافی صبر و حوصله داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است کار تعویض پارچه را به یک خیاط ماهر بسپارید تا کار دوخت پارچه مبلی را برای شما انجام دهد.

با محاسبه مواردی که بر هزینه تعویض رویه مبل تاثیر گذار هستند، بدون شک به این موضوع پی برده اید که هزینه کلی تعویض پارچه مبلی کمتر از خرید مبلمان است. بنابراین توصیه میشود در صورتی که زیر کار مبلمان از بین نرفته است، اقدام به تعویض پارچه مبل کنید. تعویض روکش مبل برایتان به صرفه تر خواهد بود.

برای خرید انواع پارچه های مبلی با کیفیت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل عوض کردن رویه مبل، با کارشناسان ما در آداک پریمیوم تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد تعویض پارچه مبلی

هزینه تعویض پارچه های رومبلی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تعویض پارچه مبل در تهران به جنس و طرح پارچه و مرکز خرید پارچه بستگی دارد.

آیا پارچه های میکروفایبر پارچه های مناسبی برای تعویض روکش هستند؟

این پارچه ها به خاطر بافت محکمی که دارند، پارچه های مناسبی برای تعویض روکش مبل هستند. پارچه میکروفایبر ترکیبی از نایلون و پلی استر است و مایعات به بافت آن نفوذ نمی کنند.

آیا عوض کردن پارچه مبلمان راحتی کار آسانی است؟

مبلمان راحتی دوخت ساده ای دارند و در بسیاری از موارد دوخت تشک جدا از پشتی مبل است. به این ترتیب می توانید کار عوض کردن پارچه مبل راحتی را خودتان انجام دهید.

رویه کوبی مبل شامل چند مرحله است و چگونه انجام می شود؟

رویه کوبی مبل در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول کلاف مبل با مواد زیر کار پوشش داده می شود و در مرحله بعدی پارچه رومبلی روی مبل کشیده می شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *