دکوراسیون

پارچه مبلی مخمل چیست و ویژگی های آن

پارچه های مخملی از زمان های قدیم به طور گسترده در ساخت مبل استفاده می شده است. پارچه مخمل در رنگ های مختلف از محبوبترین انواع پارچه مبلی محسوب میشوند. در دنیای امروزی دکوراسیون داخلی، هر قسمتی که انتخاب می کنید بسیار مهم است. در این مقاله مجله آداک نگاهی خواهیم داشت به رنگ ها و مدل های پرکاربرد پارچه مبلی مخمل در سال های اخیر، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

پارچه مخمل مبلی؛ بافت مخملی، نرم و لطیف

پارچه مخمل مبلی بسیار زیبا و نرم و راحت میباشد، پارچه مخمل معمولاً در یک جهت بافته می شود تا در حد ممکن نرم و راحت باشند. در دنیای مد و دکوراسیون داخلی امروز، هر قسمت از انتخاب شما بسیار مهم است. مبل یکی از عناصری است که نقش مهمی در نظم بخشیدن و طراحی یک دکوراسیون زیبا دارد و اولین چیزی که توجه را به خود جلب می کند رنگ پارچه ها و مواد به کار رفته روی مبل راحتی است. 

در گذشته، در دوران رنسانس، مخمل به دو دلیل نمادی از اشراف بود:

  1. از ابریشم برای بافندگی استفاده می کردند.
  2. بافت آن بسیار سفت و پیچیده است.

پارچه های مخمل در طرح ها و متریال های متنوعی طراحی و تولید می شوند.

 

مدل های گوناگون پارچه مخمل

1- پارچه مخمل پان: همانطور که میدانید پارچه های مخمل دارای پرزهای نسبتا بلندی هستند که جهت خواب آن ها رنگ این پارچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پارچه های مخمل پان انواعی از این محصولات هستند که پرزهای آن ها تحت فشار زیاد در یک سمت خوابیده اند.

2- پارچه مخمل طرح دار برجسته: این پارچه ها با الگوهای گوناگونی با استفاده از تمبر حرارتی چاپ می شوند و کاربردهای مختلفی دارند.

3- پارچه مخمل کشی: این پارچه در واقع ترکیبی از مخمل و اسپندکس است. همین موضوع به این پارچه قابلیت انعطاف پذیری و کشسانی زیادی بخشیده است.

 

ویژگی های پارچه مبلی مخمل

 

پارچه مخمل پان

پارچه مخمل پان که بین مردم به اسم های دیگری مثل پارچه مخمل ایتالیایی نیز شناخته میشود. پارچه مخمل پان به دلیل داشتن یک سطح براق و ابریشم مانند بسیار محبوب میباشد. این پارچه بیشتر برای پرده های خانه، کوسن، پارچه مبلی و.. کاربرد دارد.

 

مخمل پان

 

پارچه مخمل طرح دار 

اگر به لیست پرطرفدارترین و پر استفاده ترین انواع پارچه مبلی نگاهی بیندازید، قطعا پارچه مخمل طرح دار را در میان آن ها مشاهده خواهید کرد. امروزه پارچه مخمل طرح دار دارای کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف از جمله مبلمان راحتی هستند. از این پارچه ها عموما در تولید پرده و مبلمان و همچنین تولید پوشاک استفاده می شود. پارچه های مخمل ویژگی های مهمی دارند که 

در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم. همچنین در پایان، مرکز خرید معتبر این محصولات را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

انواع پارچه مخمل

 

پارچه مخمل کشی

پارچه مخمل کشی یا همان پارچه مخمل استرچ دارای یک نوع کش میباشد که با یک نوع پارچه کشی ساخته از الیاف مصنوعی میباشد که این کش باعث میشود که پارچه دارای یک انعطاف فوق العاده و مقاومت عالی باشد.

 

تولید پارچه مخمل با الیاف مختلف

برای ساخت مخمل از الیاف مختلف (تک یا بسته) استفاده می کنند که شامل چهار الیاف زیر می شود:

  • طبیعی
  • به صورت مصنوعی
  • ترکیبی
  • سلولز

انواع مخمل طبیعی و مصنوعی عبارتند از:

  • پارچه مخملی: با استفاده از الیاف طبیعی، گرانترین نوع پارچه مخملی است. این پارچه به ندرت برای مبل استفاده می شود. این نوع مخمل که با الیاف کاملا طبیعی تهیه میشود خیلی نرم می باشد و شما هنگام لمس این نرمی را به صورت کامل حس خواهید کرد.
  •  مخمل پشمی: این مخمل دارای مقاومت بالا و دوام بالا می باشد.
  •  مخمل کتان (پنبه): هنگام استفاده از کتان به تنهایی، مقاومت پارچه کاهش میابد، بنابراین برای بالا  بردن مقاومت پارچه از الیاف پلی استر مصنوعی استفاده می شود.
  • موهر مخملی: از موی بز آنگورا درست می شود و بسیار مقاوم است.
  • مخمل مصنوعی: از الیاف پلی استر مصنوعی ساخته شده است.
  • سلولز مخملی: آنها از الیاف طبیعی مانند پوست درخت و … تهیه میشود که بسیار گران قیمت میباشد.
  • اسپندکس: از آنها برای ساخت پارچه های مخملی استفاده می شود.

 

تولید پارچه مخمل با الیاف مختلف

 

ویژگی و رنگ های پارچه مخمل

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه های روکش مخمل، سادگی و نرمی آنهاست. پارچه مخمل از دور نرم و زیبا به نظر می رسد و یک ناظر می تواند تصور کند که چقدر راحت روی آن نشسته است. بنابراین نمی توان انتظار تفاوت زیادی در تنوع محصولات صرف نظر از رنگ مخمل مبل داشت. اینها رنگ های مخملی مبلمان هستند که در سال های اخیر سبک دکوراسیون نئوکلاسیک زیبایی را ایجاد کرده اند.

  • مبل مخمل مشکی
  • مبل مخملی کرم
  • مبل مخمل سبز
  • مبل مخملی
  • سفیران مخملی
  • مبل مخملی قرمز
  • مبل مخملی بنفش

 

ویژگی های پارچه مخمل

  1. جذابیت و زیبایی: مهمترین مشخصه پارچه مخمل که آن را به یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل تبدیل کرده است، جذابیت و زیبایی بصری و درخشندگی آن است. این محصولات در رنگ های و طرح های بسیار متنوعی به مشتریان عرضه می شوند. به همین دلیل می توان پارچه مخمل را مطابق با سلایق گوناگون خریداری کرد.
  2. نرمی و لطافت: از ویژگی های پارچه مخمل می توان به نرمی و لطافت آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که از این پارچه علاوه بر دکوراسیون داخلی در صنایع تولید پوشاک نیز استفاده کنند.
  3. چروک شدگی اندک: این پارچه ها به سختی چروک شده و به آسانی صاف می شوند. همین ویژگی آن ها را به پارچه هایی مناسب برای استفاده در مبلمان تبدیل کرده است.
  4. تنوع بی نظیر: پارچه مخمل در مدل های متنوعی همچون مخمل کبریتی، برجسته، پتینه، سیزل، ساده، کشی و … تولید می شوند. بنابراین یکی از دلایلی که باعث شده است این پارچه با استقبال بالایی از سوی خریداران مواجه شود، تنوع بسیار زیاد آن است. در ادامه شما را بیشتر با مدل های این محصولات آشنا می کنیم.

 

پارچه مبلی مخملی

 

پارچه مخمل مشکی، کرم یا سبز؟ به من بگویید کدام رنگ برای مبل بهتر است!

پارچه مخمل مشکی به دلیل بافت نرمی که دارد منحصر به فرد و سنگین است و یک پارچه مبلی متداول و محبوب میان علاقه مندان به دکوراسیون کلاسیک محسوب میشود. مبل مخملی در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است و شرکت های گوناگون با توجه به جدیدترین روند دکوراسیون، مدل های مختلفی را اعم از مبلمان راحتی خانگی یا مبلمان اداری تولید می‌کنند.

در این مطلب آداک پریمیوم می توانید زیباترین این مدل مبل ها با پارچه مخمل را ببینید و اطلاعات مفیدی برای تزیین این مبل در یک اتاق اداری یا اتاق نشیمن شیک و مدرن پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

 

رنگ پایه مبل مخمل روشن چه رنگی باید باشد؟

اگر می خواهید اتاق نشیمن شما شیک تر باشد، باید مبل سفید شیری یا تابستانی را انتخاب کنید. چه مبل مخملی مشکی، کرمی یا شلواری با پایه چوبی و طلایی باشد، مبل کلاسیک و مجلل به نظر می رسد و برای تزئین اتاق های گران قیمت ایده آل است.

 

کاناپه با پارچه مخمل سبز، معجزه در کاناپه مخملی

رنگ سبز عرفانی یکی از رنگ های پرطرفدار در بازار مبل است. ترکیب چوب و این رنگ به عنوان رنگ پارچه مخمل، ترکیبی منحصر به فرد دارد که برای یک هتل مدرن بسیار مناسب است. این پایه های سبک و پارچه های مخمل سبز برای خانه هایی با کفی روشن مناسب هستند.

 

پارچه مخمل سبز

 

چگونه از پارچه مخمل روی مبل مراقبت کنیم

به دلیل بافت خاص پارچه مبلی مخمل، نگهداری و تمیز کردن آن دشوار است. وز روی مخمل گرد و غبار و ماده بیشتری را جذب می کند. بنابراین با استفاده از نازل مخصوص جاروبرقی سطح مبل را در سریع ترین زمان ممکن گردگیری کنید و به آرامی آن را جارو کنید.

اگر غذا، آب نبات یا مواد غذایی دیگر روی کاناپه ریخته شد، باید اقلام را با یک جسم تیز پوست کنده و بردارید فقط توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار به پارچه آسیب نزنید، سپس با یک پارچه سفید تمام مایع را از روی سطح پاک کنید تا قسمت مورد نظر خشک شود.

 

مزایای استفاده از مخمل در دکوراسیون منزل

پارچه مخملی در دسته پارچه مبلی های لوکس قرار دارد، زیرا ظرافتی را به قطعه ساخته شده از آن، چه لباس و چه مبلمان می بخشد. هنگامی که مخمل به دکوراسیون خانه اضافه می شود، زیبایی اتاق ها به سمت سبک کلاسیک مجلل گرایش پیدا می کند. بنابراین اگر از علاقه مندان به دکوراسیون کاخ سلطنتی هستید، باید دکوراسیون مخملی را انتخاب کنید. در اینجا نکاتی در مورد انتخاب تکه های مخملی در دکوراسیون منزل آورده شده است.

 

فرقی نمی‌کند سبک‌های مد روز، مدرن یا شیک سلطنتی را ترجیح دهید، همیشه ایده‌های دکوری برای اضافه کردن مخمل به دکوراسیون خانه‌تان وجود دارد. آنچه پارچه مخمل را متمایز می کند ظاهر سلطنتی، بافت نرم و رنگ های تند و زنده آن است همچنین استفاده از مخمل برای اکثر مبلمان مناسب است. پارچه مخملی کاربردهای مختلفی در دکوراسیون منزل دارد، از جمله:

 

پارچه مبلی مخمل در دکوراسیون داخلی

به محض اینکه مبل پوشیده شده با پارچه مخمل در سالن قرار می گیرد، بلافاصله جلوه ای جذاب و شیک به مکان می بخشد اما برای اینکه این پارچه ها در شیک ترین حالت ممکن خود دیده شوند باید با رنگ مناسب انتخاب شوند، برای مثال برای سبک سلطنتی، قهوه ای، آبی، سبز تیره و مشکی استفاده میشود تا در بهترین حالت خود دیده شود، در حالی که برای استایل مد روز و مدرن می توان از صورتی، خاکستری، زرد یا آبی روشن استفاده کرد.

برخی از افراد ممکن است استفاده از پارچه مبلی مخملی به خصوص برای مبل راحتی را رد کنند، زیرا فکر می کنند پاک کردن لکه ها از روی آن دشوار است، اما ما به شما یک راه ساده برای از بین بردن لکه ها در زمان کثیف شدن آن پیشنهاد می کنیم:

در یک کاسه مقداری آب صابون ولرم اضافه کنید

مخلوط را خوب هم بزنید تا کف کند

یک پارچه تمیز را در مخلوط خیس کنید و به آرامی لکه را پاک کنید تا ناپدید شود

اطمینان حاصل کنید که محل تمیز کردن به سرعت خشک می شود و می توان از سشوار برای تسریع فرآیند استفاده کرد

 

پارچه مبلی مخمل در دکوراسیون داخلی

 

پارچه مخمل در پرده

پرده های مخملی به جلوگیری از نور خورشید کمک زیادی می کنند

پرده های مخمل مخملی ترین قطعاتی هستند که به دکوراسیون داخلی وزن می دهند. لازم به ذکر است که اکثر واحدهای مسکونی در شهرهایی مثل دبی برای استفاده از پرده مخملی مناسب هستند، زیرا پنجره ها در کل محوطه دیوار کشیده شده اند و اکثر آنها دارای یک پرده هستند. پس اگر منزلتان پنجره سراسری دارد، استفاده از پرده مخملی گزینه بسیار خوبی محسوب میشود.

 

مخمل برای کوسن و بالش ها

پارچه مخمل برای کوسن | کوسن های رنگارنگ به زیبایی این مکان می افزایند

به عنوان نوعی تغییر کوسن های مخملی را می توان حتی در صورتی که مبلمان مخملی نباشد به مبل اضافه کرد، اگرچه اکسسوری ساده ای است اما تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد. همچنین قرار دادن بالش های مخملی بزرگ در کف سالن یا زیر میزهای کوچک ایده خوبی است، همچنین می توان این نوع تغییر را در فصل زمستان نیز دنبال کرد، زیرا مخمل یک دکوراسیون زمستانی به حساب می آید.

 

مخمل در اتاق خواب

هنگام انتخاب تخت خواب های مخملی به قطعات تزئینی زیادی نیاز ندارید

تخت‌خواب‌های مخمل هماهنگ با دکوراسیون مدرن و کلاسیک در عین حال ظاهری مجلل به اتاق می‌دهند و افزودن مبلمان مخملی گامی موثر برای حمایت از ظاهر شیک اتاق است.

 

پارچه مبلی مخمل سبز تیره

 

تمیز کردن مخمل و حفظ شکوه آن

برای شستشوی بهتر می توان پارچه را برگرداند و سپس شروع به شستن آن کنید همچنین شستشوی دستی این نوع پارچه ها به جای شستشوی ماشینی برای افزایش طول عمر و دوام آنها توصیه می شود. نگهداری مبل های پارچه ای مخملی کمی دارای دردسر میباشد و شما باید هنگام نگهداری سلیقه خوبی به خرج دهید. نور مستقیم خورشید باعث از بین رفتن رنگ می شود و استفاده طولانی مدت به پارچه آسیب می زند.

بنابراین پس از مدتی چین و چروک روی پارچه مخمل باقی می ماند، بنابراین برای جلوگیری از ساییدگی یا چروک شدن خال ها، زیرانداز مبل را به عقب و جلو بچرخانید. همچنین می توانید از پارچه نرم یا برس مخملی برای مسواک زدن در جهت شمع استفاده کنید.

 

 تمیز کردن مبل های مخملی با جوش شیرین و آب لیمو

 معمولا برای این کار دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب لیمو مخلوط می کنند و از آن به عنوان یک پاک کننده قوی استفاده می کنند. هر چه آب لیمو بیشتر باشد، کف بیشتری تولید می کند. لکه را با یک پارچه تمیز و بدون پرز فشار دهید، پارچه را روی لکه نکشید. توجه داشته باشید که در این مورد تمیز کردن به بافت پارچه آسیب می رساند.

 

پارچه مخملی را با آب و صابون تمیز کنید

می توانید آب صابون را مخلوط کرده و لکه را با یک پارچه تمیز و بی رنگ پاک کنید. هرگز پارچه مبل را نکشید. این به نرم شدن بافت مخملی کمک می کند. اگر لکه باقی ماند، مبل را خشک کنید، این کار را تکرار کنید یا از روش دیگری برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

 

پارچه مخملی را با شامپو مبل تمیز کنید

شامپو مبل میتواند انتخاب خوبی برای تمیز کردن لکه های خشک باشد زیرا آنزیم ها بسیار قوی هستند. برای این منظور از یک پارچه بدون پرز استفاده کنید. سپس با حرکات کوچک به خوبی روی لکه بمالید و بشویید. قیمت قیمت پارچه مخمل به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور کلی، پارچه های نبافته ابریشم خالص بسیار ارزان تر از مخمل ابریشم هستند.

 

در استفاده از مخمل زیاده روی نکنید

هنگام استفاده از مخمل در دکوراسیون باید به تعادل بین مبلمان دست یافت. به طور کلی مهمترین قانون در دکوراسیون منزل اغراق نکردن است تا اتاق ها شلوغ و در چشم آزاردهنده به نظر نرسند. مخمل با ابریشم نرم ترکیب می شود و توری با مخمل حس زیبایی به دکور می بخشد.

 

تمیز کردن پارچه مبلی مخمل

 

خرید پارچه مخمل

لازمه هر خرید موفقی مراجعه به یک مرکز خرید معتبر با سابقه درخشان می باشد. همچنین اگر می خواهید بیشترین سود را در خرید خود داشته باشید، باید فروشگاهی را برای تهیه پارچه مخمل طرح دار انتخاب نمایید که تولید کننده مستقیم پارچه باشد. در این صورت می توانید بدون پرداخت سود اضافی به واسطه ها، خریدتان را انجام دهید.

آداک پریمیوم مجموعه ای است که محصولات خود را بی واسطه به صورت کلی و جزئی به فروش می رساند. این مجموعه برای رفاه حال مشتریان خود امکان خرید اینترنتی محصولات را نیز فراهم نموده است. از این رو شما می توانید به آسانی با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی، تنوع بی نظیر محصولات را مشاهده کرده و سفارش خرید خود را ثبت نمایید. ارسال این پارچه ها در سریع ترین زمان ممکن به تمامی نقاط ایران انجام می شود. شما با یکبار خرید و مشاهده قیمت ها و کیفیت های این پارچه ها، جزو مشتریان دائمی این مجموعه خواهید شد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *