در مورد پارچه مبلی نانو ضد لک چه میدانید
دکوراسیون

در مورد پارچه مبلی نانو ضد لک چه میدانید؟

یکی از بهترین و جدیدترین فناوری های علم نانو، تولید پارچه مبلی نانو ضد لک است. به طور کلی پارچه های نانو یکی از با کیفیت ترین انواع پارچه برای تولید مبلمان هستند؛ چون آب داخل آنها نفوذ نمی کند. مهم ترین ویژگی پارچه های مبلی که با توجه به فناوری نانو تولید می شوند، ضد لک بودن این پارچه ها است. در صورتی که پارچه به هر دلیلی کثیف شود به راحتی تمیز می شود؛ چون ذرات آلودگی به عمق پارچه وارد نمی شود.

پارچه مبلی نانو ضد آب - پارچه مبلی نانو ضد لک

پارچه مبلی نانو ضد آب | پارچه مبلی نانو ضد لک

پرفروش ترین محصولات

بیشتر بخوانید:

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

ویژگی های پارچه مبلی نانو

برای تولید پارچه نانو ضد لک، الیاف پارچه با مواد نانو پوشانده می شود. به این ترتیب یک لایه نازک و شفاف در اطراف الیاف پارچه شکل می گیرد. این لایه در برابر انواع آلودگی و میکروب، آب و هر مواد دیگری کار محفاظت از پارچه را انجام می دهد. هنگامی که پارچه های مبلی نانو با محلول نانو پوشش داده می شوند، وزن آنها تغییر نمی کند.  پارچه های مبلی نانو مزیت های زیادی دارند که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم.

  • کیفیت بالای پارچه: پارچه های مبلی نانو ضد لک، نسبت به پارچه های دیگر کیفیت بالاتری دارند. مواد نانوی روی پارچه های مبلی فاقد بو هستند و موجب حساسیت و آلرژی پوستی نمی شوند.
  • ثابت ماندن رنگ پارچه: مواد نانو که در پارچه های مبلی استفاده می شوند، باعث ثبات رنگ پارچه های مبلی می شوند. الیاف این پارچه ها دوام زیادی دارند و به مرور زمان و با شستشو و همچنین نور دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ نمی شوند.
  • نماندن اثر لک روی پارچه: یکی دیگر از ویژگی های مثبت پارچه نانو ضد لک این است که چون آب به داخل آن نفوذ نمی کند، لک مایعات روی پارچه نمی ماند. درصد نفوذ آب به این پارچه، به خاطر داشتن بافت منسجم آن خیلی کم و حتی صفر است.
  • چروک نشدن: پارچه های مبلی نانو به خاطر داشتن بافت محکمشان، کمتر چروک می شوند.
  • مقاوت در برابر مواد شوینده: پارچه های مبلی نانو ضد لک، مقاومت زیادی در برابر مواد شوینده دارند. این پارچه ها در اثر شستشو خاصیت نانو و ضد لک بودن خود را از دست نمی دهند.
  • داشتن ماندگاری طولانی: مواد نانو که به عنوان یک پوشش روی پارچه های مبلی قرار می گیرند، به خاطر داشتن کیفیت زیاد، موجب ماندگاری پارچه می شوند. به این ترتیب پارچه به مرور زمان فرسوده نمی شود.
پارچه مبلی نانو ضد لک - رنگبندی مختلف پارچه نانو

پارچه مبلی نانو ضد لک | رنگبندی مختلف پارچه نانو

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان تعویض پارچه مبل چه موقع است؟

سئوالات متدوال در مورد پارچه های مبلی نانو

  1. دلیل نفوذ نکردن آب به پارچه های نانو چیست؟

به خاطر تغییری که در ساختار مولکولی و اتمی پارچه های نانو ضد لک ایجاد می شود، مایعات در سطح پارچه حرکت می کند و به پارچه نفوذ نمی کند.

  1. پارچه های مبل های نانو چگونه تمیز می شوند؟

در صورت ریختن مایعات روی پارچه های نانو، می توان آنها را با یک پارچه سفید تمیز کرد.

جمع بندی

پارچه های مبلی نانو ضد لک یکی از مرغوب ترین پارچه های مبلی موجود در بازار هستند. این پارچه ها نیازی به شستشو ندارند و در صورت لک شدن و کثیف شدن به سادگی تمیز می شوند. پارچه های نانو مقاومت زیادی در برابر پوسیدگی دارند و به سادگی پاره نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های پارچه مبلی نانو ضد لک و خرید این پارچه ها، می توانید با کارشناسان ما در آداک پریمیوم تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

دکوراسیون دیوار خانه خود را با 9 ایده خلاقانه نو کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *