آیا پارچه لنین چروک می شود
دکوراسیون

آیا پارچه لنین چروک می شود؟

آیا پارچه لنین چروک می شود؟ یکی از پارچه های قدیمی در صنعت نساجی، پارچه لنین است. لنین پارچه مبلی است که از الیاف کتان تولید می شود و دارای دوام و ضخامت بالایی است. این پارچه در برابر سایش بسیار مقاوم است و به راحتی کرک نمی شود. لنین بافت بسیار نرم و درخشانی دارد و در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از این پارچه برای انواع لباس، صندلی و مبلمان راحتی استفاده می شود. لنین به خاطر بافت خاصی که دارد برای لباس های تابستانه گزینه مناسبی است؛ چون هوا به راحتی از این پارچه عبور می کند. تا انتهای این مطلب مجله آداک همراه ما باشید.

پارچه لنین در رنگ های مختلف

پارچه لنین در رنگ های مختلف

پرفروش ترین محصولات

نکات مهم در مورد پارچه لنین

پارچه لنین خیلی زود اتوی خود را از دست می دهد و چروک می شود. چروک پارچه لنین، با دست خیس از بین می رود و با کشیدن دست مرطوب صاف می شود. لنین برای مبلمانی که از آنها استفاده مکرر می شود، پارچه مناسبی نیست. این پارچه خیلی زود چروک و لک می شود بنابراین، بیشتر برای مبلمان محیط های کم تردد مناسب است.  در ادامه این مقاله سایر مشخصات این پارچه را بررسی می کنیم.

  • چروک پذیر بودن: با توجه به این که بافت پارچه لنین، چگالی کمی دارد خیلی سریع چروک می شود. ویژگی مثبت لنین این است که هنگام اتوکشی، خیلی زود صاف می شود و چروکش را از دست می دهد.
  • سبک بودن بافت پارچه: بافت لنین به خاطر تراکم کمی که دارد، بسیار سبک است. این پارچه با توجه به داشتن منافذ زیاد، وزن خیلی کمی دارد و فضاهای خالی زیادی بین تار و پود آن وجود دارد.
  • جذب کردن رطوبت: یکی از ویژگی های مثبت پارچه لنین این است که خیلی زود رطوبت را جذب می کند. این پارچه همچنین خیلی سریع خشک می شود و رطوبتش را از دست می دهد. به این ترتیب لنین یکی از بهترین پارچه ها برای لباس های تابستانی و مناطق گرم است.

انواع پارچه لنین

پارچه لنین به خاطر قابلیت زیادی که در رفع و جذب رطوبت دارد، در بسیاری از موارد قابل استفاده است. با وجود این که کتان ماده اولیه برای تولید این پارچه است، برای تولید آن از پشم و پنبه هم استفاده می شود. پارچه های لنین با توجه به موادی که با آن تولید می شوند به دسته های مختلف تقسیم می شوند. هر کدام از پارچه های لنین کاربردها و ویژگی های مختلفی دارند.

  • لنین نخی: این پارچه در برابر گرما زود چروک می شود و به اتوکشی زیاد نیاز دارد.
  • لنین پنبه ای: پارچه لنین پنبه ای گرما را انتقال نمی دهد و در برابر سائیدگی بسیار مقاوم است.
  • لنین پشمی: این پارچه در زمستان گرمای بدن را حفظ می کند و در تابستان گرما را به خود راه نمی دهد.
  • لنین کتان: لنین کتان به خاطر داشتن آهار مناسب، خیلی خوب می ایستد. چروک پذیری این نوع لنین مانند سایر پارچه های لنین است.

نمونه پارچه لنین

سئوالات متداول در مورد پارچه لنین

  1. پارچه لنین باید چگونه شسته شود؟

بهتر است پارچه لنین با آب سرد یا ولرم شسته شود تا آب نرود.

  1. لباس های لنین باید با چه دمایی اتو شوند؟

لباس لنین باید با دمای متوسط اتو شود؛ چون ممکن است دمای زیاد موجب سوختن آن شود.

جمع بندی

برای این که لنین کمتر چروک شود، باید بعد از شستشو به درستی پهن شود تا به بافت آن آسیب نرسد. همچنین این پارچه قبل از اتو کردن باید به طور کامل خشک باشد تا بافت آن سالم بماند.

برای خرید انواع پارچه لنین و اطلاع از قیمت این پارچه با کارشناسان ما در آداک پریمیوم تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *