مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

مکمل رنگ خاکستری

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون را زمانی می توانید پیدا کنید که رنگ طوسی را به خوبی بشناسید. در ادامه این مقاله راجب مکمل های رنگ طوسی در طراحی داخلی صحبت خواهیم کرد. اما قبل از آن، خود رنگ طوسی را به شما معرفی کردیم و ویژگی های آن را برای شما ذکر کردیم و در آخر به شما این توانایی را می دهیم تا مکمل رنگ طوسی را در دکوراسیون داخلی را بیابید.

رنگ طوسی یکی از محبوب ترین رنگهای دهه گذشته بوده و بار ها به همراه رنگ زرد به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. رنگ خاکستری یک رنگ خنثی است که آن را رونالدوی رنگ ها در دکوراسیون‌های مدرن امروزی مینامند چرا که نقشی اساسی و مهم در طراخی داخلی دارد. این رنگ با تمام سادگی چنات تنوعی در طیف رنگی دارد که معمولا همه جا به کمک طراحان دکوراسیون آمده و بسیار به کار می آید.

مکمل رنگ طوسی

رنگ طوسی را  میتوان به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون داخلی انتخاب کرد یا آن را به عنوان کنتراستی در برابر رنگ‌های شاد بکار برد. در هر صورت این رنگ، احساس  راحتی به فضای شما خواهد میبخشد و فضایی دنج ایجاد میکند. از نظر روانشناسی طوسی یک رنگ خنثی محسوب مبشود. دلیل پرکاربرد بودن آن این است که معمولا با هر رنگی سازگار بوده و ترکیبش با آنها بسیار دلنشین و زیبا خواهد بود.

مخصوصا دیوارهای طوسی روشن جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ سفید سنتی هستند و فضای مدرنی را می‌سازند. البته استفاده از طوسی تیره رنگ برای دیوارها نیز رایج است و برای در ماه‌های سرد سال فضای بسیار دنجی را شکل می‌دهد.

ویژگی های رنگ خاکستری

طوسی رنگی جدی است و بر خلاف رنگ هایی مانند قرمز، هیچ افراطی در آن دیده نمی شود. همان طور که می دانید رنگ ها از نظر جسمی و روحی بر ما تاثیر می گذارند. اثرات رنگ طوسی در مقایسه با سایر رنگ ها کمتر است. به طور کلی رنگ طوسی آرامش و خونسردی را به همراه دارد اما می تواند گاهی دلگیر کننده باشد و این موضوع به مکان و نحوه استفاده از این رنگ بستگی دارد.

آندره ژید نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات درباه رنگ طوسی گفته است: حقیقت، خاکستری رنگ است. همچنین لئوناردو داوینچی نقاش ایتالیایی گفته بود: یک روز خاکستری، بهترین نور را ارائه می کند.

مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی چیست؟

طوسی رنگی است که درست بین دو انتهای مطلق ( سفید و سیاه ) در طیف رنگ قرار می گیرد. این رنگ پر زرق و برق نیست، توجهات را به خود جلب نمی کند و می تواند کسل کننده و دلگیر باشد اما به راحتی می توانید آن با رنگ های دیگر ترکیب کنید؛ اما بایستی در نظر داشته باشید که در هر پالت، سایه مناسبی از طیف طوسی را انتخاب کنید. نکته مهم در چیدمان فضای داخلی، انتخاب درست رنگ ها و بافت هاست.

ترکیب رنگ طوسی و آبی در دکوراسیون داخلی

آبی مکمل رنگ خاکستری

ترکیب رنگ آبی تیره و طوسی، فضایی ملایم و آرامش بخش ایجاد می کند. نکته مهم برای این دکوراسیون این است که بیشتر فضا فضا به رنگ طوسی اختصاص داده شود و تنها بخش های کوچکی آبی تیره باشد. پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی برای دکوراسیون اتاق نشیمن با رنگ طوسی و آبی تیره، استفاده از رنگ طوسی برای پارچه مبلی و دیوار ها و استفاده از رنگ آبی تیره برای پارچه کوسن و پارچه پرده می باشد.

ترکیب دو رنگ آبی و طوسی همیشه پرطرفدار بوده و جلوه بصری خاص و زیبایی را خلق میکند. به عنوان مثال اگر پارچه مبلی شما طوسی است بهترین انتخاب برای رنگ پارچه کوسن و یا پرده ها میتواند رنگ آبی باشد. قرار دادن رنگ زرد به عنوان سایر المان های دکوراتیو نیز این ترکیب را جذاب تر و خاص تر میکند.

بیشتر بخوانید : مکمل رنگ زرد در دکوراسیون داخلی چه رنگ هایی هستند

 

ترکیب رنگ طوسی و سبز در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ طوسی و سبز، زیبا و چشمگیر است. طوسی رنگی خنثی است و قرار گرفتن سبز در کنار آن، زندگی را به خانه شما می آورد. رنگ های مختلفی از طیف رنگ سبز را این ترکیب می توانید استفاده کنید. رنگ های سبز تیره در کنار خاکستری تیره و ذغالی، جذابیت خاص به فضا می دهند. انتخاب پارچه مبلی طوسی رنگ و کوسن های سبز رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون می باشند.

سبز مکمل رنگ طوسی

سبز مکمل رنگ طوسی

نارنجی مکمل رنگ طوسی

نارنجی رنگ ایده آل برای تغییر جلوه بصری رنگ طوسی است. گرمای نارنجی با سردی رنگ طوسی تعادل بر قرار می کند و فضای مدرن امروزی را ایجاد می کند.

نارنجی و طوسی در دکوراسیون داخلی

سفید و خاکستری در طراحی داخلی

ترکیب خاکستری و سفید در طراحی داخلی چشمگیر و جسورانه است. با این وجود، بایستی در نظر داشته باشید که همه تن های رنگ طوسی و سفید با هم همخوانی ندارند؛ بنابراین بهتر است همیشه سفید خالص را با طیف طوسی ( از نقره ای گرفته تا خاکستری ) ترکیب کنید.

ترکیب رنگ طوسی و زرد در دکوراسیون داخلی

زرد و طوسی

ترکیب رنگ زرد و طوسی، محیطی آرامش بخش و خوشایند را به وجود می آورد. استفاده از پارچه مبلی طوسی رنگ با کوسن های زرد رنگ ظاهری مدرن به دکوراسیون شما می دهد و ترکیب رنگ طوسی و زرد یکی از گزینه های پر طرفدار است.

خردلی مکمل رنگ خاکستری

خردلی رنگی است که در کنار تمام رنگ های خنثی غوغا می کند. قرار گرفتن خردلی در کنار طوسی کم رنگ، به آن عمق و جذابیت می دهد. استفاده از چند المان مشکی در ترکیب خردلی و طوسی، به گرمای محیط کمک می کند.

صورتی و طوسی

یک ترکیب ظریف و آرامش بخش، که هویتی جدید به رنگ خاکستری می دهد. اگر طرفدار سبک دکوراسیون مدرن، اسکاندیناوی یا کلاسیک هستید، این پالت رنگی شما را راضی می کند. برای گرم تر شدن این ترکیب می توانید از مبلمان و تزیینات چوبی استفاده کنید.

همانطور که گفته شد رنگ طوسی یکی از پرطرفدارترین و پر کاربردترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی محسوب میشود. ترکیب این رنگ با اکثر رنگ ها جذاب خواهد شد که به تعدادی از آنها اشاره کردیم. دقت کنید که استفاده از طیف های مختلف رنگ طوسی و خاکستری باید به اندازه ومناسب باشید تا باعث خستگی نشود.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 102

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *