نکات مهم در انتخاب پارچه پرده ای
دکوراسیون

نکات مهم در انتخاب پارچه پرده ای

===یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب پارچه پرده ای مناسب است. برای انتخاب پرده برای هر فضا باید به نکات زیادی توجه شود و به طور کلی انتخاب پارچه مناسب پرده برای دکوراسیون های مختلف، متفاوت است. برای انتخاب بهترین پارچه پرده ای، تا انتهای این مقاله از مجله آداک پریمیوم با ما همراه باشید.

 انتخاب پارچه پرده ای

انتخاب پارچه پرده ای

فاکتورهای مهم برای انتخاب پارچه پرده ای

انتخاب پارچه پرده ای تا حد زیادی بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. در حال حاضر پارچه های پرده ای در طرح ها و رنگ ها و متریال مختلفی در بازار موجود هستند. شما می توانید با توجه به هارمونی فضای خانه و رنگ سایر دکوراسیون، بهترین پارچه پرده ای را انتخاب کنید. در ادامه سایر نکات برای خرید پارچه مناسب پرده را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • رنگ مناسب پارچه پرده ای: رنگ پارچه یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در انتخاب پارچه پرده ای در نظر گرفت. رنگ پرده نقش قابل توجهی در دکوراسیون داخلی دارد و چون خیلی در معرض دید هستند، رنگ آنها باید متناسب با مبلمان، فرش ها و سایر وسایل باشد.
  • ماندگاری و جنس پارچه: جنس پارچه از دیگر معیارهای مهم برای انتخاب پارچه پرده ای است. سبک و سنگین بودن پارچه و همچنین نازک و ضخیم بودن آن در انتخاب پارچه مهم است. معمولاً پارچه های سبک و نازک برای دکوراسیون مینیمال مناسب تر هستند. پارچه هایی از جنس مخمل و کتان مقاومت و کیفیت بالاتری دارند.
  • شستشوی راحت: در انتخاب پارچه برای پرده باید به نکات مهم برای شستشوی آن توجه کرد. پارچه هایی که از جنس الیاف مصنوعی هستند به راحتی در خانه قابل شستشو هستند.

بهترین جنس برای پارچه پرده

پارچه های پرده ای با ضخامت و جنس های مختلف در بازار موجود هستند. در ادامه به معرفی بهترین پارچه متناسب با سبک دکوراسیون می پردازیم.

انتخاب رنگ پرده مکمل رنگ مبل راحتی

  • پارچه مخمل: پارچه های مخمل از الیاف مصنوعی و طبیعی تولید می شوند. این پارچه ها، دکوراسیونی لوکس در خانه ایجاد می کنند.
  • پارچه کتان: یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دکوراسیون مینیمال، پارچه های کتان هستند. در انتخاب پارچه پرده ای، سبک دکوراسیون خانه خود را در نظر بگیرید.
  • پارچه ابریشم: پارچه های ابریشمی، پارچه هایی سبک ولی پر زرق و برق هستند و بیشتر برای دکوراسیونی با سبک کلاسیک مناسب هستند. این پارچه بهترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق پذیرایی هستند.
  • پارچه حریر: انتخاب پارچه پرده ای از جنس حریر، برای همه سبک های دکوراسیون مناسب است. این پارچه ها جنس لطیفی دارند و نور خورشید به راحتی از آنها عبور می کند. پارچه های حریر با توجه به کیفیتی که دارند، دسته بندی می شوند.
انتخاب پارچه پرده ای

پرده طرح دار با مبلمان ساده

سوالات متداول در مورد انتخاب پارچه مناسب برای پرده

  1. ضخامت پرده باید بر چه اساسی انتخاب شود؟

برای انتخاب پارچه پرده ای باید به نور خانه توجه کنید. در صورتی که خانه شما نورگیر است می توانید از پارچه های ضخیم استفاده کنید ولی اگر نور خانه شما کم است، پرده های نازک و حریر بهتر هستند.

  1. پارچه های پنبه ای برای چه سبکی مناسب هستند؟

پارچه های پنبه ای برای طیف گسترده ای از سبک ها از جمله سبک های مدرن و سنتی مناسب هستند.

جمع بندی

در صورتی که دکوراسیون خانه شما شلوغ است، بهتر است پرده هایی با طرح ساده انتخاب کنید. انتخاب طرح و رنگ پارچه پرده ای، باید مطابق با دکوراسیون داخلی و مبلمان باشد. پارچه های پرده ای طرح دار، موجب روح دادن به محیط های مینیمال و خلوت می شوند.

برای خرید و انتخاب پارچه پرده ای در طرح ها و رنگ های مختلف، می توانید به فروشگاه آداک پریمیوم مراجعه کنید.

خرید انواع لوستر برای خانه و محل کار

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *