پوشاندن دیوار با کمترین هزینه
دکوراسیون

پوشاندن دیوار با کمترین هزینه

چگونه ایرادات دیوار را با کمترین هزینه بپوشانیم

در این نوشتار در مورد چگونگی پوشاندن دیوار و ایرادات آن با کمترین هزینه صحبت خواهیم کرد. وقتی صحبت از طراحی داخلی دکوراسیون به میان میاید نخستین عناصری که به ذهنمان میرسد، مبلمان و نحوه چیدمان آنها در فاضای داخلی است. دیوار را با همه سادگی نباید فراموش کرد، عنصری که گاهی به دست فراموشی سپرده میشود اما نقشی اساسی در جلوه و زیبای بصری دکوراسیون داخلی شما ایفا میکند.

دیوار پس از گذشت زمان دچار ایراداتی همچون ترک خوردگی، تغییر رنگ، نم دار شدن و زرد شدن خواهد شد. حتی ممکن است به هنگام جابه جایی مبلمان و وسایل خودتان ناخواسته به قسمت هایی از آن آسیب وارد کنید. حال چگونه میتوانیم با کمترین هزینه و با خلاقیت و ایده های مقرون به صرفه، دیوارهای فضای داخلی منزل یا محل کار خود را تزئین کنیم؟ چگونه در کوتاه ترین زمان نسبت به پوشاندن دیوار و بخش های ضایع شده آن اقدام کنیم؟

رنگ آمیزی دیوار و یا چسباندن کاغذ دیواری

اولین کاری که اینگونه مواقع به ذهنمان میرسد ترمیم و رنگ آمیزی دیوار است. ساده تر و متنوع تر از آن انتخاب و خرید کاغد دیواری و چسباندن آن به دیوار است. این دو روش بسیار معقول به نظر میرسند و میتوانند مشکل ما را رفع کنند. حتی میتوانید از دیوارپوش های برچسبی یا فومی استفاده کنید  اما باید اذعان داشت که این روش ها  بسیار پرهزینه و زمان بر هستند.

پس اگر به دنبال ایده های جذاب برای پوشاندن دیوار هستید تا انتهای این نوشتار در کنارمان باشید.

پوشاندن دیوار با پارچه

پوشاندن دیوار با پارچه
پوشاندن دیوار با پارچه

یکی از روش ها و ایده های کم هزینه برای پوشاندن آسیب ها و خرابی های دیوار استفاده از پارچه های طرح دار و قاب کردن آن است. میتوانید نصب به خرید پارچه مبلی با طرح و رنگ مورد نظرتان اقدام کنید. بر اساس میزان آسیب و خرابی دیوار پارچه تهیه کنید و آن را قاب کنید. این قاب میتواند قاب چوبی باشد و یا به صورت بوم درست شود و بر روی دیوار نصب شود. شاید فکر کنید که کجای دنیا پارچه به دیوار آویزان میکنند اما باید بدانید که نصب قاب پارچه یکی از مرسوم ترین خلاقیت ها در طراحی دکوراسیون محسوب میشود.

پارچه را میتوانید حتی بدون قاب و با کمک میله پرده دیواری انجام دهید و پارچه مورد نظر را مثل پرده آویزان کنید. هم یک عنصر دکوراتیو زیبا و سرزنده خلق کرده اید و هم ایرادات دیوار را پوشاندید.

رنگ آمیزی با غلطک طرح دار

پوشاندن دیوار با غلطک

یکی از راه هایی که میتوانید خود با کمترین هزینه دست به کار شده و دیوار اتاق، نشیمن و بخش های مختلف خانه را رنگ آمیزی کنید استفاده از غلطک های طرح دار است. کار با این غلطک ها ساده است و در کمترین زمان ممکن میتوانید به دیوار تنوع بخشیده و اشکالات و ایرادات جلوی چشم را بپوشانید.

غلطک های طرح دار را میتوانید در کلیه فروشگاه های معتبر رنگ فروشی و ابزار رنگ آمیزی و نقاشی ساختمانی پیدا کنید. کافیست که طرح مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن غلطک و رنگ مورد علاقه اتان اقدام کنید.

آویزان کردن تابلوهای تزئینی و هنری

انواع تابلو از المان های مهم در طراحی داخلی محسوب میشوند. تابلوهای قاب دار نقاشی، قاب عکس، بوم های نقاشی چند لته‌ای یا تکی به سادگی قادر خواهند بود که ایرادات بوجود آمده و توی چشم را گنهان کنند.

استفاده از انواع آینه

آینه ها نقشی بسیار مهم در دکوراسیون داخلی و زیبایی محیط ایفا میکنند. این عنصر مهم دکوراسیون هم یک عنصر کاربردی است و هم تزئینی. برای پوشاندن دیوار و قسمت هایی که دچار آسیب شده اند میتوانید از انواع آینه دیواری فلزی یا چوبی و آینه های قدی و ایستاده استفاده کنید.

قرار دادن قفسه های دیواری برای پوشاندن دیوار

قفسه های چوبی و دکوراسیون داخلی

انواع قفسه های دکوراتیو فلزی و چوبی در بازار وجود دارند که میتوانند عنصری زیبا در دکوراسیون داخلی منزل شما باشند. شما با خرید یک قفسه دکوراتیو مقرون به صرفه با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم از آن برای پوشاندن آسیب های دیوار استفاده کرده اید و هم فضایی مناسب و جذاب برای قرار دادن کتاب، گلدان، مجسمه، قاب عکس و وسایل تزئینی خواهید داشت.

تخته سیاه برای کودکان و زوج های خوش ذوق

دیوار تخته سیاه دکوراسیون

یکی دیگر از ایده هایی که شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد تبدیل کردن یک دیوار به تخت سیاه است. این ایده در بسیاری از کشورهای اروپایی مخصوصا برای اتاق کودکان و حتی زوج های خوش ذوق مورد استفاده قرار میگیرد. به این صورت که خودتان آن دیوار آسیب دیده را با رنگ تیره که پوشش خوبی دارد رنگ کنید. میتوانید از رنگ مشکی، آبی و سبز استفاده کنید. حال میتوانید با گچ یا ماژیک هر چه میخواهید بر روی دیوار بکشید یا بنویسید .

استفاده از چوب لباسی

لباس های پوشش خوبی برای دیوار محسوب میشوند. اگر دیوار مورد نظر در اتاق خواب یا راهرو قرار دارد میتوانید با نصب یک چوب لباسی هم ایراد دیوار را بپوشانید و هم محلی برای قرار گرفتن لباس های خود و میهمانانتان فراهم میشود.

پوشاندن دیوار با گلدان و گیاه

گلدان در دکوراسیون داخلی

به راحتی میتوانید با نصب تکه ای چوب بر روی دیوار و قسمتی که دچار آسیب شده است طاقچه ای ایجاد کنید که محل قرار گرفتن گلدان های زیبا باشد. هم زیبایی و سرزندگی را به فضای داخلی خود آورده اید و هم اشکالات دیوار را پوشش داده اید.

استفاده ار برچسب های متنوع

برچسب های متنوعی در بازار وجود دارند که دارای طرح های مختلف و زیبایی هستند و قیمت مناسبی دارند. با تهیه این مدل برچسب ها میتوانید از شر خرابی دیوار اتاقتان خلاص شوید.

جابجایی  مبلمان و تغییر دکوراسیون برای پوشاندن دیوار

یکی دیگر از روش های ساده پوشاندن دیوار تغییر مکان همان چیزهایی که در منزل دارید. لازم نیست هزینه ای بابت آن انجام دهید تنها کافیست که تنوعی در چیدمان وسایل منزل ایجاد کنید.

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 106

یک نظر برای “پوشاندن دیوار با کمترین هزینه

  1. یحیی پور گفت:

    پوشاندن دیوارهای خراب با قفسه دیواری بنظز من بهتر است و هزینه کمتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *