بهترین زمان تعویض پارچه مبل چه زمانی است
دکوراسیون

بهترین زمان تعویض پارچه مبل چه موقع است؟

فکر می کنید زمان تعویض پارچه مبل تان کی خواهد بود؟ اصلاً نیازی به این کار هست یا نه؟ و اگر آری! در این مواقع چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که به دکوراسیون داخلی خانه تان اهمیت زیادی می دهید، لطفا این مطلب مجله آداک را تا انتها بخوانید. مبلمان در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار نقش زیادی ایفا می کند. قطع به یقین با این وضعیت اقتصادی نمی توان هر چند سال یک بار مبلمان خانه یا محل کار را تعویض کرد! به نظر شما بهترین کار چیست؟ بله درست حدس زدید: تعویض پارچه رویه.

بهترین زمان برای تعویض پارچه مبل

  • اگر کلاف مبلمان شما سالم است و فقط رویه مبلمان شما پاره، کثیف یا کهنه شده یا آسیب دیده است. می توانید با تعویض پارچه مبل رنگ و بوی دیگری به خانه تان بدهید.
  • اگر به دنبال این هستید که دکوراسیون خانه تان را عوض نمایید.

"بهترین

پرفروش ترین محصولات

نحوه تعویض پارچه رویه مبل

خیلی از افراد زمان تعویض پارچه مبل که می رسد، دوست دارند آن را به یک تعمیر کار مبل بسپارند و تنها افراد کمی خودشان اقدام به این کار می نمایند. آیا دوست دارید خودتان در خانه این کار را انجام دهید؟!  این کار در صورتی امکان پذیر است که از سالم بودن تشک و زیرکاری مبلمان تان اطمینان حاصل نمایید. بعد هم مطمئن شوید که نیازی نیست یک نجار یا مبل ساز، کلاف مبل تان را تعویض یا تعمیر نماید. در نهایت مدل مبلمان شما باید راحتی باشد. چرا؟ چون امکان تعویض پارچه مبل سلطنتی در خانه امکان پذیر نیست. در این صورت باید یک تعمیر کار ماهر کار تعویض و تعمیر پارچه رویه مبلی شما را انجام دهد.

برای تعویض پارچه مبل در خانه چه کار باید بکنیم؟

حالا که فهمیدید زمان عوض کردن پارچه مبل تان فرا رسیده چه کار باید بکنید؟ خیلی ساده است! بعد از اینکه فهمیدید میزان آسیب یا خرابی مبل تان چقدر است، ابتدا باید پارچه مناسب و دلخواه خودتان را بخرید. سپس هم رویه قبلی مبل را که با منگنه یا چسب وصل شده خیلی با دقت جدا کنیدو بعد از پهن کردن آن روی زمین، ابعاد آن را اندازه بگیرید. بعد از اندازه گیری نوبت برش زدن و دوختن طرح جدید پارچه ای است که خریده اید. در انتها هم باید با حوصله و به آرامی رویه جدیدی را که دوخته و آماده کرده اید مثل رویه قبلی به مبلمان خودتان بچسبانید.

زمان تعویض پارچه مبل

نحوه تعویض پارچه مبلمان در خانه

کدام جنس پارچه برای رویه مبلمان، مناسب است؟

برای تعویض پارچه رویه مبلی تان باید به جنس، رنگ و طرح پارچه توجه زیادی نشان دهید. جنس پارچه هایی که برای دوخت رویه مبل استفاده می شوند یا از الیاف مصنوعی ساخته می شوند یا از الیاف طبیعی و یا ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی. کتان، پشم، چرم، ابریشم و پنبه جزو الیاف طبیعی هستند که در بافت پارچه های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. نایلون، پلی استر، چرم مصنوعی و… جزو الیاف مصنوعی به کار رفته در تولید بافت پارچه های مصنوعی به شمار می روند.

مقدار پول و هزینه ای که دارید، کیفیت، دوام، نوع استفاده، سختی یا آسانی لکه گیری، نوع محیطی که قرار است مبلمان در انجا استفاده شود همگی جزو عوامل تأثیر گذار در انتخاب جنس پارچه رویه مبلی شما هستند. عوامل موثر در انتخاب رنگ و طرح پارچه هم عبارتند از: نوع دکوراسیون، رنگ دیوارها، وجود یا عدم وجود کودک یا حیوان خانگی، کوچک یا بزرگ بودن خانه.

بیشتر بخوانید:

دکوراسیون دیوار خانه خود را با 9 ایده خلاقانه نو کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *