رانر میزناهارخوری چیست
دکوراسیون

رانر میز ناهارخوری چیست و چه کاربردهایی دارد

رانر روزمیزی چیست

رانر میز ناهارخوری پارچه تزئینی بلند و باریکی است به  عرض تقریبی 50 سانتی متر و طول تقریبی 170 سانتیمتر که در درازای میز و بر روی آن پهن میشود. این پارچه زیبا و تزئینی را میتوان به صورت تکی و یا به همراه رومیزی بر روی میز قرار داد که این کار در مورد میزهای چوبی صدق نمیکند. در میزهای چوبی به دلیل طرح زیبای چوب توصییه بر این است که رانر را به تنهایی و بدون رومیزی پهن کنید تا طرح چوب مشخص بوده و به همراه رانر جلوه ای ویژه به میز ببخشد.

انواع رانر رومیزی

جنس رانر میزناهارخوری

رانرها انواع متفاوت و متنوعی دارند که بر اساس طرح، جنس و بافت دسته بندی میشوند. رانرهای بافتنی، رانرهای پارچه ای، چرمی و حتی رانر های چوبی که بر اساس نوع  و جنس میز و سایر عناصر دکوراتیو فضای داخلی انتخاب و استفاده میشوند.

کاربرد رانر میز ناهارخوری چیست؟

رانر رومیزی یک عنصر دکوراتیو تزئینی محسوب میشود. به دلیل تنوع در رنگ و طرح میتوانید رانر مناسب و همخوان با سایر المان های موجود در دکوراسیون اتاق غذاخوری خود را انتخاب کنید. تلفیق این پارچه زیبا و لطیف با سطح میز جلوه و زیبایی بصری خاصی به میز شما خواهد بخشید.

یک رانر به میزناهارخوری شما رنگ، بافت و زیبایی می بخشد و به نوعی پایه و اساس دکوراسیون میز شما محسوب میشود. رانر از میز شما در برابر حرارت ظرف های داغ و چسبیدن موم شمع های آب شده محافظت خواهد کرد.

در طراحی داخلی مدرن پوشاندن همه سطح میز توصیه نمیشود و از نظر زیبایی شناسی یک اشتباه بزرگ محسوب میشود. از طرفی دیگر میز ناهار خوری بدون رو میزی هم لخت به نظر رسیده و عنصری کامل در دکوراسیون نخواهد بود.

رانر میزناهارخوری اینجا به کمک ما خواهد آمد و بدون اینکه تمام سطح میز و طرح زیبای طبیعی چوب را بپوشاند در نقش یک لباس ریبا و شیک وارد عمل شده و به میز جلوه ای خاص میدهد.

چگونه رانر را بر روی میز پهن کنیم؟

رانر رومیزی

رانر میزناهار خوری را در وسط و مرکز میز و در طول آن قرار میدهند به طوری که از دو طرف میز مقداری از پارچه آویزان است. در صورتیکه طول میز ناهارخوری شما زیاد است میتوانید از دو یا سه رانر در طرفین میز ناهارخوری استفاده کنید و آن ها را به صورت موازی و در عرض میز قرار دهید.

در میزهای گرد میتوانید دو رانر را به صورت بعلاوه یا ضربدر بر روی میزناهارخوری پهن کنید.

انتخاب بهترین رانر میزناهارخوری

پارچه های رانر با بافت های خاص و متفاوت هر کدام ویژگی خاصی به محیط و فضا می بخشند. مثلا  برای مراسم رسمی مانند عروسی از رانرهایی با جنس ابریشم، ساتن، تور ارگانزا و یا پلی استر به دلیل سطح براق و صاف آنها استفاده می کنند.

برای استفاده عادی و روزمره پارچه هایی با متریال  طبیعی مانند پنبه، جین و بامبو بهترین انتخاب هستند. یک رانر با طرح شلوغ و گلگلی یک انتخاب محبوب بین همه است چرا که احساس صمیمیتی روستایی با خود به همراه دارد.

خرید رانر میز ناهارخوری

رانر رومیزی ترمه

پیش از انتخاب و خرید رانر رومیزی حتما به نوع و مدل میز، جنس میز و سایر المان های موجود در دکوراسیون داخلی فضا دقت کنید. برای میزهای کلاسیک چوبی استفاده از رانرهای سنتی و پر نقش مثل ترمه زیبایی خاصی به میز و فضای داخلی شما میبخشد.

رنگ رانر رومیزی را بر اساس سایر المان های موجود در فضای دکوراسیون انتخاب کنید تا هارمونی کافی بین آنها برقرار باشد.

سعی کنید از رانرهایی با جنس کتان یا لینن استفاده کنید. این مدل پارچه ها مقاومت و استحکام بیشتری دارند. رانرها بیشتر از هر وسیله دیگری در معرض لک شدن و ریخته شدن غذا یا نوشیدی هستند؛ به همین دلیل باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده و مقاومت خوبی در برابر شستشو داشته باشند.

شستشوی رانر رومیزی

رانرها اکثرا پارچه هایی ظریف و زیبا هستند که برای عمر بیشتر و ماندگاری باید مراحل شستشو را به دقت دنبال کنید.

ترجیحا رانر میزناهارخوری را با دست بشویید. در صورتیکه میخواهید رانر را در ماشین لباس شویی بیاندازید بهتر است که شستشو با آب سرد انجام شود. پس از شستشو رانر را زمانی که هنوز مرطوب است با دمای متوسط اتو بکشید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 102

2 نظر برای “رانر میز ناهارخوری چیست و چه کاربردهایی دارد

  1. واحدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای رانر میز ناهارخوری چند متر پارچه لازم است ؟و کدام پارچه برای رانر میز مناسب است؟

    1. Hajar azami گفت:

      سلام دوست عزیز
      متراژ پارچه مورد نیاز برای رانر میز بستگی به ابعاد میز شما دارد
      برای انتخاب نوع پارچه رانر پارچه هایی با متریال  طبیعی مانند پنبه، جین و بامبو بهترین انتخاب هستند.
      بهتر است جنس و طرح پارچه رانر را با سایر دکوراسیون منزلتان ست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *