انتخاب رنگ پارچه مبلی مناسب برای خانه های کوچک
دکوراسیون

انتخاب رنگ پارچه مبلی مناسب برای خانه های کوچک

انتخاب رنگ پارچه مبلی مناسب برای فضاهای کوچک

انتخاب رنگ پارچه مبل برای خانه های کوچک یکی از کارهایی است که می تواند برای ایجاد فضای زیبا و دلباز بسیار کمک کننده باشد. بنابراین با انتخاب صحیح می توانیم فضای بزرگتری داشته باشیم اما اگر در انتخاب رنگ پارچه مبلی دقت لازم را به خرج ندهیم فضای خانه خفه تر و کوچکتر می شود، ما در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم که چگونه با انتخاب رنگ مبل مناسب می توانیم فضای خانه ای زیبا و دلباز تر داشته باشیم. 

 

عوامل مهم انتخاب رنگ پارچه مبلی مناسب برای خانه های کوچک

مهمترین و اصلی ترین عامل در انتخاب رنگ مبل مناسب برای فضاهای کوچک این است که جنس، مدل و رنگ پارچه دلخواه تان باشد، اما بعد از این موضوع باید حتما توجه داشته باشید که ویژگی های پارچه مبلی مناسب سبک زندگی و محیط زندگی تان است؟ 

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبلی مناسب با فضای خانه تان به دیده شدن بهتر فضای داخلی خانه تان کمک بسیاری می کند، در حالت کلی رنگ های کرم، بژ و خاکستری جز پرطرفدارترین رنگ ها برای فضاهای کوچک هستند، البته توجه داشته باشید که عوامل دیگری نیز در انتخاب رنگ پارچه مبلی اهمیت دارد که عبارتند از:

  • تناسب بین رنگ پارچه مبل با سایر وسایل خانه
  • توجه به تناژ رنگی پارچه مبلی
  • رنگ های خنثی رنگ مناسب برای پارچه مبلی
  • توجه به میزان نور خانه در انتخاب رنگ پارچه مبلی
  • توجه به نوع کاربری مبل
  • استفاده از تک رنگ های براق در پارچه مبلی

 

عوامل مهم انتخاب رنگ مناسب مبل برای خانه‌های کوچک

 

تناسب رنگ پارچه مبل با دکوراسیون منزل

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب پارچه مبل تناسب بین رنگ پارچه مبل با دکوراسیون منزل است، چون انتخاب مناسب به ما این امکان را می دهد که فضای زیباتر و شیک تری داشته باشیم و در عین حال در فضاهای کوچک اهمیت این موضوع دو چندان می شود. 

بنابراین در انتخاب رنگ پارچه مبلی توصیه می شود به چندین سوال پاسخ دهید و رنگ دیوارهای خانه چیست؟ آیا میز قهوه خوری دارید؟ این میز به چه رنگی است؟ فرش خانه چه طرح و رنگی دارد؟ آیا از کوسن در مبل خود استفاده می کنید؟ این کوسن ها باید همرنگ مبل باشند؟ 

پس از دادن پاسخ به این سوالات می توانید به راحتی رنگ پارچه مبلی مناسب خانه تان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست تمامی لوازم خانه به یک رنگ باشد و می توانید از دو رنگ ترکیبی یا تناژهای یک رنگ استفاده کنید. 

برای خانه ای با دکوراسیون مدرن و ساده رنگ پارچه مبلی خاکستری، بژ و سفید توصیه می شود و برای خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک استفاده از رنگ پارچه مبلی شاد مثل قرمز و یا نارنجی به شیک شدن فضا کمک زیادی می کند. 

 

تناسب رنگ پارچه مبل با دکوراسیون منزل

 

تناژ رنگی مناسب برای فضاهای کوچک

در حالت کلی توصیه می شود که از رنگ های روشن در فضاهای کوچک استفاده چون این رنگ ها باعث می شوند تا فضای خانه شما دلباز و بزرگتر دیده شوند، البته ابن توصیه فقط برای رنگ پارچه مبلی نیست و در انتخاب پرده ها، رنگ دیوار و چیدمان منزل نیز توصیه می شود تا از رنگ های روشن استفاده شود. 

البته اگر شما می خواهید تا جلوه بصری مناسبی به مبلمان خود دهید استفاده از کوسن ها و شالهای رنگی می توانید این امکان را فراهم آورد تا زیبایی و جلوه گری مبلمان خود را افزایش دهید. 

در پایین لیستی از رنگ های مناسب برای رنگ پارچه مبلی برای فضاهای کوچک آورده شده است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، این رنگ قابلیت ست شدن با فضاهای مختلف را دارند: 

  • یاسی
  • کاهی
  • بژ روشن
  • شیری
  • لیمویی
  • سفید
  • کرم
  • گلبهی
  • عاجی
  • استخوانی
  • صدفی
  • صورتی روشن
  • سبز مغز پسته ای روشن
  • هلویی
  • پوست پیازی
  • زیتونی روشن
  • آبی آسمانی
  • نیلی

این رنگ های برای فضای کوچک انتخاب مناسبی هستند و در عین حال امکان ترکیب شدن با سایر رنگ ها را نیز دارند و می توانند فضای دلپذیری برای خانه شما ایجاد کنند. 

 

انتخاب رنگ خنثی برای مبل

از مطمئن ترین رنگ های پارچه مبلی برای فضاهای کوچک رنگ های خنثی هستند، اگر نمی دانید چه انتخاب کنید تا مناسب فضای خانه یتان باشد توصیه می کنیم از رنگ های خنثی در مبلمان خود استفاده کنید که یک انتخاب مطمئن برای فضاهای کوچک هستند. 

یکی از مهمترین مزایای استفاده از رنگ های خنثی این است که به راحتی با هر چیزی ست می شوند، بنابراین قدرت رنگ های خنثی را در پارچه مبلی دست کم نگیرید. بهترین انتخاب برای رنگ های خنثی برای پارچه مبلی رنگ های خاکستری، طوسی، شیری، بژ و کرمی هستند.

 

انتخاب رنگ خنثی برای مبل

 

میزان نور در خانه‌های کوچک

میزان نور در خانه های کوچک یکی از مهمترین فاکتورها برای بزرگ دیده شدن فضای خانه است، البته توجه داشته باشید که انتخاب پارچه مبلی روشن نیز به بزرگ دیده شدن خانه کمک زیادی می کند، بنابراین در فضاهای کوچک از نصب پرده های ضخیم و تیره اجتناب کنید. همچنین در فضاهای کوچک توصیه می شود تا مبلمان را نزدیک پنجره قرار دهید تا با تابش نور به داخل خانه فضای خانه بزرگتر دیده شود و به همین جهت بهتر است از انتخاب رنگ پارچه مبلی تیره اجتناب کنید چون به مرور با تابش نور این امکان وجود دارد که رنگ پارچه مبلی تغییر کند. 

 

توجه به نوع کاربری مبل در انتخاب رنگ پارچه مبلی

موضوع بعدی که در انتخاب رنگ پارچه مبلی اهمیت دارد، نوع کاربری مبل است، اگر برای فضای نشمین می خواهید از مبل استفاده کنید، انتخاب رنگ پارچه مبلی تیره با توجه به این احتمال که بیشتر در معرض لک برداشتن و کثیف شدن قرار دارد، گزینه بهتری است، این موضوع در صورت داشتن فرزند کوچک اهمیت دو چندان پیدا می کند. 

همچنین برای افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند، انتخاب رنگ پارچه مبلی از اهمیت زیادی برخوردار است تا با انتخاب رنگ پارچه مبلی مناسب کرک و موهای حیوانات خانگی کمتر مشخص شوند. 

البته توصیه می شود در هنگام انتخاب رنگ پارچه مبلی برای فضای پذیرایی و مبلمان کلاسیک یا سلطنتی توصیه از رنگ های روشن تر استفاده کنید. 

 

میزان نور در خانه‌های کوچک

 

بهترین طرح پارچه مبلی برای خانه‌های کوچک

توجه به انتخاب طرح پارچه مبلی در فضاهای کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است، در فضاهای کوچک طرح های شلوغ باعث شلوغ تر دیده شدن فضای خانه می شود، بنابراین توصیه می شود در فضاهای کوچک از رنگ های ساده و مینیمال استفاده شود. 

با انتخاب رنگ مونوکروم برای مبلمان خود از شلوغ و نامرتب دیده شدن فضای خانه خود جلوگیری کنید. 

پارچه مبل روشن یا تیره

در هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل توجه به چندین موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اولا باید توجه داشته باشید که شما می خواهید مبل تان در فضای خانه یتان کاملا مشخص باشد؟ یا در فضای خانه کمتر دیده شود؟ هدفم از این سوال طرح این مطلب است که در خانه هایی با کف تیره استفاده از رنگ پارچه مبلی تیره باعث می شود تا مبلمان تان در فضای خانه ناپدید شود!

این موضوع در رنگ و طرح فرش هم اهمیت دارد، پس حتما توجه داشته باشید که از اگر از رنگ پارچه مبلی تیره بر روی فرش تیره استفاده می کنید می توانید با رنگ چوب روشن یا پایه های فلزی روشن کاری کنید که رنگ پارچه مبلی تان بیشتر به چشم آید. 

همچنین استفاده از رنگ پارچه مبلی تیره بر روی فرش های روشن باعث می شود تا مبلمان شما کاملا به چشم آید.

 

پارچه مبل روشن یا تیره

 

سوالات متداول

 

آیا انتخاب رنگ های روشن باعث میشود تا فضای خانه کسل کننده باشد؟

اگر به کل از رنگ های روشن استفاده کنید، بله فضای خانه بی روح و کسل کننده می شود؛ اما با انتخاب دو رنگ در پارچه مبلمان و یا استفاده از کوسن یا شال های رنگی مبل میتواند این مشکل را حل کند. همچنین توصیه می کنیم از دکوراسیون رنگی در چیدمان خود استفاده کنید تا از یکنواختی فضا اجتناب کنید. 

 

چه رنگ مبلی مناسب فضای کوچک نیست؟

استفاده از رنگ های تیره گرم و سرد به هیچ وجه مناسب فضاهای کوچک نیستند، چون این رنگ ها دارای انرژی زیادی هستند و فضای خانه را خفه کننده می کنند. رنگ های نامناسب برای فضاهای کوچک عبارتند از آبی تیره، سبز، سرخابی، قهوه ای تیره و زرشکی هستند، همچنین طوسی تیره نیز برای فضاهای کوچک یک رنگ نامناسب است. 

چرا استفاده از رنگ های براق در مبلمان میتواند فضای خانه را بزرگتر نشان دهد؟

چون با استفاده از رنگ های براق میزان انعکاس نور بیشتر می شود و فضای منزل بزرگتر دیده می شود بنابراین می توانید با استفاده از مبلمان روشن با دسته های نقره ای، طلایی و یا مسی و همچنان با استفاده از پارچه های چرمی با رنگ روشن انعکاس نور را افزایش دهید و فضای دلباز تری داشته باشید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *