رویه کوبی مبل چیست
دکوراسیون

رویه کوبی مبل چیست

یکی از مراحل اصلی برای ساخت یا تعمیر مبلمان راحتی، رویه کوبی مبل است. با رویه کوبی پارچه مبلی تعویض و ظاهر مبلمان قدیمی عوض می شود و مشکلاتی همچون پارگی و سوختگی از بین می رود. رویه کوبی نقش مهمی در زیبایی مبل دارد و بهتر است توسط افرادی که در این زمینه تخصص دارند انجام شود. رویه کوبی هم برای مبلمان جدید و هم برای مبلمان کهنه انجام می شود. در حقیقت این کار یکی از مهم ترین کارهایی است که روی کلاف خام مبل انجام می شود. در ادامه این مقاله مجله آداک کارشناسان ما در آداک پریمیوم شما را با مراحل مختلف رویه کوبی آشنا می کنند.

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل راحتی

نحوه رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل، مرحله آخر در ساخت مبل است و بعد از آن که بدنه اصلی مبل آماده شد، نوبت به رویه کوبی می رسد.  در این مرحله بعد از پر شدن کلاف مبل و کشیده شدن پارچه روی آن، مبل آماده می شود. برای تعمیرات و رویه کوبی مبل، در ابتدا پارچه مبلی شکافته می شود و همه محتویات کهنه از آن خارج می شود. در صورتی که فریم مبل به تعمیر نیاز داشته باشد، تعمیر می شود و سپس کار رویه کوبی انجام می شود.

به طور کلی رویه کوبی شامل مراحل مختلفی می شود. در مورد مبل های قدیمی که نیاز به تعمیر دارند رویه کوبی با توجه به نیاز مبل انجام می شود. در فرآیند رویه کوبی، هر کدام از قسمت های مبل به جزء اسکلت، تعمیر می شوند. مراحل رویه کوبی شامل این موارد می شود:

  • پر کردن کلاف های مبل
  • عوض کردن فوم های کهنه و قدیمی با فوم جدید
  • عوض کردن پارچه مبل
  • عوض کردن فنرهای مبل

پرفروش ترین محصولات

نحوه رویه کوبی مبلمان استیل و راحتی

معمولاً مبلمان استیل قیمت بالایی دارند و به همین دلیل تعمیر و رویه کوبی آنها کاری به صرفه است. رویه کوبی مبل استیل در مقایسه با مبل های دیگر کار سخت تری است؛ چون در ساخت این مبل ها فنرهای تخت و حلزونی به کار برده می شود. اگر کلاف مبل های استیل سالم باشد، فنرها و اسفنج با دقت فراوان از کلاف مبل جدا می شوند. بعد از این که همه اجزا تعمیر یا تعویض شدند، کار رویه کوبی مبل روی همان کلاف انجام می شود.

مبلمان راحتی هم دارای یک کلاف چوبی هستند و رویه کوبی مبل راحتی به روی همین کلاف انجام می شود. در صورتی که پارچه مبلی یا تشک نشیمن مبل راحتی دچار فرسودگی شده باشد با یک رویه کوبی به طور کامل نو می شود. اگر کلاف مبل خراب نشده باشد، رویه قبلی از مبل برداشته می شود و سپس رویه جدید گذاشته می شود.

رویه کوبی مبل-مرحله چسباندن پارچه

رویه کوبی مبل | مرحله چسباندن پارچه

سوالات متداول در مورد رویه کوبی مبلمان

  1. در هنگام رویه کوبی باید به چه مواردی توجه کرد؟

جنس رویه مبل یکی از عوامل مهم برای رویه کوبی مبل است. بهتر است رویه ای انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد.

  1. مهمترین کاربرد رویه کوبی برای مبلمان قدیمی چیست؟

رویه کوبی با نو کردن مبلمان قدیمی و کثیف، ظاهری جدید و تمیز به مبلمان می بخشد.

رویه کوبی مبل

جمع بندی

رویه کوبی مبلمان دارای مراحل مختلفی است  و هزینه روی کوبی مبل برای همه مبل ها یکسان نیست. هزینه تعمیرات و رویه کوبی مبل به عواملی مانند نوع مبل، نوع پارچه مبلی، تعداد فوم ها و فنرها و همچنین تعداد مبل بستگی دارد. هر کدام از پارچه های مبلی، دارای ویژگی های خاصی هستند و رویه کوب ماهر باید توانایی رویه کوبی همه پارچه های مبلی را داشته باشد.

برای اطلاع از هزینه های مربوط به رویه کوبی انواع مبلمان، با کارشناسان با تجربه ما در آداک پریمیوم در تماس باشید.

حتما بخوانید:

راهنمای انتخاب پارچه مبلی برای مبل سلطنتی

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *