بهترین پارچه مبل راحتی
دکوراسیون

معرفی انواع بهترین پارچه مبل راحتی

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب مبل راحتی چه برای مبل راحتی خانگی و چه مبلمان اداری، توجه به نوع پارچه آن است. پارچه مبلی انواع مختلفی دارد و برای انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی باید به نکاتی از جمله کیفیت و لطافت پارچه توجه کرد. همچنین پارچه ای که برای مبل  راحتی انتخاب می شود، نباید زود لک شود و در صورت لک شدن باید به راحتی تمیز شود. در حقیقت بهترین پارچه برای مبل راحتی باید به راحتی شستشو شود و مقاومت زیادی داشته باشد .

درصورتی که میخواهید مبلمان جدیدی برای منزل خود بخرید، میبایست در هنگام خرید به ویژگی هایی مثل ابعاد، رنگ، طرح و جنس آن توجه کنید. جنس پارچه مبلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید دقت لازم را بکار ببرید تا بهترین جنس پارچه مبلی را انتخاب کنید. زیرا کیفیت، جنس و ماندگاری پارچه مبلی در مدت زمان سالم ماندن مبلمان نقش اساسی دارد. امروزه پارچه های مبلی در انواع بسیار متنوع و گوناگون از لحاظ جنس، رنگ و طرح تولید می شود.

پارچه ها از نظر استحکام، قالب، نخ، قیمت و سایر عوامل تعیین کننده در چندین کلاس و انواع بسیار موثر قرار می گیرند. در خرید پارچه مبلی باید دقت زیادی داشته باشید و پس از بررسی جزئیات مهم پارچه باید به رنگ و طرح و نوع مبل متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود دقت کنید.

 

انواع پارچه رومبلی 

 

در بخش به انواع پارچه مبلی ها در جنس های مختلف خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما همراه باشید.

 

پارچه مبلی نخی یا همان پنبه ای

این نوع پارچه ها از رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع پارچه های رومبلی محسوب می شوند. این نوع پارچه در دسته بندی پارچه هایی قرار میگیرد که جنس آنها از الیاف طبیعی میباشد. از ویژگی های این نوع پارچه می توان به دوام بالای آن اشاره کرد، ولی ایرادی که این پارچه مبلی دارد این است که در صورتی که در مقابل نور خورشید قرار گیرد، رنگ خود را به تدریج از دست خواهد داد. از سایر ویژگی های این نوع می توان به راحتی شستشوی آن و همچنین تنوع بالای آن را نام برد. 

 

پارچه مبلی مخمل

مخمل آنقدر نرم و ظریف است که نیازی به توضیح ندارد و برای استفاده روی مبل یا ملحفه تخت عالی است. خوب است بدانید که این پارچه مبل جدید و شیک از کتان بسیار قوی تر است و فقط به صورت افقی بافته نمی شود. این نوع پارچه برای شستشو بسیار مناسب است و اگر از آن به عنوان روکش مبل استفاده کنید به راحتی در ماشین لباسشویی قابل شستشو است. از ویژگی های این نوع پارچه می توان به نرم بودن آن، داشتن بافتی سفت و محکم اشاره کرد. در صورتی که میخواهید مبلمان شما رویه لوکس با قیمت مناسب داشته باشند، پارچه های رومبلی مخمل مناسب شما است.

 

پارچه مبل مخملی

 

پارچه رومبلی مازراتی

پارچه رومبلی جدید دیگری که کاربرد و طرفدار بالایی بین مصرف کنندگان دارد، پارچه مبلی مازراتی است. این پارچه دارای ویژگی های ظاهری شبیه به پارچه مبلی مخمل است. این پارچه دارای برجستگی می باشد و بسیار نرم است. می توان این پارچه را در رنگ بندی های متنوع تهیه کرد. از ویژگی های منحصر به فرد این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عرض پارچه مبلی مازراتی معمولاً  140 سانتی‌متر است. عرض های بیشتر این پارچه نیز میتوانید پیدا کنید.
  • کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • پارچه مبلی جدید مازراتی بافتی نرم و لطیف دارد.
  • ضخامت آن مناسب و اندازه است.
  • پارچه رومبلی مازراتی محکم و بادوام است.
  • دارای بافتی مخملی ظریف و برجسته است.
  • این مدل پارچه ها مناسب برای مبلمان های راحتی یا مبلمان ال هستند.
  • پارچه رومبلی جدید مازراتی چروک نمی‌شود.
  • قیمت مناسبی دارد.
  • ظاهری زیبا و مدرن دارد.

 

پارچه رومبلی جدید شانل

شانل یکی انواع پارچه رومبلی جدید است. این پارچه  به دلیل ظاهر زیبا و جذاب طرفداران بسیاری دارد. پارچه مبلی شانل به دلیل نرمی خاصی که در دو طرف پارچه دارد و همچنین ظاهر مخملی و براق یکی از انواع پارچه های سلطنتی و لوکس محسوب می‌شود. تنوع رنگ در پارچه مبلی شانل بالاست و همه سلیقه ها را پوشش میدهد. پارچه رومبلی شانل از الیفا های مختلفی ساخته شده است که عبارت است از: 

  • الیاف طبیعی ابریشم
  • نخ طبیعی پنبه
  • الیاف مصنوعی رازیون
  • الیاف مصنوعی الفین
  • الیاف مصنوعی اکریلیک

مزایای استفاده از پارچه مبلی شانل به شرح زیر است:

  • پارچه مبلی جدید شانل تولید ایران است.
  • ظاهری شیک و باشکوه دارد.
  • پارچه مبلی شانل از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • جنس آن کرکی و مخمل مانند است.
  • پارچه مبلی شانل از نرمی و لطافت خاصی برخوردار است.
  • این پارچه مناسب برای مبلمان های استیل و سلطنتی است.

 

پارچه مبلی های راحتی

 

پارچه مبلی کتان

 پارچه کتان از پارچه ای گشاد ساخته شده است و به راحتی و مرتب روی مبل می نشیند. این ماده به طور کلی برای دوخت لباس مبل مناسب است و متریال محکمی بافته نیست، بنابراین بسیار ظریف و خوب است. در صورتی که شما حیوان خانگی دارید، پارچه کتان مناسب مبلمان شما نیست، زیرا نخ کشی پارچه کتان بسیار بالا است.

 

پارچه مبلمان چرمی

پارچه چرمی مناسب مبلمان در برابر انواع لکه ها مقاوم است. شایان ذکر است که این پارچه در هنگام برخورد با اجسام تیز بسیار آسیب پذیر است و ممکن است پاره شود. قبل از خرید پارچه مبلی چرمی، بهتر است که بدانید چگونه از آن نگهداری کنید و در طول زمان چه مشکلاتی پیش خواهد آمد. قیمت این پارچه بستگی به جنس و جنس برند دارد.

 

پارچه مبلی چرمی

 

پارچه جدید تودوزی جیر

بسیاری از ما عاشق جیر هستیم و از آن برای لباس شخصی استفاده می کنیم. این نوع پارچه در پارچه های خشن نیز بسیار محبوب است و نه تنها ظاهری ظریف به مبلمان می دهد، بلکه تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. پارچه های جیر به دو نوع طبیعی و مصنوعی با قیمت ها و ویژگی های متفاوت تقسیم می شوند. پارچه مبلی جیر یک پارچه مبل جدید و شیک محسوب میشود.

پارچه جیر نسبت به آب بسیار حساس است، بنابراین پاک کردن آن با دستمال مرطوب اصلا توصیه نمی شود. برای تمیز کردن این پارچه می توانید از اسپری یا مایع مخصوص برای جلوگیری از لکه دار شدن مبل استفاده کنید.

 

پارچه میکروفیبر 

اگر بچه های شیطون یا حیوانات خانگی در خانه دارید، پارچه میکروفایبر را برای مبلمان شما توصیه می کنیم. از آنجایی که این نوع پارچه از پلی استر و نایلون ساخته میشود، بسیار مقاوم است. این پارچه به دلیل نوع پارچه ای که دارد به راحتی تمیز می شود.

 

پارچه مبلی ملیتا

پارچه مبلی ملیتا برای افرادی که به دنبال بهترین پارچه مبل راحتی هستند، انتخاب مناسبی محسوب می شود. این پارچه، پارچه ای ضخیم و با کیفیت است و با توجه به مقاومت زیادی که در برابر ساییدگی دارد یکی از بهترین پارچه های مبلی برای استفاده روزانه است و طول عمر زیادی دارد. در بافت پارچه ملیتا از فناوری نانو استفاده شده است به همین دلیل ضد لک و ضد آب است و در صورت لک شدن به راحتی تمیز می شود.

 

پارچه مبلی مایا

پارچه مایا تلفیقی از چرم و پارچه است و به عنوان چرم پارچه شناخته می شود. پارچه مایا به خاطر وارداتی بودن و همچنین کیفیت و مقاومت بالایی که دارد، نسبت به سایر پارچه ها گران تر است. این پارچه به خاطر طول عمر زیادش، به عنوان بهترین پارچه مبلی راحتی شناخته می شود. اگر پارچه مایا لک شود به راحتی می توان آن را تمیز کرد.

 

پارچه مبلی مسکو

یکی دیگر از بهترین پارچه های مبلی راحتی، پارچه مسکو است. این پارچه مخملی، پارچه ای نرم و لطیف است و در دو مدل ساده و طرحدار موجود است. یکی از مهم ترین مزیت های این پارچه این است که ضد چروک است و با نشستن روی آن تا نمی خورد. پارچه مسکو قابل شستشو است و حتی اگر زیاد شسته شود، حالت اولیه خود را از دست نمی دهد.

 

نکات مهم در انتخاب پارچه مبل

چند نکته در هنگام انتخاب پارچه مبلی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید، در ادامه به این موارد اشاره می شود:

 

کیفیت و دوام بالا

در انتخاب پارچه مبلی یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه شود، کیفیت بالای پارچه است. این نکته در هنگام انتخاب در دوام و طول عمر مبل نیز تاثیر دارد. 

 

قابل شستشو بودن

دومین نکته در انتخاب پارچه مبلی، قابل شستشو بودن پارچه مبلی می باشد. قابل شستشو بودن پارچه مبلی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و بدون دغدغه اقدام به شستشو و تمیز کاری مبل مورد استفاده بپردازید.

 

ضد لک بودن

از دیگر نکاتی که توجه به آن بسیار اهمیت دارد، ضدلک بودن پارچه مبلی می باشد. در هنگام خرید پارچه مبلی توجه به این نکته تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و دوام مبل شما دارد.

 

میزان استفاده از مبل 

در انتخاب متریال مبل باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. این عوامل شامل تعداد دفعات مهمان یا احتمال کثیف شدن مبل و کثیف شدن کودک شما می شود. تمامی موارد ذکر شده دارای اهمیت بوده و در انتخاب پارچه مبل باید مورد توجه قرار گیرند. باید در نظر بگیرید که در آن محیط باید مبلمان خود را کجا قرار دهید. گاهی اوقات لازم است مبل را در برابر نور خورشید محافظت کنید یا از پرده های ضخیم تر استفاده کنید. 

 

حضور و یا عدم حضور حیوان خانگی

امروزه بسیاری از افراد حیوانات خانگی دارند و در خانه از آنها مراقبت می کنند. اگر شما هم در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید بهتر است از مبل هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده است استفاده کنید. این الیاف علاوه بر جلوگیری از آلرژی، بسیار راحت و ساده قابل تمیز میشوند.

 

رنگ غالب دکوراسیون 

یکی از موارد که هنگام انتخاب پارچه مبلی به آن دقت کنید جلوه های رنگی و طراحی پارچه است، باید دقت داشته باشید که هر چه رنگ پارچه تیره تر باشد کثیفی و آلودگی در آن کمتر دیده میشود ولی هر چقدر رنگ پارچه شما روشن تر باشد زودتر کثیف میشود. برخی از روکش های مبل قابل جدا شدن هستند و به راحتی در ماشین لباسشویی شسته می شوند.

 

پارچه مبلی های راحتی

 

خرید اینترنتی بهترین پارچه  برای مبل راحتی

 

در صورتی که انواع پارچه های مبلی را بشناسید، می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین پارچه مبل راحتی را برای مبلمان خود انتخاب کنید. از آن جایی که مبلمان راحتی برای استفاده روزمره است، بهتر است پارچه ای برای آن انتخاب شود که به راحتی با شوینده هایی مانند  شامپوها قابل شستشو باشد. یکی دیگر از خصوصیات بهترین پارچه برای مبل راحتی این است که ضد تعریق باشد و حس گرما ندهد.

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع پارچه مبلی راحتی می توانید با کارشناسان با تجربه ما در آداک پریمیوم تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 122

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *