دکوراسیون

مکمل رنگ قرمز در طراحی داخلی و پارچه مبلی

مکمل رنگ قرمز در طراحی داخلی

آیا قصد دارید با مکمل رنگ قرمز در طراحی داخلی آشنا شوید؟ در ادامه، نکاتی کاربردی را در این زمینه برایتان بازگو خواهیم کرد. رنگ ها دارای نقش بسیار ویژه ای در تمام جنبه های زندگی هستند.

یکی از زمینه هایی که ترکیب رنگ آن ها دارای اهمیت بالایی است، طراحی دکوراسیون می باشد. رنگ قرمز در میان انواع رنگ ها به عنوان نماد گرما، شور و انرژی شناخته می شود. از این رنگ می توان برای طراحی دکوراسیون استفاده کرد.

استفاده از پارچه مبلی با رنگ متناسب با سایر المان های دکوراتیو منزل نیز بسیار مهم است. اگر این رنگ در لیست رنگ های مورد علاقه شما نیز قرار می گیرد، در این مطلب مجله آداک با ما همراه باشید تا با رنگ های مکمل رنگ قرمز آشنا شوید و بتوانید ترکیبات رنگ زیباتری را در منزل خود به کار بگیرید.

 

مکمل رنگ قرمز در دکوراسیون

 

رنگ قرمز در دکوراسیون

همانطور که گفته شد، رنگ قرمز یکی از رنگ هایی است که باعث ایجاد شور و انرژی در فضا می شود. از این رو استفاده از این رنگ مورد پسند افرادی است که خواهان ایجاد یک فضای دل انگیز و پر انرژی هستند. اگر قصد دارید از این رنگ در دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده نمایید بهتر است با مکمل های آن آشنا شوید. به عنوان یک قاعده کلی، استفاده از دو رنگ در دکوراسیون بهتر از یک رنگ است. همچنین معماران و طراحان داخلی برجسته معمولا پیشنهاد می کنند که حتی پا را فراتر بگذارید و از سه یا چهار رنگ در طراحی دکور خود استفاده نمایید. بدین منظور آشنایی با رنگ های مکمل قرمز بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید از این رنگ برای طراحی دکور اتاق خواب و سالن پذیرایی خود استفاده نمایید.

 

آشنایی با مکمل های رنگ قرمز در دکوراسیون

برای آشنایی با مکمل های رنگ قرمز باید نگاهی به چرخه رنگ در دکوراسیون بیندازیم. در این چرخه، رنگ سبز در مقابل رنگ قرمز قرار می گیرد و به این ترتیب می توان از سبز به عنوان یکی از مکمل های اصلی رنگ قرمز یاد کرد. همچنین رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد و زیبا می تواند در ترکیب با قرمز، به ایجاد یک فضای دل انگیز و جذاب کمک کند. از طرفی به این دلیل که قرمز یک رنگ گرم محسوب می شود، می توانید از رنگ های سرد و خنثی در ترکیب با آن استفاده کنید و بدین ترتیب جذابیت بیشتری به محیط ببخشید.

 

مکمل رنگ قرمز

 

رنگ قرمز در دکوراسیون

از رنگ سفید نیز می توان به عنوان مکمل رنگ قرمز در دکوراسیون یاد کرد. این رنگ به دلیل خنثی بودن قابلیت مچ شدن با بسیاری از رنگ ها را دارد. به عنوان یک پیشنهاد مناسب می توانیم به استفاده از رنگ خاکستری و طوسی به عنوان مکمل رنگ قرمز در دکوراسیون اشاره نماییم. این رنگ نیز همچون سفید خنثی است و قابلیت ست شدن با بسیاری از رنگ ها را دارد. از طرفی منجر به ایجاد آرامش در محیط می شود و می تواند حرارت و گرمای رنگ قرمز را به تعادل برساند. شما می توانید برای المان های اصلی و بزرگتر همچون مبلمان و پرده از رنگ قرمز در طیف های گوناگون استفاده نمایید. از طرفی رنگ های مکمل را می توانید به عنوان رنگ دیوار یا رنگ المان های کوچکی همچون کوسن، گلدان، تابلو و … انتخاب نمایید. با توجه به نکات گفته شده امیدواریم اگر قرمز رنگ مورد علاقه تان است، بتوانید دکوراسیون زیبایی را با استفاده از آن طراحی نمایید.

 

معرفی  برنامه پیدا کردن مکمل رنگ ها در دکوراسیون داخلی ColorSnap

 

برنامه ColorSnap -آداک پریمیوم

 

در صورتیکه در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای خانه همخوان و دارای هارمونی با رنگ مبلمان و سایر المان های تزئینی موجود در قضای داخلی و بالعکس دچار شک و تردید هستید میتوانید از اپلیکیشن های موجود استفاده کنید. این روزها و با پیشرفت تکنولوژی، برنامه ها، اپلیکیشن ها و وب سایت‌های مختلف و متنوعی هستند که  شما را در  انتخاب رنگ مورد نظرتان به شکلی یاری میدهند که هارمونی رنگ بین عناصر مختلف موجود در فضای داخلی شما ایجاد شود.

یکی از این اپلیکیشن ها برنامه ی ColorSnap است که به شما این قابلیت را می‌دهد که از بخشی از دکوراسیون داخلی خود عکس بگیرید و با وارد کردن آن در این برنامه رنگهای مکمل مناسب به شما پیشنهاد می‌شود.مثلا  اگر در فضای داخلی خود پارچه مبلی شما سبز رنگ است این برنامه به راحتی به شما رنگ‌های مکمل این رنگ را برای سایر المان های موجود در دکوراسیون ( رنگ دیوار، رنگ پرده ها، رنگ کوسن و …) پیشنهاد خواهد داد.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *