انتخاب تعمیرکار مبل
دکوراسیون

نکات مهم در انتخاب تعمیرکار مبل

اگر مبلمان راحتی خانه‌تان به تعمیر نیاز دارد و شما به دنبال یک تعمیرکار مبل  با قیمت مناسب می‌گردید، بهتر است ابتدا این مقاله مجله آداک را بخوانید تا بتوانید بهترین فرد برای تعمیرات مبلمان را پیدا کنید.

مبل‌ها قسمت جدا نشدنی خانه‌های امروزی هستند. از کاربردشان که بگذریم به نقش مهمی که در دکوراسیون خانه دارند می‌رسیم و همین امر سبب می‌شود سلامتی و ظاهر مبل اهمیتی دوچندان پیدا کند. پس سوال این است که چه زمانی مطمئن شویم که مبل نیاز به تعمیر دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

چه زمانی به تعمیرکار مبل نیاز دارید؟

آیا دیگر مثل قبل روی مبل راحت نیستید؟ یا اینکه فوم‌ها و اسفنج‌های داخل مبلتان پوسیده شده و دیگر فشردگی قبل را ندارد؟ هنگامی که روی مبل می‌نشینید صداهای عجیب و غریب می‌شنوید؟ حتی بدتر، پایه‌های مبلتان شکسته، رنگ و روی پارچه آن رفته و یا پارچه نخ‌کش شده و زیبایی سابق را ندارد؟ اگر پاسختان به هرکدام از سوال ها مثبت است، باید بگویم بهتر است کمی نگران مبلتان باشید. گذشت زمان و استفاده مداوم از مبل‌ها، دیر یا زود باعث می‌شود مبل‌ها نیاز به نوسازی پیدا کنند. پس هرچه سریع‌تر با یک تعمیرکار مبلمان تماس بگیرید.

تعمیرکار مبل

تعمیرکار مبل

سه بخش مهم مبل که به تعمیرات نیاز دارند

اسکلت مبل

یکی از سه قسمت اصلی مبل است. قاب تکیه گاه در شکل دادن به شکل صندلی، تحمل بار و تحمل نیرو هنگام نشستن فرد نقش دارد. بنابراین قسمت اسکلت چوبی مبل باید از مواد مرغوب ساخته شده باشد تا بتواند بارهای زیادی را برای کاهش پیچش مانند چوب، آهن، فولاد و… تحمل کند.

قاب و اسکلت مبل

قاب و اسکلت مبل عمدتا از چوب طبیعی یا چوب مصنوعی ساخته شده است

با این حال، به دلیل وزن سبک، محبوب ترین ماده، چوب است، اما همچنان توانایی خم شدن برای شکل دادن به آن را حفظ می کند.

قاب تکیه گاه مبل را می توان نزدیک به زمین طراحی کرد و قاب آن بر روی سطح زمین قرار گیرد. یا با سیستم زیرپایی همراه خواهد بود که چارچوب صندلی را از کف جدا می کند.

کوسن های صندلی

دومین جزء ساختاری مبل، کوسن صندلی است. بالشتک صندلی مبل تأثیر توزیع نیرو به ساختار صندلی را دارد. در عین حال راحتی و نرمی را نیز برای کاربر فراهم می کند.

مواد مختلفی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان بالشتک صندلی استفاده کرد. با این حال، چهار ماده متداول مورد استفاده عبارتند از:

الگوی فنر پیچشی عمودی در کوسن صندلی مبل استفاده می شود

  • فنرهای بلبرینگ (دو نوع اصلی از فنرها استفاده می شود، فنرهای کویل و فنرهای عمودی)
  • پد لاستیکی
  • تشک فوم
  • بالش پر

هر ماده مزایا و معایب خود را دارد. بسته به هزینه، مدل و ترجیحات، می توانید سبک مناسب را انتخاب کنید.

روکش مبل

و قسمت پایانی مبل روکش مبل است. روکش کل قاب تکیه گاه و بالشتک صندلی را می پوشاند. نقش مهمی در افزایش زیبایی مبلمان دارد. اما در عین حال در محافظت افراد از برخورد با بدنه صندلی نیز نقش دارد.

تعویض روکش مبل و پارچه مبلی یکی از عواملی است که تعمیرکار مبل نیاز دارید

پیشنهاد میکنیم: تعویض روکش مبل در تهران

وظایف یک تعمیرکار حرفه‌ای مبل

یک تعمیرکار خوب مبل باید بتواند در صورت شکستن پایه و اسکلت مبل، آن را درست کند. رنگ‌کاری مبل نیز یکی دیگر از وظایف تعمیرکار مبلمان است. رنگ‌کاری مبل بهتر است با توجه به دکوراسیون داخلی خانه انجام شود. همچنین باید از رنگ با کیفیتی برای این کار استفاده کرد تا رنگ به مرور زمان جلوه خود را از دست ندهد. نخ‌کش شدن، پوسیدگی، رنگ پریدگی و پارگی پارچه مبل نیز از جمله خرابی‌های مبل است که با تعویض پارچه مبلی برطرف می‌شود. به این کار رویه‌کوبی می‌گویند. رویه‌کوبی باید توسط یک فرد ماهر انجام شود.

برای این کار، تعمیرکار رویه قدیمی مبل را باز کرده و پس از بررسی اسکلت آن، تعمیرات لازم را تخمین می‌زند. در اینجا ممکن است تعمیرکار تصمیم بگیرد که فوم و اسفنج مبل را نیز تعویض کند. پس از آن نوبت به انتخاب پارچه مبلی می‌رسد. رنگ و طرح پارچه مبلی باید متناسب با سلیقه شما باشد ولی بهتر است در انتخاب جنس پارچه حتما با تعمیرکار مبل مشورت کنید. بسته به مقدار تعمیرات مبل و سرعت کار تعمیرکار، زمان آماده شدن مبل متغیر است. هزینه تعمیرات مبلمان نیز به نوع مبل که استیل باشد یا راحتی و همچنین تعمیرات لازم بستگی دارد. در نهایت باید بر سر زمان لازم و قیمت نهایی تعمیرات مبلمان، با تعمیرکار به توافق برسید.

تعمیرات مبل

تعمیرات مبل

پارچه مبلی، یک جزء مهم در تعمیرات مبل

تا الان باید متوجه شده باشید که تعویض پارچه مبلی یکی از اساسی‌ترین مراحل تعمیر و نوسازی مبلمان است. از آنجا که پارچه مبلی را خودتان باید تهیه کنید،‌ پس لازم است نکاتی را در مورد این پارچه بدانید.

اولین نکته این است که حتما به جنس پارچه مبلی مد نظرتان دقت کنید. مثلا اگر پارچه‌ای می‌خواهید که مقاومت و طول عمر بالایی داشته باشد و حساسیت ایجاد نکند، پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی بهترین گزینه برای شما هستند. در صورتی که الیاف طبیعی ظاهر زیباتری به پارچه می‌دهند ولی از دوام و ماندگاری پایین‌تری هم برخوردارند. نکته بعدی اطمینان از کیفیت پارچه است. یکی از راه‌های فهمیدن اینکه پارچه با کیفیت است یا نه، توجه به تراکم تار و پود آن است. تار و پود یک پارچه با کیفیت نه آنقدر پایین است که پارچه شل باشد و نه آنقدر بالاست که پارچه را زبر و خشن کند.

در پایان این مقاله، امیدواریم توانسته باشید به اطلاعات لازم برای انتخاب یک تعمیرکار مبل، دست پیدا کنید.

پرفروش ترین محصولات

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 125

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *