راهنمای شستشوی مبل سفید
دکوراسیون

راهنمای شستشوی مبل سفید

تمیز کردن و شستشوی مبل سفید و پارچه مبلی آن یکی از بزرگ ترین نگرانی هایی است که افراد بعد از خریدن این رنگ مبلمان با آن مواجه می شوند. مبلمان سفید یکی از بهترین انتخاب ها برای انواع مختلف دکوراسیون هستند ولی چون خیلی زود کثیف می شوند، کمتر انتخاب می شوند. در این مقاله از مجله آداک پریمیوم با ما همراه باشید تا با نکات مهم در مورد تمیز کردن مبلمان سفید آشنا شوید.

شستشوی مبل سفید

شستشوی مبل سفید

نکات مهم برای تمیز کردن مبلمان سفید

یکی از مهم ترین نکات برای شستشوی مبل سفید، داشتن سرعت عمل در از بین بردن لکه ها است. لکه هایی که مدت زیادی روی مبل باقی می مانند در مقایسه با لکه های جدید، خیلی دیرتر و سخت تر تمیز می شوند. در ادامه مراحل تمیز کردن مبلمان راحتی رنگ روشن را مورد بررسی قرار می دهیم.

شستشوی مبل سفید

تمیز کردن مبلمان سفید

  • کشیدن جارو برقی: اولین مرحله برای شستشوی مبلمان سفید و در حقیقت انواع مبلمان، کشیدن جارو برقی روی مبل است. در حقیقت جارو برقی تمام ذرات گرد و غبار را از روی مبلمان پاک می کند. در صورتی که مبلمان شما کوسن دارند، کوسن ها را جدا کنید و زیر آن را به طور جداگانه جارو بکشید.
  • استفاده از جوش شیرین: برای شستشوی مبل سفید با جوش شیرین، بعد از کشیدن جارو روی سطح مبل، یک برس نرم روی مبل بکشید. به این ترتیب هر گونه مو و کرک از روی پارچه مبلی پاک می شود. جوش شیرین را روی سطح مبل بپاشید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی سطح پارچه مبلی بماند. جوش شیرین باعث می شود لکه ها برای تمیز شدن نرم تر شوند.
  • استفاده از محلول صابون: برای شستشوی مبلمان سفید با محلول مایع، مقداری صابون مایع را در آب ولرم حل کنید. سپس کف به دست آمده را با یک تکه اسفنج نرم روی لکه ها بکشید. بعد از تمیز کردن یک قسمت از مبل با این کف، با یک دستمال نخی و خشک، روی قسمت خیس بکشید. با این روش می توانید همه مبلمان را تمیز کنید.

پاک کردن انواع لک از روی مبل سفید

برای شستشوی مبل سفید، باید به این نکته توجه کرد که لک به وجود آمده از چه نوعی است. هر کدام از لکه ها به روش خاصی از روی پارچه مبلی تمیز می شوند. در صورتی که لک روی مبلمان خشک باشد، ابتدا باید یک دستمال تمیز و مرطوب روی لکه بکشید. این کار به کم رنگ شدن لکه روی مبل کمک بزرگی می کند. برای نم دار کردن لک خشک روی مبل همچنین می توانید از سرکه استفاده کنید. در مرحله بعدی مقداری محلول مایع روی پارچه مبلی بکشید. در مرحله آخر یک پارچه خشک روی محل شستشو پهن کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

برای شستشوی مبل سفید که با مایعاتی مثل چای لک شده است، ابتدا باید یک حوله کاغذی روی لکه بگذارید تا رطوبت آن گرفته شود. بعد از این که رطوبت از پارچه مبلی گرفته شد، می توانید با یک دستمال تمیز و شوینده مناسب، لکه را تمیز کنید. به هیچ عنوان پارچه را روی مبل نکشید؛ چون ممکن است لکه در قسمت های دیگر پخش شود.

کشیدن دستمال نمدار روی مبل سفید

6 روش عالی برای تمیز کردن انواع مبل

مبل یکی از مبلمان اصلی هر  خانه ای است، با هر طرحی که انتخاب می کنید، ایده بسیار موفقی است که نمی توان آن را در هنگام تجهیز خانه ما کنار گذاشت، چه برای یک چرت بعد از ظهر و چه برای خوابیدن، کاربردهای زیادی دارد. سریال مورد علاقه خود را در شب تماشا کنید و ارزش آن نیز زمانی که مهمانان به خانه شما می آیند نمایان می شود بنابراین همیشه باید آن را تمیز کنید اما ما از خطرات تمیز کردن پارچه آن می ترسیم بنابراین در این مقاله به شما می دهیم مجموعه ای از نکات کارشناسان آداک پریمیوم برای تمیز کردن آسان مبل خود، به طوری که برای مدت طولانی تمیز بماند.

1- از کجا شروع میکنی؟

قبل از هر کاری مبل باید کاملاً خالی از هر چیزی باشد و از یک برس بسیار نرم برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی استفاده کنید.

2-تمیز کردن و شستشوی مبل جیر:

از آنجایی که پارچه مبلی جیر لطیف‌تر است، توصیه می‌کنیم آن را فقط با یک پارچه مرطوب شده با مواد شوینده ملایم و مواد شوینده خنثی پاک کنید تا کثیفی‌ها پاک شود.

3- کاناپه های کتانی:

این نوع مبل پارچه مقاوم‌تری در برابر آب دارد، اما اگر می‌خواهید تمیز کردن عمیق‌تر و لکه‌های سخت‌تری دارید، باید مراقب باشید که آن را با پارچه آغشته به سرکه سفید یا از طریق اسفنج تمیز کنید.

4-مبل های چرمی:

این نوع مانند بقیه با یک پارچه مرطوب با نوع شوینده خنثی تمیز نمی شود، بلکه هر سه ماه یکبار با استفاده از فلانل و وازلین تمیز می شود.

تمیز کردن مبل های چرمی

تمیز کردن مبل های چرمی

5- چگونه لکه های مختلف را پاک کنیم؟

در صورت وجود لکه قهوه می توانید یک تکه یخ را روی آن رد کنید و با دستمال کاغذی بیشترین مقدار مایع ریخته شده را پاک کنید و هرگز لکه را مالش ندهید و همچنین می توانید استفاده از آب سودا را تکرار کنید تا از شر این لکه خلاص می شوید

اما اگر لکه جوهر است می توانید از سرکه سفید و اسفنج برای از بین بردن این لکه لعنتی استفاده کنید.در مورد چربی می توانید به محلولی که یک فنجان آب و یک چهارم فنجان صابون خنثی است تکیه کنید. آن را با یک اسفنج مالیده و سپس با یک تکه پارچه خشک کنید.

شستشوی مبل سفید

موقع شستشوی مبل سفید یا هر مبل دیگری مراقب باشید

هرگز از سفید کننده ها مانند کلر استفاده نکنید، از پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی استفاده کنید و اگر نمی دانید چگونه با آن برخورد کنید، از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن آخر

شستشوی مبل سفید

شستشوی مبل سفید

در صورت از بین نرفتن لکه روی مبل سفید، می توانید مقداری سرکه و جوش شیرین را ترکیب کنید و روی لکه بمالید.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد شستشوی مبلمان سفید، می توانید مقالات مرتبط با این موضوع در آداک پریمیوم را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد شستشوی مبل سفید

بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان سفید چرمی چیست؟

برای شستشوی مبلمان سفید چرمی، می توانید مقداری سرکه و آب را به نسبت مساوی ترکیب کنید و با یک دستمال روی مبل بکشید.

آیا می توان از شامپو فرش برای تمیز کردن مبلمان سفید استفاده کرد؟

بله. استفاده از شامپو فرش برای تمیز کردن لکه های روی مبلمان نتیجه خوبی دارد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *