راه های تشخیص پارچه مبلی خوب از بد چیست
دکوراسیون

راه های تشخیص پارچه مبلی خوب از بد چیست

روش های تشخیص پارچه مبلی خوب از پارچه مبلی بد و بی کیفیت چیست؟ تشخیص پارچه مبلی با کیفیت چگونه است؟  سوالاتی که در این مطلب از مجله آداک به آنها پاسخ خواهیم داد. یکی از مهم ترین قسمت های مبلمان پارچه است و به این ترتیب در انتخاب آن باید دقت شود. تشخیص پارچه مبلی خوب و انتخاب یک پارچه با کیفیت اهمیت زیادی دارد و پارچه مبلی علاوه بر زیبا بودن، باید با کیفیت هم باشد. با کیفیت بودن پارچه مبلی به عواملی از جمله مقاومت پارچه در برابر فشار و ساییده شدن، پرز ندادن و شستشوی راحت بستگی دارد.

حتما بخوانید:

نکاتی که باید قبل از خرید پارچه مبلی بدانید.

علاوه بر این یک پارچه مبلی خوب نباید به مرور زمان تغییر رنگ دهد و به خود لکه جذب کند. روش های مختلفی برای شناخت پارچه های مبلی وجود دارد که در ادامه این نوشوتار از آداک پریمیوم این موارد را بررسی می کنند.

توجه به تراکم پارچه برای تشخیص پارچه مبلی خوب از بد

توجه به تراکم پارچه برای تشخیص پارچه مبلی خوب از بد پیش از خرید پارچه مبلی

نکات مهم درباره انتخاب پارچه مبلی با کیفیت

یکی از نکات مهم در ارتباط با انتخاب بهترین پارچه مبلی، برند و تولید کننده پارچه مبلی است. پارچه های ترک که توسط شرکت های مطرح و بزرگ ترکیه تولید می شوند، از پارچه های مبلی با کیفیت هستند. این پارچه ها به خاطر مرغوب بودن، قیمت زیادی دارند و ممکن است هر کسی توان خرید این پارچه ها را نداشته باشد. بعضی از پارچه های ایرانی از نظر کیفیت شبیه به پارچه های ترک است و افراد می توانند با قیمت مناسب تری این پارچه ها را بخرند. به طور کلی برای شناخت انواع پارچه مبلی، باید به این موارد توجه کرد.

  • دوخت پارچه: برای تشخیص پارچه مبلی خوب از بد، باید به دوخت پارچه توجه کرد. در صورتی که کیفیت پارچه بالا باشد، دوخت تمیزی دارد ولی اگر بی کیفیت باشد به نظر می رسد پارچه در حال پاره شدن است. معمولاً پارچه های نامرغوب بیش از حد معمول سوراخ دارند.
  • تراکم پارچه: میزان تراکم بافت پارچه اهمیت زیادی دارد و پارچه های مبلی با کیفیت از تراکم زیادی برخوردار هستند. پارچه های بی کیفیت دارای تراکم کمتری هستند و به همین دلیل به مرور زمان بافتشان از بین می رود. به طور کلی پارچه های مبلی باید تراکم استانداردی داشته باشند؛ چون تراکم بیش از حد پارچه را سفت و غیر منعطف می کند. برای تشخیص تراکم پارچه می توانید پارچه را زیر نور بگیرید.
  • پرز پارچه: برای انتخاب بهترین پارچه مبلی، باید به پرز پارچه توجه کرد. به عنوان مثال پارچه های جیر و مخمل که از پارچه های پرزدار هستند، پرز آنها نباید به راحتی کنده شود. با کشیدن دست روی پارچه می توانید متوجه کیفیت آن شوید. اگر پارچه نامرغوب باشد، خواب آن به هم میریزد و به راحتی نمی توان آن را به حالت اول برگرداند.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت پارچه مبلی با کیفیت 

ظرافت پارچه مبلی یزای تشخیص پارجه مبلی خوب از بد پیش از خرید پارچه مبلی

ظرافت پارچه مبلی یزای تشخیص پارجه مبلی خوب از بد پیش از خرید پارچه مبلی

گرماژ پارچه مبلی چیست؟

هر مدل پارچه‌ معمولا در یک یا چندین عرض مختلف تولید می‌شوند و به مشتریان عرضه میشوند. وقتی سراغ انتخاب و خرید پارچه مبلی بروید با اصطلاح گرماژ پارچه مبلی مواجه می‌شوید که همان وزن پارچه بوده و به تراکم بافت پارچه مرتبط است.  هرچقدر وزن یا گرماژ پارچه بیشتر باشد حاکی از تراکم بافت بیشتر آن است.

برای محسابه گرماژ، یک متر از طول پارچه را در عرض آن وزن می‌کنند. به عنوان مثال اگر به شما گفتند که گرماژ این پارچه مبلی نخی با عرض 150 سانتیمتر 190 گرم است، به این معنی است که پارچه انتخابی شما با این عرض یک مترش چنین وزنی دارد.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های یک پارچه مبلی خوب چیست؟

جمع بندی

پارچه های مبلی تنوع زیادی دارند و انتخاب بهترین پارچه مبلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال پارچه کتان، پارچه ای با الیاف طبیعی است و در برابر تغییر رنگ و سایش مقاومت زیادی دارد و به راحتی نخ کش نمی شود ولی زود چروک می شود. پلی استر پارچه ای با الیاف مصنوعی است که مقاوت زیادی در برابر چروک دارد و به راحتی شسته می شود و به همین دلیل یکی از پرمصرف ترین پارچه های مبلی است.

پارچه مبلی خوب و با کیفیت از کجا بخریم؟

یکی از تصمیمات کلیدی هنگام انتخاب و خرید مبلمان راحتی، نوع پارچه ای است که انتخاب می کنید. انتخاب های زیادی برای پارچه رومبلی وجود دارد، بنابراین بهتر است پارچه ای انتخاب کنید که با دوام و شستشوی راحتی داشته باشد. حال که روش های تشخیص پارچه مبلی خوب از بد را متوجه شدید برای خرید پارچه مبلی می توانید به فروشگاه آنلاین آداک پریمیوم مراجعه کنید. شما می توانید پارچه رومبلی خوب مطابق با هر سلیقه ای در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. در ضمن قیمت پارچه در این فروشگاه بسیار مناسب و به صرفه می باشد. توصیه می شود از این فرصت استفاده کرده و یه سر به این فروشگاه آنلاین بزنید.

کلیه کارشناسان مجموعه آداک پریمیوم آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تشخیص پارچه مبلی خوب | خرید پارچه مبلی Ink

تشخیص پارچه مبلی خوب | خرید پارچه مبلی Ink

سئوالات متداول در مورد تشخیص پارچه مبلی با کیفیت

1. پارچه های مبلی بیشتر از چه الیافی هستند؟

بیشتر پارچه های مبلی در بازار، ترکیبی از الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی هستند.

2. یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب پارچه مبلی چیست؟

مقاومت پارچه یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب پارچه مبلی با کیفیت است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *