راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبلمان اداری و دفتری
دکوراسیون

راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبلمان اداری و دفتری

به لطف دکوراسیون اداری مناسب می توان عملکرد را به سطح بالاتری رساند. می توان به یک محیط تجاری محور، مولد و کارآمد دست یافت. یک فضای کاری مثبت و محیط کاری سالم به انتخاب و چیدمان مناسب مبلمان اداری بستگی دارد . در این راستا، انتخاب پارچه مبلمان اداری و دفتری که از مواد باکیفیت و طبیعی برخوردار باشند، حائز اهمیت است.

نقش مبلمان در محیط اداری و دفتری

امروزه محیط های کاری علاوه بر اینکه مکان گرد آمدن کارکنان هستند، بلکه محیط هایی هستند که در آن سعی می شود بهره وری، خلاقیت و رضایت شغلی افزایش یابد. طراحی و چیدمان محل کار و به ویژه مبلمان مورد استفاده، نقش مهمی در دستیابی به این اهداف دارد. درک نقش مبلمان اداری در محیط کار می تواند به کسب و کارها در فضای رقابتی کمک کند.

همسویی رنگ پارچه مبلمان اداری با نوع فعالیت شرکت

مبلمان اداری مناسب برای افزایش بهره وری کار طراحی شده اند. میزهای ارگونومیک، صندلی های اداری قابل تنظیم، فضای کاری راحت و منظمی برای کارمندان ایجاد می کند. این امر باعث سازماندهی بیشتر فرآیندهای کسب و کار، سرعت بخشیدن به گردش کار و در نتیجه افزایش کارایی می شود.

خلاقیت را تشویق می کند

رنگ پارچه مبلمان اداری و دفتری، مواد و عناصر طراحی مختلف می توانند خلاقیت را تشویق کنند. مبلمان رنگارنگ، پویا و امروزی با ایجاد فعالیت ذهنی بیشتر در کارکنان، از ظهور ایده‌های جدید پشتیبانی می‌کند.

اثر بخشی آن بر مشتریان

مبلمان اداری مناسب تصویری را که محل کار به بیرون منعکس می کند را شکل می دهند. مبلمانی که شیک، حرفه ای و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشند، تضمین می کنند که برای کارمندان و بازدیدکنندگان تاثیر مثبتی بر جای بگذارند. این می تواند شهرت کسب و کارها را تقویت کند و به آنها کمک کند تا مشتریان و شرکا همکاری های بالقوه را داشته باشند.

رضایت کارکنان را افزایش می دهد

راحتی و آسایش کارکنان به طور مستقیم بر میزان رضایت در محیط کار تاثیر می گذارد. مبلمان اداری مناسب بر ارگونومی و راحتی تمرکز دارد و به کارکنان کمک می کند در محل کار احساس بهتری داشته باشند. این می تواند استرس ناشی از کار را کاهش دهد و روحیه و انگیزه را افزایش دهد.

معیار های انتخاب مبلمان اداری و دفتری

مبلمان اداری یک سرمایه گذاری قابل توجه است، بنابراین وقتی نوبت به انتخاب پارچه مبلمان اداری و دفتری می رسد، انتخاب ها باید بسیار هوشمندانه باشند. پیش از خرید باید ویژگی های دفتر مورد نظر خود را در نظر بگیرید و طبق آن به خرید پارچه مبلی بپردازید.

 

معیار های انتخاب مبلمان اداری

معیار های انتخاب مبلمان اداری

دوام پارچه

با فضاهای کاری منعطف و متحرک امروزی، ضروری است که پارچه مبلمان شما بتواند در برابر فرسودگی و تغییرات مداوم، دوام مناسبی داشته باشد. هنگامی که صحبت از پارچه مبلمان می شود، دوام پارچه یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه کافی شود. به هر حال، زیباترین پارچه های مبلی اگر در عرض چند سال فرسوده شوند، فایده چندانی نخواهد داشت! دوام پارچه های مبلی با عوامل مختلفی تعیین می شود، از جمله:

  • تعداد نخ پارچه
  • سفتی بافت
  • متریال پارچه

پارچه های مبلی شرکت آداک پریمیوم به گونه ای طراحی شده اند که در برابر استفاده مداوم روزانه بدون نشان دادن علائم ساییدگی مقاومت کنند. این پارچه ها در برابر ساییدگی مقاوم هستند و تضمین می کنند که مبلمان اداری شما برای سال های آینده به بهترین شکل خود باقی بمانند.

قابلیت شستشو آسان

پارچه مبلمان اداری و دفتری که انتخاب می کنید بهتر است قابلیت شست و شو آسان را داشته باشد. مبلمان اداری بیشترین استفاده ممکن را دارد و روزانه چندین نفر از آنها استفاده می کنند به دنبال همین امر به میزان بیشتری مستعد ایجاد لکه هستند. در این صورت با ایجاد هر لکه ای به راحتی قابلیت شست و شوی آن وجود دارد.

مقاوم در برابر لکه

پارچه مبلی اداری و دفتری باید در برابر ایجاد لکه مقاوم باشد. بطوری که در صورت ایجاد آلودگی، به سرعت پاک شود و اثر لکه بر روی پارچه باقی نماند. بنابراین در انتخاب پارچه باید پارچه ای را انتخاب کرد که به سرعت تمیز شود. پارچه های طبیعی پارچه هایی هستند که بادوام هستند و به آسانی تمیز می شوند. در عین حال پارچه های مبل مصنوعی و پارچه های کتان از جمله پارچه هایی هستند که برای انتخاب به عنوان پارچه مبلمان اداری مناسب هستند. 

استایل و ظاهر

استایل، ظاهر و رنگ پارچه مبلمان اداری و دفتری مهم ترین ویژگی محسوب می شود. چرا که در اولین برخورد، افراد مختلف جذب ظاهر دفتر کار شما خواهند شد.یک ظاهر شیک و منحصر بفرد در دفتر کار، تاثیر زیادی بر روی عملکرد کاری شما و جذب همکاری های مختلف دارد.

بهترین و مناسب ترین پارچه های مبلمان اداری و دفتری

برای خرید مبلمان اداری و دفتری، انتخاب بهترین پارچه باید در اولویت باشد. انتخاب پارچه‌های مناسب می‌تواند طول عمر مبلمان اداری شما را افزایش دهد. انواع مختلفی از پارچه های مناسب برای مبلمان اداری وجود دارد از جمله:

پارچه چرم

یکی از بهترین پارچه‌های مبلمان اداری که همه آن را ترجیح می‌دهند، پارچه مبلی چرم است. مبلمان چرمی برای کسانی که می‌خواهند ظاهری بادوام و رسمی به دفتر خود بدهند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مبلمان چرمی قابلیت تنفس دارند و گرما را در خود نگه نمی دارند. چرم یک ماده محکم و مقاوم در برابر نفوذ آب است و این نکته مهم  چرم را به یک گزینه مناسب برای مبلمان اداری تبدیل کرده است.  پارچه مبلی چرم ضد لک است و از جمع شدن بوهای شدید در بیرون و داخل کوسن های صندلی شما جلوگیری می کند. 

پارچه شانل

اگر دوست دارید مبلمان اداری داشته باشید که تنفس آنها بیشتر از چرم باشد، ممکن است بخواهید پارچه هایی مانند شانل را برای راحتی خود امتحان کنید.  شانل نوعی پارچه است که ایجاد احساس راحتی می کند.  بافت شانل تا حدی خشن است، اما برای استفاده در ادارات بسیار بادوام و قابل تنفس است. شانل پارچه ای عالی است که می تواند لکه ها و کثیفی ها را پنهان کند و در عین حال در برابر سایش نیز مقاوم است. این پارچه بافتنی بسیار راحت ارائه می دهد که در برابر چروک شدن مقاوم است و آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده روزمره تبدیل می کند.

پارچه مناسب مبلمان اداری

پارچه مناسب مبلمان اداری

پارچه پلی استر

اگر می خواهید پارچه ای را خریداری کنید که بتواند رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کند، بهتر است پارچه های پلی استر را انتخاب کنید. پلی استر برای کسانی که می خواهند پارچه ای عالی برای مبلمان اداری خود داشته باشند بسیار جذاب است. پارچه پلی استر سبب می شد که هنگام نشستن های طولانی در محل کار، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. جدای از این، پلی استر همچنین می تواند خود نگهدار باشد. به این معنی که حتی پس از استفاده طولانی می تواند از چروک شدن و چروک شدن خود جلوگیری کند. علاوه بر این، مواد مورد استفاده برای پلی استر عمدتاً ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی است که پارچه ای مقاوم در برابر لکه و ارائه می دهد. برای کسانی که مستعد واکنش های آلرژیک ناشی از پارچه هستند، پلی استر یکپارچه عالی است زیرا می تواند از جمع شدن ذرات گرده و گرد و غبار جلوگیری کند. 

پارچه مخملی

پارچه های مخملی انتخاب مناسبی برای پارچه مبلمان اداری و دفتری می باشند. پارچه‌های مخملی نرم و لطیف هستند، اما پوششی محکم برای مبلمان اداری شما ایجاد می‌کنند. این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شود، بنابراین شما می‌توانید ظاهری مجلل به دفتر خود بدهید. مخمل پارچه ای است که می تواند در برابر پرز شدن مقاوم باشد، به همین دلیل یکی از انتخاب های برتر برای روکش مبلمان اداری شما است. در صورتی که قصد خرید پارچه مبلی مخمل را برای مبلمان اداری خود دارید، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت آداک پریمیوم مراجعه نموده و پارچه مورد نظر خود را خریداری نمایید.

پارچه اکریلیک

پارچه ای که ظاهری لوکس نیز دارد، اکریلیک بهتر است برای صندلی های اداری استفاده شود.  مواد اکریلیک مقاوم در برابر خاک، روغن و نور خورشید است که آن را به یک پوشش محافظ برای مبلمان اداری با دوام تبدیل می کند. در یک نکته عملی، پارچه اکریلیک برای جلوگیری از کپک زدن بسیار عالی است، بنابراین نگران وجود آنها در دفتر خود نخواهید بود. علاوه بر این، با جذب رطوبت کم و در نتیجه خشک شدن سریع، یک گزینه مناسب برای مبلمان اداری هستند.

با توجه به توضیحات فوق، برای خرید پارچه مبلمان اداری به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید و مناسب ترین پارچه مبلی را با توجه به سلیقه و نوع کاربری خود انتخاب کنید. آداک پریمیوم عرضه کننده انواع مختلف پارچه مبلی با بالاترین کیفیت روز دنیا و مناسب ترین قیمت ممکن است.

انتخاب رنگ پارچه مبلمان اداری و دفتری

رنگ های سرد مانند آبی، سبز و خاکستری را به دلیل توانایی آنها در تسکین، افزایش تمرکز و به حداقل رساندن اضطراب برای پارچه مبلمان اداری و دفتری در اولویت قرار دهید . آبی یک رنگ محبوب جهانی است، دلیل آن این است که طول موج کمی دارد و بنابراین به چشم فشار نمی آورد. آبی همچنین آرام‌بخش است و این ویژگی‌ها برای دفتر کار عالی هستند. همچنین سبب افزایش کارایی و تمرکز می شود. با این حال، تعادل بسیار مهم است، زیرا آبی بیش از حد، به خصوص در سایه های تیره تر، می تواند خلق و خوی را از آرامش به احساس کسلی تغییر دهد. برای افزایش سطح انرژی، ایده خوبی است که رنگ های گرم را به مبلمان اداری خود اضافه کنید. اضافه کردن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد خلق و خو را متعادل می کند و بهره وری را افزایش می دهد.

عواملی که باعث خراب شدن مبلمان اداری و دفتری میشود

مبلمان یکی از مهم ترین عوامل دکوراسیون اداره و دفتر شما می باشند و حتما باید در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید. برخی از عوامل مختلف سبب ایجاد آسیب به مبلمان اداری شما می شوند از جمله:

 رشد کپک روی مبلمان می تواند منجر به تغییر رنگ، بوی کپک زدگی شود و حتی به ساختار کلی مبلمان شما آسیب برساند. در نتیجه، شما باید برخی از اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از مبلمان خود در برابر آسیب کپک انجام دهید. اول، جریان هوای مناسب را در خانه خود حفظ کنید و همه چیز را خشک نگه دارید، زیرا رطوبت باعث رشد کپک می شود. اگر دفتر شما مستعد رطوبت است، باید نصب یک دستگاه رطوبت گیر را در نظر بگیرید. همچنین شستن مبلمان با آب و سرکه سفید برای جلوگیری کپک کمک کننده است.

نور خورشید یکی از بزرگترین عوامل آسیب دیدن مبلمان است. می تواند باعث محو شدن، تغییر رنگ و حتی ترک خوردن شود. برای جلوگیری از این امر، مبلمان را باید در مناطقی از دفتر خود قرار دهید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. از طرف دیگر، می توانید از پرده، برای جلوگیری از نور مستقیم خورشید از مبلمان خود استفاده کنید. همچنین می توانید از یک فیلم مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش بر روی پنجره ها استفاده کنید تا میزان انتشار نور به اتاق را کاهش دهید.

 یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از مبلمان در برابر آسیب، استفاده از تکنیک‌های تمیز کردن مناسب است. استفاده از پاک کننده نادرست می تواند به مبلمان آسیب برساند. برخی از پارچه  های مبلمان اداری و دفتری ممکن است به تکنیک های تمیز کردن خاصی نیاز داشته باشند.

نتیجه گیری

تهیه مبلمان اداری مناسب فراتر از ایجاد یک فضای فیزیکی در محل کار است. پارچه مبلمان اداری و دفتری در کنار مبلمان مناسب راندمان و خلاقیت کار را افزایش می دهد، تصویری حرفه ای ارائه می دهد، فضاهای کاری انعطاف پذیر ایجاد می کند و رضایت کارکنان را افزایش می دهد. انتخاب مناسب مبلمان و پارچه مبلمان اداری و دفتری می تواند به کسب و کارها کمک کند که مزیت رقابتی خود را حفظ کنند.

 

سوالات متداول

پارچه مبلمان اداری و دفتری را از کجا می توان خرید؟

شما می توانید پارچه مبلمان اداری و دفتری مورد نظر خود را در سایت آداک پریمیوم انتخاب و خریداری کنید. آداک پریمیوم عرضه کننده انواع مختلف پارچه های مبلی در رنگ ها و طرح های مختلف است.

پارچه مبلی چیست؟

پارچه مبلی، پارچه ای است که برای پوشاندن مبلمان ساخته می شود. به طور کلی سنگین تر و بادوام تر از بسیاری از پارچه هایی است که برای لباس یا ملحفه استفاده می شود.

بادوام ترین پارچه برای مبلمان اداری چیست؟

این موضوع بستگی به سلیقه و نوع استفاده شما دارد. پارچه میکروفیبر مصنوعی جز مقاوم‌ترین و راحت‌ترین پارچه ها برای مبلمان اداری است. چرا که این مبلمان به صورت روزانه استفاده می شوند و لازم است که از پارچه های بسیار مقاوم برای آن ها استفاده شود.

 

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *