تفاوت مبل نئوکلاسیک با مبل کلاسیک و مبل راحتی
دکوراسیون

تفاوت مبل نئوکلاسیک با مبل کلاسیک و مبل راحتی

سبک نئوکلاسیک از گذشته تا به امروز بسیار مورد توجه بوده است. این سبک که رگه هایی از سبک کلاسیک و مدرن را در خود دارد، به عنوان ترند جدید دکوراسیون شناخته می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با سبک مبلمان نئوکلاسیک و تفاوت مبلمان نئوکلاسیک با مبل کلاسیک و مبل راحتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مبلمان نئوکلاسیک

کلمه یونانی “نئو” به معنای “جدید” است.  از سوی دیگر، سبک نئوکلاسیک از ترکیب سبک کلاسیک و مدرن به وجود آمده است. مبلمان نئوکلاسیک زمانی پدیدار شد که مبلمان کلاسیک و مبلمان مدرن به طور همزمان در دکوراسیون استفاده شدند و ظاهری متفاوت ایجاد کردند. مبلمان نئوکلاسیک اولین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند ردپای گذشته را در دکوراسیون خود اجرا کنند و همزمان نمی توانند سبک مدرن را کنار بگذارند  .مبلمان لوکس و پر زرق و برق پرکاربردترین عناصر سبک نئو کلاسیک هستند. در عین حال، در مبلمان نئوکلاسیک اغلب رنگ های نقره ای، طلایی و بژ استفاده می شود.

ویژگی مبلمان نئوکلاسیک

دکوراسیون نئوکلاسیک نشان دهنده تعادل کامل بین مدرنیته و کلاسیک است. اصطلاح «نئوکلاسیک» به معنای «کلاسیک جدید» است . در اینجا برخی از ویژگی های مبلمان نئوکلاسیک آورده شده است:

  • توجه به جزئیات: سبک نئوکلاسیک توجه زیادی به جزئیات دارد. مبلمانی با نقوش برجسته، کنده کاری و منبت از جمله ویژگی های ضروری سبک نئوکلاسیک است.
  • مواد با کیفیت بالا: این سبک مبلمان کیفیت را در اولویت قرار می دهد. برای ساخت این سبک مبلمان،اغلب از چوب های مرغوب مانند ساتین و ماهون استفاده می شود. علاوه بر این موارد در ساخت مبلمان نئوکلاسیک از نفیس ترین پارچه های مبلی با نقوش خیره کننده، استفاده می شود.
  • المان های زینتی: در مبلمان نئوکلاسیک المان های تزئینی و لوکس با جزئیات اجرا شده اند. در این سبک استفاده از قسمت های طلاکوب شده، منبت های برجسته و بخش های سرگل ورق طلا در مبلمان رایج است.

چیدمان مبل نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک از تزئینات زیادی برخوردار است. این تزیینات خود را به صورت کنده کاری های چوبی ، منحنی ها، اشکال هندسی و دکمه های سنگی نشان می دهند. معمولا قسمت های چوبی مبلمان به صورت منبت های برجسته هستند. میزها، بوفه‌ها و صندلی‌های راحتی دارای پایه‌هایی به سبک رترو هستند. هنگامی که مبلمان نئوکلاسیک را انتخاب می کنید، می توانید یک میز ساده چوبی، شیشه ای، آینه قدیمی یا مرمری با خطوط مدرن را در وسط اتاق نشیمن قرار دهید. در صورت تمایل، می توانید یک ست اتاق نشیمن با کوسن های پشتی و صندلی جداگانه اما دسته های منحنی و جزئیات چوبی ساده را انتخاب کنید. روکش مبل و صندلی معمولا پارچه طرح دار نقره ای یا طلایی رنگ روشن می باشد. می توانید از رنگ های آبی، بژ، قهوه ای، خاکستری و آبی سرمه ای در طراحی های نئوکلاسیک اتاق نشیمن استفاده کنید . شما می توانید با استفاده از رنگ های پاستلی و رنگ های زنده در کنار هم، فضایی پویا در اتاق نشیمن نئوکلاسیک خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که هر یک از ویژگی های سبک نئوکلاسیک به شدت بر فضای کلی و ظاهر خانه شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، مبلمان منبت کاری شده با جزئیات و مواد باکیفیت، حس لوکسی را به خانه شما می بخشد. به همین ترتیب، چیدمان های متعادل و متقارن نظم و هماهنگی را به فضای شما می بخشد. وقتی همه این عناصر کنار هم جمع شوند، نتیجه یک اتاق نشیمن نئوکلاسیک شیک و چشم نواز خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن مبل پارچه‌ای و ترفندهای شستن مبل

مبلمان نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک

نکات مهم هنگام خرید مبل نئوکلاسیک


انتخاب مبلمان یکی از مهمترین مراحل در طراحی فضاهای داخلی است. برای خرید مبلمان نئوکلاسیک مناسب باید به نکاتی توجه کرد. این جزئیات را می توان به طور خلاصه به شرح زیر توضیح داد:

  • اندازه داخلی: مبلمان یکی از وسایلی است که بیشترین فضا را در فضاهای داخلی اشغال می کند. بنابراین هنگام انتخاب مبلمان نئوکلاسیک باید ابعاد اتاقی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد به درستی محاسبه شود. در غیر این صورت، نتایج نامطلوبی ممکن است رخ دهد، مانند خالی ماندن بیش از حد اتاق ها یا محدودیت فضای حرکت.
  • طراحی داخلی: یکی دیگر از عناصری که در خرید مبلمان نئوکلاسیک باید به آن توجه کرد، طراحی فضایی است که در آن استفاده خواهد شد. امروزه ساختمان ها می توانند به شکل مربع، مستطیل، گرد یا چند ضلعی باشند. به همین دلیل برای قرار دادن مبلمان باید فرم اتاق را به درستی تحلیل کرد و مناسب ترین طرح چیدمان را تهیه کرد.
  • انتخاب درست رنگ: رنگ ها به طور مستقیم بر روانشناسی افراد تاثیر می گذارند. بنابراین انتخاب صحیح رنگ در فضاهای زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می‌شود مبلمان نئوکلاسیک را در طیف رنگ های طلایی، نقره و بژ انتخاب کنید. اما بهتر است که در انتخاب رنگ به سلیقه افراد، ترجیحات و طراحی اتاق نیز توجه شود. استفاده از رنگ های تیره در فضاهای کوچک باعث می شود فضاها کوچکتر به نظر برسند. با این حال، انتخاب رنگ های روشن فضای بازتر و آرام تری را ایجاد می کند. بنابراین، هنگام خرید مبلمان نئوکلاسیک، انتخاب رنگ باید بسته به منطقه، هدف استفاده و سلیقه افراد تعیین شود.
  • سبک دکوراسیون: خرید مبلمان نئوکلاسیک باید همسو با دکوراسیون شما باشد. تنها در صورتی می توانید مبل نئوکلاسیک را خریداری کنید که دکوراسیون شما از این سبک پیروی کرده باشد. در غیر این صورت، فضای منزل شما یکپارچه نیست و به صورت یک فضای خسته کننده و آشفته به نظر می رسد.
  • کیفیت محصول: یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب مبلمان نئوکلاسیک باید در نظر گرفت کیفیت محصول است. برای اینکه مبلمان به مدت طولانی و بدون مشکل مورد استفاده قرار گیرد، باید ویژگی های محصول بررسی شود. در عین حال، انتخاب مبلمانی با کیفیت، بادوام و دارای خدمات گارانتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • پارچه را تست کنید: قبل از تصمیم گیری نهایی، نمونه های پارچه را درخواست کنید تا ظاهر، احساس و دوام پارچه را شخصاً ارزیابی کنید.
  • نحوه استفاده را در نظر بگیرید: نحوه استفاده از مبلمان را ارزیابی کنید و پارچه ای را انتخاب کنید که بتواند در برابر خواسته های زندگی روزمره مقاومت کند. برای خرید پارچه مبلی باکیفیت به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید.

پارچه مبل نئوکلاسیک

مخمل پارچه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون نئوکلاسیک است زیرا این پارچه  تجمل و پیچیدگی را به فضا اضافه می کند و در عین حال نرم و جذاب است. بافت غنی آن تکمیل کننده جزئیات زیبا و با اصالت سبک نئوکلاسیک است و ظاهری شیک و آراسته را ایجاد می کند. پارچه هایی با ظاهر و احساس ابریشمی نیز برای مبلمان نئوکلاسیک عالی هستند زیرا حس زیبایی و ظرافت را به هر فضایی اضافه می کنند. سطح صاف و براق پارچه های ابریشمی جزئیات مبلمان نئوکلاسیک را تکمیل می کند. البته ها پارچه های زیادی برای اجرا در سبک نئوکلاسیک قابل استفاده هستند. انتخاب نوع پارچه، بستگی به سبک زندگی و نوع استفاده شما از مبلمان دارد.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک

مبلمان  کلاسیک

منبت ، کنده کاری ها و جزئیات چوبی بیشتری در ست مبل های کلاسیک نسبت به سایر مدل های مبل ظاهر می شود. کیفیت چوب استفاده شده بسیار مهم است تا قطعات چوبی ست مبل های کلاسیک در حین کنده کاری آسیب نبینند و زیبا به نظر برسند. مواد تولید شده در محیط های کارخانه مانند نئوپان، نئوپان و ام دی اف که امروزه در مبلمان استفاده می شود برای ست مبلمان کلاسیک مناسب نیستند. مبلمان کلاسیک که باید از درختان مناسب تولید شود، وقتی با هنر دست استاد کار ترکیب شود بسیار ارزشمند می شود.

ویژگی مبلمان کلاسیک

مبل های کلاسیک مبلمانی هستند که جزئیات چوبی بیشتری نسبت به سایر مبل ها دارند. حکاکی ها، فویل ها و گلدوزی های مختلف روی قاب چوبی، ست مبلمان کلاسیک را از سایر مبل ها متمایز می کند. آنها را می توان از پارچه در رنگ ها و طرح های مختلف تولید کرد. در صورت تمایل می‌توانید ست‌های مبل‌های پارچه‌ای با رنگ‌های ساده را انتخاب کنید یا می‌توانید ست‌های مبلمان کلاسیک را از پارچه‌هایی با طرح‌های زنده‌تر انتخاب کنید.

پارچه مبلمان کلاسیک

پارچه های استفاده شده در مبلمان کلاسیک بسیار مهم هستند. پارچه های مبلی زیادی وجود دارد. با این حال، انتخاب پارچه هایی که هم ماندگاری بالایی داشته باشند و هم بر سلامت انسان تاثیر منفی نگذارند، یکی از مهم ترین مسائل است. نه تنها مبل های کلاسیک بلکه تمامی محصولات پارچه ای و نساجی که در محل زندگی خود قرار می دهیم نباید حاوی مواد سرطان زا باشند و رنگ های آن نباید به سلامت و طبیعت انسان آسیب برساند. یکی از مهم ترین ویژگی های مبلمان کلاسیک در فضاهای نشیمن لوکس، استفاده از پارچه های بافته شده در پوشش آنهاست. پارچه های بافته شده با استفاده از تکنیک های خاصی تولید می شوند. از مهم ترین ویژگی های این پارچه ها می توان به کیفیت بالا و استفاده طولانی مدت آنها اشاره کرد. برای استفاده همزمان با مبلمان کلاسیک که ساختاری بادوام و بادوام دارند باید از پارچه های بادوام در روکش های پارچه ای مبلمان کلاسیک استفاده کرد. پارچه های بافته شده خاص به دلیل ساختار مقاوم در برابر سایش و عدم آسیب به راحتی در مبلمان کلاسیک ترجیح داده می شوند.

 مبلمان راحتی  

اگر به دکوراسیون خانه خود اهمیت می دهید و همچنین به دنبال راحتی هستید، مبلمان راحتی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. طراحی خاص مبلمان راحتی، ظرافت، آرامش و زیبایی شناسی را در خانه شما برجسته می کند. چه سبک کلاسیک و چه مدرن را دوست داشته باشید، مبلمان راحتی گزینه ای ایده آل برای دکوراسیون شماست.

ویژگی مبلمان راحتی

ویژگی اصلی مبلمان مدرن ظرافت و راحتی است. مبلمان راحتی به دلیل ویژگی های بارزی که دارند به این نام شهرت دارند چرا که این مبلمان صندلی های بسیار نرم و راحتی دارند که ارتفاع آنها از زمین کم است و از دسته های پهن و بزرگ بالشتی از جنس خود مبل برخوردار هستند . این مبل به عنوان مبل مدرن شناخته می شود و با هر سبک دکوراسیونی مطابقت دارد.

پارچه مبلمان راحتی

انتخاب پارچه برای مبلمان راحتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که علاوه بر راحتی و لطافت، پارچه مبلمان راحتی باید زیبا وچشم نواز باشد. برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تغییر شکل سریع، باز شدن درزها و محو شدن رنگ ها در ست مبلمان راحتی که برای استفاده طولانی مدت خریداری می شوند، پارچه باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. برای مبلمان راحتی می توان پارچه های مخملی، کتان و چرم را انتخاب نمود. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین پارچه مبلی به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید. آداک پریمیوم عرضه کننده باکیفیت ترین پارچه مبلی برای هر سبک مبلمان است. 

نتیجه گیری   

دکوراسیون نئوکلاسیک سبکی است که هم تجمل و هم راحتی را برای خانه شما به ارمغان می آورد. این سبک ظرافت و زیبایی شناسی کلاسیک را با طراحی مدرن و کاربردی ترکیب می کند. بنابراین، اگر می خواهید فضایی راحت و درعین حال شیک و زیبا در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید، باید مبلمان نئوکلاسیک را تهیه کنید.

تفاوت مبلمان نئوکلاسیک با مبل کلاسیک و مبل راحتی

طراحی: مبلمان سبک کلاسیک و نئوکلاسیک معمولا دارای طراحی سنتی و آراسته است. این مبلمان ممکن است دارای کنده کاری، نقش برجسته و تزئینات دقیق باشد. مبلمان سبک مدرن به طور کلی طراحی مینیمالیستی بیشتری دارند. آنها با خطوط ساده تر و خطوط تمیز طراحی شده اند.

جنس: مبلمان سبک کلاسیک و نئوکلاسیک معمولا از مواد طبیعی مانند چوب، چرم و پارچه ساخته می شوند. مبلمان سبک مدرن عموما از مواد نسل جدیدتر ساخته می شوند. به عنوان مثال می توان از موادی مانند فلز، شیشه و پلاستیک استفاده کرد.

رنگ: مبلمان سبک کلاسیک معمولا در رنگ های طبیعی یا رنگ های تیره تولید می شوند. مبلمان سبک مدرن ممکن است در رنگ های زنده تر یا ترکیب با رنگ های خنثی باشند.

عملکرد: در حالی که مبلمان به سبک مدرن تاکید بیشتری بر عملکرد و راحتی دارند، مبلمان به سبک کلاسیک بیشتر برای اهداف بصری طراحی شده اند. مبلمان مدرن اغلب ویژگی‌های کاربردی مانند فضای ذخیره‌سازی بیشتر و راحتی را ارائه می دهند.

سبک: مبلمان سبک کلاسیک و نئوکلاسیک به طور کلی منعکس کننده سبک زندگی اشرافی غنی دوران گذشته است، در حالی که مبلمان سبک مدرن نشان دهنده نوآوری ها و گرایش های تازه تر است.

 

 

سوالات متداول

سبک مبلمان نئوکلاسیک مناسب چه کسانی است؟

مبلمان نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های مبلمان است. این سبک مبلمان برای کسانی مناسب است که می خواهند سبک مدرنیته و کلاسیک را با هم در دکوراسیون خانه خود تجربه کنند.

مبلمان نئوکلاسیک برای چه فضاهایی مناسب است؟

مبلمان کلاسیک بهتر است در فضاهای بزرگ استفاده شوند تا زیبایی خود را به کمال برسانند. این سبک مبلمان به هیچ عنوان نباید در خانه های کوچک مورد استفاده قرار گیرند چرا که در این صورت به طور کلی نمای خود را از دست می دهند.

چرا سبک کلاسیک ترجیح داده می شود؟

مبلمان خریداری شده به این سبک که هرگز از مد نمی افتند، تا سالیان متمادی قابل استفاده هستند. این تضمین می کند که همیشه می توان از آن استفاده کرد و با مد مطابقت دارد.

 

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *