طیف رنگ زرد
دکوراسیون

مکمل رنگ زرد در دکوراسیون داخلی چه رنگ هایی هستند

رنگ زرد

در این نوشتار برآنیم که شما را با رنگ زرد و طیف های مختلف آن آشنا کنیم و رنگ های مکمل رنگ زرد در دکوراسیون داخلی را بهتر بشناسیم. تحقیقات در علم روانشناسی مشخص کرده است که همه رنگها اثرات روانشناختی بر انسان میگذارند و ارتباطی مستقیم با روحیه و احساسات آنان برقرار میکنند. شما با دیدن رنگ زرد در محیط اطراف چه حسی پیدا میکنید و این رنگ چه تاثیری بر روحیه شما دارد؟ اگر پارچه مبلی شما زرد باشد از چه رنگی برای پارچه کوسن ها و یا پارچه پرده اتاق استفاده میکنید؟

رنگ زرد سریعتر از سایر رنگ ها توجه را به خود جلب میکند و انتخاب مکمل آن در دکوراسیون داخلی، احساسات را بر می انگیزد و در فضای داخلی محیط نشاندهنده شادی است. این رنگ جز رنگهای درخشان و قوی محسوب میشود که قویا احساسات شما را بر خواهد انگیخت.

از آنجایی که رنگ زرد روشن و گرم است استفاده بیش از حد آن در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند آزاردهنده و باعث خستگی شود و به همین دلیل است که استفاده از آن به همراه رنگ های مکملش میتواند زیبایی و جذابیتی خاص به محیط داخلی ببخشد. تحقیقات روانشناسی، رنگ زرد آن را رنگی پیچیده، فرح بخش و شادی آور و انرژی زا مینامد.

زرد چند طیفی رنگی دارد؟

طیف رنگ زرد

طیف های وسیع و  مختلفی از رنگ زرد وجود دارند که میتوان از زرد روشن، زرد تیره، زرد طلایی، لیمویی و کرم، به عنوان تعدادی از طیف های رنگ زرد نام برد.

بنفش مکمل رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد و بنفش در کنار یکدیگر جلوه بصری خوشایندی را ایجاد میکنند. فرض کنید که مبلمان و پارچه رومبلی شما زرد است، اگر به دنبال رنگ مناسب و مکمل برای پارچه کوسن ها میگردید رنگ بنفش میتواند گزینه ای ایده آل و شادی آور محسوب شود.

بنفش مکمل رنگ زرد

سبز و زرد مکمل یکدیگر هستند

استفاده از رنگ سبز به عنوان مکمل رنگ زرد محیطی شاد و سرزنده فراهم خواهد کرد. در صورتیکه از پارچه مبلی زرد رنگ استفاده میکنید، قرار دادن گلدان با برگهای سبز رنگ به محیط اتاق طراوت خواهد بخشید. استفاده از کوسن و پرده سبز در کنار این مبلمان و بالعکس نیز میتواند ایده ای جذاب باشد.

سبز مکمل رنگ زرد-آداک پریمیوم

سبز مکمل رنگ زرد-آداک پریمیوم

خاکستری مکمل رنگ زرد در طراحی داخلی

همانطور که گفته شد، در طراحی داخلی سعی کنید که زرد رنگ غالب نبوده و استفاده بیش از حد از آن نکنید. استفاده از مبلمان زرد در اتاقی با دیوارهای طوسی و خاکستری هارمونی زیبایی ایجاد خواهد کرد. اگر پارچه رومبلی شما خاکستری است، استفاده از کوسن های زرد رنگ میتواند انتخابی جذاب باشد.

خاکستری مکمل رنگ زرد

ترکیب زرد و سرمه ای در دکوراسیون داخلی

سرمه ای مکمل رنگ زرد محسوب میشود. استفاده همزمان از خاکستری و رنگ زرد لیمویی ترکیبی منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد که از دیدنش شگفت زده خواهید شد.

آبی مکمل رنگ زرد

در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، اتاق کودک و… میتوانید از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید  و به محیط داخلی حس سرزندگی ببخشید.

معرفی اپلیکیشن و برنامه یافتن هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی ColorSnap

colorsnap app آداک

حتمااین تجربه را داشتید که در انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای خانه متناسب با رنگ مبلمان و عناصر تزئینی موجودتان و بالعکس دچار تردید شوید. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، برنامه ها، اپلیکیشن ها و وب سایت‌های مختلف و متنوعی وجود دارند که می‌توانند شما را در راستای انتخاب رنگ مورد نظرتان به گونی‌ای یاری دهند که هارمونی رنگ بین عناصر مختلف موجود در فضای داخلی شما ایجاد شود.

یکی از این اپلیکیشن ها برنامه  ColorSnap است که به شما این امکان را می‌دهد که از بخشی از فضای داخلی خود عکس گرفته و با وارد کردن آن در این برنامه رنگهای مکمل مناسب به شما پیشنهاد می‌شود. به عنوان مثال اگر در فضای داخلی خود مبل شما سبز رنگ است این برنامه به راحتی به شما رنگ‌های مکما رنگ سبز را برای سایر عناصر موجود در فضایتان ( رنگ دیوار، رنگ پرده ها، رنگ کوسن و …) به شما پیشنهاد خواهد داد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *