کاور مبل چیست
دکوراسیون

کاور مبل چیست؟

مبلمان راحتی از وسایلی هستند که به خاطر استفاده مکرر خیلی زود کثیف و لک می شوند. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از کثیف شدن پارچه مبلی، از یک روکش مناسب استفاده کرد. کاور مبل نوعی روکش است برای محافظت از مبل و مانع از کثیف شدن مبل می شود. این روکش ها در اندازه و مدل های مختلفی تولید می شوند و قیمت آن بستگی به جنس روکش و اندازه مبلمان دارد. مهمترین مزیت روکش های مبلی این است که به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند.

 

کاور مبل چیست؟

کاور مبل به عنوان یک پوشش محافظ تعبیه شده است که روی مبلمان کشیده شده و به راحتی از آن جدا می شود. کاورهای مبلمان با جنس های مختلف دوخت می شود. لازم است اقدامات احتیاطی را برای استفاده از مبلمان خود برای چندین سال انجام دهید. یکی از این اقدامات کاورهای مبل مختلف، در ابعاد و رنگ های گوناگون است. این محصولات که از بسیاری از پارچه‌های بادوام و مرغوب مانند نخی، کتان، چرم و مخمل تولید می‌شوند ، ماندگاری بالایی دارند. 

کاور مبل به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل روی مبل را بپوشانند. برخی از کاور های مبل ممکن است بازوی مبلمان شما را نپوشانند. کاورهای مبل که می توانند اتاق های نشیمن و سالن ها را فوق العاده شیک و مدرن جلوه دهند، می توانند فرسودگی مبلمان شما را نیز به تاخیر بیندازند.

با توجه به سلیقه و نیازتان می توانید به راحتی از میان صدها کاور مبل مختلف مناسب ترین مورد را برای خود پیدا کنید. شما می توانید طراحی اتاق خود را با ترکیب روکش مبل خود با مواد منسوجات خانگی مانند پرده، پتو تلویزیون و فرش تکمیل کنید.

 

کاور مبل

 

انواع کاور مبلی

پارچه کاور مبلی انواع مختلفی دارد که در این مقاله متداول ترین انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کاور مبل ژلاتینی: کاور مبل ژلاتینی جنس شفافی دارد و از جنس پلیمر شفاف PVC تولید می شوند. تمیز کردن کاورهای ژله ای کار راحتی است و می توان به راحتی با یک دستمال نم دار آنها را تمیز کرد. مهمترین مزیت این روکش ها این است که هیچ گونه لک و آلودگی به سطح پارچه مبلی نفوذ نمی کند و قابلیت نفوذ آب به مبل صفر است.
  • کاور مبل پارچه ای: برای تولید روکش های پارچه ای از پارچه های ضخیم که تراکم بالایی دارند، استفاده می شود. روکش باید از جنسی باشد که مانع از وارد شدن گرد و خاک، آب و سایر آلودگی ها به مبل شود. با توجه به این که روکش های پارچه ای قابل شستشو هستند و چند وقت یک بار می توان آنها را شست، بهتر است از پارچه های با کیفیت برای دوخت کاور مبلی پارچه ای استفاده شود.

کاور مبل پارچه ای 

مدل های مختلف کاور مبل در رنگ و طرح و متناسب با نیاز کاربران تولید می شوند. یکی از ارجح ترین مدل ها  کاور مبل پارچه ای است. از آنجایی که این محصول از نخ مرغوب تولید می شود، بسیار انعطاف پذیر بوده و تمامی قسمت های مبلمان شما را پوشش می دهد. این روکش که برای هر مدل صندلی مناسب است، پشت و پهلوها را کاملاً می پیچد و امکان لیز خوردن را از بین می برد.

کاور مبل چرمی

از جمله گران‌ترین و خاص‌ترین کاور‌هایی که می‌توان برای مبلمان خانه و اداره از آن استفاده کرد، کاور‌های چرمی هستند. کاور مبل چرمی ظاهری لاکچری  و به روز به مبلمان شما می دهد و به علت جنس مقاوم و براقش، زیبایی اتاق را دوچندان می‌کند.

از کاور مبل چرمی در خانه‌هایی که اتاق پذیرایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک دارند بیشتر استفاده می‌شود. کاورهای چرمی چند مزیت عالی دارند. این کاورها را به آسانی می‌توان با یک دستمال مرطوب تمیز کرد و گردوغبار آن را از بین برد. همچنین مقاومت بالایی در مقابل ضربه، رطوبت و سایش دارند و به همین خاطر از دوام زیادی برخوردار هستند. 

 

کاور مبلی چرمی

 

کاور مبل ژله ای یا ژلاتینی

یکی از پرطرفدارترین مدل ها در منازل کاور مبل ژله ای است. پیدا کردن این کاور مناسب با مدل، اندازه و رنگ مبل در منزل بسیار آسان است. آنها محصولاتی شیک هستند که استفاده از آنها بسیار آسان است. این کاورها به صورت یک تکه، دو تکه و سه تکه به فروش می رسد. هنگام خرید کاور مبلمان اتاق نشیمن، می توانید همه آنها را به یک رنگ و طرح و یا همه آنها را متفاوت اما هماهنگ انتخاب کنید .

کاور مبل فول استرچ

کاور مبل فول استرچ از نوع کاورهای کشسان و ارتجاعی محسوب می شوند که به رویه مبل شما می‌چسبند و کاملا فیت رویه‌ اصلی مبل می‌شوند. در نتیجه با  قرار دادن کاورهای فول استرچ روی مبل، گویی روکش اصلی مبل خود را عوض کرده اید چرا که این کاورهای فول استرچ انقدر دقیق فیت مبلمان شما می شوند که تشخیص کاور بودن آن سخت است.

کاور مبل تکه ای

نوع دیگری از روکش های مبل که پهن کردن و برداشتن آن‌ها بسیار آسان‌است، کاورهای تکه‌ای هستند. کاور مبل تکه ای برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند مدت طولانی را صرف پهن کردن یا برداشتن کاور از روی مبل کنند. کاورهای تکه‌ای به شکل جداگانه در بخش نشیمن، پشت و دسته مبلمان قرار داده می‌شوند. 

به علت وجود چسب‌هایی روی کاورهای تکه‌ای، این نوع کاورها تحت هیچ شرایطی از روی مبلمان لیز نمی خورند در نتیجه با تهیه کار مبل تکه ای نگرانی بابت لیز خوردن کاور نخواهید داشت. از جمله مزیت‌های کاورهای تکه‌ای می توان به این نکته اشاره کرد که می توان آن‌ها را جمع کرد و در ماشین لباسشویی شست.

 

انواع کاور مبل

 

کاور مبل دامنی

از جمله قدیمی ترین و پرطرفدارترین کاورهای مبل، کاورهای دامنی هستند. کاور مبل های دامنی به گونه‌ای دوخته شده‌اند که در بخش زیرین آنها، به شکل دامن‌های چین‌دار دوخت شده است. کاور مبل دامنی تمام سطح مبل را می‌پوشانند و اغلب از جنس پارچه‌های نخی تهیه می شوند به علت شکل ظاهری خاصی چین دار پایین آنها به این کاور مبل راحتی، کاور دامنی گفته می‌‎شود.

 

مقایسه روکش های پارچه ای و ژله ای

کاورهای ژله ای بیشتر برای مبلمان کلاسیک استفاده می شوند و مهمترین مزیت آنها در مقایسه با کاور مبل پارچه ای، شفاف بودن و همچنین ضد آب بودن آنها است. این کاورها در مقایسه با کاورهای پارچه ای قیمت کمتری دارند و چون ظاهر مبل را نمی پوشانند، طرفداران بیشتری دارند. روکش های پارچه ای نمی توانند مانند روکش های ژله ای از نفوذ چای، آب و شربت به پارچه مبلی جلوگیری کنند و در حقیقت کاورهای ژله ای محافظ بهتری در برابر نفوذ مایعات هستند.

در عوض روکش های پارچه ای تنوع و زیبایی بیشتری دارند و نشستن روی آنها خیلی راحت تر و لذت بخش تر است. یکی از مزیت های دیگر کاور مبلی پارچه ای این است که می توانند همه قسمت های مبل را به خوبی بپوشانند و مانع از آسیب رسیدن به بخش های چوبی مبل می شوند. از روکش های پارچه ای بیشتر برای مبلمان راحتی و ال استفاده می شود البته این نوع روکش برای مبلمان استیل هم گزینه خوبی هستند.

 

دلایل استفاده از کاور مبل 

 

استفاده از کاور مبل دلایل مختلفی دارد. برخی برای جلوگیری از کثیفی مبل و برخی برای تغییر دکوراسیون از این کاورها استفاده می کنند.برای استفاده طولانی‌تر از کاور مبل، توصیه می‌شود کاور‌هایی را انتخاب کنید که از مواد با کیفیت و بادوام ساخته شده‌اند. در صورت خرید کاورهای مناسب برای صندلی های خود مشکلی مانند پارگی یا دوخت نخواهید داشت. توصیه می شود کاور هایی که خریداری میکنید را فصل به فصل تغییر دهید. 

بنابراین، شما می توانید در تابستان به لطف انواع تولید شده از موادی مانند کتان، پیکه و پنبه خنک شوید. در فصل زمستان می توانید با انتخاب مدل های مخملی، پشمی یا روکش بافتنی خانه و عزیزان خود را گرم نگه دارید. قبل از قرار دادن یک محصول متفاوت برای هر فصل، توصیه می شود آن ها را بشویید، خشک کنید.

با استفاده طولانی مدت از کاور مبل، در صورت داشتن کودکان یا حیوانات خانگی در منزل می توانید از آسیب رساندن آنها به محصولات جلوگیری کنید. با انتخاب کاور لحافی که از موادی مانند الیاف و ساتن تولید شده است از آسیب دیدن حیوانات خانگی شما به صندلی جلوگیری می کند. علاوه بر این کاور به دلیل ماده ای که از آن تولید شده است به راحتی فرسوده نمی شود. به این ترتیب موهای حیوانات خانگی شما به صندلی نمی چسبد.

علاوه بر حیوانات خانگی، کودکان شما نیز به لطف این محصول نمی توانند صندلی شما را کثیف کنند. کودک شما میتواند هر چقدر که می خواهد روی آن بخورد و بنوشد زیرا این محصول به راحتی با یک پارچه تمیز می شود.

 

دلایل استفاده از کاور مبل

 

چه روکشی برای مبل های زیر مناسب است؟

 

مبل راحتی

به طور عمده برای کاور کردن مبلمان راحتی از روکش مبل پارچه ای یا استرچ بسته به سلیقه مشتری استفاده می شود. کاور مبل پارچه ای به علت سهولت در شست و شو، سبکی و رنگ بندی های مختلف بهترین گزینه برای مبلمان راحتی است.

مبل سلطنتی

معمولا برای تهیه مبلمان سلطنتی هزینه زیادی می شود و شکل ظاهری این مدل مبلمان برای افرادی که آن را تهیه میکنند بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افرادی که برای مبلمان سلطنتی خود قصد تهیه کاور مبل را دارند همزمان هم خواهان حفظ مبلمان خود از کثیفی هستند هم در عین حال دوست دارند که شکل ظاهری مبلمان سلطنتی آنها مشخص باشد. بهترین و مناسب ترین کاور مبل برای این افراد کار ژله ای یا شفاف است.

مبل ال 

به علت شکل معماری در برخی از خانه‌ها و سلیقه خاص برخی از افراد، از مبل‌های L استفاده می‌شود. استفاده از کاور برای این نوع مبل‌ها امکان‌پذیر است. کاورهایی مخصوص مبل‌های ال شکل دوخته می‌شود که تمام قسمت‌ها و زوایای مبل را می‌پوشاند. معمولا برای کاور کردن مبل ال از کاورهای پارچه‌ای که شکل‌پذیری بسیار راحتی دارند استفاده می‌شود.

مبل کلاسیک

معمولا برای مبلمان کلاسیک همانند مبلمان سلطنتی از کاور مبل ژله ای استفاده می شود. البته انتخاب نوع، جنس و رنگ روکش های مبل تماما به سلیقه مشتری مربوط است.

 

نکات مهم در انتخاب کاور مبل 

 

توصیه می شود در هنگام خرید کاور مبل به نکاتی توجه کنید. ابتدا باید به جنس محصول دقت کنید. اگر جنس کاور با کیفیت و بادوام باشد، به این معنی است که می توان از آن برای چندین سال استفاده کرد. هنگام تصمیم گیری در مورد جنس کاور مبل، باید ابعاد مبلمان خود را نیز در نظر بگیرید. می توان کارهای مبل را که برای مبل های تک، دو نفره، سه نفره و ال تولید می شوند، در تمامی سایزها و مدل های مختلف در فروشگاه اینترنتی آداک پریمیوم یافت.

برخی از محصولات به طور کامل مبل را می پوشانند، در حالی که برخی دیگر فقط صندلی و پشتی را می پوشانند. بنابراین توصیه می شود هنگام جستجوی کاور مبل در نظر بگیرید که چه مدلی می خواهید.

علاوه بر این موارد، توجه به برخی ویژگی ها در کاور مبلمان توصیه می شود.  بهتر است کاور های پرزدار مبلمان تهیه نشود چرا که هنگام شستن یا پاک کردن، محصول کدر می شود و عمر طولانی نخواهد داشت و از نظر زیبایی نیز ظاهری دلپذیر نخواهد داشت. کاور مبل باید بگونه ای طراحی شده باشد که لیز نخورد. با کاور مبل بدون لغزش، مبلمان شما شیک به نظر می رسد و شما راحت خواهید بود. 

به خصوص در تابستان، انتخاب کار مبلی که عرق نمی کند ممکن است مفید باشد. بنابراین در گرما عرق نمی کنید و می توانید راحت بنشینید. پوشش های نخی یا کتان گزینه های ایده آل برای تابستان هستند. اگر حیوان خانگی یا بچه دارید، لازم است که این وسایل ضد آب باشند. به لطف کاور مبل های ضد آب، مبلمان شما خیس نمی شود. می توانید کاورها را که اتاق های شما را شیک می کند با وسایل اتاق نشیمن ترکیب کنید و خانه خود را به دلخواه تزیین کنید.

 

کاور برای مبل

سوالات متداول

مهمترین مزیت استفاده از کاور برای مبل چیست؟

مهمترین مزیت استفاده از کاور برای مبل این است که مبلمان کثیف نمی شوند و نیاز کمتری به تعمیر خواهند داشت.

یکی از مهمترین ویژگی های کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاورهای ژلاتینی مبلمان به راحتی تمیز می شوند و همچنین ضد حساسیت و آلرژی هستند.

چگونه کاور مبل را وصل کنیم؟

هنگام نصب کاور مبل  باید کاور را متناسب با سایز مبلمان خود انتخاب کنید و اگر کشی است با کش روی قسمت های ضروری مبل قرار دهید. وقتی صحبت از کاور مبل یونیورسال می شود، می توان گفت کاورهایی هستند که تقریباً متناسب با ابعاد و شکل هر مبل تولید می شوند و به راحتی روی مبلمان ثابت می شوند. به خصوص امروزه روکش صندلی های زیادی با این نوع تولید ساخته می شود.

مردم، می توانند با انتخاب کاور مبل مناسب با دکوراسیون و هارمونی خانه خود، به زیبایی هرچه تمام تر خانه خود کمک کنند. از طرفی کاور مبل برای مصارف زیادی استفاده می شود.

کاور مبل بهتر است چگونه شسته شود؟

زمانی که می خواهید کاور مبل را در ماشین لباسشویی بشویید، باید آن را حداکثر در دمای 45 درجه بشویید. اگر روکش مبل شما کثیف است و باید آن را در ماشین بشویید، مهم است که برنامه های حساس را در دمای 30 درجه یا 45 درجه انتخاب کرده و فرآیند را انجام دهید. اگر نمی خواهید روکش صندلی شما خراب یا جمع شود، حتما باید آن ها را به این روش بشویید. معمولاً ست های روکش صندلی شامل دستورالعمل شستشو هستند.

شرکت ها می توانند با توجه به پارچه و تکنیک های تولیدی که استفاده می کنند درجه شستشوی مناسب را تعیین کنند. در این مرحله، باید به دستورالعمل های شستشو توجه ویژه ای داشته باشید. مواد شوینده استفاده شده در برخی از کاورهای مبل نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

پارچه کاور مبل چگونه باید باشد؟

در میان پارچه های مورد استفاده در تولید کاور مبل ، پارچه کتانی پاناما و پارچه اردکی محبوبیت دارد. پارچه هایی که به راحتی تمیز میشوند برای روکش صندلی ترجیح داده می شوند. از سوی دیگر، از جمله ویژگی های مورد انتظار در پارچه های کاور مبل، قطعا تمیز کردن آسان و ضد لک بودن آن است. از آنجایی که کاورهای مبل برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند، گاهی اوقات مردم حتی روی مبل غذا می خورند.

در این مرحله از کاور مبل برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمان استفاده می شود. اگر در ساخت کاور مبل از پارچه با کیفیت انتخاب کنید، در استفاده طولانی مدت از مشکل جلوگیری خواهید کرد. انواع کاور مبل با جزئیات آنها در فروشگاه اینترنتی آداک پریمیوم  موجود است. در صورت تمایل می توانید این محصول را به سرعت و با بالاترین کیفیت سفارش دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *