راهنمای خرید پرده پذیرایی
دکوراسیون

راهنمای خرید پرده پذیرایی

پرده ها از وسایلی هستند که تاثیر قابل توجهی در زیبایی خانه به ویژه اتاق پذیرایی دارند. برای خرید پرده پذیرایی، علاوه بر زیبایی پرده باید به ابعاد، طرح، رنگ و جنس پرده هم توجه کرد. یکی از نکات قابل توجه برای انتخاب پرده اتاق پذیرایی، توجه به سبک و همچنین متراژ خانه است. درحقیقت برای یکپارچه بودن دکوراسیون خانه، بهتر است در انتخاب پرده دقت زیادی داشته باشید و پارچه ای برای دوخت پرده انتخاب کنید که از نظر طرح و بافت با سبک اتاق پذیرایی، پارچه مبلی بکار رفته در مبلمان راحتی و سایر وسایل این اتاق هماهنگی داشته باشد. همچنین قیمت پرده پذیرایی نقش مهمی در کیفیت و جنس پرده دارد و معمولاً پرده های با کیفیت قیمت بیشتری دارند.

خرید پرده پذیرایی

پرده طرح دار با مبلمان ساده

بیشتر بخوانید: 

آشنایی با پارچه مبلی مسکو

نکات مهم در انتخاب پرده پذیرایی

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب پارچه پرده پذیرایی، انتخاب رنگ مناسب برای پرده است. در صورتی که پارچه مبلی مبلمان و فرش های اتاق پذیرایی شما، دارای طرح های ساده هستند می توانید از پرده های طرح دار استفاده کنید ولی اگر مبلمان و فرش شما طرح های شلوغی دارد، بهتر است برای هماهنگی بهتر، از پرده های ساده استفاده کنید. بهترین پرده برای خانه هایی که فضای کوچکی دارند، پرده های روشن یا حریر است؛ چون در صورتی که پارچه پرده به رنگ روشن باشد، فضا بزرگ تر به نظر می رسد.

پرفروش ترین محصولات

در ادامه این مقاله کارشناسان ما در مجله آداک سایر نکات مهم در انتخاب پرده اتاق پذیرایی را مورد بررسی قرار می دهند.

سایر نکات در زمان خرید پرده پذیرایی

  • خرید پرده پذیرایی تیره رنگ، مخمل، ضخیم و گلدار برای خانه های کوچک گزینه مناسبی نیست. در حقیقت پرده ای برای خانه های کوچک مناسب است که ساده و روشن باشد.
  • برای بلندتر دیده شدن سقف خانه، بهتر است چوب پرده را تا حد امکان بالا ببرید. همچنین برای سقف های کوتاه بهتر است از والان و پرده های خیلی شلوغ استفاده نکنید و در عوض یک قاب چوبی ساده نصب کنید.
  • بهترین پارچه پرده پذیرایی برای پنجره های کوتاه و معمولی، پرده هایی هستند که حاشیه پایین آنها دارای تزئینات بیشتری است.
  • در صورتی که فضای بین دو پنجره در اتاق پذیرایی کم است، می توانید پرده را به صورت یکسره نصب کنید.
  • در صورت نورگیر بودن پنجره اتاق پذیرایی، با نصب پرده حریر می توانید نهایت استفاده را از نورگیر بودن پنجره داشته باشید.
  • در هنگام خرید پرده پذیرایی به این مورد توجه کنید که حتی اگر پنچره اتاق پذیرایی تمام قد و یکسره نباشد، می توانید پرده های قدی نصب کنید. پرده های قدی نه تنها ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر نشان می دهند بلکه موجب می شوند فضای اتاق رسمی تر و شیک تر به نظر برسد.
خرید پرده پذیرایی

پرده ساده برای اتاق پذیرایی

بیشتر بخوانید:

خرید پارچه مبل چستر + بهترین پارچه مبل چستر

سئوالات متداول در مورد پرده پذیرایی

  1. چه مدل پرده ای اتاق پذیرایی را بزرگ تر نشان می دهد؟

در صورتی که پارچه پرده پذیرایی رنگ روشنی داشته باشد، اتاق بزرگ تر دیده می شود. همچنین پرده های سرتاسری با طرح های عمودی باعث بلندتر دیده شدن سقف اتاق می شوند.

  1. والان پرده اتاق پذیرایی باید چگونه انتخاب شود؟

در صورت مدرن بودن سبک دکوراسیون خانه، بهتر است پرده بدون والان باشد یا این که والان ساده ای داشته باشد.

جمع بندی

در صورتی که تمایل دارید در اتاق پذیرایی از پرده های والان دار استفاده کنید، بهتر است پارچه پرده پذیرایی شما ساده و بدون طرح باشد تا فضای اتاق پذیرایی شلوغ به نظر نرسد.

برای اطلاع از قیمت پرده پذیرایی و خرید انواع پرده و پارچه پرده ایو پارچه مبلی می توانید با کارشناسان با تجربه ما در آداک پریمیوم تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *