آموزش دوخت کاور مبل راحتی
دکوراسیون

آموزش دوخت کاور مبل راحتی

دوخت کاور مبل راحتی: اگر پارچه مبلی مبلمان راحتی شما به دلیل استفاده طولانی مدت دچار نواقصی شده است نگران نباشید. اگر پارچه رومبلی جذابیت اولیه خود را از دست داده است، برای تغییر وضعیت نیازی به عجله نیست. زیرا دوخت کاور مبل راحتی یا صندلی راحتی با دستان خود عملی تر و خلاقانه تر است. برای به روز کردن و ایجاد تنوع در فضای داخلی، این روزها کاور مبلمان راحتی دست ساز دوباره مد شده است. استفاده از کاور یا روکش برای مبلمان این روزها یک عنصر طراحی بسیار شیک محسوب می شود.

دوخت کاور مبل راحتی آداک

اگر حیوانات خانگی دارید، دوختن کاور برای مبلمانتان میتواند راهگشا باشد

حفظ پارچه مبلی زیبای مبلمان به شکل اصلی بسیار دشوار است. به خصوص اگر در خانه حیوانات خانگی یا بچه های کوچک دارید. بنابراین، محافظت از مبل ها و صندلی های راحتی در برابر لکه های مختلف و آثار پنجه گربه ها یا سگ ها با دوخت کاور برای مبلمان ایده جذابی است. اما قبل از اینکه با دستان خود کاوری برای مبل بدوزید، باید پارچه مبلی را با دقت از نظر جنس و کیفیت و اندازه مورد نیاز انتخاب کنید.

پرفروش ترین محصولات

نحوه انتخاب پارچه برای دوخت کاور مبل راحتی

برای اینکه کار دوخت کاور مبل را پیچیده نکنید، توصیه می شود روی پارچه هایی با تراکم متوسط تمرکز کنید و نه ساتن. بهتر است پارچه های زیبا و بادوام را انتخاب کنید. پارچه هایی که در برابر تمیز کردن و شستشوی زیاد مقاوم باشند، پف نکنند و کمتر چروک شوند. اگر تجربه کافی در برش و دوخت محصولات در سایز بزرگ ندارید، پارچه های با طرح کوچک که نیازی به تنظیم و برش در جهت خاصی ندارند، مانند پارچه های راه راه یا یک دست، برای دوخت کاور مبل راحتی مناسب هستند.

دوخت کاور مبل راحتی

دوخت کاور مبل راحتی

محاسبه اندازه پارچه

  • قبل از دوخت کاور مبل راحتی، مقدار پارچه مورد نیاز را مشخص کنید. برای این کار تمام قطعات مبل راحتی بدون در نظر گرفتن شکل آنها به دقت اندازه گیری می شوند. حتی اگر مبل دارای دسته های گرد و خطوط صاف باشد، تمام جزئیات به شکل مستطیل اندازه گرفته می شود و تمام منحنی ها را نادیده بگیرید.
  • برای مبلمان با اندازه بزرگ، برش یک تکه برای نشیمنگاه و پشت مبل مجاز است.
  • برش پارچه برای مبل های بلند و پهن نیاز به ایجاد قطعات جداگانه دارد که متعاقباً در امتداد درز قرار می گیرند.
  • هنگام برش، لازم است مقدار بیشتری پارچه را برای درزگیری در نظر بگیرید: هر قسمت نیاز به اضافه کردن 6-7 سانتی متر اضافی دارد.
  • پس از خرید، پارچه با بخار داغ شسته، خشک و اتو می شود – این اقدامی برای جلوگیری از جمع شدن محصول نهایی در طول شستشوهای بعدی است.
دوخت کاور مبل راحتی آداک پریمیوم

دوخت کاور مبل راحتی

دوخت کاور مبل

پارچه را روی یک سطح صاف می چینند، به تعداد لازم قسمت مستطیلی شکل بریده می شوند و سپس با کمک سنجاق های خیاطی با سمت غیر تیزش روی مبل ثابت می شوند. تمام مستطیل ها با استفاده از یک خط درز به یکدیگر متصل می شوند و منحنی های مبلمان را پوشش میدهند.

پس از تنظیم دقیق کاور به شکل و ابعاد مبل، تمام قسمت ها روی چرخ خیاطی به هم دوخته می شوند و 1.5 سانتی متر از خط گرمایش خارج می شوند. پارچه اضافی با دقت بریده می شود و لبه های درزها با “زیگزاگ” دوخته میشوند.

کاور در سمت جلو به داخل برگردانده می شود. روی مبل امتحان می شود و مکان هایی که نیاز به اصلاح دارند با منگنه یا بخیه مشخص می شوند. پس از رفع تمام کاستی ها، کاور دوخته شده دوباره امتحان می شود و پس از آن لبه ها دوخته می شوند.

در صورت استفاده از دو تکه برای پشت و نشیمنگاه امکان جدا شدن آنها وجود دارد. احتمال دارد قسمت میانی کاور در هنگام بازی کودکان از جای خود خارج شود.پس توصیه می شود در محل اتصال هر دو قسمت، نوار محکمی بدوزید که می تواند با یک گره در پشت مبل با گذراندن آن از بین پشت و دسته های دستی ثابت شود.

کاور مبل آماده ای که با دستان خود دوخته شده است لذتی چند برابر دارد. با بقایای پارچه میتوانید کوسن و عناصر تزیینی دیگری بدوزید که با کاور مبل یک ترکیب جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت پارچه مبلی 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز 115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *