پارچه مبلی چرمی یا پارچه ای
دکوراسیون

پارچه مبلی چرمی یا پارچه ای؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است بسیاری از افراد قبل از خرید پارچه مبلی با آن روبرو شوند، انتخاب جنس و نوع پارچه است. ممکن است تاکنون بارها با این سوال روبرو شده باشید که پارچه مبلی چرمی یا پارچه‌ ای، کدام یک مناسب تر است؟ 

بهتر است توجه داشته باشید هر کدام از این پارچه‌ ها می‌ تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد و شما می‌ توانید بر اساس سلیقه، بودجه و نوع دکوراسیون خانه خود بهترین نوع آن را خریداری کنید. 

هر کدام از مبلمان چرمی یا پارچه‌ ای طرفداران خاص خود را داشته و شما با در نظر گرفتن کیفیت یا ظاهر آن‌ها، می‌ توانید اقدام به خرید پارچه مورد نظر کنید. در ادامه به بررسی مبل چرمی یا پارچه‌ ای پرداخته و اطلاعات کامل‌تری در مورد انواع پارچه‌ های مبلی چرمی یا پارچه‌ ای ارائه می‌ دهیم.

 

مبل چرمی یا پارچه ای؟

انواع پارچه مبل چرم یا پارچه‌ ای می‌ تواند تفاوت‌ های مختلفی با یکدیگر داشته باشد و شما با در نظر گرفتن آن، می‌ توانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. معمولاً روکش‌ های پارچه‌ای نرم‌تر و گرم‌تر از روکش‌ های چرمی هستند و می‌ توانند حس راحتی و دلنشینی را برای افراد به وجود بیاورند، به همین منظور اگر برای مبلمان منزل آن‌ها را می‌ خواهید بهتر است اقدام به خرید روکش پارچه‌ ای کنید.

همچنین تنوع رنگ و مدل انواع روکش‌ های پارچه‌ای بالاتر است و می‌ تواند انتخاب‌ های بهتر و گسترده تری را در اختیار شما قرار دهد. در مقابل روکش‌ های چرمی بیشتر حالت رسمی داشته و برای ادارات یا محل کار مناسب هستند؛ معمولاً مبل‌ های چرمی گرد و خاک و کثیفی کمتری را به خود جلب می‌ کنند و نسبت به نوع پارچه ای مقاومت کمتری و قیمت بیشتری دارند.

 

پارچه مبلی چرمی

 

معیارهای انتخاب پارچه مبلی چرم یا پارچه‌ ای

معیارهای فراوانی در مورد انتخاب مبل چرمی یا پارچه‌ ای وجود دارد که شما با در نظر گرفتن آن می‌ توانید بهترین نوع را خریداری کنید؛ از اصلی‌ ترین این معیارها می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نرمی و راحتی انواع روکش‌ های پارچه‌ ای بیشتر است، در نتیجه شما می‌ توانید با اطمینان زیاد تا چندین ساعت روی آن بنشینید بدون اینکه خسته شوید.
  • معمولاً دوام و ماندگاری انواع روکش‌ های پارچه‌ ای بیشتر است، در اکثر مواقع روکش چرمی دچار پارگی، سوراخ شدن و پوسته پوسته شدن می‌ شود؛ در نتیجه اگر ماندگاری برای شما مهم است بهتر است روکش پارچه‌ ای خریداری کنید.
  • تنوع رنگ و مدل روکش‌ های پارچه‌ ای بالاتر است، در حال حاضر می‌ توان بیش از هزاران مدل و رنگ در روکش‌ های مبلی پارچه‌ ای پیدا کرد. در صورتی که انواع روکش چرمی تنوع رنگ و مدل کمتری دارد.
  • چرم جزء متریال‌ های بسیار گران به حساب می‌ آید، مخصوصاً چرم‌ های طبیعی قیمت زیادی دارند، پس روکش‌ های چرم دارای قیمت بیشتری نسبت به روکش‌ های پارچه‌ ای هستند.
  • مبلمان چرمی یا پارچه‌ ای از نظر ضد آلرژی بودن نیز با یکدیگر تفاوت دارند، معمولاً مبل‌ های چرمی ضد آلرژی و حساسیت هستند؛ پس اگر به انواع پارچه و بافت آن‌‌ها حساسیت دارید، بهترین گزینه برای شما انتخاب روکش مبل چرمی است.
  • تفاوت پارچه مبلی پارچه‌ ای و چرم از نظر ظاهر بستگی به سلیقه افراد دارد، برخی از افراد معتقدند پارچه مبلی چرم لوکس و زیباتر است. البته برخی از افراد پارچه‌ های مبلی پارچه‌ ای را به دلیل داشتن مدل‌ های مختلف، زیباتر در نظر می‌ گیرند.

 

مشخصات مبل چرمی

انواع مبل چرمی دارای مشخصات مختلف و منحصر به فردی است که در ادامه این قسمت به معرفی برخی از مهم‌ ترین آن‌ها می‌ پردازیم:

  1. انواع مبل چرمی در دو نوع چرم مصنوعی و چرم طبیعی تولید می‌ شود که هر کدام می‌ تواند قیمت مخصوص به خود را داشته باشد.
  2. مبل چرم در برابر نفوذ مایعات بسیار مقاوم است به همین دلیل در صورت ریختن آب یا نوشیدنی می‌ توان به سرعت آن را تمیز کرد.
  3. شست و شو و تمیز کردن مبلمان چرم از آلودگی‌ ها، موی حیوانات و گرد و خاک به آسانی انجام می‌ شود.
  4. استفاده از مبلمان چرمی می‌ تواند منزل شما را لوکس و مجلل نشان دهد.

 

پارچه چرمی

مشخصات مبل پارچه ای

در ادامه این قسمت برخی از مهم‌ترین مشخصات مبل پارچه‌ ای را معرفی می‌ کنیم:

  1. از دوام و استحکام بسیار خوبی برخوردار است.
  2. می‌توان با انواع مواد شوینده ملایم آن‌ها را تمیز کرد.
  3. دارای تنوع بی‌نظیری از رنگ و طرح است و می‌ توان به خوبی آن را با دکوراسیون منزل یا رنگ دیوارها ست کرد.
  4. انواع روکش پارچه‌ ای دارای لطافت و نرمی فراوانی است و معمولاً پرز نمی‌دهد.
  5. به دلیل داشتن استحکام و کیفیت‌ های مختلف، شما می‌ توانید آن را با قیمت‌ های متنوع پیدا کرده و بر اساس بودجه خود خریداری کنید.

 

مشخصات مبل پارچه ای

 

برای مبل چستر کدام یک بهتر است؟

اگر تمایل دارید بدانید برای مبل چستر چرم بهتر است یا پارچه؟ بهتر است تا پایان این قسمت با ما همراه باشید. پاسخ این سوال کاملاً به سبک طراحی دکوراسیون منزل و سلیقه شما بستگی دارد. معمولاً اگر این مبل‌ ها را برای منزل می‌ خواهید، استفاده از روکش پارچه‌ ای برای آن بهتر است؛ در مقابل مبلمان چستر چرم، برای ادارات یا محل کار مناسب تر هستند، انواع مبل چستر چرم حالت رسمی داشته و بهتر است برای منزل استفاده نشوند. در مقابل مبلمان چستر پارچه‌ ای به دلیل راحتی بیشتر و حالت دوستانه‌ ای که دارند می‌ تواند گزینه بهتری برای منزل باشد.

 

دلایل انتخاب مبل چرمی

برخی از افرادی که فرزند کوچک یا حیوانات خانگی دارند ترجیح می‌ دهند از مبل چرمی استفاده کنند. انواع مبل چرم به راحتی تمیز می‌ شود و می‌ توان موی حیوانات یا لکه‌ های غذا و مایعات را به آسانی از روی آن پاک کرد. علاوه بر این، این مبل‌ ها همیشه شیک و زیبا هستند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند. در حال حاضر در محل کار و ادارات دولتی و خصوصی شاهد استفاده از انواع مبل چرم هستیم که برای مکان‌ های رسمی و شرکت‌ ها، انواع مبل چرم می‌ تواند گزینه بهتری نسبت به منازل باشد.

 

دلایل انتخاب مبل پارچه ای

به دلایل مختلف امروزه انتخاب مبل پارچه‌ ای نسبت به نوع چرم بیشتر است، برای مثال انواع مبل پارچه‌ ای می‌ تواند برای تمامی محیط‌ های شلوغ و خلوت مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، راحتی و نرمی آن بسیار زیاد است و می‌ توان ساعت‌ ها روی آن استراحت کرد. این روکش‌ ها در رنگ و مدل‌ های متنوع پیدا می‌ شوند و شما می‌ توانید با خیال راحت مدل مورد نظر خود را پیدا کنید. در حال حاضر شستن و تمیز کردن انواع مبل پارچه‌ ای نیز آسان است و در صورت کثیف شدن، می‌ توان در کمترین زمان آن را تمیز کرد.

 

پارچه مبلی چرمی و پارچه ای

 

مزایای مبل پارچه ای و چرمی

انواع مبل چرمی یا پارچه‌ ای دارای مزیت‌ های فراوانی هستند و همین مزیت می‌ تواند باعث شود افراد بر اساس سلیقه شخصی یا مکان مورد نظر، بهترین مبلمان چرمی یا پارچه‌ ای را خریداری کنند. در ادامه مهمترین مزیت‌ های مبلمان پارچه‌ ای و چرمی را بررسی می‌ کنیم:

مزایای مبل پارچه ای

  • هزینه مناسبی دارد و می‌ توان با صرف هزینه‌ای کم آن را خریداری کرد.
  • دارای انواع مدل‌ های ساده یا طرح‌ دار و رنگ‌ های تیره و روشن است که می‌ تواند جلوه شیک و متفاوت برای خانه یا محل کار شما به وجود بیاورد.
  • به آسانی می‌ توان انواع لکه‌ های کوچک و بزرگ را از روی آن پاک کرد و شستن و تمیز کردن آن آسان است.
  • برش زدن و دوختن پارچه آن راحت است و برای دوختن روکش آن نیاز به استفاده از چرخ خیاطی‌ های بزرگ یا صنعتی نیست.

 

مزایای مبل چرمی

  • در صورت ایجاد هرگونه خط و خش روی مبل، می‌ توان با یک پولیش چرم ساده آن را برطرف کرد.
  • انواع مبلمان چرم بوی بد به خود جذب نمی‌کنند.
  • با استفاده از یک دستمال ساده و نمدار می‌ توان آن‌ها را تمیز کرد.
  • دارای مواد حساسیت زا و مضر نیستند.

 

مبل با پارچه چرمی

 

معایب مبل چرمی و پارچه ای

علاوه بر مزایای زیاد، انواع مبلمان چرمی یا پارچه‌ ای ممکن است معایبی نیز داشته باشند. در ادامه این قسمت به بررسی برخی از معایب این دو نوع مبل می‌ پردازیم:

معایب مبل چرمی

  1. معمولاً مبل‌ های چرمی احساس راحتی کمتری دارند.
  2. دوام و عمر آن‌ها کوتاه است و پس از چند سال چرم آن‌ها از بین می‌رود.
  3. برای محیط‌های شلوغ مناسب نیست.
  4. دارای تنوع طرح و رنگ کمتری است.

 

معایب مبل پارچه ای

  1. ممکن است استحکام خوبی نداشته باشد و پس از چند بار شست و شو کیفیت خود را از دست بدهد.
  2. در برخی مواقع نسبت به مایعات نفوذ پذیر است و کوچک‌ترین لکه آب یا شربت می‌ تواند آن را کثیف کند.
  3. بافت پارچه آن برای برخی از افراد حساسیت یا مشکلات تنفسی ایجاد می‌ کند.
  4. ممکن است پس از شست و شو، رنگ پس داده و کیفیت رنگ آن کاهش یابد.

 

پارچه مبلی چرم برای مبلمان

 

چرا باید مبل پارچه ای انتخاب کنیم؟

مزایای مبل پارچه‌ ای نسبت به مبل‌ های چرمی بسیار بیشتر است و این مبل‌ ها از لحاظ کیفیت یا ظاهر در سطح بالاتری قرار دارند. اگر در انتخاب روکش و پارچه مبل پارچه‌ای دقت شود، شما می‌ توانید تا چندین سال بدون نگرانی از آن استفاده کنید. 

به منظور خرید بهترین و با کیفیت‌ترین پارچه‌ های مبلمان می‌ توانید از طریق شرکت آداک پریمیوم اقدام کنید؛ این مجموعه اقدام به ارائه زیباترین و مجلل‌ترین پارچه‌ های مبلمان برای متقاضیان محترم می‌ کند. 

وجود تنوع طرح و رنگ بی‌نظیر، کیفیت بالای پارچه‌ ها، استفاده از بالاترین تکنولوژی روز جهان برای تولید آن‌ها، آنتی باکتریال بودن و… از مهم‌ترین ویژگی پارچه‌ های مبلی مجموعه آداک پریمیوم است.

 

جمع بندی

در حال حاضر مبل چرمی یا پارچه‌ ای از جمله پرطرفدارترین و بهترین انواع مبلمان هستند که هر کدام دارای ویژگی کیفی یا ظاهری مربوط به خود بوده و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. شما پس از کسب اطلاعات دقیق در مورد هر کدام از این مبلمان، می‌ توانید بهترین نوع آن را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. توجه داشته باشید انواع مبلمان چرم و پارچه‌ ای در مدل‌ ها و طرح‌ های مختلفی تولید می‌ شوند که شما باید در ابتدا در مورد متریال استفاده شده در ساخت آن‌ها تحقیق کرده و سپس باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ ترین نوع آن را خریداری کنید.

 

رو مبلی های چرم و پارچه ای

 

سوالات متداول

تفاوت قیمت مبلمان چرم و پارچه ای چیست؟

بسته به کیفیت، برند تولید کننده و ضخامت، مبلمان چرم و پارچه ای قیمت‌ های متنوعی دارند ولی به طور معمول قیمت انواع مبلمان چرم گران‌تر است.

 

هر کدام از مبلمان چرم و پارچه‌ای برای چه مکانی مناسب هستند؟

شما می‌ توانید بر اساس سلیقه خود انواع مبل چرم و پارچه‌ ای را در محل مورد نظر استفاده کنید، ولی مبلمان چرم به دلیل داشتن حالت رسمی برای شرکت، اداره و محل کار مناسب بوده و مبلمان پارچه‌ ای برای منزل بهتر هستند.

 

برای افرادی که فرزند کوچک دارند، مبلمان چرم بهتر است یا پارچه؟

مبلمان چرم راحت تر تمیز می شود و می‌ توان با استفاده از یک پارچه مناسب انواع مایعات، لکه ها و مواد خوراکی را از روی آن تمیز کرد. به همین دلیل برای این افراد مبلمان چرم بهتر است.

 

دوام کدام بیشتر است، مبلمان پارچه‌ ای یا چرم؟

به طور کلی موارد گوناگونی می‌ تواند روی دوام انواع مبلمان تاثیر بگذارد که از مهم‌ ترین آن‌ها می‌ توان به جنس و متریال به کار برده شده در تهیه انواع مبلمان اشاره کرد، ولی مبلمان پارچه‌ ای ماندگاری و دوام بیشتری دارند. انواع مبل چرمی پس از مدتی نشستن ممکن است پوسته پوسته شده و رنگ آن نیز از بین برود.

 

پاک کردن کدام راحت‌تر است، مبلمان پارچه‌ای یا چرم؟

انواع مبلمان چرم با استفاده از یک دستمال نخی نمدار به آسانی تمیز شده و می‌ توان انواع گرد و خاک، مایعات یا ذرات مواد غذایی را از روی آن‌ها پاک کرد. در بیشتر مواقع مبلمان پارچه‌ ای برای تمیز شدن نیاز به شست و شو با آب فراوان یا مواد شوینده دارند ولی تمیز کردن انواع مبل چرم به آسانی و بدون نیاز به مواد شوینده انجام پذیر است.

 

ماندگاری و عمر مبلمان پارچه‌ای یا چرم کدام بیشتر است؟

اگر جزء افرادی هستید که عمر و ماندگاری انواع مبلمان برای آنها اهمیت دارد، بهتر است بدانید ماندگاری مبلمان پارچه‌ ای نسبت به چرم بسیار بیشتر است. اگر در هنگام خرید این مبلمان به پارچه استفاده شده در تهیه آن دقت کنید و بهترین و ماندگارترین‌ آن را خریداری نمایید می‌ توانید با اطمینان فراوان تا بیش از ۱۰ سال نیز از آن استفاده کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *