دکوراسیون

تاثیر گل در دکوراسیون خانه

تاثیر گل در دکوراسیون خانه

استفاده از انواع گل و گیاه در منزل می‌ تواند تاثیرات منحصر به فردی روی زیبایی و جذابیت خانه شما و پاکسازی هوای منزل داشته باشد. امروزه شاهد پرورش انواع گل و گیاهان زینتی زیبا هستیم که به راحتی می‌ توان آن‌ها را در آپارتمان نگهداری کرد و زیبایی محیط زندگی را چند برابر افزایش داد.

برخی از گل‌ها نیاز به نور یا مراقبت زیادی ندارند و با خیال راحت می‌ توان آن‌ها را در منزل نگه داشت و از آن‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت و افزایش آرامش خانه استفاده کرد.

تاثیر گل در دکوراسیون داخلی منزل و کاهش استرس به قدری زیاد است که بسیاری از متخصصین به افراد توصیه می‌ کنند برای دور کردن استرس و بالا بردن نشاط و شادی در منزل، حتماً از چند گلدان گل استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر تاثیر گل در دکوراسیون خانه می‌ پردازیم.

 

کاهش استرس و اضطراب با گیاهان آپارتمانی 

یکی از بهترین کارها برای کاهش استرس و اضطراب و بالا بردن سلامت روان، استفاده از انواع گل و گیاهان آپارتمانی است. اگر دچار اضطراب روزانه شده‌اید یا به هر دلیلی به استرس مزمن مبتلا شده‌اید، بهتر است استفاده از گل‌ های آپارتمانی در خانه را در اولویت قرار دهید. گل و گیاهان زینتی و رنگارنگ می‌ توانند تاثیرات مثبتی روی روحیه فرد گذاشته و استرس را از آن دور می‌ کنند؛ علاوه بر این، باعث بهبود کیفیت هوا شده و به همین دلیل عملکرد بهتری روی ذهن و بدن انسان می‌ گذارند.

 

گل روی میز

 

خواب بهتر با گیاهان آپارتمانی 

برای داشتن یک خواب بهتر باید محیط مناسبی را برای خود فراهم نمایید، یکی دیگر از اهمیت استفاده از گیاهان در خانه، نقش آن روی داشتن یک خواب راحت و عمیق است. برخی گیاهان مانند گیاه قلب ارغوانی، ارکیده، نخل آریکا، گاردنیا و سرخس بوستون باعث تصفیه هوای اطراف شده و مواد اضافه موجود در هوا را تجزیه می‌ کنند، به همین دلیل علاوه بر زیباسازی دکوراسیون خانه با گل و گیاه، نقش مهم و مستقیمی روی بهبود کیفیت خواب و از بین بردن بی‌ خوابی مزمن دارند. در نظر داشته باشید یکی از کم هزینه‌ ترین راه‌ها برای بهتر شدن خواب شبانه، استفاده از گیاهان آپارتمانی است.

 

گل و گیاه در خانه

تصفیه هوای خانه با گل و گیاه

جالب است بدانید طبق تحقیقات ناسا، نگهداری انواع گل و گیاه در منزل می‌ تواند تاثیرات مثبتی روی تصفیه هوا و کاهش اثرات آلودگی روی سلامت ما داشته باشد.

تاثیر گل در دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نیست ولی بهتر است بدانید انواع گل و گیاه در اندازه کوچک و بزرگ می‌ توانند باعث تصفیه هوا و کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا شوند؛ بسیاری از افراد معتقدند انواع گل و گیاه به عنوان یکی از مهم‌ ترین مکمل‌ ها در کنار روش‌ هایی مثل دستگاه تصفیه هوا می‌ تواند در کمترین زمان آلاینده‌ های محیط را کاهش دهد.

 

افزایش بهره‌ وری اعضای خانواده با گل و گیاه آپارتمانی

استفاده از انواع گل و گیاه‌ آپارتمانی سبب افزایش بهره‌ وری اعضای خانواده می‌ شود، به صورتی که باعث افزایش تمرکز و خلاقیت شده و می‌ تواند خلق و خو را بهبود ببخشد. در برخی مواقع وجود آلاینده‌ های اضافی در هوا یا بالا بودن دی اکسید کربن، سطح تمرکز و حافظه را کاهش می‌ دهد، در این مواقع بهترین کار استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی در قسمت‌ های مختلف منزل است.

علاوه بر تاثیر گل در دکوراسیون داخلی، گل و گیاهان می‌ توانند روحیه و نشاط اعضای خانواده را افزایش داده و کارکرد حافظه را تقویت کنند.

 

افزایش بهره‌ وری اعضای خانواده با گل و گیاه آپارتمانی

 

مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی با گیاهان آپارتمانی 

در برخی مواقع وجود گرد و غبار در هوا یا پرزهای قالی، سبب ایجاد آلرژی و درگیر شدن سیستم تنفسی افراد می‌ شود، در این مواقع بهترین کار استفاده از گیاهان آپارتمانی است زیرا می‌ تواند به خوبی هوا را تصفیه کرده و آلاینده‌ ها را از بین ببرد. پس نقش گل در دکوراسیون خانه و همچنین مبارزه با سرماخوردگی و آلرژی را دست کم نگیرید و در قسمت‌ های مختلف منزل مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب از چند گلدان بزرگ گل استفاده کنید.

 

اصول دکوراسیون داخلی برای افزودن گل و گیاه به خانه و توجه به فضای داخلی خانه

قرار دادن چند عدد گلدان در قسمت‌ های مختلف خانه می‌ تواند نقش مهمی در کامل کردن دیزاین و تغییر رنگ و بافت خانه داشته باشد، برای مثال قرار دادن یک گلدان در قسمتی از خانه که مبلمان وجود ندارد باعث تعادل در فضا می شود، علاوه بر این، به منظور تکمیل زیبایی خانه می‌ توانید اقدام به قرار دادن یک گل روی میز، انتهای یک راهرو و روی اپن آشپزخانه کنید.

توجه داشته باشید تعداد گلدان گل و گیاه را بر اساس متراژ منزل خود انتخاب کنید، برای مثال اگر خانه بزرگی دارید از تعداد زیادی گلدان استفاده کرده و در صورت داشتن یک خانه کوچک 4 الی 5 عدد گلدان بزرگ کفایت می‌ کند.

قرار گرفتن انواع گل و گیاهان زینتی و رنگارنگ در کنار مبل‌ هایی زیبا و جذاب می‌ تواند هارمونی و تناسب بی‌نظیری برای خانه شما به وجود بیاورد، در نظر داشته باشید برای خرید پارچه مبلی در رنگ‌ های متنوع و ست کردن آن با گلدان های منزل و گل و گیاهان زینتی، می‌ توانید از طریق مجموعه آداک پریمیوم اقدام کنید؛

سایت ما انواع پارچه‌ های مبلی را در رنگ‌ های متنوع و جنس عالی و درجه یک در اختیار شما قرار می‌ دهد به طوری که می‌ توانید با اطمینان فراوان تا چندین سال از آن استفاده کنید.

 

اصول دکوراسیون داخلی برای افزودن گل و گیاه به خانه و توجه به فضای داخلی خانه

 

انتخاب سبک دیزاین دلخواه

یکی از مهمترین ویژگی انواع گل و گیاه این است که شما می‌ توانید آنها را بر اساس سلیقه و سبک دیزاین دلخواه خود در منزل قرار دهید، برای مثال قرار دادن چند عدد گلدان رنگی در اندازه‌ های مختلف کنار یکدیگر می‌ تواند منظره‌ای زیبا و دلنشین ایجاد کند.

علاوه بر این، می‌ توانید بر اساس سلیقه خود اقدام به قرار دادن یک عدد گلدان در قسمت‌ های مختلف منزل و با فاصله از یکدیگر کنید. در نظر داشته باشید تمامی سبک‌ های گل و گیاه زیبایی مخصوص به خود را داشته و به همین دلیل می‌ توان با خیال راحت از تاثیر گل در دکوراسیون داخلی بهره‌ مند شد.

 

پرهیز از شلوغ کاری در استفاده از گیاهان آپارتمانی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی باید در نظر داشته باشید پرهیز از شلوغ کاری است، زیرا این کار باعث ایجاد تاثیر منفی روی دیزاین خانه شده و باعث کمبود فضا و مشکل در رسیدگی به گل و گیاهان می‌ شود.

بهتر است فقط در قسمت‌ هایی از خانه که زیاد خلوت هستند از چند عدد گلدان متوسط یا کوچک یا 1 الی 2 عدد گلدان بزرگ استفاده کنید، این کار علاوه بر حفظ زیبایی منزل، از شلوغ کاری و سلب راحتی اعضای خانه نیز جلوگیری می‌ کند.

 

پرهیز از شلوغ کاری در استفاده از گیاهان آپارتمانی

 

در نظر گرفتن اندازه گیاه

در نظر گرفتن اندازه و سایز انواع گل و گیاه تاثیر مثبتی روی حفظ سلامت آنها و زیبایی منزل شما دارد، بهتر است گیاهانی را خریداری کنید که اندازه متوسط دارند، زیرا نگهداری از گل و گیاهان بسیار بزرگ مخصوصاً در آپارتمان‌های کوچک، ممکن است کمی سخت باشد. پس از در نظر گرفتن تاثیر گل در دکوراسیون داخلی بهتر است به ابعاد و اندازه گل و گلدان نیز دقت کرده و نوع مناسب و استاندارد آن را خریداری کنید.

 

اندازه گل و گیاه

 

چند پیشنهاد خلاقانه برای جا دادن گیاه در فضای خانه

در ادامه این قسمت چند پیشنهاد خلاقانه را که برای جا دادن انواع گل و گیاه در منزل می‌ توانید به کار ببرید معرفی می‌ کنیم:

  1.  آویزان کردن گل و گیاهان از سقف یا دیوار می‌ تواند یک ایده بامزه و خلاقانه باشد و سبب افزایش زیبایی خانه و رسیدگی بهتر به گل و گیاه می‌ شود.
  2.  می‌ توانید چند عدد گلدان گل بزرگ را در وسط سالن پذیرایی قرار داده و زیبایی خانه خود را تکمیل کنید، علاوه بر این، قرار دادن چند گلدان گل کوچک روی یک عدد میز در وسط سالن پذیرایی نیز می‌ تواند یک ایده خلاقانه باشد.
  3. استفاده از گیاه داخل دیوایدر چوبی یک ایده هوشمندانه و خلاقانه به حساب می‌ آید، انواع دیوایدر به عنوان یک پارتیشن یا فضای جدا کننده مناسب به حساب می‌ آیند که شما می‌ توانید گلدان‌ های رنگارنگ و زیبای خود را روی آن‌ها قرار دهید.
  4. استفاده از درختچه‌ های کوچک در داخل خانه یا قرار دادن تنه درخت و گذاشتن چند گلدان کوچک روی آن نیز می‌ تواند یک ایده خلاقانه و بکر باشد، این کار سبب ایجاد منظره‌ ای طبیعی و جالب برای خانه شما می‌ شود.
  5.  ساخت یک گلخانه کوچک و خانگی یکی از بهترین راه‌ ها برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و جالب در خانه است، شما می‌ توانید بر اساس سلیقه یا متراژ خانه خود یک گلخانه کوچک ایجاد کرده و انواع گل‌ های کوچک و بزرگ یا کاکتوس‌ های زینتی را درون آن قرار دهید.
  6.  تاثیر گل در دکوراسیون داخلی منزل برای تمامی قسمت‌ های خانه از جمله راه پله، اهمیت دارد، به همین دلیل شما می‌ توانید چند عدد گلدان متوسط و زیبا را روی راه پله یا پاگرد ساختمان قرار دهید. این کار باعث حفظ اصالت خانه ایرانی و افزایش انرژی مثبت منزل می‌ شود.

 

چند پیشنهاد خلاقانه برای جا دادن گیاه در فضای خانه

 

چند نمونه از گیاهان مناسب برای فضای آپارتمانی

انواع گیاهان می‌ توانند فضای زیبا و جذابی برای آپارتمان و محل زندگی شما ایجاد کنند که در ادامه چند نمونه از پرطرفدارترین و محبوب‌ ترین آن‌ها را معرفی می‌ کنیم:

  • سانسوریا یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که به نور زیادی احتیاج ندارد و از مقاومت استحکام بالایی برخوردار است؛ این گیاه می‌ تواند انواع سموم و آلاینده‌ های مضر موجود در هوا را تصفیه کند به همین دلیل یک گزینه مناسب برای نگهداری در منزل است.
  • نقش گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم است به همین دلیل افراد مختلف ترجیح می‌دهند از گیاه دیفن باخیا که یک گیاه معروف و پرطرفدار است استفاده کنند، دیفن باخیا نیز به نور زیادی احتیاج ندارد و در شرایط سخت نیز به آسانی رشد می‌ کند. در نظر داشته باشید این گیاه سمی است و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.
  • گیاه بوستون فرن نوعی سرخس است و نگهداری ساده و کم دردسری دارد، این گیاه نیز می‌ تواند یک انتخاب مناسب برای فضای داخلی خانه یا محل کار باشد. بوستون فرن باعث افزایش رطوبت اطراف شده و زیبایی و جذابیت ظاهری زیادی دارد.
  • گیاه دراسنا نوعی گیاه زیبا و پرطرفدار است که دارای برگ‌ هایی متراکم و فشرده می باشد، این گیاه به خوبی در محیط داخلی آپارتمان رشد می‌ کند. این گیاه در اندازه‌ های مختلف کوچک و متوسط وجود دارد و با برگ‌ های سبز و زرد خود زیبایی فراوانی به محیط زندگی می‌بخشد؛ همچنین مقاومت فراوانی در برابر شرایط متغیر آب و هوایی دارد.
  • گیاهان هوازی گیاهان جالب و هیجان انگیزی هستند که بدون نیاز به خاک رشد کرده و مواد مغذی مورد نیاز خود را از میزبان زنده مانند درختان تامین می کنند، این گیاهان نیز برای تصفیه هوا و نگهداری در آپارتمان مناسب هستند.
  • فیکوس جزء درختچه‌ های محبوب و زیبا برای نگهداری در آپارتمان است، این گیاهان شرقی نسبت به دیگر گیاهان به نور بیشتری احتیاج دارند و بهتر است آن‌ها را پشت پنجره قرار دهید. گیاه فیکوس دارای برگ‌ های عریض و چرمی شکل است و استفاده از چند گلدان آن، زیبای زیادی برای خانه شما به ارمغان می‌ آورد.

 

جمع بندی

تاثیر گل در دکوراسیون داخلی و افزایش زیبایی و جذابیت منزل بر کسی پوشیده نیست، به منظور ایجاد تغییرات مثبت در خانه و بالا بردن روحیه و بهبود خلق و خوی اعضای منزل، بهتر است از چند عدد گلدان کوچک و بزرگ استفاده کنید.

علاوه بر این، در نظر داشته باشید هماهنگی بین رنگ گلدان‌ ها با مبلمان می‌ تواند روی زیبایی خانه شما بیشترین تاثیر را داشته باشد، به صورتی که شما با صرف هزینه کم می‌ توانید خانه لوکس و مدرن داشته باشید. پس همیشه کاربرد گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید و بهترین گلدان‌ ها را انتخاب کنید.

 

چند نمونه از گیاهان مناسب برای فضای آپارتمانی

 

سوالات متداول

تاثیر استفاده از انواع گل و گیاه در منزل چیست؟

استفاده از انواع گل و گیاه کوچک و بزرگ می‌ تواند باعث افزایش زیبایی خانه شما شده و به پاکسازی هوای خانه و جان بخشیدن به منزل کمک شایانی می‌ کند.

در کدام قسمت‌ های خانه می‌ توان از گل و گیاه استفاده کرد؟

در تمامی قسمت‌ های سالن پذیرایی، اتاق خواب، راهرو، راه پله‌ها و آشپزخانه می‌ توان از گل و گیاه استفاده کرد. بهتر است در کنار مبلمان خود و یا قسمت‌ هایی از خانه که فضای خالی زیادی دارند از گل و گیاه استفاده کنید.

اهمیت ست کردن رنگ گلدان و رنگ مبلمان چیست؟

طبق نظر برخی از طراحان دکوراسیون داخلی، ست کردن رنگ مبلمان و رنگ گلدان‌ ها می‌ تواند تاثیر زیادی روی جذابیت خانه یا محل کار شما داشته باشد.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *