استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه
دکوراسیون

استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه

مقدمه

خانه محل آرامش اعضای خانواده است که همه افراد در آن دور هم جمع می شوند و در مورد مسائل مهمی همچون ایده ها، کسب و کار، برنامه های آینده و… صحبت می کنند. به دلیل اهمیت زیادی که محیط خانه برای افراد خانواده دارد، همه به دکوراسیون، طراحی و نحوه چینش لوازم آن توجه ویژه ای می کنند. هر چه محیط داخلی خانه زیباتر و جذاب تر باشد، افراد حس بهتری در آن پیدا کرده و به آرامش بیشتری دست می یابند.

برای داشتن یک خانه زیبا باید اصول دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. یکی از این اصول استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه می باشد و فرقی نمی کند که متراژ خانه تان 70 متر است یا 200 متر. یکی از روش های پر کردن فضای خالی خانه استفاده از مبلمان شیک و لاکچری است. مدل های زیادی از مبل ها در بازار وجود دارند که شما عزیزان می توانید نسبت به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

اما اگر نظر ما را بخواهید پیشنهاد می کنیم با خرید پارچه رو مبلی های شرکت آداک پریمیوم که در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند مبل های قدیمی خود را به مبل هایی شیک و جذاب تبدیل کنید. با این کار هم از هزینه های شما کم خواهد شد و هم دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر می دهید. شرکت آداک پریمیوم سابقه درخشانی در تولید پارچه های مبل دارد و تمامی محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را جذاب تر کنید و امر استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه را به بهترین شکل انجام دهید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ زیرا مطالبی که در ادامه قصد بررسی آن ها را داریم برای شما مفید خواهند بود.

 

چطور دکوراسیون خانه را بهینه تر و زیباتر کنیم؟

امروزه بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالای خانه به جای عوض کردن آن، دست به تغییر دکوراسیون خانه خود می زنند تا جذابیت چیدمان محیط آن را افزایش دهند. در چنین شرایطی یک سوال اساسی برای این افراد پیش می آید و آن هم این است که چگونه دکوراسیون خانه را بهینه و زیباتر کنیم؟

دکوراسیون خانه شامل بخش های متنوعی می شود که باید تمامی این بخش ها در بهترین و ساده ترین حالت خود قرار بگیرند تا جذابیت خود را نشان دهند. برای این کار باید نکات زیادی را رعایت کنید؛ به طور مثال استفاده از وسایل ساده و شیک، دوری از شلوغی و بهم ریختگی، استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه و… .

ترفند هایی نیز وجود دارد که می تواند باعث بهبود دکوراسیون خانه شما شده و آن را زیبا تر جلوه دهد. این ترفند ها عبارت اند از:

 

استفاده از ترفند طراحی

به دلیل تنوع بالایی که خانه ها در متراژ و موقعیت مکانی خود دارند، ترفند ها و روش های زیادی برای طراحی آن ها ابداع شده است. در این روش ها نحوه چینش، رنگ زدن محیط، بکارگیری المان ها و… مشخص شده است و استفاده از آن ها در فضایی مناسب، میتواند نتایج فوق العاده ای را به ارمغان بیاورد.

از این ترفند ها می توان به جلوگیری از شلوغ شدن، استفاده از رنگ های جذاب، رعایت کنتراست رنگی، استفاده از اکسسوری های جذاب، نورپردازی مناسب، استفاده هوشمندانه از فضای خانه و… اشاره کرد. توجه داشته باشید که با رعایت کردن این نکات در طراحی، خانه ای فوق العاده جذاب با دکوراسیونی شیک خواهید داشت.

 

استفاده از ترفند طراحی

 

استفاده از وسایل چند منظوره

از ترفند های فوق العاده ای که می توانید برای استفاده هوشمندانه از فضا های خالی در دکور خانه خود بهره ببرید، خرید و استفاده از وسایل چند منظوره است؛ اما منظور از وسایل چند منظوره چیست؟ وسایل چند منظوره به وسایلی گفته می شود که علاوه بر کاربرد اصلی خود، کاربرد های دیگری نیز دارند و ممکن است به وسایل دیگری نیز تبدیل شوند.

پر استفاده ترین وسایل چند منظوره که در استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه می توان از آن ها بهره برد، میز های تاشو، مبل تخت خواب شو، مبل های چند منظوره، صندلی های تخت شو و… هستند. این وسایل هم برای پر کردن فضای خالی در خانه بسیار مناسب اند و هم می توان از آن ها در خانه هایی که فضای کمی دارند استفاده کرد؛ به طور مثال اگر فضای کافی برای قرار دادن تخت خواب و مبل در یک اتاق را ندارید، می توانید از مبل های تخت خواب شو استفاده کنید.

 

استفاده از مبلمان ال شکل

همانطور که میدانید، استفاده از المان های بهینه و جذاب می تواند تاثیر فوق العاده ای روی دکوراسیون خانه شما بگذارد. یکی از این المان ها که کاربرد و ظاهر فوق العاده زیبایی دارد، مبل ها هستند. اما مبل ها مشکلاتی را نیز برای شما به همراه می آورند که یکی از آن ها، اشغال فضای زیاد در خانه است.

 برای استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه باید از مبل هایی بهره ببرید که کمترین فضا را اشغال کنند و بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشند. یکی از این مدل ها که می توانید برای پر کردن فضای خالی خانه خود استفاده کنید، مبل های ال شکل است.

این مبل ها به شکل ال طراحی شده و تمامی صندلی های آن ها به یکدیگر متصل هستند. همین موضوع باعث شده است تا مبل های ال شکل کمترین فضا را از خانه اشغال نمایند و افراد زیادی بتوانند از آن ها استفاده کنند.

 همچنین جذابیت ظاهری این مبل ها به ارزش خرید آن ها افزوده است. برای خرید پارچه های مبل ال شکل خود می توانید به شرکت آداک پریمیوم مراجعه کرده و از طرح های جذاب و لاکچری آن ها برای زیبا تر کردن مبلمان خانه خود بهره ببرید.

 

استفاده از گیاهان خانگی و گلدان

همه ما با جادوی گل و گیاه آشنایی داریم و می دانیم که این المان چقدر می تواند روی زیبایی و سرزنده شدن فضای خانه کمک کند. گیاهان موجوداتی زنده هستند و همین موضوع نیز باعث شده است تا وجود آن ها در دکوراسیون داخلی خانه باعث شادابی و نشاط اعضای خانواده شود.

اگر می خواهید دکوراسیون خانه خود را با استفاده هوشمندانه از فضای خانه چند مرحله بهبود دهید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید تعدادی گل و گیاه جذاب و قرار دادن آن ها در دکوراسیون خانه خود است. هنگام خرید گیاهان آپارتمانی به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این گیاهان  نگهداری خاص خود را داشته و باید محیط زندگی آن ها از شرایط مطلوبی برخوردار باشد.

 برای استفاده از گیاهان باید آن ها را در گلدان هایی جذاب قرار دهید تا زیبایی آن ها بیشتر نمایان شود. گلدان های متنوعی در بازار وجود دارند که می توانید نسبت به دکوراسیون خانه خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

 

استفاده از گل و گیاه در خانه

 

تابلو های هنری

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و لاکچری و همچنین استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه، می توانید از یک المان فوق العاده جذاب یعنی تابلو های هنری استفاده کنید. تابلو های هنری مدل های زیادی داشته و استفاده از هر کدام از این تابلو ها بدون استثنا می تواند محیط خانه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بهترین مدل های این تابلو ها عبارت اند از تابلو های تخته شاسی، نقاشی دیواری، تابلو های سه بعدی، تابلو های انتزاعی، تابلو های تایپوگرافی، تابلو های سیاه قلم، تابلو های رنگ روغن، تابلو های خوشنویسی و… . علاوه بر این مدل ها، تابلو های هنری در سبک های متنوعی همچون سبک مدرن، سبک مینیمال، سبک معاصر و سبک کلاسیک طراحی می شوند.

 هنگام خرید تابلو های هنری حتما به نکاتی مانند سازگاری طرح و رنگ با دکوراسیون، ابعاد تابلو و محل قرارگیری آن توجه کنید تا بیشترین بهره را از این ها ببرید.

 

نصب آینه

فرقی نمی کند که فضای شما یک محیط کاری است یا شخصی؛ زیرا در هر دو صورت می توان از آینه ها برای جذاب تر کردن دکوراسیون این محیط ها استفاده کرد. با استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی فضا بزرگتر دیده می شود و حس بهتری به شما می دهد. این موضوع به دلیل بازتاب نور و تصویر توسط آینه ها اتفاق می افتد. علاوه بر این ویژگی، آینه هایی در بازار وجود دارند که طراحی شیکی داشته و از قاب های زیبایی نیز برخوردار هستند.

 

نصب آیینه در خانه


استفاده از آباژور یا میز

از المان های دیگری که می توانید برای استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه خود بهره ببرید، آباژور به همراه میز می باشد. آباژور ها جذابیت خاصی در حین سادگی خود دارند. این وسیله برای نورانی کردن محیط زمان خواب یا مطالعه بسیار کاربرد دارد.

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی به نقش آباژور ها در جذاب تر کردن چیدمان خانه پی برده و از آن ها برای زیبایی تر کردن محیط استفاده می کنند. شما می توانید برای پر کردن فضای خالی در خانه خود از یک میز کوچک و آباژوری جذاب بهره ببرید تا زیبایی محیط خانه خود را چندین برابر کنید.

 

استفاده از آپاژور یا میز

 

نقش تلویزیون در چیدمان

این وسیله هوشمند به دلیل نمایش تصاویر گوناگون، خواه و ناخواه نگاه و توجه افراد را به سمت خود جذب می کند. حال برای این که از این ویژگی تلویزیون در دکوراسیون خانه به درستی استفاده کرده باشیم، بهتر است آن را در جایی مناسب روی یک میز یا دیوار قرار دهیم.

 

استفاده از تلوزیون

 

استفاده از میز و مبلمان کشودار

برای استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه پیشنهاد می شود از میز و مبلمان کشودار غافل نشوید. این وسایل که در واقع نوعی وسایل چند منظوره هستند، علاوه بر اشغال فضای کمتر از محیط، کاربرد های بیشتری را برای شما به همراه خواهند داشت.

فرض کنید در محیط کوچکی هم زمان به مبل و چندین کشو نیاز دارید؛ در چنین فضایی نمی توان از مبل و میز های کشودار به صورت جدا از هم استفاده کرد؛ زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند. بهتر است به جای این کار، از مبلمانی که در زیر خود کشو دارند استفاده نمایید.

 

استفاده از لوازم تزئینی در فضای خالی

یکی از بهترین روش ها برای استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه، به کارگیری لوازم تزئینی برای پرکردن فضای خالی در خانه می باشد. برای انجام این کار می توانید به فروشگاه های لوازم تزئینی رفته و چندین وسیله زیبا و جذاب را نسبت به سبک دکوراسیون خانه خود تهیه نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این وسایل می تواند باعث شلوغی محیط شود و فضا را به هم ریخته نشان دهد.

 

جمع بندی

متاسفانه به دلیل دانش کمی که افراد در چیدمان محیط دارند، اکثر خانه ها دکوراسیون جذابی نداشته و فضا های خالی و بلا استفاده زیادی در آن ها یافت می شود. استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه می تواند به دکوراسیون آن کمک بزرگی کند. برای استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه می توانید از روش هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، استفاده نمایید. پر کردن فضای خالی در خانه با استفاده از مبل ها، تابلو ها، لوازم تزئینی و… انجام می شود.

همچنین شما می توانید برای تغییر دکوراسیون خانه خود یا تنوع، روکش مبلمان خانه خود را عوض کنید که هزینه کمتری نسبت به خرید یک دست مبل جدید دارد، برای این کار می توانید از پارچه های با کیفیت شرکت آداک پریمیوم که در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند، بهره ببرید.

 

استفاده از لوازم تزئینی در فضای خالی

 

سوالات متداول

چگونه می توان از فضای خالی در خانه استفاده هوشمندانه کرد؟

استفاده هوشمندانه از فضای خالی در خانه نیازمند رعایت کردن نکات بسیار زیادی است. برای این کار می توانید از لوازم تزئینی، مبلمان، میز و آباژور، تابلو های هنری و… استفاده کنید تا با پر کردن فضای خالی در خانه خود، محیطی جذاب تر داشته باشید.

 

بهترین روش برای زیبا کردن دکوراسیون خانه کدام روش ها هستند؟

پاسخ این سوال برای بسیاری از افراد مبهم است؛ زیرا روش های بسیاری برای این کار وجود دارد. اما اگر نظر کارشناسان گروه ما را بخواهید پیشنهاد آن ها استفاده از گیاهان، مبل های ال شکل یا یو شکل و بهره گیری از جدید ترین متد های دکوراسیون می باشد.

 

آیا استفاده از وسایل متنوع و زیاد باعث زیبایی دکوراسیون می شود؟

خیر! هر چه تنوع وسایل در محیط شما بیشتر باشد، سازگاری اجسام کمتر شده و این امر باعث شلوغ دیده شدن محیط می شود. مهم ترین اصل در داشتن یک دکوراسیون جذاب، سادگی و پرهیز از شلوغی است.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *