مقاله چگونه کیفیت و مرغوبیت پارچه مبلی را تشخیص دهیم؟
دکوراسیون

چگونه کیفیت و مرغوبیت پارچه مبلی را تشخیص دهیم؟

برای خرید پارچه مبلی باید نهایت دقت را بکار بگیریم. پارچه های مبلی مهم ترین عامل زیبای، لطافت و راحتی مبلمان شما هستند. هنگام خرید پارچه مبلی ، به خاطر داشته باشید که هر چه میزان تراکم نخ ها بیشتر باشد، پارچه محکم تر بافته شده و میزان مقاومت بیشتری خواهد داشت. در ادامه به سنجش و بررسی کیفیت پارچه رومبلی می پردازیم.

سنجش کیفیت پارچه مبل

  • کنترل مواد خام در میان عوامل سنجش کیفیت پارچه رومبلی حرف اول را می زند.  نکته مهم این است که مواد اولیه پارچه از کجا می آید.
  • دقت کنید که پارچه به راحتی پاره نشود. کیفیت پارچه بستگی به دوام آن دارد.
  • به ساختار و تراکم نخ توجه کنید. هرچه تراکم نخ در پارچه بیشتر باشد، کیفیت پارچه رومبلی بالاتر است و دیرتر خراب می شود.
  • به وزن پارچه توجه کنید. فراموش نکنید که قبل از خرید پارچه ای که وزن بالاتر و هزینه کمتری دارد، پارچه را چک کنید.

 نحوه بررسی کیفیت پارچه رو مبلی

اولین قدمی که در انتخاب پارچه مبل باید رعایت کرد، تعیین درست نیازهاست. در نظر گرفتن نکاتی مانند مناسب بودن آن برای استفاده روزانه، قرار گرفتن آن در محیط های شلوغ و غیره برای خرید پارچه مبلی بسیار پراهمیت است. در فضاهای نشیمن که حیوانات خانگی یا کودکان هستند، اولویت داشتن دوام بالای پارچه است. کسانی که نیازشان در این راستا است می توانند مدل هایی را انتخاب کنند که به راحتی تمیز شوند و دوام خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. علاوه بر این، مبل هایی با رنگ های تیره را می توان ترجیح داد تا لکه دار بودن آنها مشخص نباشد. هنگام انتخاب پارچه برای مبل هایی که در یک منطقه باز قرار می گیرد، می توانید بررسی کنید که آیا تحت تأثیر خورشید قرار می گیرد یا خیر. در نتیجه می توانید مدل انتخاب کنید که با سبک زندگی شما سازگار هستند.

 

نحوه بررسی کیفیت پارچه رو مبلی

هنگام انتخاب پارچه مبل، انتخاب متریال بسیار مهم است. پارچه مبل هم تایین کننده ی ظاهر مبل است و هم در طول عمر آن تاثیر می گذارد. علاوه بر این، سطح راحتی ست مبل نیز به انتخاب متریال بستگی دارد. بنابراین هنگام خرید پارچه مبل باید به جنس پارچه توجه کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب پارچه مبلی

جنس پارچه مبل به طور کلی به سه گروه پارچه، چرم و چرم مصنوعی تقسیم می شوند. مجموعه مبل های پارچه ای یک تجربه نشستن نرم و راحت را ارائه می دهد. آنها همچنین در رنگ ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند، بنابراین می توانند به راحتی با دکوراسیون خانه شما مطابقت داشته باشند. مبل های پارچه ای در خانه های پر رفت و آمد نیز بادوام هستند. با این حال، مبل های پارچه ای بیشتر در معرض لکه ها و گرد و غبار هستند و ممکن است نیاز به تمیز کردن مکرر داشته باشند.

ست مبل های چرمی ظاهری شیک و مجلل ارائه می دهد. همچنین در برابر لکه ها و گرد و غبار مقاومت بیشتری دارند و راحت تر تمیز می شوند. ست مبل های چرمی به دلیل ماندگاری طولانی مدت می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که قصد سرمایه گذاری دارند. با این حال، مبل‌های چرمی به دلیل قیمت‌شان ممکن است گران‌تر باشند. ست های مبل چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی دوام کمتری دارند و در طول زمان مستعد ترک خوردن هستند. با این حال، مبل های چرم مصنوعی می توانند در برابر لکه و گرد و غبار نیز مقاوم باشند.

کدام نوع پارچه مبل برای اتاق نشیمن بهتر است؟

اتاق پذیرایی مهم ترین مکان در خانه شماست. اینجا جایی است که از مهمانان پذیرایی می کنید، جایی است که بعد از یک روز سخت در محل کار در آنجا استراحت و تلویزیون تماشا می کنید. مبلمان برای هر اتاق نشیمن ضروری است، بنابراین پارچه مبل شما باید تا حد امکان با کیفیت باشد.

هنگام انتخاب پارچه مبل، سبک زندگی خود و نحوه استفاده از مبل را در نظر بگیرید. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، باید پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و ضد لک باشد.

اگر بیشتر از سایر افراد از سرویس مبلمان استفاده می کنید، توصیه می کنیم پارچه لوکس تری را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد اما ممکن است برای حفظ ظاهر عالی نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد.

 

کدام نوع پارچه مبل برای اتاق نشیمن بهتر است؟

 اساسی ترین و بادوام ترین پارچه مبل چیست؟

میکروفایبر یک پارچه مصنوعی است که می تواند از پلی استر یا نایلون ساخته شود. این ماده از هزاران رشته تشکیل شده است. این متداول ترین پارچه ای است که برای اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود زیرا محکم و بادوام و در عین حال نرم و لطیف است و به راحتی تمیز می شود. میکروفایبر در برابر لکه ها و آسیب آب مقاوم است و برای خانواده های دارای کودکان و حیوانات خانگی گزینه ای عالی است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که در برابر رشد کپک مقاومت می کند و برای خانواده هایی که در آب و هوای مرطوب زندگی می کنند یا دارای آلرژی یا مشکلات آسم هستند ایده آل است.

 

اساسی ترین و بادوام ترین پارچه مبل چیست؟

کدام پارچه مبل برای سلامتی مفید است؟

اگر به دنبال یک پارچه مبل خوب برای سلامتی خود هستید، چرم بهترین راه است. چرم طبیعی ترین و قابل تنفس ترین پارچه ی ممکن است. همچنین جز بادوام ترین و مرغوب ترین پارچه های مبلی محسوب می شود. مبل های چرمی عالی هستند زیرا به راحتی تمیز می شوند: کافی است آنها را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید یا در صورت نیاز از یک پاک کننده چرمی تجاری استفاده کنید. مبل های چرمی علاوه بر اینکه فوق‌العاده سالم هستند، شیک و مدرن هستند و در هر خانه ای عالی به نظر می رسند. آنها در رنگ ها و سبک های بسیاری وجود دارند.

نتیجه گیری

پارچه های مبل یکی از اجزای مهم دکوراسیون منزل شما هستند. بنابراین در انتخاب آنها باید نهایت کیفیت و دقت را به کار گرفت. انتخاب پارچه مبل مناسب می تواند زمان زیادی ببرد، زیرا امروزه انواع مختلفی ازین پارچه ها در بازار موجود است. بنابراین، در حالی که اکثر مردم پارچه مبل را بر اساس ظاهرشان انتخاب می کنند، عوامل دیگری مانند سهولت تمیز کردن، دوام و سطح راحتی باید در نظر گرفته شوند.

خرید پارچه‌ مبلی های بادوام باعث می‌شوند که مبل برای سال‌های آینده سالم باشد. علاوه بر این، کرک شدن به حداقل می رسد تا مبل برای مدت طولانی تری جدیدتر به نظر برسد. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید با کیفیت ترین پارچه مبل به سایت فروشگاه آداک پریمیوم مراجعه نمایید. برند آداک پریمیوم تولید کننده جدیدترین پارچه های مبلی در حد نمونه های خارجی می باشد. برای دیدن تمامی مدل های پارچه مبلی و خرید از آنها به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید و با مشاوران مجرب این مجموعه در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. 1. چگونه می توان تشخیص داد که پارچه مبل با کیفیت است؟

هنگام خرید پارچه مبل، لازم است بدانید که پارچه باکیفیت دریافت می کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص کیفیت بالای پارچه مبل کمک کند. نگاه کنید بافت پارچه مبلی چقدر محکم است. یک بافت سفت به این معنی است که نور کمتری می تواند از آن عبور کند، بنابراین اگر شکاف هایی در بافت وجود داشته باشد، کیفیت کمتری دارد. پارچه را لمس کنید و ببینید چه حسی در برابر پوست شما دارد  این مورد می تواند به شما اطلاعات زیادی در مورد الیاف پارچه بدهد.

2.پارچه مبلی را از کجا می توان خرید؟

شما می توانید پارچه مبلی را به صورت آنلاین از برند آداک پریمیوم خریداری کنید. انواع مختلفی از پارچه های رومبلی در این فروشگاه موجود است که شما بسته به نوع سبک زندگی و سلیقه خود می توانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

3.پارچه مبلی چیست؟

پارچه اثاثه یا لوازم داخلی پارچه ای است که برای پوشاندن مبلمان ساخته می شود. به طور کلی سنگین تر و بادوام تر از بسیاری از پارچه هایی است که برای لباس یا ملافه استفاده می شود.

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *