انواع رنگ پارچه رو مبلی
دکوراسیون

انواع رنگ پارچه رو مبلی

رنگ پارچه رو مبلی

اولین موضوعی که باید در انتخاب و خرید رنگ پارچه رو مبلی در نظر بگیریم کاربری مبلی است که می خواهیم برایش پارچه انتخاب کنیم. باید بسیار توجه کنیم که این پارچه رو مبلی برای مبلمان خانگی است یا اداری؟ اگر برای مبلمان خانگی است؛ این مبلمان در اتاق خواب است یا هال یا اشپزخانه؟ پاسخ دادن به تک تک این سوال ها می تواند بسیار در انتخاب رنگ پارچه مهم و تاثیر گذار باشد. چرا که مثلا فاکتورهای  انتخاب رنگ پارچه مبل سلطنتی با فاکتورهای انتخاب رنگ پارچه مبل راحتی با این که در ظاهر تقریبا کاربری یکسانی دارند و در فضای هال و پذیرایی هستند ولی بسیار متفاوت است. ما تا انتهای این مطلب مجله آداک همراه باشید.

انتخاب رنگ پارچه رومبلی بر اساس کاربری:

پارچه مبل از کجا برم

همان طور که پیش تر هم گفتیم نوع کاربری مبلمان در انتخاب رنگ پارچه مبلی بسیار مهم است. مثلا مبلمان آشپزخانه که شامل میز و صندلی های ناهارخوری هستند به دلیل بالا بودن احتمال کثیف شدن باید پارچه و رنگ بسیار متفاوت تری را نسبت به مبلمان استیل یا کلاسیک پذیرایی داشته باشند. حتما باید چرک تاب باشند و در این فضاها ترجیحا نباید از رنگ های روشن استفاده کرد.

از طرفی بسیار مهم است که شما چه پارچه ای را برای چه نوع مبلمانی استفاده می کنید. چرا که هر نوع مبلی رنگ پارچه مختص به خود را می طلبد. مثلا  نوع و رنگ پارچه مبل راحتی و نوع و رنگ پارچه مبل سلطنتی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. در هنگام انتخاب انواع رنگ پارچه رو مبلی باید بسیار به این نکته توجه شود که میزان استفاده از مبلمان و نوع کاربری آن ها به چه صورت است.

رنگ پارچه مبلی مناسب برای فضاهای پر کاربرد:

از پرکاربرد ترین مبل ها در خانه می توان مبل راحتی را در نظر گرفت. رنگ پارچه مبل راحتی ترجیحا باید تیره باشد. چرا که با انتخاب رنگ روشن اگر در خانه کودک دارید یا حیوانات خانگی خود را به دردسر بزرگی انداخته اید. و چنانچه مجبور به شستشوی مکرر باشید رنگ روشن علاوه بر به زحمت انداختن بسیار شما بعد از مدتی با رعایت نکات درست شستشو و عالی بودن نوع جنس پارچه باز هم زیبایی و کیفیت رنگی خود را از دست خواهد داد. پس بهترین انتخاب رنگ پارچه رو مبلی در فضاهای پرکاربرد رنگ های تیره و چرک تاب است.

خرید پارچه مبلی Spot

خرید پارچه مبلی Spot

انتخاب رنگ پارچه رو مبلی با توجه به دکوراسیون:

قطعا یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب رنگ پارچه مبلی فضایی است که مبلمان در آن قرار می گیرد. مثلا رنگ پارچه مبل راحتی که در هال قرار می گیرد باید بسیار با رنگ پرده و فرشی که در فضاست همخوانی داشته باشد. تا هم از نظر بصری دچار آلودگی بصری نشویم و فضا خسته کننده و کسل کننده باشد و هم محیط برای استفاده طولانی مدت ارامش بخش و چشم نواز باشد. به هیچ وجه نباید رنگ پارچه رو مبلی را به صورت تنها تصور و خریداری کرد. و حتما باید رنگ های موجود در سایر المان ها در فضا را مد نظر قرار داد.

هر چه رنگ پارچ مبلی انتخاب شده خنثی تر و ساده تر باشد قدرت مانور برای چیدمان در فضا راحت تر و زیبا تر خواهد بود. و چنانچه فضا بی روح بود می توان با اضافه کردن چند کوسن طرح دار با رنگ های متفاوت با حداقل هزینه دکور را متنوع تر چیدمان کرد.

تضاد در انتخاب رنگ پارچه مبلی:

همانقدر که استفاده از رنگ های خنثی در انتخاب رنگ پارچه رو مبلی مهم است؛ انتخاب رنگ های متضاد نیز  مفید و تاثیر گذار است. به طور مثال بزرگترین تضاد رنگی که بین سفید و سیاه است در ترکیب رنگ پارچه مبلمان می تواند نقشی موثر داشته باشد و زیبایی مبلمان را چندین برابر کند.

توجه به مکمل های رنگی در انتخاب رنگ پارچه مبلی:

کالیته پارچه رومبلی نانو

در زمان خرید پارچه مبلی سری هم به مباحث مربوط به چرخه رنگ و رنگ شناسی بزنید. چرا که شناخت رنگ های مکمل می تواند هارمونی زیبایی در چیدمان رنگی مبلمان شما ایجاد کند. مثلا استفاده از رنگ پارچه مبلی قرمز برای یک مبل تک نفره یا کوسن ها در فضایی که سایر مبلها سبز هستند به دلیل مکمل بودن رنگ سبز با قرمز می تواد باعث جذاب تر شدن چیدمان مبل ها شود.

رنگ مناسب پارچه رومبلی در کنار پارچه های گلدار و طرح دار:

اگر تمایل دارید پارچه مبلمان شما ترکیبی از پارچه های طرح دار(گلدار) و ساده باشد. حتما این مهم را مد نظر داشته باشد که رنگ پارچه ساده انتخابی علاوه بر داشتن ویژگی های ذکر شده در بالا، حتما با پارچه طرح دار انتخابی همخوانی داشته باشد و این رنگ در پارچه طرحدار شما وجود داشته باشد. چرا که این همخوانی باعث ایجاد ارتباط رنگی شده و مبلمان را زیباتر می کند.

خرید پارچه رو مبلی

برای اینکه بتوانید محصولی مرغوب را تهیه کنید می‌بایست به فروشگاه معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی آداک پریمیوم با برخورداری از آخرین استانداردهای روز دنیا درصدد جلب رضایت کاربران است. این مجموعه تولیدکننده باکیفیت‌ترین پارچه مبلی با قیمت مناسب است. جهت مشاهده قیمت پارچه مبلی و خرید پارچه مبلی به مشخصات گنجانده شده در کنار هر محصول مراجعه کنید. کلیه کارشناسان آداک بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متدوال

قیمت پارچه رو مبلی در آداک چقدر است؟

پارچه رومبلی های آداک را میتوانید از متری 240 هزار تومان تهیه کنید.

چطور پارچه رو مبلی سفارش بدهم؟

در فروشگاه آنلاین آداک به بخش محصولات رفته و نوع پارچه و کالیته رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. کالا را به سبد خرید خود اضافه کرده و سفارشتان را نهایی کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *