بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی
دکوراسیون

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی

دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مبلمان نقش اصلی را در زیبایی آن ایفا می کند. انتخاب پارچه، رنگ و مدل مبلمان تاثیر زیادی بر جذابیت فضا دارد. در این مقاله، به معرفی بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی می پردازیم و نکات مهمی را در انتخاب آن بیان می کنیم. فراموش نکنید که انتخاب رنگ مناسب مبلمان، می تواند زیبایی دکوراسیون منزل شما را چندین برابر کند.

شرکت آداک تجارت پارلا، با نام تجاری آداک پریمیوم، انواع پارچه های مبلی و رومبلی با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی را ارائه می دهد. محصولات این شرکت به حل مشکلات مربوط به تعمیرات مبلمان کمک می کنند. برای مشاهده محصولات می توانید به آدرس تهران، یافت آباد شرقی، جنب نگارستان، فروشگاه آداک مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۶۳۹۸۱۱۰ تماس بگیرید.

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی
بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی

فهرست مطالب

پرفروش ترین رنگ های مبلمان پذیرایی

برخی از رنگ ها در دسته پرفروش ترین انواع رنگ های مبلمان قرار می گیرند، این رنگ ها با توجه به سلیقه افراد متفاوت بوده و قابلیت تطابق و سازگاری با دیگر المان های محیط را دارند. شما می توانید به راحتی هر یک از این رنگ ها را با دیگر رنگ های مکمل ترکیب کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی در سال 2024 مبل های خاکستری، سفید سبز و رنگ خنثی است. با این حال، هنوز رنگ های دیگری وجود دارند که ظاهری منحصربفرد را به اتاق پذیرایی شما می بخشند.

بهترین رنگ های مبلمان پذیرایی در سال 2024 شامل خاکستری، سفید، سبز و رنگ های خنثی هستند. این رنگ ها به دلیل ظاهر مدرن و تطابق پذیری بالا، مورد استقبال قرار گرفته اند. البته، رنگ های دیگری نیز وجود دارند که می توانند جلوه ای منحصربفرد به اتاق پذیرایی شما ببخشند. در ادامه پرفروش ترین رنگ های مبلمان پذیرایی آورده شده است:

خاکستری

جای تعجب نیست که خاکستری همیشه محبوب ترین رنگ مبل سال بود. همه کاره است، خاکستری خنثی را می توان تقریباً برای هر خانه ای استفاده کرد. این رنگ به این علت همیشه پر فروش ترین رنگ مبل پذیرایی است که حتی با گذشت سالها خسته کننده نمی شود و از مد نمی افتد.

سبز

رنگ سبز یکی از پر فروش ترین رنگ های مبلمان است چرا که اغلب افراد معتقدند این رنگ برای فضای پذیرایی بی نهایت آرامش بخش است و فضا و حال و هوای طبیعت را به ارمغان می آورد. مبل های سبز می توانند حس طراوت و طبیعی را به ارمغان بیاورند.

مبل سبز
مبل سبز

بژ

رنگ بژ برای چندین دهه عملاً رنگ خنثی بوده است. اگرچه رنگ خاکستری و آبی در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند، بژ هم در ترکیب  رنگ های برتر وجود دارد. دلیل محبوبیت رنگ بژ این است که بسیار با اصالت و نجیب است. یک مبل بژ را در هر فضایی قرار دهید و مطمئناً اتاق را جذاب و قابل احترام می کند.

خاکستری ممکن است برای برخی افراد کمی بیش از حد تیره و بی سرد باشد. در این موارد، بژ گرمای مورد نظر را دارد. ظاهری کلاسیک و جاودانه را ارائه می دهد. مبل های بژ اینگونه هستند. آنها گرما و راحتی را فراهم می کنند در حالی که خنثی باقی می مانند تا متناسب با سبک های مختلف طراحی باشند.

بیشتر بخوانید: خرید پارچه مبلی

سفید

یک مبل سفید تقریباً تضمین شده است که با فضای شما هماهنگ می شود. همچنین این رنگ باعث دلباز شدن فضای اتاق نشیمن شما می شود.  بزرگترین نقطه ضعف رنگ سفید این است که نیاز به نگهداری بیشتری دارد. اما این باعث نمی شود که مردم آن را انتخاب نکنند.

مبل های سفید مترادف با تمیزی و سادگی هستند. آنها ظاهری روشن ارائه می دهند و فضای زندگی را مطبوع می کنند. یک مبل سفید ظریف است، اما برای بکر نگه داشتن آن نیاز به نگهداری دقیق دارد. رنگ سفید برای کسانی که به زیبایی مینیمالیستی علاقه دارند، رنگ محبوب مبل انتخابی است.

مبل سفید
مبل سفید

مشکی

مبل های مشکی بسیار لوکس و خاص هستند. آنها برای فضای داخلی مدرن و امروزی ایده آل هستند. این رنگ مبل پرطرفدار حس لوکسی را به فضای نشیمن اضافه می کند.  با این حال، رنگ مشکی را با رنگ های متضاد روشن به اندازه کافی متعادل کنید. این برای جلوگیری از احساس تاریکی بیش از حد در اتاق است.

نارنجی

مبل های نارنجی جسورانه و پر جنب و جوش هستند. آنها برای کسانی که می خواهند انرژی و گرما را به محل زندگی خود تزریق کنند عالی هستند. این رنگ جز پر فروش ترین رنگ های مبلمان است. بنابراین بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی می تواند نارنجی نیز باشد.

آبی

آبی رنگی آرام بخش است که برای تفکر عمیق و درون نگری مناسب است. از آنجایی که اکنون بسیاری از ما بیشتر از خانه کار می کنیم، این رنگ آن را به یک طرح رنگ عالی برای تمرکز تبدیل می کند. آبی رنگی آرام بخش و دلنشین است که تمایل دارد با محیط اطراف خود ترکیب شود. این بدان معنی است که تقریباً دقیقاً مانند یک رنگ خنثی عمل می کند. جای تعجب نیست که آبی و خاکستری محبوب ترین ترکیب رنگ هستند.

مبل آبی
مبل آبی

زرد

با خرید یک مبل زرد، نور خورشید و حس مثبت را به فضای نشیمن خود بیاورید. انتخاب رنگ، چه پاستلی ملایم یا زرد آفتابگردان پر جنب و جوش، می تواند خلق و خوی پذیرایی را تعیین کند. تن های گرم مانند زرد برای کسانی که می خواهند فضایی شاد و جذاب ایجاد کنند ایده آل است.

قهوه ای

یک مبل قهوه ای گرما، راحتی و جذابیت بی انتها را به ارمغان می آورد. مبلمان قهوه ای می توانند با سبک های مختلف داخلی، از سنتی تا مدرن سازگار شوند. این رنگ، یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دکوراسیون کلاسیک علاقه زیادی دارند.

مبل قهوه ای
مبل قهوه ای

برای انتخاب رنگ مبل، به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب رنگ مبل اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارد. در هنگام انتخاب رنگ مبلمان خود، باید به اندازه مبل، سبک دکوراسیون، نورپردازی، مقاومت آن در برابر رنگ و همچنین ترکیب رنگ آن با توجه به دیزاین خانه توجه کنید.

اگر علاقه زیادی به دکوراسیون مدرن دارید، از رنگ‌ های روشن استفاده کنید؛ اما در صورتی‌ که دکوراسیون کلاسیک را مدنظر قرار داده اید، بهترین انتخاب برای شما خرید مبلمان‌ هایی با پارچه‌ های تیره و گرم است.

 در هنگام انتخاب رنگ مبلمان خود، به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید از زیبایی رنگ آن در سالن پذیرایی خود لذت ببرید:

توجه به طراحی کلی فضا

در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان پذیرایی خود، رنگ کف و دیوارهای خانه را در نظر بگیرید. بهتر است مبلمان هایی را انتخاب کنید که از نظر رنگ متناسب با رنگ دیوارها و کف‌ های خانه شما هستند. به‌ عنوان مثال، اگر اتاق شما دارای دیوارهای روشن است، می‌ توانید از مبلمان تیره برای افزایش زیبایی بخش پذیرایی خود استفاده کنید.

استفاده از ایده‌ های جدید

بهتر است قبل‌ از خرید مبلمان پذیرایی، به مجلات روز و یا صفحات فروشندگان مبل نگاه کنید تا بتوانید با جدیدترین طرح‌ ها و رنگ‌ های سال آشنا شوید. در این‌ صورت می‌ توانید از ایده‌ های جدید در هنگام انتخاب رنگ برای مبلمان پذیرایی خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌ های مکمل

یکی از بهترین انتخاب‌ ها در هنگام خرید مبل و توجه به رنگ آن، انتخاب مبل هایی با رنگ‌ های مکمل است، این امر می‌ تواند به زیبایی سالن پذیرایی شما کمک کند. بهتر است در هنگام خرید مبل به تناسب رنگ آن با محیط اطراف پذیرایی، نور لامپ‌ ها و حتی طرح‌ های مورد استفاده در این بخش توجه کنید تا بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی در محیط را داشته باشید.

ست کردن رنگ مبل با محیط اطراف

رنگ مبل خود را براساس رنگ محیط انتخاب کنید، بی‌ شک انتخاب یک مبل مشکی برای کف‌ پوش های خاکستری بهترین انتخاب خواهد بود. در حالت کلی می‌ توان گفت بهترین راه برای شما انتخاب رنگ‌ های هم‌ خانواده است؛ به‌ گونه‌ ای که رنگ مبل با رنگ کف خانه تناسب داشته باشد.

احتمال کثیف شدن مبل

توجه داشته باشید که برخی از مبل ها به‌ دلیل داشتن پارچه‌ های رنگ روشن، احتمال کثیف شدن بالایی دارند. اگر متاهل بوده و دارای فرزند هستید، بهتر است از خرید مبل هایی با رنگ روشن اجتناب کنید. بهترین انتخاب برای شما مبل هایی با رنگ‌ های قهوه‌ ای، مشکی و یا خاکستری هستند.

توجه به متراژ محل زندگی

اگر محیط زندگی شما و یا بخش پذیرایی منزل بزرگ است، می‌ توانید از انواع رنگ‌ ها و مبلمان مختلف استفاده کنید. در غیر این‌ صورت، به‌ هیچ‌ عنوان به‌ دنبال خرید مبلمان‌ هایی با پارچه‌ ها و طرح‌ های شلوغ نروید.

تاثیر رنگ مبلمان در دکوراسیون

در دنیای مدرن امروز دکوراسیون داخلی یک هنر و  علم زیبایی شناخته می‌ شود، علمی که در آن جلوه‌ های بصری اهمیت زیادی می‌ یابند. در این علم رنگ‌ ها قدرت بالایی دارند و می‌ توانند به‌ خوبی بر احساسات، رفتارها و حتی حالات روحی ما تاثیر بگذارند.

رنگ مناسب مبلمان پذیرایی
رنگ مناسب مبلمان پذیرایی

دلایل اهمیت رنگ مناسب برای مبلمان

ایجاد تعادل و هارمونی

انتخاب رنگ مبلمان مناسب، تأثیر زیادی در ایجاد تعادل و هارمونی بصری دارد. بهتر است از رنگ‌ هایی استفاده کنید که با دیوارها و عناصر دکوراتیو اتاق خود و همچنین کف‌ پوش ها هماهنگی لازم را داشته باشند. یکی از بهترین راه‌ ها، انتخاب رنگ‌ های خنثی برای مبلمان‌ های بزرگ است. در این‌ صورت می‌ توانید با افزودن اکسسوری ها و یا کوسن‌ های زیبا با رنگ‌ های شاد، هارمونی ظریفی را در فضایی محیط داخلی خود ایجاد کنید.

تأثیر بر ابعاد محیط

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی می‌ تواند ادراک ما از ابعاد فضای داخلی منزل را تغییر دهد. انتخاب مبلمان هایی با رنگ‌ های روشن، به شما کمک می‌ کند فضای خود را بزرگتر ببینید. اما رنگ‌ های تیره باعث ایجاد فضایی صمیمی‌ تر و محدودتر می شوند.

ایجاد توجه به یک نقطه

با انتخاب رنگ های برجسته برای مبلمان خود، می توانید توجه را تنها به یک نقطه کانونی از منزل خود معطوف کنید. در این بخش، هماهنگی رنگ مبلمان با رنگ فرش و حتی اکسسوری های مورد استفاده، اهمیت زیادی دارد.

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی خانه های کوچک

اگر دارای خانه کوچکی هستید، در هنگام انتخاب مبل به رنگ آن توجه کنید. معمولا بهترین نوع پارچه مبل برای خانه های کوچک، پارچه هایی با رنگ های روشن و خنثی هستند. این رنگ ها می توانند نور طبیعی را به زیبایی در محیط منزل شما منعکس کرده و به بزرگ تر دیده شدن فضای آن کمک کنند. بهتر است از رنگ های خاکستری کم رنگ و بژ نیز غافل نشوید.

این رنگ ها علاوه بر اینکه می توانند به آرامش محیط فضای داخل منزل شما کمک کنند، در برابر لکه و کثیفی نیز مقاومت بالایی دارند. بهتر است از خرید مبلمان بزرگ برای خانه هایی با فضای کوچک اجتناب کنید. در این صورت، فضای محیط محدودتر شده و آرامش لازم را از آن احساس نخواهید کرد. در حالت کلی می توان گفت، رنگ های خنثی مانند آبی، قهوه ای، خاکستری، کرم و شکلاتی، بهترین انتخاب برای خانه های کوچک هستند.

دلیل استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون مدرن مبلی

رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن طرفداران زیادی دارند، این رنگ ها با آرامش خاص خود می توانند تاثیر فوق العاده ای بر روحیات و احساسات شما داشته باشند. اگر علاقه زیادی به دکوراسیون مدرن دارید، از مبل هایی به رنگ خنثی استفاده کنید. در حالت کلی می توان گفت بهترین انتخاب رنگ برای فضاهای کوچک، مبلمان هایی با رنگ های سفید، خاکستری و کرم هستند. از مزایای انتخاب رنگ های خنثی در مبلمان پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد یک فضای آرام بخش: رنگ های خنثی می توانند یک فضای آرام بخش ایجاد کنند و حس فوق العاده ای را منتقل نمایند.
  • بزرگ تر نشان دادن محیط: با استفاده از رنگ های خنثی می توانید فضای کوچک منزل خود را بسیار بزرگتر و روشن تر جلوه دهید.
  • سازگاری با رنگ های دیگر: رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن قابلیت تطابق با رنگ های ترکیبی بسیاری را دارند.

چرا رنگ مبل برای دکوراسیون کلاسیک از نوع سلطنتی باشد؟

امروزه می توان خانه هایی با سبک کلاسیک را مشاهده کرد که به دلیل انتخاب مبلمان مناسب، جلوه خاص و زیبایی دارند. رنگ طلایی، یک رنگ سلطنتی شناخته می شود، از این رو در بسیاری از مبلمان های کلاسیک می توان از زیبایی این رنگ و درخشش آن لذت برد. انتخاب رنگ طلایی برای سبک کلاسیک یک انتخاب هوشمندانه و جسورانه است.

رنگ قهوه ای از دیگر رنگ های سلطنتی برای مبلمان کلاسیک است. این رنگ الهام بخش طبیعت بوده و زیبایی خارق العاده ای دارد. رنگ سفید یک رنگ محبوب اما خنثی است، با انتخاب مبلمان سفید می توانید آن را با بسیاری از رنگ های دیگر ترکیب کنید و فضای خانه خود را روشن تر نشان دهید. مبلمان سلطنتی سفید می توانند نور را به طور چشمگیری در محیط اطراف خانه پخش کنند.

بی شک بارها رنگ سبز سلطنتی را در خانه هایی با سبک کلاسیک مشاهده کرده اید. ترکیب این رنگ با چوب های طلایی، به ایجاد یک فضای شیک و لوکس کمک می کند. از دیگر رنگ های سلطنتی که می توان از آن ها در فضای کلاسیک استفاده کرد، طوسی، زرشکی، آبی درباری و مشکی هستند. هریک از این رنگ ها زیبایی خاص و جلوه ویژه ای به فضای منزل شما می بخشند.

مبل سلطنتی برای فضاهای کلاسیک
مبل سلطنتی برای فضاهای کلاسیک

رنگ مناسب هر بخش از یک خانه

رنگ های مناسب هر بخش از خانه اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی دارند، هر بخش باید به رنگ خاصی باشد تا بتواند هارمونی خاصی را در محیط منزل شما ایجاد کند. در ادامه قصد داریم شما را با رنگ مناسب هر بخش از یک خانه آشنا سازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای افزایش زیبایی محیط منزل خود داشته باشید.

آشپزخانه

بهترین رنگ برای آشپزخانه، رنگ سبز است که می تواند احساس آرامش، شادی و انرژی مثبت را در فرد ایجاد کند.

اتاق نشیمن

بنفش برای اتاق نشیمن یک رنگ آرامش بخش است. فراموش نکنید که برای فضاهای کوچک از رنگ بنفش روشن استفاده کنید تا بزرگتر و زیباتر جلوه کند.

اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی باید ترکیبی از رنگ های گرم و تحریک کننده مانند نارنجی و قرمز باشد تا بتواند احساس تازگی و گرما را به خوبی منتقل کند.

اتاق خواب

اتاق خواب ها با توجه به سلیقه افراد، می توانند متفاوت باشند. برخی از افراد علاقه زیادی به استفاده از رنگ های ملایم و آرامش آن دارند.

 راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

با توجه به نکات مهم در هنگام خرید مبل، می توانید مناسب ترین آن را با توجه به موارد مختلف که در بخش ذیل به توضیح آن ها پرداخته ایم، خریداری کنید. در ادامه شما را با نکات مهم انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی آشنا خواهیم ساخت:

برترین رنگ های سال را مد نظر بگیرید.

در هنگام خرید مبل به برترین رنگ های سال توجه کنید. هر یک از این رنگ ها زیبایی خاصی دارند و بسیار پرطرفدار هستند. از بهترین رنگ های سال می توان به رنگ های آبی مایل به سبز، سفید، خاکستری، قرمز، زرد، نارنجی، طرح های ظریف، قهوه ای، رنگ های روشن خنثی، مشکی و رنگ های گرم اشاره کرد.

ست مبلمان لازم نیست یک رنگ باشد.

توجه داشته باشید که نیازی به ست کردن مبلمان ندارید، امروزه ترند مبلمان به گونه ای است که بتوانید از رنگ های مکمل در کنار هم استفاده کنید و به زیبایی سالن پذیرایی خود بیافزایید. فراموش نکنید که استفاده از رنگ های مکمل، نیازمند رعایت هماهنگی و هارمونی آن با دیگر بخش ها و اکسسوری های منزل است تا بتواند جلوه خاص خود را به زیبایی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: کالیته

به میزان نور محیط توجه کنید

خیلی از ما رنگ مبل را در فضای مغازه دوست داریم و وقتی به خانه می رسیم پشیمان می شویم. برای خرید بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی باتوجه به میزان نور منزلتان رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های مشکی و خاکستری را در خانه هایی با نور کم در روز توصیه نمی کنم. همچنین بسیار مهم است که با سایر مبلمان هماهنگ شود. به خصوص باید به این نکته توجه کنید که پایه های مبل با اتاق غذاخوری سازگاری دارند.

اهمیت انتخاب رنگ دلخواه

برای انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی، مهمترین نکته انتخاب رنگی است که مورد علاقه شماست. حتی اگر شکیل ترین مبلمان را با رنگی که مد سال است اما مورد علاقه شما نیست انتخاب کنید، لذتی از خرید آن نخواهید برد. بهترین انتخاب برای شما پارچه مبلی است که مورد علاقه شما باشد.

در نظر گرفتن رنگ دیوار محیط

یکی دیگر از شرایطی که بیشترین تاثیر را در انتخاب رنگ مبلمان دارد، رنگ دیوار است. دیوار زرد و مبل زرد رنگ چندان زیبایی نخواهند داشت. زیرا مبلمان در رنگ ناپدید می شود. صندلی و دیوار باید متضاد یا خنثی باشند. رنگ های هماهنگ روی دیوار ناپدید می شوند.

برای تهیه هر رنگ پارچه مبلی با هر طرح ونقش و جنسی به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید. برند آداک پریمیوم تولید کننده انواع مختلف پارچه مبلی با کیفیتی در حد نمونه های خارجی است. برای خرید پارچه مبلی به راحتی به این سایت مراجعه نمایید و پس از انتخاب مدل مورد نظر،سفارش خود را ثبت نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویض رویه مبل

برای مبلمان پذیرایی رنگ روشن بهتر است یا رنگ تیره؟

اولین قدم برای تعیین بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی این است که باید رنگ کفپوش خود را در نظر بگیرید. اگر مبلمان تیره رنگ را روی زمینی با کفپوش تیره قرار دهید، به نظر می رسد که مبلمان کف اتاق ناپدید شده است. اگر می خواهید از مبلمان تیره استفاده کنید، مطمئن شوید که رنگ کف اتاق روشن است یا سعی کنید با انتخاب قطعاتی با پایه های فلزی یا چوبی فضای بصری را تقویت کنید.

استفاده از فرش با رنگ روشن یکی دیگر از تکنیک های برجسته کردن رنگ مبلمان است. حتی میز قهوه ای ساخته شده از چوب یا فلز ممکن است برای این منظور استفاده شود. اگر به فکر تهیه مبلمانی با رنگ روشن هستید، سعی کنید به نحوه استفاده از فضا فکر کنید. به عنوان مثال، اگر فرزند خردسال شما دائما از مبلمان استفاده می کند، باید از خرید مبلمان با رنگ روشن خودداری کنید.

سوالات متداول

1- چه رنگ مبلمانی بیشتر طرفدار دارد؟

رنگ سفید را می توان با رنگ های مختلف ترکیب کرد تا فضای منحصر به فردی ایجاد کند. سفید بدون شک رایج ترین رنگ مبلمان است چرا که از سازگاری و جذابیت بالایی برخوردار است.

2- کدام رنگ مبلمان چوبی را بهتر تعریف می کند؟

رنگ های بژ، سبز و خاکستری انتخاب های مناسبی هستند. رنگ‌های گرم‌تر مانند نارنجی، قهوه‌ای و قرمز نیز برای ست مبلمان چوبی بهترین گزینه می باشند چرا که هارمونی بسیار زیبایی با چوب ایجاد می کنند.

3- کدام سبک مبلمان ترجیح داده می شود، روشن یا تیره؟

برخلاف مبلمان تیره که جلوه زیادی دارد، مبلمان روشن می تواند فضای کوچک را بزرگتر و جادارتر نشان دهد. در نتیجه نور بیشتری وارد اتاق می شود. با این حال، در یک اتاق بزرگ، مبلمانی با رنگ های بسیار روشن ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *