بهترین رنگ اتاق خواب مدرن
دکوراسیون

بهترین رنگ اتاق خواب مدرن

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب مدرن به اندازه اتاق، سبک نور و ویژگی های کلی دکوراسیون بستگی دارد. به عنوان مثال، رنگ هایی مانند سفید، بژ و خاکستری اغلب در اتاق خواب های کوچک و مکان هایی با نور کم ترجیح داده می شوند. کسانی که می خواهند حس آرامش داشته باشند با استفاده از رنگ هایی مانند آبی روشن و سبز محیط راحت تری ایجاد می کنند.

رنگ های اشباع شده مانند شرابی، آبی تیره و بنفش جلوه جالب تری را در اتاق ایجاد می کنند. البته در انتخاب این رنگ ها باید به اندازه اتاق و نوع نورپردازی نیز توجه کرد. رنگ های ذکر شده را باید در برخی قسمت ها اعمال کنید نه همه قسمت های دیوار. اتاق از 4 دیوار تشکیل شده است که اگر 1-2 دیوار را به این رنگ ها رنگ آمیزی کنید و بقیه را با رنگ های روشن تر رنگ آمیزی کنید، ظاهر بسیار خوبی خواهید داشت. با خواندن این مقاله، می توانید اتاق خواب رویاهای خود را داشته باشید، با آرامش بخوابید یا وقتی از خواب بیدار می شوید احساس انرژی و شادی بیشتری داشته باشید.

بهترین رنگ اتاق خواب مدرن

بهترین رنگ اتاق خواب مدرن

چگونه رنگ اتاق خواب را انتخاب کنیم؟

البته باید رنگ ها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اما برای داشتن خوابی راحت باید رنگ ها را با تناژهای روشن انتخاب کرد. بنابراین انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب مدرن برای اتاق خواب های امروزی بسیار مهم است. اگر می خواهید روز خود را بدون احساس خستگی و ناراحتی و با انرژی و انگیزه بالا شروع کنید باید نکات اساسی را در دکوراسیون اتاق خواب خود در نظر بگیرید. انتخاب رنگ یکی از آنهاست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، می توانید دکوراسیون را بر پایه یک رنگ واحد بسازید یا سعی کنید از بیش از یک رنگ سازگار با یکدیگر استفاده کنید. قبل از فهرست کردن بهترین رنگ اتاق خواب مدرن، باید به موارد زیر توجه کرد:

اندازه اتاق خواب

شاید مهم ترین نکته ای که انتخاب رنگ دیوار و مبلمان را در اتاق خواب ها تعیین می کند، ابعاد اتاق خواب شما باشد. دیوارهای تیره در اتاق خواب های کوچک باعث می شود اتاق خواب شما تاریک تر و باریک تر به نظر برسد. در اتاق خواب های کوچک نیز توصیه می شود رنگ سرویس تخت خواب و دیوارها روشن باشد چرا که رنگ های روشن باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود.

مقدار نور ورودی به اتاق خواب

بهترین رنگ اتاق خواب مدرن همیشه باید بر اساس معیارهای خاصی انتخاب شود. زیرا حتی میزان نور ورودی به اتاق نیز در انتخاب رنگ تاثیرگذار خواهد بود. اگر اتاق شما پنجره های بزرگ دارد، می توانید رنگ های تیره را انتخاب کنید یا از ترکیب رنگ های مختلف در کنار هم استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر میزان نور ورودی به اتاق خواب شما کم است، می توانید اتاق را  با نورپردازی بیشتر،روشن تر جلوه دهید.

سبک مبلمان

سبک مبلمانی که برای اتاق خواب انتخاب می کنید یکی دیگر از جزئیاتی است که در تصمیم گیری درباره بهترین رنگ اتاق خواب مدرن تاثیر می گذارد. اگر مبلمان کلاسیک را متناسب با سبک فرانسوی انتخاب کرده اید، رنگ های تیره ایده آل خواهند بود. از طرف دیگر، اگر مبلمانی را دوست دارید که جلوه مینیمالیسم  در دکوراسیون خانه دارند، رنگ های روشن ممکن است شما را شادتر کنند. در صورتی که قصد دارید رنگ مبلمان اتاق خود را تغییر دهید، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید و پارچه مبلی با رنگ مورد نظرتان را سفارش دهید.

قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین رنگ اتاق خواب مدرن می توانید سه عاملی که ذکر کردیم را ارزیابی کنید و سپس رنگ هایی را انتخاب کنید که به شما آرامش می دهند.

رنگ های مناسب اتاق خواب مدرن

رنگ های مناسب اتاق خواب مدرن

بهترین رنگ اتاق خواب مدرن

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، استفاده از رنگ‌های مناسب در دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد حیاتی برای افزایش راندمان خواب، شروع شاد و پر انرژی‌تر روز و ایجاد فضایی شیک است.  بهترین رنگ اتاق خواب مدرن میتوان به رنگ های زرد، سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای و آبی اشاره کرد که می توان در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد.

سبز کم رنگ

اولین رنگی که برای شیک کردن اتاق خواب شما معرفی شده است رنگ سبز کم رنگ است. این رنگ شگفت انگیز هم خوانی بالایی با طبیعت، آرامش و سبک کلاسیک دارد. این رنگ جاودانه و همه کاره است و فضایی آرام را برای اتاق خواب ایجاد می کند. سبز کم رنگ می تواند ظاهری با طراوت به هر اتاقی بدهد و طبیعت را وارد اتاق می کند.

زرد

اگرچه زرد رنگی است که عمدتاً در دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان ترجیح داده می شود ، اما به دلیل خاصیت احیا کننده در میان رنگ هایی که می توان در اتاق خواب استفاده کرد، خودنمایی می کند. شما می توانید رنگ زرد پررنگ و روشن را برای دیوارهای اتاق خواب خود انتخاب کنید و همچنین این رنگ را در ترکیب برخی از اکسسوری های اتاق خود بگنجانید

مشکی

رنگ مشکی بهترین رنگ اتاق خواب مدرن محسوب می شود، اما این در صورتی است که با سایر رنگ های سرد ترکیب شود. هنگام انتخاب مبلمان می توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید، زیرا این رنگ بسیار شیک است و جز رنگ های مدرن و امروزی محسوب می شود. همچنین می توانید دیوارهای اتاق خواب خود را با سایه هایی مانند مشکی یا دودی رنگ کنید. اگر به فکر رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب خود به رنگ مشکی هستید، می توانید با انتخاب مبلمان نارنجی یا سبز روشن استایلی قاطعانه و چشم نواز ایجاد کنید.

دیدن کنید: خرید پارچه مبلی

سفید

رنگ سفید، رنگی است که سادگی خود را با ظرافت هرچه تمام تر آمیخته است. به نوعی رنگ سفید بهترین رنگ اتاق خواب مدرن محسوب می شود چرا که بسیار آرامش بخش است و با تمامی رنگ ها قابل ترکیب است. بیشتر افرادی که از فضاهای کوچکی برخوردارند، برای یزرگ تر نشان دادن فضا اکثرا از رنگ سفید استفاده می کنند. در این راستا می توانید رنگ سفید به دلیل داشتن ظاهری روشن و جلوه آرامش بخش، در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک استفاده می شود.

خاکستری

خاکستری که یکی از رنگ‌هایی است که باید در اتاق‌خواب‌های مدرن به کار برده شود.این رنگ با حالت قوی خود هماهنگی کاملی با رنگ‌های دیگر ایجاد می‌کند زیرا رنگی خنثی است. به این معنا که، هنگام تزئین اتاق خواب خود، می توانید از سایه های خاکستری در سراسر اتاق استفاده کنید، یا می توانید با ترکیب خاکستری با رنگ های زنده تر، با رنگ ها بازی کنید.

قهوه ای

از آنجایی که قهوه ای رنگی است مرتبط با طبیعت است، این رنگ معمولاً در فضاهایی که مبلمان چوبی دارند، دیده می شود. اگر می خواهید اتاق خوابی داشته باشید که با ورود به آن احساس آرامش بیشتری داشته باشید، می توانید قهوه ای را با رنگ هایی مانند بژ و کرم ترکیب کنید.

آبی

اگر چه رنگ آبی عموماً در اتاق نوزادان و کودکان ترجیح داده می شود، اما می توان آن را جزو رنگ های اتاق خواب بزرگسالان نیز به حساب آورد. می توانید با ترکیب آبی روشن که رنگی فوق العاده ملایم است با صورتی کم رنگ یک استایل ساده ایجاد کنید یا با ترکیب آن با آبی یا نارنجی استایلی قاطع ایجاد کنید.

سبز پررنگ

رنگ سبز یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در اتاق خواب و بسیاری از فضاهای نشیمن است و بیشتر افراد این رنگ را به عنوان بهترین رنگ اتاق خواب مدرن انتخاب می کنند. دلیل اصلی این امر اثر آرامش بخش رنگ سبز است. رنگ سبز که به رنگ زیبایی های طبیعی مانند چمن، درختان و برگ ها شناخته می شود، همین تاثیر را در اتاق خواب دارد.  بسته به رنگ سبز انتخابی می توان فضاهای نشیمن دکوراتیو متفاوت و زیبایی ایجاد کرد. برای مثال می توانید با انتخاب تناژهایی مانند سبز جنگلی یا سبز زمردی نسیمی مجلل و غنی در اتاق خواب خود داشته باشید.

قرمز

یکی از پرشورترین رنگ های اتاق خواب در این لیست قرمز است. این رنگ می‌تواند فضای داخلی را متحول کند و شور و هیجانی مضاعف به فضای اتاق وارد کند. قرمز رنگی است که به انرژی مثبت می افزاید. این رنگ دلربا و رمانتیک طرحی عالی برای دکوراسیون اتاق خواب است. رنگ قرمز همچنین به عنوان رنگ اتاق خواب بزرگسال مدرن محسوب می شود.

کرمی

کرمی رنگی اصیل و پر از آرامش است. رنگ کرم به خوبی با مبلمان چوبی و سبک کلاسیک ست می شود . چیدمان اتاق خواب با رنگ غالب کرم همیشه مدرن خواهد ماند و پس از مدتی باعث خستگی چشم نمی شود.

دیدن کنید: تعویض رویه مبل

رنگ اتاق خواب مدرن

رنگ اتاق خواب مدرن

مبلمان اتاق خواب چه رنگی باید باشد؟

رنگ های منایب برای مبلمان اتاق خواب کاملاً به ترجیحات شخصی و دکوراسیون کلی فضا بستگی دارد. این را هم اضافه کنیم که انتخاب رنگ کاملاً بر روح و محیط اتاق تأثیر می گذارد. در اینجا برخی از گزینه های رنگی و جزئیاتی که آنها بر شخصیت اتاق تاثیر میگذارند، آورده شده است:

رنگ های خنثی

رنگ هایی مانند بژ، سفید و خاکستری نمونه هایی از رنگ های خنثی هستند. با چنین رنگ هایی می توانید فضاییی آرام و آرامش بخش ایجاد کنید. با انتخاب رنگ های خنثی اتاق جادارتر به نظر می رسد و با سبک های مختلف دکوراسیون سازگار است.

رنگهای پاستلی

رنگ هایی مانند نارنجی، سبز، صورتی و بنفش رنگ های پاستلی هستند. با چنین رنگ هایی می توانید فضایی پر انرژی به دکوراسیون اتاق خواب خود ببخشید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک دکوراسیون دنج و پرانرژی داشته باشید، رنگ های پاستلی بهترین انتخاب برای شما هستند.

تن رنگ چوب

رنگ های چوب طبیعی انتخاب ایده آلی برای افزودن سبکی راحت به محیط هستند. شما می توانید از رنگ های چوبی در اتاق خواب استفاده کنید که با دقت به سبک روستیک و مدرن طراحی شده است.

دیدن کنید: کالیته

تن های رنگی عمیق

با رنگ هایی مانند قرمز شرابی، آبی کاربنی و سیاه می توانید استایلی مجلل ایجاد کنید. با این حال، اگر از چنین رنگ هایی در سراسر اتاق استفاده کنید، ممکن است ناخواسته فضا را کوچک جلوه دهید. برای یک دکوراسیون بزرگتر و جادارتر، حتما این رنگ ها را در قطعات کوچک بگنجانید.

تاثیر رنگ ها بر خواب

مشخص است که هر رنگ تأثیرات و بازتاب های متفاوتی بر روانشناسی انسان دارد. این اثرات و بازتاب ها انرژی فضای زندگی را متمایز می کند. بنابراین، در نظر گرفتن این تأثیرات در هنگام انتخاب رنگ در اتاق خواب، مانند سایر قسمت های خانه، ممکن است مفید باشد. مشخص است که برخی از رنگ‌ها بر افراد اثر آرام‌بخش دارند، در حالی که برخی رنگ‌ها باعث افزایش انرژی و شادابی می‌شوند. رنگ های آرام و کم رنگی که اغلب در طبیعت یافت می شوند می توانند به خوابیدن و استراحت نسبتاً سریع ترمنجرشوند. از طرفی رنگ های زنده و روشن می توانند تاثیر زیادی در دریافت انرژی در هنگام بیدار شدن داشته باشند.

سوالات متداول

بهترین رنگ برای اتاق خواب کودکان چیست؟

استفاده از رنگ های گرم و محرک مانند زرد روشن، نارنجی یا صورتی را برای اتاق خواب کودکان در نظر بگیرید. با این حال، اگر می‌خواهید محیطی آرام‌تر داشته باشید، رنگ‌های ملایم‌تری مانند آبی کم‌رنگ، اسطوخودوس یا سبز روشن را انتخاب کنید.

اتاق خواب باید تاریک باشد یا روشن؟

بسته به ترجیح شخصی و محیط مورد نظر، اتاق خواب می تواند تاریک یا روشن باشد. رنگ‌های تیره‌تر فضایی دنج و صمیمی را ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر باعث می‌شوند فضا بازتر و مطبوع‌تر به نظر برسد.

چه رنگ هایی باعث می شود اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد؟

رنگ های روشن و سرد مانند سفید ملایم، آبی کم رنگ یا خاکستری روشن را انتخاب کنید تا اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. این رنگ‌ها نور طبیعی را منعکس می‌کنند و فضای بزرگ‌تر و روشن‌تری ایجاد می‌کنند.

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *