دکوراسیون

ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل

مقدمه

دکوراسیون خانه عامل مهمی است که منعکس کننده سلیقه شخصی شماست و به صورت دوره ای قابل تغییر می باشد. ثابت بودن دکوراسیون خانه برای طولانی مدت، میتواند بسیار خسته کننده باشد. هر از چندگاهی تغییرات دکوراسیون منزل سبب پویا و جذاب تر شدن فضای خانه می شود. با توجه به انرژی و تنوع رنگ فصول مختلف می توان در طراحی داخلی تغییراتی ایجاد کرد. پاییز به دلیل رنگ های گرم و فضای صمیمی که دارد یکی از سبک های دکوراسیون فصلی محبوب است. ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل انعکاس دهنده احساس راحتی و صمیمیت هستند. اگر می خواهید تغییراتی در طراحی داخلی ایجاد کنید و هدفتان این است که حال و هوای پاییزی را در فضای خود منعکس کنید، این مقاله به شما کمک می کند. در این مقاله می توانید ایده های مختلفی برای دکوراسیون پیدا کنید که سبب می شود فضای پاییز به دکوراسیون منزل شما منتقل شود.

معرفی رنگ های پاییزی

رنگ های پاییزی اساساً رنگ های گرم را در بر می گیرند. رنگ زرد در انتهای سرد و قرمز در انتهای گرمتر طیف قرار دارد. تم رنگ های پاییزی تنها به رنگ های خاکی محدود نمی شود، بلکه می تواند با سایه های سبز و نارنجی نیز ترکیب شود. فصل پاییز نشان دهنده آرامش و صلح است. به راحتی می توان این آرامش را با انتخاب مناسب رنگ ها و دکوراسیون به فضای زندگی خود وارد کرد. نارنجی، سبز تیره، رنگ های خاکی و زرد اولین رنگ هایی هستند که به ذهن می رسند و پاییز را با تمام جزئیات منعکس می کنند. با فصل پاییز، و کوتاه شدن روزها، میزان نور کاهش می یابد. با الهام از زوایا و پرتو های نور خورشید در ساعات خاصی از روز می توانید نورپردازی خود را بر این اساس انتخاب کنید. 

 

معرفی رنگ های پاییزی

 

ترکیب رنگ دکوراسیون برای پاییز امسال

در حالی که از رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و نارنجی برای انعکاس حال و هوای پاییزی استفاده می‌کنید، رنگ‌هایی نیز وجود دارد که باید برای متعادل کردن آن‌ها اضافه کنید. بیشتر رنگ های لازم برای افزودن انرژی این فصل به طراحی داخلی، رنگ های تیره و گرم هستند. اگر با رنگ های سرد یا خنثی فضا متعادل نشود، می توانید فضایی تیره در دکوراسیون ایجاد کنید. برای جلوگیری از این وضعیت، اطلاع از تناژهای خنثی و سرد رنگ های روشن بسیار مهم است. 

رنگ بژ یکی از گزینه هایی است که با رنگ نارنجی همخوانی دارد و از جمله ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل محسوب می شود. رنگ بژ ، که شبیه رنگ کرم ملایم است، در ظاهر به رنگ قهوه ای متمایل می شود و از آنجایی که رنگ روشنی دارد، رنگ های نارنجی مانند را به طرز شگفت انگیزی متعادل می کند.  رنگ عاجی یکی از رنگ هایی است که برای این منظور استفاده می شود. این یک رنگ تقریباً سفید با ته رنگ زرد روشن است. این رنگ به عنوان متعادل کننده استفاده می شود، به خصوص زمانی که رنگ های تیره مانند قهوه ای شکلاتی را به دکوراسیون اضافه می کنید. خاکستری هم رنگی است که می توانید به دکوراسیون اضافه کنید اما اگر این رنگ را ترجیح می دهید، باید مراقب روشن بودن آن باشید. رنگ خاکستری تیره باعث می شود دکوراسیون نامتعادل شود. 

آخرین نمونه از رنگ هایی که توصیه می کنیم برای متعادل کردن رنگ نارنجی و ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل اضافه کنید، رنگ سبز است. از آنجایی که رنگ سبز در انتهای متفاوتی از مقیاس رنگ قرار دارد، به طرز فوق العاده ای با نارنجی هماهنگ است. هنگام افزودن رنگ سبز به طراحی داخلی، ته رنگ باید با دقت انتخاب شود. سبزی های پاستلی اغلب گزینه های مناسبی برای این منظور هستند. علاوه بر این می توان از سبز آبی و سبز نعنایی روشن نیز استفاده کرد. 

 

ترکیب رنگ پاییزی در دکوراسیون اتاق نشیمن

وقتی از پاییز یاد می شود، اولین چیزی که به ذهن میرسد رنگ های گرم مثل قهوه ای است. رنگ قهوه ای که با ظرافت چرم ترکیب شده است، به شما امکان می دهد چشم اندازی زیبایی در خانه های خود ایجاد کنید. همچنین می توانید از فلز و چرم در کنار هم برای ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل  استفاده کنید. با شروع هوای خنک و سرد پاییز با شومینه می توانید محیطی گرم ایجاد کنید و درها را به روی منظره ای دلپذیر باز کنید.

اگر می خواهید وسایلی با رنگ های طبیعی و آرام را در خانه خود بگنجانید. می توانید از رنگ های بژ، کرم و اکرو در کنار تناژهای تیره استفاده کنید. حتما باید جزئیات سبز تیره و شرابی که یکی از ترندهای امسال است را در اتاق نشیمن خود بگنجانید. اگر اندازه اتاق نشیمن شما کوچک و میزان نور کم است، می توانید رنگ های روشن و پاستلی را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. 

 

رنگ پاییزی در اتاق نشینمن

 

ترکیب رنگ پاییزی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های قهوه ای تیره، سفید و سبز کم رنگ… برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک پاییزی، فوق العاده هستند. ترکیب تخت کلاسیک با عناصر نورپردازی مدرن به همراه پتو و بالش هایی در تنالیته های گرم یک فضای آرامش بخش پاییزی را برای اتاق خواب به ارمغان می آورد.

 

ترکیب رنگ پاییزی در دکوراسیون آشپزخانه

می توانید از رنگ های پاییزی به نحو احسن در لوازمی مانند کابینت آشپزخانه، میز و صندلی استفاده کنید. از این نظر می توانید از ترکیب های مختلف تناژ شرابی در کابینت آشپزخانه و از رنگ های سبز تیره و کرم برای میز و صندلی استفاده کنید. اگر به جای استفاده از رنگ های یکسان در همه مبلمان و لوازم جانبی از رنگ های مختلف استفاده کنید، می توانید به یک دکوراسیون آشپزخانه یکپارچه برسید. می توانید رنگ های پاییزی را در تضادهای دلپذیر با فرش ها و رومیزی های طرح دار سنتی منعکس کنید.

برای دکوراسیون آشپزخانه  به سبک پاییزی باید از رنگ های زنده به صورت متعادل استفاده کنید. اگر رنگ های پر جنب و جوش پاییزی را در مبلمان ترجیح می دهید، می توانید از رنگ های خنثی مانند سفید و کرم در لوازمی مانند فرش و پرده استفاده کنید. با این کار می توانید از طراحی فضای خسته کننده جلوگیری کنید. رنگ های خنثی نتایج شگفت انگیزی  را برای دکوراسیون کف به سبک پاییزی ارائه می دهند.

 

ترکیب رنگ های پاییزی در مبلمان

مبلمان و محصولات تزئینی مبتنی بر چوب، بدون توجه به نوع دکوراسیون اتاق، حس گرمی به فضا می بخشند. بدون شک، چوب در میان وسایلی که تجلی بخش فصل پاییز، حرف اول را می زند. با فرا رسیدن فصل پاییز، ایجاد فضایی گرم و راحت در خانه ها اهمیت پیدا می کند. مبل ها، کوسن ها و فرش های بافت نرم می توانند احساس راحتی و گرما را در خانه شما ایجاد کنند. توجه به نرمی و کیفیت پارچه های مبلی بسیار مهم است. برای تهیه بهترین و با کیفیت ترین پارچه مبلی مناسب دکوراسیون پاییزی به وب سایت شرکت آداک پریمیوم مراجعه نموده و خرید پارچه مبلی خود را انجام دهید. شما همچنین می توانید گزینه های نورپردازی در خانه خود را برای ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل تغییر دهید تا فضایی گرم و دلپذیر ایجاد کنید.
مبلمان با خطوط ساده و طبیعی می تواند ظرافت زیبایی را به فضای شما ببخشد. شما می توانید با ساده نگه داشتن دکوراسیون منزل خود با استفاده از لوازم کم اما ضروری، روح پاییز را منعکس کنید. این فصل الهامات زیادی برای پر کردن خانه های شما با فضایی گرم ارائه می دهد. 

 

رنگ پاییزی در مبلمان

 

ایده‌های کاربرد رنگ پاییزی در دکوراسیون

برای گنجاندن دکوراسیون پاییزی در منزل خود نیازی به تغییرات جدی ندارید. تغییرات کوچک در رنگ ها و ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل برای منعکس کردن حال و هوای این فصل کافی خواهد بود. 

  • برگ ها و شاخه های درخت یکی از قسمت هایی است که می توانید به دکوراسیون اضافه کنید. این تزئینات مصنوعی در رنگ‌های نارنجی-قهوه‌ای مخصوص پاییز ارائه می‌شوند. می توان آن ها را در گوشه های مختلف خانه آویزان کرد و به عنوان یک عنصر تجلی بخش پاییز استفاده کرد. 
  • برای دکوراسیون پاییزی می توانید نورپردازی را تغییر دهید. می توانید چراغ های سقفی سفید را با نورهای طبیعی تری مانند زرد جایگزین کنید. به عنوان جایگزینی برای نورپردازی سقف، می توانید لوازم نورپردازی را در سطح اضافه کنید. این نورپردازی که با کمک آباژور و لامپ زمینی اضافه شده است، فضای صمیمی تری به خانه می بخشد. می توانید از چراغ های پری LED برای نورپردازی استفاده کنید که انرژی گرم پاییزی را منعکس می کند. 
  • مقیاس رنگ یکی از مهم ترین جزئیات برای دکوراسیون پاییزی است. برای انعکاس این سبک طراحی داخلی، باید به رنگ های گرم اولویت داد. پاییز به عنوان فصل رنگ های گرم دیده می شود، در حالی که ماه های تابستان رنگ های زنده و فصل زمستان تجلی بخش رنگ های سرد و بی روح هستند . 
  • تناژهای نارنجی اولین انتخابی است که می توانید برای حال و هوای پاییزی در دکوراسیون انتخاب کنید.  ته رنگ های زیادی مانند کهربایی، زرد عسلی، نارنجی کدو حلوایی، رنگ گل همیشه بهار مناسب استفاده در دکوراسیون پاییزی هستند. 
  • رنگ های قرمز و قهوه ای در مقیاس رنگی هستند که می توانید برای دکوراسیون پاییزی از آنها استفاده کنید. رنگ های زیرین مانند قرمز سیبی، قرمز یاقوتی، قرمز ماهاگونی، رنگ کاراملی، قهوه ای شکلاتی، رنگ دارچینی را می توان به عنوان نمونه هایی از گزینه هایی که می توانید در دکوراسیون خود بگنجانید، ارائه دهید.
  • همچنین می توانید ریزه کاری های کدو حلوایی و مخروط های تزئینی که فصل را منعکس می کنند در دکوراسیون خود قرار دهید. 
  • با تغییر فصل، با گذر از پارچه های نازک به پارچه های ضخیم در پوشاک و منسوجات خانگی. برای پتوهای مبلی، می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که تناژهای متضادی با تناژ مبلمان شما داشته باشند. به عنوان مثال، اگر مبل شما خاکستری است، می توانید پتوهای نارنجی یا قرمز و اگر قهوه ای است، می توانید از پتوهای سبز تیره استفاده کنید. 

 

جمع بندی رنگ ها پاییزی 

جمع بندی

با فصل پاییز، ممکن است بخواهید دکوراسیون خود را با رنگ هایی که منعکس کننده فصل هستند تزئین کنید. برخی از تناژهای اصلی رنگ های پاییزی قهوه ای، قرمز و زرد هستند. شما می توانید با مبلمان و سایر وسایل دیگر که دارای رنگ های پاییزی هستند، ظاهری گرم در فضای زندگی خود داشته باشید. برای این ظاهر می توانید از طبیعت الهام بگیرید و آرامش پاییز را به خانه خود بیاورید. با این حال، وزن دادن به رنگ های گرم مانند قهوه ای و قرمز بسیار حائز اهمیت است.

می توانید تناژهای گرم را با جزئیاتی مانند خاکستری، بژ، سفید و رنگ استخوانی متعادل کنید.برای ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل می‌توانید رنگ‌های طبیعت را در دکوراسیون خود با وسایلی مانند بالش و شال‌هایی که دارای تناژهای سرد سبز هستند ترکیب کنید.

 

رنگ های پاییزی در خانه

 

سوالات متداول

 

در دکوراسیون پاییزی چگونه خانه را با شمع تزیین کنیم؟

شمع ها اغلب برای افزایش ظرافت و دکوراسیون خانه استفاده می شوند. قرار دادن این قطعات تزئینی که برای دکوراسیون پاییزی ایده آل هستند، بسیار مهم است. رنگ ها اولین ریزه کاری هستند که توصیه می شود در تزیین خانه با شمع به آن توجه کنید. یک شمع آبی روشن پر جنب و جوش و دلپذیر است، اما برای ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل ایده آل نیست. در عوض، می توانید به شمع هایی در رنگ هایی مانند قرمز، سفید، کرم، زرد، نارنجی، قهوه ای اولویت بدهید. 

 

چگونه باید از اکسسوری ها در دکوراسیون خانه پاییزی استفاده کرد؟

اگر میخواهید یک اکسسوری آرامش بخش به دکوراسیون پاییزی خود اضافه کنید، می توانید گل های طبیعی بخرید. می توانید گل های قرمز، نارنجی، زرد و سفید را جزئی از طراحی داخلی قرار دهید. همچنین می توانید از مخروط ها استفاده نمایید. مخروط ها قطعاتی هستند که می توانید آنها را به صورت تزئینی قرار دهید. می توانید مخروط ها را به صورت جداگانه در قسمت های مختلف مانند تلویزیون، قفسه کتاب، میز قهوه قرار دهید. با خرید سبد تزئینی مخصوص این لوازم می توانید بیش از یک مخروط را با هم به نمایش بگذارید. 

 

کاربردی ترین ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل کدامند؟

کاربردی ترین رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل، طیف رنگ های گرم از جمله قرمز،زرد،نارنجی و قهوه ای هستند. اما اگر در دکوراسیون پاییزی صرفا از این رنگ ها استفاده شود فضا به شدت کسل کننده خواهد بود در نتیجه برای جذابیت هرچه تمام تر دکوراسیون پاییزی در میان رنگ های گرم حتما باید از رنگ های متعادل کننده هم استفاده کرد.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *