دکوراسیون

تناسب رنگ پارکت و مبل

مقدمه 

هماهنگی رنگ پارکت با رنگ مبلمان و دیوار از جمله نکاتی است که در بحث طراحی داخلی حتما باید مورد توجه قرار گیرد. خوب، چگونه متوجه خواهید شد که در مرحله انتخاب پارکت کدام رنگ بیشتر به خانه شما می آید؟ ما در این مقاله شما را در خصوص تناسب رنگ پارکت و مبل راهنمایی می کنیم.

 

اهمیت ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

  1. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی از جمله مهمترین جنبه های طراحی داخلی محسوب می شود . ترکیب مناسب رنگ ها می تواند یک پروژه را به یک اثر هنری واقعی تبدیل کند. رنگ‌ها حس های مختلف را منتقل می‌کنند به طوری که تفاوت رنگ اتاق‌ها به ما کمک می‌کند بین فضای داخلی و محیط خود تعادل برقرار کنیم.
  2. تطابق رنگ موضوع بسیار پیچیده ای است زیرا رنگ های موجود باید سبک مبلمانی را که می خواهید در محیط قرار دهید تکمیل کند و تناسب رنگ پارکت و مبل از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، انتخاب بهترین پالت رنگ برای یک اتاق نشیمن کلاسیک با یک اتاق به سبک فانتزی کاملاً متفاوت است. 

برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب دکوراسیون داخلی بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. یک عنصر مشخص را انتخاب و روی آن تمرکز کنید. آنچه را که دوست دارید، برجسته کنید و آن را به قهرمان اصلی داستان خود تبدیل کنید. این ممکن است یک تکه مبلمان، یک نقاشی، کف یا سقف باشد. لازم به ذکر است که باید برای هر اتاق فقط یک عنصر را انتخاب کنید، زیرا می خواهید توجه بینندگان را روی این عنصر متمرکز کنید. 
  2. با قلب و احساستان انتخاب کنید. این اتاق شماست و تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستید. بنابراین، اجازه دهید تخیل تان آزادانه پرسه بزند.
  3. ویژگی های اساسی رنگ های روشن و تیره را به خاطر بسپارید. رنگ های روشن برای افزایش درک روشنایی و وسعت یک اتاق استفاده می شود، در حالی که رنگ های تیره تأثیر معکوس دارند. 
  4. مطمئن شوید که محیط های آرامش بخشی دارید. خانه باید مکانی برای تفریح ​​و آسایش باشد که در آن استراحت می کنید و دوباره انرژی می گیرد.  این نکته را حتما به یاد داشته باشید که رنگ های خیلی روشن و خشن برای استراحت شما مضر هستند.

 

ست کردن پارکت با مبلمان

انتخاب پارکت مناسب برای خانه مهم است، اما این تنها اولین قدم است. پارکت با رنگ گرم فضای مناسبی را ایجاد می کند که با دکوراسیون شما مطابقت دارد. از سوی دیگر، پارکت با رنگ سرد، پایه و اساس عالی برای طراحی شیک و مدرن را فراهم می کند. پارکت های چوبی از جمله متریال سنتی برای هر خانه ای هستند، اما این بدان معنا نیست که باید به دکوراسیون سنتی پایبند باشید.

یک قانون مهم این است که مبلمان ظریف‌تر با پارکت‌های روشن‌تر به خوبی هماهنگ می‌شوند، در حالی که مبلمان بزرگ و سنگین‌تر با پارکت‌های تیره بهتر ست می‌شوند. این قانون به شما کمک می کند که یک هارمونی بی نظیر در فضا ایجاد کنید.

هنگامی که شروع به نصب مبلمان در اتاق خود با پارکت چوبی می کنید، ممکن است به نظر برسد که فضا یکدست و خسته کننده شده است. استفاده از یک جداکننده بصری بین پارکت و مبلمان لازم است ، به عنوان مثال فرش یا قطعات غیر چوبی مبلمان. این ها به چشمان شما کمک می کنند که زیبایی هر دو را جداگانه درک کند. کوسن ها و انداختن بالش روی مبلمان، یا گیاهان، گل ها و شمع ها همگی می توانند به از بین بردن حالت یکنواختی چوب کمک کنند. همچنین می‌توانید با انواع مواد دیگر در اتاق کار کنید تا ظاهر چوب را کاهش دهید، مانند لامپ فلزی یا قطعات شیشه‌ای مانند آینه.

 

ست کردن پارکت و مبل

 

مبلمان از یک تم رنگی

به نظر می رسد که هماهنگی رنگ برای بسیاری از افراد دشوار است، اما در واقعیت آنقدرها هم پیچیده نیست. برای هماهنگی رنگ و رنگ مبلمان می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با انتخاب یک رنگ خنثی مانند خاکستری یا بژ شروع کنید.
  • دو رنگ اصلی روشن تر مانند آبی یا سبز اضافه کنید.

و از آنجایی که رنگ‌های خنثی برای جفت شدن با همه چیز طراحی شده‌اند، تنها رنگ‌هایی که باید نگران تطبیق آن باشید، رنگ‌های روشن‌تر هستند.

به عنوان مثال، اگر دیوارهای شما آبی پاستلی است، مبلمان و دکوراسیون را به رنگ هایی مانند فیروزه ای یا سرمه ای در نظر بگیرید. سعی کنید از ترکیب های پر رنگی که به شدت با یکدیگر تضاد دارند، مانند قرمز و سبز یا نارنجی و بنفش خودداری کنید.

 

بازی بافت ها در ست کردن پارکت با مبلمان

مخلوط کردن بافت ها با روکش های چوبی کنتراست را اضافه می کند. اگر قصد انتخاب پارکت برای دفتر یا منزل خود را دارید، ابتدا باید در مورد طراحی و انتخاب مبلمان خود تصمیم بگیرید. به خصوص رنگ ها، فرم های طراحی و شکل مبلمان که فضای وسیعی را در محوطه اشغال خواهد کرد در انتخاب پارکت موثر است. به عنوان مثال، اگر مبلمان شما رنگ روشن دارد، می توانید پارکت با رنگ متضاد تری انتخاب کنید. اگر مبلمانی با رنگ های زنده و شاد دارید، می توانید کفپوش لمینت تیره را انتخاب کنید. بنابراین، تناسب رنگ پارکت و مبل فضای شما را پویا تر خواهد کرد.

مبلمان با پارچه های طرح دار و رنگارنگ از جمله ترندهای فعلی دکوراسیون هستند. در صورتی که قصد تغییر دکوراسیون را دارید  برای اینکه فضای شما خسته کننده نباشد و از نمای پرسپکتیو محافظت کنید، می توانید پارکت مینیمالیستی خاکستری یا روشن تر را انتخاب کنید. بنابراین، هم می توانید مبلمان خود را به منصه ظهور برسانید و هم یک هارمونی چشم نواز در محیط ایجاد کنید.

استفاده از پارکت لمینت در کف فضاهایی مانند آشپزخانه و اتاق غذاخوری فضای شما را به کمال می رساند. می‌توانید سبک نورپردازی را تقویت کنید و با آینه‌ها عمق بیشتری به این قسمت‌ها اضافه کنید، زیرا ظاهری وسیع‌تر و جادارتر ارائه می‌دهد.

 

پارکت و مبل

 

نحوه دیزاین کردن رنگ پارکت با مبلمان

انتخاب مبلمانی که با رنگ کفپوش چوبی شما مطابقت داشته باشد و تناسب رنگ پارکت و مبل ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد، اما نکات و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید .

رنگ ها و پوشش های چوبی را با هم مخلوط کنید


در مورد تطبیق مبلمان با پارکت چوبی، فکر کردن به رنگ ها و سبک های متضاد بسیار مهم است. تفاوت در رنگ های چوب واقعا می تواند به ایجاد زیبایی محیط کمک کند. 

گر کفپوش های چوبی تیره دارید، می توانید به دنبال رنگ های مایل به سفید و همچنین کرم، بژ، سبز (مانند زمردی)، آبی لاجوردی و البته خاکستری روشن و تیره باشید. اگر اتاق ناهارخوری شما یا فضای بزرگ دیگر دارای پارکت چوبی تیره است، مطمئن شوید که نقطه کانونی اتاق (مانند میز ناهار خوری) دارای رنگ های روشن است تا واقعاً چشم نواز باشد و تعادل بصری ایجاد کند. می توانید این کار را با مواد میز ناهار خوری یا با ویژگی های میز مانند رومیزی، شمع و سایر وسایل تزئینی به دست آورید.

به همین ترتیب، تضاد کفپوش چوبی روشن با مبلمان تیره تر می تواند به ایجاد عمق و تنوع در فضا کمک کند و به جلب توجه به قسمت های مختلف اتاق کمک کند. ترکیب کفپوش روشن با مبلمان تیره تر نیز به بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک می کند. 

 

بازی بافت ها در ست کردن پارکت با مبلمان

 

مبلمان را با رنگ پارکت چوبی خود انتخاب کنید

هر کف چوبی می تواند از رنگ های سرد و روشن تا رنگ های عمیق و گرم متغیر باشد. اگر می‌خواهید مبلمانی را با کف‌پوش‌های چوبی خود (مانند میز قهوه‌خوری، میز ناهارخوری یا کابینت) هماهنگ کنید، می‌توانید آیتم‌هایی را با رنگ‌های مشابه با کفپوش چوبی خود انتخاب کنید. باز هم، ایده در اینجا اضافه کردن کنتراست و تنوع است. مبلمان با رنگ قرمز زمانی که روی کفپوش چوبی با رنگ های گرم و قرمز قرار می گیرند، عالی به نظر می رسند.

کفپوش‌های چوبی روشن‌تر با رنگ‌های عسلی  ، به خوبی با رنگ‌های گرم مانند نارنجی و زرد ترکیب می‌شوند که می‌تواند به ایجاد ته‌رنگ طلایی چوب کمک کند.

 

به پینترست بروید

Pinterest  یک راه فوق العاده برای ایده گرفتن است و می تواند به شما کمک کند انواع مختلف پارکت های چوبی را با وسایل مختلف دیزاین کنید. سبک کفپوش چوبی خود را جستجو کنید و صدها (یا حتی هزاران) روش مختلف را پیدا خواهید کرد. حتی ممکن است عاشق سبکی کاملاً متفاوت با آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودید شوید!

 

پینترست و مبل

اگر شک دارید، رنگ سفید را انتخاب کنید

اگر برای تناسب رنگ پارکت و مبل شک دارید، رنگ سفید را انتخاب کنید.. اگرچه سفید ممکن است در ابتدا سرد و روشن به نظر برسد اما همراه با کفپوش چوبی و  دکور با رنگ‌های تیره‌تر، مبلمان سفید می‌توانند گرما را اضافه کنند و حس ساحلی و مدرن را به خانه شما بیاورند.

 

نتیجه گیری

وقتی نوبت به طراحی فضا می رسد، مبلمانی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و احساس خانه شما داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که وسایلی را انتخاب کنید که مکمل پارکت چوبی شما باشد. به همین دلیل تناسب رنگ پارکت و مبل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

رنگ پارکت و مبل

سوالات متداول

 

در انتخاب رنگ پارکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در انتخاب رنگ پارکت باید به نکات زیادی توجه کنید:

  •       مشخص کنید که پارکت را برای کدام محیط انتخاب می کنید.
  • در نظر بگیرید که محیط در طول روز چقدر خورشید دریافت می کند.
  • اگر آفتاب کمی وجود دارد، پارکت های رنگ روشن را انتخاب کنید.  اگر محیط زیاد آفتاب می گیرد، می توانید پارکت های رنگ روشن یا تیره را انتخاب کنید.
  • آیا می خواهید رنگ پارکت ویژگی های طبیعی داشته باشد یا مصنوعی باشد؟
  • آیا رنگ پارکت یکسانی را برای هر اتاق در نظر میگیرید؟
  • در انتخاب پارکت حتما باید به جای پارکت سینک و سرویس بهداشتی، کاشی را انتخاب کنید.

 

آیا می توانید مبلمان را روی پارکت چوبی قرار دهید؟

بله، شما کاملاً میتوانید مبلمان را روی کفپوش های چوبی قرار دهید. برای اطمینان از اینکه کف خود را در شرایط عالی نگه دارید، از کفپوش های نمدی روی پای مبلمان یا فرش خود استفاده کنید تا از هرگونه خراشیدگی یا آسیب به کف جلوگیری شود.

 

پر ریسک ترین رنگ پارچه مبل برای ست کردن با پارکت کدام هستند؟

نامناسب ترین رنگ پارچه مبلی برای دیزاین با پارکت های چوبی، رنگ های جیغ و زننده است.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *