بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی
دکوراسیون

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی

دکوراسیون داخلی منزل بسیار پر اهمیت است. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون منزل، مبلمان است. پارچه، رنگ و مدل مبلمان از اهمیت بالایی برخوردارهستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی بپردازیم.

پر فروش ترین رنگ مبل پذیرایی

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی در سال 2023 مبل های خاکستری، سبز و رنگ خنثی است. با این حال، هنوز رنگ های دیگری وجود دارد که ظاهری منحصربفرد را به اتاق پذیرایی شما می بخشند.

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی

بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی


خاکستری

جای تعجب نیست که خاکستری همیشه محبوب ترین رنگ مبل سال بود. همه کاره است، خاکستری خنثی را می توان تقریباً برای هر خانه ای استفاده کرد. این رنگ به این علت همیشه پر فروش ترین رنگ مبل پذیرایی است که حتی با گذشت سالها خسته کننده نمی شود و از مد نمی افتد.

سبز

رنگ سبز یکی از پر فروش ترین رنگ های مبلمان است چرا که اغلب افراد معتقدند این رنگ برای فضای پذیرایی بی نهایت آرامش بخش است و فضا و حال و هوای طبیعت را به ارمغان می آورد. مبل های سبز می توانند حس طراوت و طبیعی را به ارمغان بیاورند.

آبی

آبی رنگی آرام بخش است که برای تفکر عمیق و درون نگری مناسب است. از آنجایی که اکنون بسیاری از ما بیشتر از خانه کار می کنیم، این رنگ آن را به یک طرح رنگ عالی برای تمرکز تبدیل می کند. آبی رنگی آرام بخش و دلنشین است که تمایل دارد با محیط اطراف خود ترکیب شود. این بدان معنی است که تقریباً دقیقاً مانند یک رنگ خنثی عمل می کند. جای تعجب نیست که آبی و خاکستری محبوب ترین ترکیب رنگ هستند.

بژ

رنگ بژ برای چندین دهه عملاً رنگ خنثی بوده است. اگرچه رنگ خاکستری و آبی در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند، بژ هم در ترکیب  رنگ های برتر وجود دارد. دلیل محبوبیت رنگ بژ این است که بسیار با اصالت و نجیب است. یک مبل بژ را در هر فضایی قرار دهید و مطمئناً اتاق را جذاب و قابل احترام می کند. خاکستری ممکن است برای برخی افراد کمی بیش از حد تیره و بی سرد باشد. در این موارد، بژ گرمای مورد نظر را دارد. ظاهری کلاسیک و جاودانه را ارائه می دهد. مبل های بژ اینگونه هستند. آنها گرما و راحتی را فراهم می کنند در حالی که خنثی باقی می مانند تا متناسب با سبک های مختلف طراحی باشند.

بیشتر بخوانید: خرید پارچه مبلی

سفید

یک مبل سفید تقریباً تضمین شده است که با فضای شما هماهنگ می شود. همچنین این رنگ باعث دلباز شدن فضای اتاق نشیمن شما می شود.  بزرگترین نقطه ضعف رنگ سفید این است که نیاز به نگهداری بیشتری دارد. اما این باعث نمی شود که مردم آن را انتخاب نکنند. مبل های سفید مترادف با تمیزی و سادگی هستند. آنها ظاهری روشن ارائه می دهند و فضای زندگی را مطبوع می کنند. یک مبل سفید ظریف است، اما برای بکر نگه داشتن آن نیاز به نگهداری دقیق دارد. رنگ سفید برای کسانی که به زیبایی مینیمالیستی علاقه دارند، رنگ محبوب مبل انتخابی است.

رنگ مناسب مبلمان پذیرایی

رنگ مناسب مبلمان پذیرایی

مشکی

مبل های مشکی بسیار لوکس و خاص هستند. آنها برای فضای داخلی مدرن و امروزی ایده آل هستند. این رنگ مبل پرطرفدار حس لوکسی را به فضای نشیمن اضافه می کند.  با این حال، رنگ مشکی را با رنگ های متضاد روشن به اندازه کافی متعادل کنید. این برای جلوگیری از احساس تاریکی بیش از حد در اتاق است.

نارنجی

مبل های نارنجی جسورانه و پر جنب و جوش هستند. آنها برای کسانی که می خواهند انرژی و گرما را به محل زندگی خود تزریق کنند عالی هستند. این رنگ جز پر فروش ترین رنگ های مبلمان است.

زرد

با خرید یک مبل زرد، نور خورشید و حس مثبت را به فضای نشیمن خود بیاورید. انتخاب رنگ، چه پاستلی ملایم یا زرد آفتابگردان پر جنب و جوش، می تواند خلق و خوی پذیرایی را تعیین کند. تن های گرم مانند زرد برای کسانی که می خواهند فضایی شاد و جذاب ایجاد کنند ایده آل است.

قهوه ای

یک مبل قهوه ای گرما، راحتی و جذابیت بی انتها را ارائه می دهد. آنها همه کاره هستند و می توانند با سبک های مختلف داخلی، از سنتی تا مدرن، سازگار شوند. مبل قهوه ای یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به ظاهر کلاسیک علاقه مند هستند.

 راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

مهمترین نکته در یک ست مبل، کیفیت و رنگ پارچه است. در ادامه راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبلمان پذیرایی تماما ذکر شده است:

برترین رنگ های سال را مد نظر بگیرید.

پیش از انتخاب رنگ مبلمان ابتدا رنگ های مد سال 2023 را فهرست کنیم. رنگ خاکستری آنتراسیت امسال مد شده است و برای ست مبلمان عالی است. رنگ کرم همیشه ترند است و به سادگی هر چه تمام تر با سایر وسایل خانه ست می شود. رنگ سبز رنگی منحصربفرد برای مبلمان است و جلوه بی نظیر و زیبایی دارد.

ست مبلمان لازم نیست یک رنگ باشد.

یک کاناپه ممکن است خاکستری آنتراسیت و دیگری سبز باشد. برای دیزاین مبلمان هیچ قانون مطلقی وجود ندارد. شما می توانید ست مبلمان خود را با دو رنگ مختلف انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: کالیته

 راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی

به میزان نور محیط توجه کنید

خیلی از ما رنگ مبل را در فضای مغازه دوست داریم و وقتی به خانه می رسیم پشیمان می شویم. برای خرید بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی باتوجه به میزان نور منزلتان رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های مشکی و خاکستری را در خانه هایی با نور کم در روز توصیه نمی کنم. همچنین بسیار مهم است که با سایر مبلمان هماهنگ شود. به خصوص باید به این نکته توجه کنید که پایه های مبل با اتاق غذاخوری سازگاری دارند.

فراموش نکنید که در انتخاب رنگ به رنگ هایی که دوست دارید توجه کنید.

برای انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی مهم ترین نکته انتخاب رنگی است که مورد علاقه شماست. حتی اگر شکیل ترین مبلمان را با رنگی که مد سال است اما مورد علاقه شما نیست انتخاب کنید لذتی از خرید آن نخواهید برد. بهترین انتخاب برای شما پارچه مبلی است که مورد علاقه شما باشد.

رنگ دیوار خود را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از شرایطی که بیشترین تاثیر را در انتخاب رنگ مبلمان دارد، رنگ دیوار است. دیوار زرد و مبل زرد رنگ چندان زیبایی نخواهند داشت. زیرا مبلمان در رنگ ناپدید می شود. صندلی و دیوار باید متضاد یا خنثی باشند. رنگ های هماهنگ روی دیوار ناپدید می شوند.

برای تهیه هر رنگ پارچه مبلی با هر طرح ونقش و جنسی به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید. برند آداک پریمیوم تولید کننده انواع مختلف پارچه مبلی با کیفیتی در حد نمونه های خارجی است. برای خرید پارچه مبلی به راحتی به این سایت مراجعه نمایید و پس از انتخاب مدل مورد نظر،سفارش خود را ثبت نمایید.

بیشتر بخوانید: تعویض رویه مبل

برای مبلمان پذیرایی رنگ روشن بهتر است یا رنگ تیره؟

اولین قدم برای تعیین بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی این است که باید رنگ کفپوش خود را در نظر بگیرید. اگر مبلمان تیره رنگ را روی زمینی با کفپوش تیره قرار دهید، به نظر می رسد که مبلمان کف اتاق ناپدید شده است. اگر می خواهید از مبلمان تیره استفاده کنید، مطمئن شوید که رنگ کف اتاق روشن است یا سعی کنید با انتخاب قطعاتی با پایه های فلزی یا چوبی فضای بصری را تقویت کنید. استفاده از فرش با رنگ روشن یکی دیگر از تکنیک های برجسته کردن رنگ مبلمان است. حتی میز قهوه ای ساخته شده از چوب یا فلز ممکن است برای این منظور استفاده شود. اگر به فکر تهیه مبلمانی با رنگ روشن هستید، سعی کنید به نحوه استفاده از فضا فکر کنید. به عنوان مثال، اگر فرزند خردسال شما دائما از مبلمان استفاده می کند، باید از خرید مبلمان با رنگ روشن خودداری کنید.

سوالات متداول بهترین رنگ برای مبلمان پذیرایی

1- چه رنگ مبلمانی بیشتر طرفدار دارد؟

رنگ سفید را می توان با رنگ های مختلف ترکیب کرد تا فضای منحصر به فردی ایجاد کند. سفید بدون شک رایج ترین رنگ مبلمان است چرا که از سازگاری و جذابیت بالایی برخوردار است.

2- کدام رنگ مبلمان چوبی را بهتر تعریف می کند؟

رنگ های بژ، سبز و خاکستری انتخاب های مناسبی هستند. رنگ‌های گرم‌تر مانند نارنجی، قهوه‌ای و قرمز نیز برای ست مبلمان چوبی بهترین گزینه می باشند چرا که هارمونی بسیار زیبایی با چوب ایجاد می کنند.

3- کدام سبک مبلمان ترجیح داده می شود، روشن یا تیره؟

برخلاف مبلمان تیره که جلوه زیادی دارد، مبلمان روشن می تواند فضای کوچک را بزرگتر و جادارتر نشان دهد. در نتیجه نور بیشتری وارد اتاق می شود. با این حال، در یک اتاق بزرگ، مبلمانی با رنگ های بسیار روشن ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *