لکه چایی روی پارچه سفید چگونه پاک میشود
دکوراسیون

لکه چایی روی پارچه سفید چگونه پاک میشود؟

آیا تا به حال با یک لکه چایی روی پارچه سفید مواجه شده اید؟ در این مواقع نیاز است که با ترفندهایی سریع و آسان، نسبت به پاک کردن این لکه اقدام نمایید. همانطور که می دانید، سفید یکی از رنگ های بسیار زیبا است که به آسانی با سایر رنگ ها ترکیب شده و یک ست بسیار زیبا را به وجود می آورد. اما بسیاری از افراد در هنگام خرید لباس های سفید یا حتی طراحی دکوراسیونی با رنگ سفید، به علت نمایان شدن آلودگی ها در این رنگ دچار شک و تردید می شوند.

با این حال به دلیل جذابیت این رنگ نمی توان به سادگی از آن گذشت و به همین دلیل آشنایی با روش های آسان پاک کردن آلودگی ها از روی پارچه سفید دارای اهمیت بسیار زیادی است. یکی از این آلودگی ها، لکه چایی است که ممکن است بر روی پارچه مبلی، لباس ها، ملحفه ها و … که دارای رنگ سفید هستند، نمایان شود. از این رو قصد داریم در این مطلب آسان ترین روش برای از بین بردن لکه چایی روی پارچه سفید  را بیان کنیم؛ پس با ما در مجله آداک همراه باشید.

لکه چایی روی پارچه سفید

از بین بردن لکه چایی روی لباس سفید

پرفروش ترین محصولات

بیشتر بخوانید:

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

مراحل پاک کردن لکه چایی از روی پارچه سفید

اگر ایجاد یک لکه چایی روی لباس یا پارچه سفید شما را به دردسر انداخته است، اصلا نگران نباشید. زیرا در ادامه آسان ترین راه برای از بین ردن لکه چای روی لباس سفید را بیان می کنیم. به طور کلی می توانید برای پاک کردن این لکه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا محل لکه ایجاد شده بر روی لباس یا پارچه را کمی مرطوب کنید.
  • سپس روی آن کمی سرکه سفید بمالید. از ریختن سایر سرکه ها بر روی لباس سفید خودداری کنید زیرا آن ها خود باعث ایجاد لکه خواهند شد. سرکه سفید هیچگونه آسیبی به پارچه شما نخواهد زد و این قدرت را دارد که ذرات چای را درون خود حل کرده و از روی لباس شما پاک کند.
  • اجازه دهید سرکه حدود 30 دقیقه بر روی لکه بماند و سپس آن را آبکشی نمایید.
  • پس از انجام این اقدامات می توانید مطمئن باشید که لکه چای از روی پارچه سفید شما محو شده است. در این مرحله بهتر است لباس خود را با استفاده از مواد شوینده خوشبو کننده در ماشین لباسشویی بشویید تا بوی سرکه از بین برود.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان تعویض پارچه مبل چه موقع است؟

پاک کردن لکه چایی

پاک کردن لکه چایی

حتما بخوانید:

اصطلاحات رایج در بازار پارچه مبلی

عوامل موثر بر پاک کردن لکه چایی از روی پارچه سفید

ضخامت پارچه یکی از فاکتورهای مهم در نحوه پاک کردن لکه چایی است. زیرا این لکه ها بر روی پارچه هایی که دارای ضخامت کمی هستند، با کمی آب و صابون نیز پاک خواهند شد اما رفع آن ها از روی پارچه های ضخیم کمی دشوارتر است. همچنین مدت زمانی که از ایجاد لکه چای گذشته است نیز یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه می باشد. هر چه لکه تازه تر باشد، رفع آن آسان تر خواهد بود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

در پایان امیدواریم با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله بتوانید به آسانی لکه چای ایجاد شده بر روی پارچه سفید را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید:

دکوراسیون دیوار خانه خود را با 9 ایده خلاقانه نو کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *