راهنمای خرید مبل سلطنتی
دکوراسیون

راهنمای خرید مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی معمولا با استفاده از مواد چوبی مرغوب تولید می شود و اغلب منبتکاری شده اند. منبت کاری مبلمان سلطنتی باعث می شود مبلمان لوکس تر و پر زرق و برق تر به نظر برسند. بزرگترین مزیت مبلمان سلطنتی این است که طرح های آن ها مطابق با مد روز تغییر نمی کند و می توان سال ها از آن استفاده کرد. علاوه بر این، به لطف استفاده از مواد باکیفیت و دقت در جزئیات، مبلمان کلاسیک ماندگاری طولانی دارد. علاوه بر این، طرح های مبلمان سلطنتی نیز بسیار زیبا هستند و حس ظرافت را به خانه شما می بخشند. در ادامه راهنمای خرید مبل سلطنتی را بررسی می کنیم.

ویژگی‌ مبلمان سلطنتی

  • مبل سلطنتی به علت داشتن ظاهر خاص و لوکس، نمی‌تواند مناسب هر فضایی باشد. این نوع مبلمان، نمای لوکس و ظاهر سلطنتی دارد و روی دسته، پایه و پشتی این مبل، عموما منبت کاری‌های ظریف هنری‌ اعمال شده است. کنده کاری های هنری، در کنار پارچه و چوب‌های باکیفیت باعث می‌شود تا مبل ظاهری شیک و بسیار مجلل داشته باشد. پس دریافتیم که این سبک مبلمان، مناسب فضا‌های مجلل می باشد.
  • مبل سلطنتی نسبت به سایر مدل ها ارتفاع بیشتری دارد و بر خلاف مبلمان راحتی برای استراحت طولانی مدت یا دراز شدن مناسب نیست. به همین علت مبلمان سلطنتی بیشتر برای فضاهای دکوراسیون رسمی و مجلل استفاده می شود.
  • مبلمان سلطنتی اندازه بزرگ و وزن زیادی دارد. به همین خاطر فضای زیادی اشغال می نماید.این سبک مبلمان برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نیست چرا که هم جلوه‌ و زیبایی مبل از بین می رود و هم سبب شلوغی دکوراسیون منزل می‌شود.

نکات مهم در خرید مبل سلطنتی

همه افراد دوست دارند یک خرید بی عیب و نقص داشته باشند و خرید مبلمان سلطنتی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در ادامه به راهنمای خرید مبل سلطنتی پرداختیم که با در نظر گرفتن همه ی این موارد می توانید خرید بی عیب و نقصی انجام دهید.

 

نکات مهم در خرید مبل سلطنتی

  توجه به فضای مورد نیاز مبل

یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید مبل سلطنتی توجه به فضای مورد نظرمان است. حتما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که مبلمان سلطنتی برای فضاهای کوچو اصلا مناسب نیست. با انجام این کار 100 درصد راندمان فضای خود را ازبین خواهید برد. در صورتی که فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان سلطنتی دارید، می توانید این سبک مبلمان را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: پارچه رومبلی

چیدمان مبلمان سلطنتی

تنها در فضاهای بزرگ می توانیم مبلمان سلطنتی را به شکلی چشم نواز بچینیم. در صورتی که فضا کوچک باشد، عملا چیدمان مبل سلطنتی بی فایده است چرا که کاملا جلوه مبلمان گرفته می شود و چیزی از نمای ست مبلمان سلطنتی مشخص نیست.

 هماهنگی با دکوراسیون منزل

همخوانی مبل سلطنتی با سایر لوازم تزیینی منزل، از اهمیت زیادی برخوردار است. به این معنا که مبل باید با عناصری مثل فرش، کفپوش، پرده‌ها، مبل راحتی، لوستر، میز ناهارخوری و بسیاری از آیتم‌های دیگر هماهنگ باشد.

 فوم بکار رفته در مبلمان سلطنتی

یکی از مواردی که هنگام خرید مبل سلطنتی باید به آن دقت کنیم، فوم مبل است. فومی که در صنعت مبلمان بکار گرفته می شود، فوم سرد نام دارد. فوم سرد قابلیت ارتجاعی بالایی دارد و برای قسمت نشیمن مبلمان استفاده می شود. فوم های سرد کیفیت بالایی دارند و در مدت زمان طولانی تری د فرمه می شوند. برای تست کیفیت باید روی یک بخش از مبل فشار وارد کنیم؛ در صورتی که مبل سریعا به حالت اولیه برگشت به این معناست که فوم مبل با کیفیت است.

 رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید

برای خرید مبلمان سلطنتی باید در انتخاب رنگ و طرح مناسب دقت کافی را داشته باشید. به عنوان مثال باید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که به مرور زمان از آن خسته نشوید چرا که مبلمان را برای سال ها در خانه خود استفاده خواهید کرد. می توانید به دنبال رنگ‌‌های خنثی و طرح‌های ظریف‌تر باشید. تصمیم گیری درست در مورد رنگ مبل نه تنها در داشتن دکوراسیونی لوکس به ما کمک می‌کند، بلکه در روحیه افراد خانه هم تاثیر زیادی می گذارد. عموما از رنگ‌های طوسی و نقره ای در مبل کلاسیک و سلطنتی، استفاده زیادی می شود.

بیشتر بخوانید: پارچه مبلی نانو

بهترین نوع چوب برای مبل سلطنتی

از جمله مهم ترین نکاتی که در خرید مبلمان سلطنتی باید به آن توجه کنیم، چوب استفاده شده در مبلمان است. بهترین چوبی که برای مبلمان سلطنتی استفاده می شود، چوب راش است. به علت منبت کاری در مبلمان سلطنتی، چوب گردو و راش برای استفاده بهتر است. منبت کاری های انجام شده روی مبلمان سلطنتی عمدتا روی قسمت تاج، پایه‌ها و دسته‌ها انجام می شود.برای انجام منبت کاری باید از چوب بسیار مستحکم مثل راش و گردو استفاده کرد. سایر چوب‌ها مانند چوب روس تراکم کمی دارند پس برای استفاده در مبلمان سلطنتی مناسب نیستند.

 چه پارچه‌ای برای مبل سلطنتی انتخاب کنیم؟

مناسب ترین نمونه‌های پارچه مبلی‌ برای مبل سلطنتی، پارچه شانل یا ساتن می باشد. پارچه‌های مبلی شانل و ساتن با بافت ضخیم و براق، علاوه بر ظاهر زیبا، کیفیت بالا از مقاومت قابل قبولی برخوردار هستند. برای تهیه پارچه مناسب مبلمان سلطنتی به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید و خرید خود را انجام دهید. برند آداک پریمیوم ارائه دهنده انواع مدل های پارچه مبلی در طرح ها و رنگ های مختلف، هم تراز با نمونه های خارجی است.

 

چه پارچه‌ای برای مبل سلطنتی انتخاب کنیم؟

تفاوت های اصلی مبلمان سلطنتی و مدرن

طراحی: مبلمان سبک سلطنتی معمولا دارای طراحی مجلل هستند. این مبلمان ممکن است دارای کنده کاری، نقش برجسته و تزئینات دقیق باشد. مبلمان سبک مدرن به طور کلی طراحی مینیمالیستی بیشتری دارند. آنها با خطوط ساده‌تر و خطوط تمیز طراحی شده اند.

جنس: مبلمان سبک سلطنتی معمولا از مواد طبیعی مانند چوب، چرم و پارچه ساخته می شوند. مبلمان سبک مدرن عموما از مواد نسل جدیدتر ساخته می شوند. به عنوان مثال می توان از موادی مانند فلز، شیشه و پلاستیک استفاده کرد.

رنگ: مبلمان سبک کلاسیک معمولا در رنگ های طبیعی یا رنگ های تیره تولید می شوند. مبلمان سبک مدرن ممکن است در رنگ های زنده‌تر یا ترکیب با رنگ های خنثی باشند.

بیشتر بخوانید: تعویض رویه مبل

عملکرد: در حالی که مبلمان به سبک مدرن اهمیت بیشتری به عملکرد می دهند، مبلمان به سبک سلطنتی بیشتر برای اهداف بصری طراحی شده اند. مبلمان مدرن اغلب ویژگی‌های کاربردی مانند فضای ذخیره‌سازی بیشتر، تخت‌خواب یا محل کار را ارائه می‌دهند.

سبک: مبلمان سبک سلطنتی به طور کلی منعکس کننده سبک زندگی اشرافی غنی دوران گذشته است، در حالی که مبلمان سبک مدرن نشان دهنده نوآوری ها و گرایش های بیشتر است.

سوالات متداول

مبل استیل و سلطنتی چه تفاوتی باهم دارند؟

برخی تصور می کنند که مبل کلاسیک و سلطنتی با یکدیگر تفاوت دارند اما این تصور اشتباه است. مبل استیل در واقع نام دیگر مبل سلطنتی است.

 

راهنمای خرید مبل استیل

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در چیست؟

از جمله مهمترین تفاوت‌های مبل کلاسیک و مبلمان سلطنتی، تفاوت در جزئیات طراحی آنهاست. با اینکه مبل کلاسیک و مبل استیل شباهت های زیادی دارند، اما طراحی آنها در جزئیات با یکدیگر متفاوت است. مبلمان سلطنتی در طراحی بدنه خود به میزان زیادی منبت کاری دارد اما مبلمان کلاسیک منبت و طرح های کمتری در بدنه خود دارد.

دومین تفاوت مهمی که بین مبل کلاسیک و مبل سلطنتی وجود دارد، وزن این دو سبک مبلمان است. مبلمان سلطنتی به واسطه وجود طرح و نقش های زیاد در بدنه، به چوب بیشتری نیاز دارد. در حالی که مبلمان کلاسیک از چوب کمتر و وزن کمتری برخوردار است.

تفاوت مهم بعدی در فضای مورد نیاز برای چینش مبلمان است. مبل کلاسیک برای خانه‌هایی که ابعاد کوچکی دارند، انتخاب بهتری است.

نکات تعیین کننده قیمت مبلمان سلطنتی چیست؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت مبل سلطنتی تاثیر گذار است: جنس چوب، پارچه، طرح و فوم استفاده شده ، هر کدام نقش به خصوصی در تعیین کیفیت مبل دارند و در تعیین قیمت مبلمان سلطنتی تاثیر گذارند. از معایب مبل سلطنتی می توان به بالا بودن قیمت، جاگیر بودن و راحت نبودن نشیمن مبل اشاره کنیم. از مزایای مبلمان سلطنتی نیز به کیفیت خوب، با دوام بودن و زیبایی چشمگیر این مبلمان اشاره کرد.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *