بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک
دکوراسیون

بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک

تصمیم گیری در مورد چیدمان مبل در خانه های کوچک می تواند یک پازل دشوار باشد. ابعاد کوچک خانه گزینه های شما را محدود می کند، اما چیدمان مناسب مبلمان می تواند فضایی کاربردی ایجاد کند که بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

چیدمان مبل در خانه کوچک مستطیل

چیدمان مبل‌ها در فضاهای کوچک‌تر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، با این حال، ترفندهای هوشمندانه‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. اگر اتاق یک شکل استاندارد دارد، مانند یک اتاق نشیمن به شکل مستطیل یا مربع، قرار دادن دو مبل هم اندازه روبه‌روی یکدیگر با یک میز عسلی در بین آن‌ها (در مرکز نقطه کانونی اتاق قرار گیرد) می‌تواند مناسب باشد. در مورد نحوه چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن کوچک، همیشه مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف مبلمان وجود دارد، به طوری که افراد به راحتی بتوانند عبور کنند.

هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که بگوید شما نمی توانید مبلمان با اندازه های مختلف، مانند یک مبل سه نفره و یک دو نفره، یا یک مبل بلند را برای خانه های مستطیلی استفاده کنید. اگر پذیرایی شما دارای چیدمان چالش برانگیز است، اندازه های مختلف می تواند پویایی متفاوتی ایجاد کند و مشکل چیدمان مبلمان را حل کند.

 

چیدمان مبل در خانه کوچک مستطیل

بیشتر بخوانید: پارچه مبلی

 چیدمان مبل در خانه های کوچک ایرانی

امروزه بیشتر خانه ها، آپارتمانی و با فضای نشیمن محدود هستند. با بهره‌گیری از چیدمان مناسب مبلمان خود می توانید به بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه کمک کنید. در ادامه به بهترین چیدمان مبل در خانه کوچک پرداختیم.

 

چیدمان مبل در خانه های کوچک ایرانی

طرح بندی نقطه کانونی

چیدمان مبلمان خود را حول یک نقطه کانونی مشخص شده برنامه ریزی کنید. تلویزیون، شومینه، پنجره یا دکور دیوار همگی می توانند به عنوان مرکز توجه اتاق عمل کنند. مبلمان را در اطراف یا مستقیماً رو به نقطه کانونی قرار دهید تا دید واضحی داشته باشید.

مبلمان را از دیوارها دور کنید

ممکن است این تصور را داشته باشید که چیدمان مبلمان در وسط اتاق فضای شما را محدود نشان می دهد، اما برعکس این موضوع صادق است. با دور کردن مبلمان از دیوارهای بیرونی از این اشتباه رایج در چیدمان مبلمان اجتناب کنید. مبلمان را در مرکز اتاق جمع کنید تا یک فضای گفتگوی دنج ایجاد کنید.

به وزن بصری مبلمان توجه کنید

به وزن بصری مبلمان توجه کنید ، نه فقط اندازه واقعی آن. در فضاهای کوچک، مبل پایه بلند و بدون بازو مانع از دید کف یا شومینه نمی شود و فضا را بازتر می کند. میز عسلی کوچک نیز فضای بصری بسیار کمی را ایجاد می کند.

اتاق نشیمن کوچک با رنگ های سرد

استفاده از مجموعه رنگ های سرد در سراسر یک اتاق نشیمن کوچک یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فضای بیشتر است. چشم می تواند آزادانه در یک طرح رنگی خنثی پرسه بزند و باعث می شود که ناحیه وسعت بیشتری پیدا کند. رنگ های سفید، کرم، قهوه ای یا خاکستری را برای دیوارها و قطعات بزرگ مبلمان انتخاب کنید و رنگ ها یا طرح های کوچکی را به این بخش هایی از آن ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض رویه مبل

چیدمان تعیین کننده فضا

یک اتاق نشیمن کوچک وقتی فضایی را با آشپزخانه یا ناهارخوری خانه به اشتراک می گذارد، می تواند حتی کوچکتر به نظر برسد. برای کمک به تشخیص این دو فضا، مبل را طوری قرار دهید که پشت آن به سمت بیرون از اتاق نشیمن باشد.

مبلمان در مقیاس کوچک

بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک، استفاده از مبلمان در ابعاد کم است. در چیدمان اتاق نشیمن کوچک، جفت صندلی های راحتی می توانند بهتر از یک مبل بزرگ یا سکشنال از فضا استفاده کنند. طراحی براق و خطوط صاف این صندلی ها باعث می شود اتاق کوچک شلوغ نباشد.

افزایش نور پنجره

از تمام نورهای موجود برای کمک به بزرگتر کردن یک اتاق نشیمن کوچک استفاده کنید. از رنگ های سفید یا کم رنگ استفاده کنید که با بازتاب نور، روشنایی اتاق را افزایش می دهند. پنجره ها را ساده نگه دارید و از مسدود کردن پنجره ها با پرده های سنگین پارچه خودداری کنید. مبلمان اتاق نشیمن کوچک را در نزدیکی پنجره ها بچینید.

جایگزین های مبلمان اتاق نشیمن کوچک

به دنبال جایگزین های خلاقانه ای باشید که می توانند چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک شما را به حداکثر برسانند. به عنوان مثال، یک طاقچه پنجره با یک صندلی توکار می تواند به عنوان یک مبل سنتی عمل کند. به جای یک میز جلو مبلی بزرگ، یک جفت میز کناری کوچک همسان را در وسط قسمت نشیمن قرار دهید. مبلمان باریک و پایه بلند را به جای قطعات شیک و سنگین انتخاب کنید.

چیدمان مبل هفت نفره در فضای کوچک

بهترین روش چیدمان مبل  هفت نفره در خانه کوچک این است که بزرگترین کاناپه را کنار دیوار نگه دارید. بهتر است قطعات حجیم را از مرکز اتاق دور نگه دارید. سپس بقیه مبلمان را طوری تراز کنید که همه آنها رو به آن قطعه  بزرگ باشند.

یک تلویزیون، یک قفسه کتاب، یک تابلوی نقاشی زیبا یا یک پنجره بزرگ نیز می تواند نقطه کانونی اتاق باشد شما می توانید برای استفاده بهتر از فضای مبلمان هفت نفره خود را روبه روی نقطه کانونی یا حول نقطه کانونی بچینید.

 چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای چیدمان مبلمان در یک اتاق نشیمن 30 متری به منظور ایجاد فضای جادارتر، پرهیز از پر کردن بیش از حد آن و شلوغ شدن فضا است.  بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک داشتن یک یا دو تکه مبلمان همرنگ با دیوارها است که می تواند به ترکیب بهتر مبلمان کمک کند همچنین باعث بزرگتر شدن اتاق نیز می شود.

میزهای عسلی شیشه ای، اکریلیک شفاف و روکش آینه به جای مسدود کردن نور، نور را به اطراف منعکس می کنند و می توانند به افزایش حس فضا کمک کنند. برای بزرگتر جلوه دادن فضا خودتان یک نقطه کانونی ایجاد کنید. نقاشی، پوشش یا کاغذ دیواری برای یک دیوار می تواند در یک اتاق نشیمن کوچک نقطه کانونی ایجاد کند، یا سعی کنید یک گالری عکس با مجموعه ای از آثار هنری به یک دیوار اضافه کنید.

مبل‌ها و صندلی‌های بزرگ با تودوزی زیاد، پشتی‌های بلند و بازوهای کشیده یا ضخیم می‌توانند بسیار سنگین و حجیم به نظر برسند و بر فضای کوچک تسلط داشته باشند. درعوض، طرح‌های مناسب و قطعات با ظاهری کوچک‌تر را انتخاب کنید که متناسب‌ اندازه اتاق هستند، مانند مبل‌هایی با پشتی کم با بازوهای منظم و باریک یا حتی طرح‌های فشرده بدون بازو.

لازم به ذکر است که در پذیرایی های خیلی کوچک از پارچه مبلی های سنگین و پارچه‌های پرده مانند مخمل‌ و پشم خودداری کنید و به جای آن از پارچه‌های کتان و پنبه با وزن سبک‌تر استفاده کنید.

 

چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

بیشتر بخوانید: بورس پارچه رومبلی تهران کجاست

 چیدمان مبل در پذیرایی کوچک

در یک فضای کوچک، هدف اصلی باید چیدمان مبل به نحوی باشد که اتاق را به هم ریخته نشان ندهد و دارای فضای گردشی باشد تا افراد به راحتی در اطراف حرکت کنند.  بهترین روش چیدمان مبل در خانه کوچک این است که تمام قطعات مبلمان را در وسط اتاق قرار دهید و منطقه پیاده‌روی را در اطراف آن بگذارید. همچنین، می توانید یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید و اثاثیه و مبلمان را در اطراف یا مستقیماً رو به نقطه کانونی قرار دهید تا دید واضحی داشته باشید.

در صورتی که قصد تهیه پارچه مبلی را دارید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید از برند آداک پریمیوم است. این مجموعه به تولید انواع مختلف پارچه مبلی با بالاترین کیفیت، در حد نمونه های خارجی پرداخته است. برای خرید از این مجموعه به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید.

سوالات متداول

چگونه باید از فرش در یک اتاق نشیمن کوچک استفاده کرد؟

با انتخاب فرشی با رنگ روشن و بدون نقش می توانید فضا را بزرگتر و جادارتر جلوه دهید. اندازه فرش باید با ابعاد اتاق مطابقت داشته باشد.

از چه ترفندهای تزئینی می توانم برای گسترش فضا استفاده کنم؟

انتخاب پرده هایی که دارای خطوط عمودی هستند می توانند سبب بلندتر نشان دادن سقف شما شوند و به گسترش فضا کمک کنند.

چگونه یک دکوراسیون مینیمالیستی ایجاد کنیم؟

با استفاده از تعداد کمی مبلمان و اشیاء تزئینی می توانید ظاهری تمیز و جادار داشته باشید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *