کوسن مناسب انواع مبل
دکوراسیون

کوسن مناسب انواع مبل

مبل ها بخش مهمی از خانه های ما هستند، آنها جزء اصلی یک اتاق نشیمن هستند و راحتی، آرامش و فضا را برای مهمانان فراهم می کنند. هنگام انتخاب یک مبل که مناسب خانه ما باشد، مهم است که تمام جنبه های مبلمان مانند نوع، اندازه، کوسن مناسب و نوع پارچه را در نظر بگیریم. یکی از جنبه های خاصی که باید در نظر گرفته شود، کوسن مناسب انواع مبلمان است.

کوسن یک بخش محوری است زیرا به تعیین راحتی، دوام و انعطاف پذیری مبل کمک می کند. کوسن مناسب انواع مبل علاوه بر تزئین ست مبلمان، برای راحتی بیشتر طراحی شده اند. کوسن های مختلف در رنگ ها و سایزهای گوناگون وجود دارند که در قسمت پشت و بازو مبلمان استفاده می شوند. با این اکثر آنها دارای روکش های قابل جابجایی هستند که همین امر سبب شده روکش آنها به سرعت جدا و شسته شود.

کوسن مناسب مبل طوسی

طوسی یک انتخاب مدرن و پیچیده است و با رنگ های زیادی هماهنگی دارد. رنگ های سازگار با مبل طوسی شامل رنگ هایی مانند سفید، زرد، نارنجی، آبی و صورتی هستند. استفاده از رنگ‌های روشن در کنار مبل‌های خاکستری به اتاق شما احساس دلبازی بیشتری می‌دهد، در حالی که رنگ‌های زنده و گرم می‌توانند انرژی و نشاط را به اتاق شما بیاورند. برای مثال می توانید با استفاده از کوسن های نارنجی و زرد در کنار مبلمان طوسی خود، حس گرمی و سرزندگی را به اتاق خود بدهید.

 

کوسن مناسب مبل طوسی

بیشتر بخوانید: خرید پارچه مبلی

کوسن مناسب مبل قهوه ای

قهوه ای رنگی گرم و طبیعی است و با بسیاری از رنگ ها ست می شود. رنگ های سازگار با مبلمان قهوه ای شامل رنگ های طبیعی مانند سفید، کرم، زرد، نارنجی و سبز است. با افزودن یک فرش آبی یا یک کوسن آبی در کنار مبل های قهوه ای خود می توانید ظاهری شیک و مدرن داشته باشید. همچنین یک کوسن یا گیاه سبز می تواند در کنار مبل های قهوه ای رنگ شما عالی به نظر برسد. مبل‌های قهوه‌ای وقتی با کوسن رنگ کرم استفاده می‌شوند، ظاهری گرم و جذاب به ارمغان می‌آورند.

کوسن مناسب مبل مشکی

مشکی رنگی شیک و مدرن است، اما در صورت استفاده نادرست می تواند فضای اتاق را بسیار خسته کننده جلوه دهد.  با استفاده از رنگ های زنده در کنار مبل های مشکی خود می توانید در اتاق خود کنتراست ایجاد کنید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ های مشکی و آبی در کنار هم ظاهری مدرن و جادار را ایجاد می کند. مبلمان مشکی هنگامی که با کوسن قرمز رنگ استفاده می شود، به شما کمک می کند تا ظاهری شیک و مدرن داشته باشید.

 

کوسن مناسب مبل مشکی

کوسن مناسب مبل قرمز

قرمز رنگی گرم و غنی است و با بسیاری از رنگ ها ست می شود. رنگ های کوسن سازگار با مبلمان قرمز شامل رنگ های روشن مانند سفید، کرم، بژ و خاکستری روشن است. علاوه بر این، می توانید با استفاده از رنگ های پر جنب و جوش مانند سبز و زرد در کنار مبل های قرمز رنگ به اتاق خود انرژی اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: کالیته

کوسن مناسب مبل سبز

سبز ترکیبی باشکوه با سفید و قهوه‌ای خاکی ایجاد می‌کند ، در حالی که در کنار سایه‌های پر جنب و جوش آبی، نارنجی، طلایی و غیره به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسد. با این حال، انتخاب برتر ما برای رنگ های کوسن که به زیبایی با مبل سبز ست می شوند  بدون شک صورتی است. سبز و صورتی رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند، بنابراین این ترکیب جسورانه‌ای است که در عین سادگی چشم‌ها را به خود جلب می‌کند.

کوسن مناسب مبل سرمه ای

رنگ سرمه ای یکی از عناصر اصلی دکوراسیون داخلی لوکس است، بنابراین یک مبل سرمه ای فرصت مناسبی برای تکیه بر زیبایی شناسی است. رنگ های قدرتمند و سلطنتی در ترکیب با مبلمان سرمه ای مانند سبز زمردی، قرمز زرشکی و زرد طلایی عسلی جلوه بیشتری را نمایان می‌کند. اگر به دنبال چیزی آرام‌بخش‌تر هستید که به مبل سرمه‌ای شما اجازه درخشش بدهد،  کوسن های سفید ترکیبی ماندگار با مبلمان سرمه ای ایجاد می کنند.

کوسن مناسب مبل ال

کوسن ها بسیار متنوع هستند. برای ست مبلمان ال که امروزه طرفداران زیادی هم دارد؛ می‌توانید از یک ردیف کوسن چهار گوش در رنگ های مختلف متانسب با رنگ مبل خود استفاده کنید که جلوه بسیار شیک و منحصربفردی به مبلمان شما می دهد.

کوسن مناسب مبل آبی

آبی رنگی است که احساس آرامش و راحتی می دهد. بهترین رنگ های کوسن برای استفاده با مبلمان آبی شامل رنگ های روشن مانند سفید، کرم، زرد و خاکستریهستند. علاوه بر این، می توانید با استفاده از رنگ های زنده مانند سبز و نارنجی در کنار مبل های آبی خود تعادل را در اتاق خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض رویه مبل

چگونه کوسن ها را با توجه به پارچه آنها انتخاب کنیم ؟ 

  • از آنجایی که کوسن مناسب انواع مبل با پارچه های مختلف طراحی می شوند ، انتخاب آن می تواند دشوار باشد.  برای انتخاب کوسن های کوچک یا بزرگ بسته به پارچه می توانید از این نکات استفاده کنید :
  • پلی استر : کوسن های ساخته شده با 100% پلی استر یا سایر ترکیبات نخ به لطف پارچه های نازک و ضخیم خود می توانند در تمام فصول استفاده شوند.
  • جوت: مدل های کوسن مبل جوت از محصولات تابستانی هستند که می توان از آنها در دکوراسیون نیز استفاده کرد.
  • کتانی: از آنجایی که کتان پارچه ای مناسب برای استفاده فصلی است ، با هر سبکی سازگار است. تعمیر و نگهداری نیز بسیار آسان است.
  • پنبه: انواع کوسن هایی که تماماً از پنبه ساخته شده اند، مانند فرش و موکت و رانر، برای کاربرانی که می خواهند فضاهای بزرگ داشته باشند ، ایده آل هستند.
  • اکریلیک : کوسن های بافتنی مانند بالش های مخملی که بیشتر به صورت مدل های زمستانی طراحی شده اند از اکریلیک ساخته می شوند. در صورتی که قصد تهیه کوسن با پارچه های بالا را دارید
  • بهترین پیشنهاد ما برای شما مراجعه به سایت فروشگاه آداک پریمیوم است. در این سایت هر پارچه مبلی که مد نظر داشته باشید را می توانید با بالاترین کیفیت ممکن خریداری کنید.

 

چگونه کوسن ها را با توجه به پارچه آنها انتخاب کنیم ؟

سوالات متداول

پارچه کوسن چگونه باید باشد؟

کوسن هایی که در محیط های خانگی و اداری استفاده شوند، باید برای القای حس راحتی بیشتر از جنس پارچه هایی مانند پنبه، پلی استر یا مخمل باشند. پارچه های نخی در مدت زمان کوتاهی مایعات را جذب می کنند. در مقابل، پارچه های مخملی و پلی استر تمایل دارند به جای جذب مایعات، آنها را از سطح خود دفع کنند.

انتخاب این دو نوع پارچه در محیط های خانگی و اداری که دائماً افراد در حال خوردن و آشامیدن هستند، انتخاب منطقی خواهد بود. علاوه بر این، پارچه های پلی استر و مخمل به سختی کثیف می شوند. از چنین پارچه های کوسنی می توانید در اتاق نشیمن خانه، اتاق های مختلف، دفتر کار و مبلمان باغ استفاده کنید. علاوه بر این، پلی استر نوعی پارچه است که به راحتی چروک می شود و به سرعت خشک می شود. پارچه های مخملی که به راحتی فرسوده نمی شوند، ساختاری گرم دارند و در نتیجه راحتی بیشتری در ماه های زمستان به ارمغان می آورند.

چگونگی چیدمان و انتخاب رنگ کوسن ها

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید کوسن باید به آن توجه کرد. می توان با ترکیب رنگ های روشن و تیره یا رنگ های متضاد به ظاهری عالی دست یافت. یکی از اشتباهاتی که در این زمینه صورت می گیرد، ناهماهنگی تعداد کوسن ها و مبلمان است. برای یک مبل دو نفره 4 عدد کوسن کافی خواهد بود. یک یا دو کوسن برای یک مبل تکی نیز کافی است. تعداد زیاد کوسن ها می تواند مزاحم باشد و ظاهری خسته کننده داشته باشد.

همچنین، کوسن های کمتر از حد لازم هم ممکن است ظاهر و ترکیب زیبایی ایجاد نکند. نقش های روی کوسن ها که مکمل مبلمان هستند نیز برای دکوراسیون مهم هستند. اشکال هندسی در یک اتاق نشیمن یا اتاق با طراحی مینیمال زیباتر به نظر می رسند. شما می توانید با توجه به تن رنگ ها و همچنین ویژگی های کوسن ها، یک دکوراسیون زیبا ایجاد کنید.

هنگام خرید کوسن مناسب انواع مبل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم ترین مسئله در هنگام خرید کوسن مناسب، سازگاری است. به همین دلیل باید با توجه به پارچه ، رنگ و ابعاد، محصول را انتخاب کنید. با این حال، قیمت کوسن نیز عامل مهمی در انتخاب است. اگر می خواهید از بیش از یک کوسن استفاده کنید ، باید به سازگاری آنها با یکدیگر توجه کنید. شما می توانید مدل های کوسن خود را بر اساس عرض مبل انتخاب کنید.

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *