Cleaning the sofa with baking soda
دکوراسیون

نحوه تمیز کردن مبل با جوش شیرین

برای خلاص شدن از شر بو یا لکه های خفیف روی مبل خود نیازی به تماس با خدمات مبل شور یا خرید یک دستگاه تمیز کننده اثاثه یا لوازم داخلی ندارید . در عوض به راحتی خودتان در خانه میتوانید لکه های مبلمان را تمیز کنید. یکی از راه های تمیز کردن مبل، استفاده از جوش شیرین است: روی پارچه مبل جوش شیرین بپاشید و بگذارید بماند. جوش شیرین به از بین بردن بو و از بین بردن برخی لکه های سبک در پارچه کمک می کند.

نحوه تمیز کردن مبلمان با جوش شیرین

اگر کوسن های روی کاناپه قابل جدا شدن هستند، آنها را بردارید و کنار بگذارید. از جاروبرقی استفاده کنید تا هرگونه کثیفی یا موهای حیوانات خانگی را از روی کوسن ها پاک کند. یک لایه از جوش شیرین را به طور مساوی روی تمام سطح مبل پخش کنید. پودر جوش شیرین را با یک برس تمیزکننده یا هر برس تمیز و نرم دیگری به آرامی روی پارچه بمالید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به مبلمان ، از برس سفت زبر استفاده نکنید. اجازه دهید جوش شیرین استراحت کند و بو و لکه ها را به مدت 20 دقیقه تا یک ساعت جذب کند. اگر لکه قوی باشد لازم است که جوش شیرین مدت زمان بیشتری روی سطح مبل بماند. با استفاده از جاروبرقی یا جارو برقی دستی خود به همراه لوازم داخلی آن، تمام پودر جوش شیرین را با دقت از تمام سطح مبل و کوسن ها خارج کنید. سپس کوسن ها را به حالت اولیه خود بازگردانید. این روش برای از بین بردن بو و لکه اکثر مبلمان های پارچه‌ای مانند صندلی‌های راحتی، سرویس‌های غذاخوری و حتی صندلی‌های وسیله نقلیه مؤثر است.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

آنچه شما نیاز دارید:

  • مایع شستشو
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • آب گرم

چگونه انجامش دهیم:

  1. یک قاشق چای خوری مایع شوینده، سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم را بردارید و با هم مخلوط کنید تا کف شود (این مخلوط باید کف کند زیرا جوش شیرین و سرکه با یکدیگر واکنش می دهند).
  2. سپس، مستقیماً روی هر لکه یا لکه ای که می توانید روی مبل پارچه ای خود مشاهده کنید، بمالید. حدود 10 دقیقه بگذارید تا خشک شود.
  3. وقتی خشک شد، سطح را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا بقایای آن از بین برود .

نکته اصلی: جوش شیرین و سرکه سفید یک ترکیب پاک کننده عالی و طبیعی برای هر لکه سختی است. این به این دلیل است که جوش شیرین با سرکه واکنش نشان می دهد و یک فرمول اسیدی ایجاد می کند که به آرامی چربی و کثیفی را از بین می برد. این روش به عنوان یک فرش شوی طبیعی نیز عالی است. با هم مخلوط کنید و روی لکه های فرش بمالید تا ظاهری تازه داشته باشید

آموزش تمیز کردن مبل با جوش شیزین

آموزش تمیز کردن مبل با جوش شیرین

مبلمان شما بخشی جدایی ناپذیر از فضای زندگی شماست، جایی که خانواده و دوستان برای استراحت دور هم جمع می شوند. تمیز و تازه نگه داشتن مبلمان خانه بسیار پر اهمیت است. یکی از ساده ترین و موثرترین ابزار برای تمیز کردن مبل، جوش شیرین است. پودر جوش شیرین کاربردهای مختلفی در خانه دارد. این پودر معجزه گر ارزان، کپک را از روی کاشی های حمام پاک می کند، بوی زنجبیل را در جعبه زباله جذب می کند و لکه ها و بوهای مبل اتاق نشیمن را از بین می برد.

دلیل همه کاره بودن جوش شیرین یا بی کربنات سدیم این است که یک محصول قلیایی ملایم است. هنگامی که با آب ترکیب می شود، کثیفی و لکه را به راحتی از بین می برد. این پودر غیر سمی همچنین رطوبت را جذب کرده و PH مواد ایجاد کننده بو را کاهش می دهد.

وقتی صحبت از تمیز کردن مبل شما می شود، محصولات تمیز کننده سخت غیر ضروری هستند. از جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده آنزیمی برای از بین بردن لکه های سخت و خوشبو کردن مبل پارچه، میکروفیبر، جیر یا چرمی به طور ایمن و موثر استفاده کنید . برای یافتن کاربردهای خانگی جوش شیرین برای کمک به رفع بوهای بد و لکه‌ها در سرتاسر خانه، ادامه مطلب را بخوانید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین
تمیز کردن مبل با جوش شیرین

نحوه تمیز کردن لکه های سبک با جوش شیرین

این تکنیک برای تمیز کردن مبل پارچه ای با جوش شیرین برای از بین بردن آلودگی های سبک و بوی نامطبوع است. کل فرآیند نسبتا ساده است اما یک ساعت طول می کشد تا کامل شود. جوش شیرین همچنین یک پاک کننده عالی و بهترین راه برای تمیز کردن لکه ها از روی پارچه مبلمان است. برای این کار مقدار مساوی جوش شیرین و آب گرم را در یک کاسه یا ظرف کوچک ترکیب کنید. یک برس نرم را به خمیر تمیز کننده آغشته کنید و آن را روی قسمت لکه دار مبل بمالید. لکه را به آرامی با حرکات دایره ای تمیز کنید و اجازه دهید قبل از پاک کردن باقیمانده ها با جاروبرقی خشک شود.

تمیز کردن مبل چرمی با جوش شیرین

تمیز کردن مبل چرمی با جوش شیرین آسان است به شرطی که مقدار زیادی از محلول تمیز کننده را روی مواد نمالید. برای تمیز کردن مبلمان چرمی ، آب و جوش شیرین را در یک بطری‌پاش ترکیب کنید و مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. بطری را به خوبی تکان دهید تا مخلوط شود و سپس محلول را روی یک پارچه نرم اسپری کنید. از بالای کاناپه چرمی شروع کنید و در حالی که پارچه مرطوب را با استفاده از یک حرکت دایره ای روی سطح پاک می کنید، به سمت صندلی ها بروید. فراموش نکنید که کناره ها و پایین کوسن های چرمی را تمیز کنید.

در صورتی که قصد خرید پارچه مبلمان را دارید، بهترین پیشنهاد ما به شما خرید از سایت آداک پریمیوم است. این برند ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین پارچه مبلی در حد نمونه های خارجی است. برای مشاهده انواع مدلهای پارچه مبلی، و اطلاع از قیمت و خرید به سایت آداک پریمیوم مراجعه نمایید.

سوالات متداول

برای حفظ پارچه مبل در هنگام نظافت چه باید کرد؟

برای حفظ ظاهر پارچه مبل اول از همه، قبل از استفاده از هر گونه شوینده یا مواد شیمیایی، بهتر است ابتدا محصولات پاک کننده را روی پارچه دیگری تست کنید تا از چروکیدگی پارچه جلوگیری کنید. تمام دستورالعمل ها و توضیحات اضافی روی برچسب سازنده یا توضیحات محصول تمیز کننده خود را بخوانید. گاهی اوقات متوجه میشوید که تمیز کردن یک نقطه خاص لکه های جدیدی ایجاد می کند.

برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه مبل چه باید کرد؟

مقداری جوش شیرین را روی قسمت لکه دار مبل خود تکان دهید. آب و سرکه سفید را در یک اسپری بطری ترکیب کنید، یک سرپیچ صابون ظرفشویی، چند قطره اسانس به آن اضافه کنید و به آرامی تکان دهید تا مخلوط شوند. محلول سرکه را روی ناحیه جوش شیرین اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه حباب بزند و سپس از یک پارچه نرم برای پاک کردن لکه استفاده کنید. با آب سرد بشویید و تمام باقی مانده ها را با دستمال مرطوب پاک کنید. این دستور العمل را برای از بین بردن لکه های خون عالی است. می توانید لکه های خون را با مخلوط جوش شیرین و پراکسید هیدروژن نیز از روی مبل پاک کنید. به جای مالش دادن لکه روی آن ضربه بزنید تا از پخش شدن آن به بیرون جلوگیری کنید.

آیا برای پاک کردن لکه مبل به بخارشو نیاز است؟

خیر، گاهی اوقات ساده ترین مواد موثرترین مواد در از بین بردن کثیفی، لکه و بو هستند. استفاده از قدرت غیر سمی جوش شیرین در کنار سایر مواد طبیعی نه تنها نیاز به استفاده از محصولات پاک کننده خشن را که برای محیط زیست مضر هستند را از بین می برد، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما می شود.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *