نکاتی که باید موقع خرید پارچه مبلی بدانید
دکوراسیون

نکاتی که قبل از خرید پارچه مبلی باید بدانید

امروزه مبلمان بخشی از دکور اصلی خانه را تشکیل می دهند محافظت از آنها دغدغه بسیاری از خانم هاست. خانم ها دوست دارند زیبایی و کیفیت مبلمان خانه را در بهترین حالت نگه دارند. یکی از راهکارهای اصلی برای افزایش ماندگاری مبلمان خرید پارچه مبلی مرغوب است. در همین راستا امروز قصد داریم بیشتر درباره نکات لازم در زمان خرید پارچه مبلی صحبت کنیم. همراه ما باشید.

چرا انتخاب و خرید پارچه رومبلی مهم است؟

پاسخ این سوال ساده است، مبلمان شما چه در محل کار به عنوان مبل اداری و چه در منزل به عنوان مبل خانگی یکی از مهمترین عناصر و ارکان در دکوراسیون داخلی شما محسوب می‌شود. مسلما برای شما هم پیش آمده که پس از خرید مبل و استفاده از آن برای سالهای طولانی، احساس کردید که نیاز به تنوع در محیط منزل خود دارید و یا با خرید و اضافه کردن مبلمان و دکوری‌های جدید، دیگر مبل منزلتان رنگ و سبک هماهنگی با طراحی داخلی محیط ندارد. همچنین بر اثر استفاده طولانی مدت از آنها احساس کردید که کهنه شده‌اند و نیاز به تغییر و جایگزینی است.

با افزایش سرسام آور قیمت مبل در بازار ایران ممکن است که بسیاری توانایی خرید مبل جدید و تعویض کلی را نداشته باشد پس چه بهتر از این که به راحتی می‌توان با حداقل بودجه، تغییری اساسی و ملموس در مبلمان ایجاد کرد و به آنها رنگ و بویی تازه داد. اینجاست که نیاز دارید تا انواع پارچه مبلی یا پارچه رومبلی را بشناسید تا بتوانید بر اساس نوع مبل و سبک آن بهترین انتخاب را انجام داده و نسبت سفارش و خرید پارچه مبلی اقدام کنید.

خرید پارچه رومبلی

نکات مهم قبل از خرید پارچه مبلی

قبل از اینکه بخواهید برای خرید پارچه مبلی اقدام کنید بهتر است مواردی را در نظر بگیرید. این موارد عبارتند از:

مطمئن شوید پارچه بادوام است

پارچه مبلی که انتخاب می کنید ممکن است طراحی شگفت انگیزی داشته باشد، اما اگر بادوام نباشد، به سختی از آن بهره خواهید برد. پنبه ممکن است انتخاب مناسبی به نظر برسد، اما در مقایسه با پلی استر، پارچه ضعیف تری است و به راحتی از بین می رود.

 از طرح های رنگی خلاقانه استفاده کنید

رنگ پارچه شما باید با دکوراسیون کلی اتاق نشیمن  مطابقت داشته باشد. با این حال میتوانید ریسک کنید و  رنگ های مدرن را در مبلمان کلاسیک و قدیمی امتحان کنید. از این طریق میتوانید حال و هوای هیجان انگیز به فضای خانه ببخشید. همچنین سراغ رنگ های عام پسند بروید رنگ ها و مدل هایی که سالیان سال از مد نخواهد افتاد.

خرید پارچه رومبلی

الگوی مناسب را انتخاب کنید

جالب است بدانید که الگوهای موجود روی پارچه مبلی در بزرگتر یا کوچک تر نشان دادن فضا موثر هستند. برای همین باید ابعاد اتاق را قبل از خرید پارچه مبلی در نظر بگیرید. پارچه هایی با رنگ تیره و با الگوهای هندسی بزرگ برای اتاق های بزرگ مناسب هستند و در مقابل بهتر است برای اتاق های کوچک از الگوهای هندسی کوچک استفاده کنید.

در زمان خرید پارچه مبلی قیمت را هم در نظر بگیرید.

قبل از خرید پارچه مبلی می بایست درباره قیمت انواع و اقسام پارچه مبلی را  تحقیق کنید و در نهایت با در نظر گرفتن کیفیت قیمت مناسبی را انتخاب کنید. معمولا هر چه پارچه مرغوب تر باشد از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

به میزان استفاده تان  از پارچه مبلی بیندیشید.

چند وقت یکبار از مبلمان خود استفاده می کنید؟ آیا روزانه روی آن می نشینید؟ این صندلی مورد علاقه شماست؟  مبل راحتی است که فرزندان شما دوست دارند روی آن بخوابند، بازی کنند و غذا بخورند؟ آیا مبلمانی است که در اتاقی می ماند که هیچ کس داخل آن نمی رود؟ همه این سوالات را باید از قبل از خرید پارچه مبلی از خودتان بپرسید.

آیا آلرژی دارید؟

اگر مبتلا به آلرژی هستید در زمان خرید پارچه مبلی از انتخاب پارچه هایی که ترکیبات طبیعی و بافت کرکی دارند خودداری کنید؛ زیرا این ترکیبات موهای حیوانات خانگی و گردو غبار را به آسانی جذب خود می کنند بنابراین بهتر است سراغ ترکیبات مصنوعی مانند جیر مصنوعی بروید.

چگونگی بررسی کیفیت پارچه مبلی

انتخاب رنگ پارچه رومبلی

به هنگام خرید لحظه‌ای قیمت پارچه رومبلی را فراموش کنید و به بررسی کیفیت پارچه انتخابی مشغول شوید. روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم که مثل یک حرفه‌ای که سالیان سال مشغول سر و کله زدن با پارچه است، کیفیت آن را بررسی کنید و انتخاب مناسب و درستی داشته باشید:

  • پارچه را به عرض توسط دستانتان به طرفین بکشید. پارچه‌های با کیفیت کش نخواهد آمد. در صورت کش آمدن و مشاهده بافت زیر پارچه درخواهید یافت که این پارچه از کیفیت و گرماژ کمی برخوردار است.
  • گرماژ پارچه‌ها را بپرسید و با هم مقایسه کنید زیرا پارچه‌های با کیفیت تر و مستحکم تر گرماژ و وزن بیشتری داشته و قیمت آنها نیست بیشتر است.
  • با استفاده از یک نوار چسب شیشه‌ای می‌توانید از جنس پارچه مطلع شوید. چسب را بر روی قسمتی از سطح پارچه بچسبانید و پس از چند ثانیه یکدفعه آن را بکنید. چسبیدن و ماندن مقادیر زیادی از پرز بر روی چسب در خواهید یافت که آن پارچه کیفیت خوب و مناسبی ندارد.
  • پارچه مبلی را در مقابل نور قرار دهید. عبور کردن نور از پارچه نشان دهنده آن است که آن محصول از تراکم بافت مناسب و گرماژ و کیفیت خوبی برخوردار نیست.

درباره قابلیت شستشوی مکرر پارچه سوال کنید.

اگر قرار است پارچه مبل خود را به طور مرتب تمیز کنید، پارچه‌های  نخی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو هستند. پارچه هایی با ترکیب طبیعی، مانند کتانی پنبه و پشم باید به طور حرفه ای تمیز شوند.

فروشگاه معتبر

به دنبال فروشگاه های معتبری باشید که مرغوب ترین محصولات را به دست مشتری می رسانند. فروشگاه آداک با داشتن سابقه درخشان در زمینه تولید پارچه مبلی اقدام به عرضه با کیفیت ترین محصولات با قیمت مناسب کرده است. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه خرید پارچه مبلی با شماره تلفن های موجود در سایت تماس برقرار کنید.

کالیته پارچه مبلی چیست

اگر کمی دروب سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین فروش چرخی بزنید، در کنار قیمت پارچه رومبلی و سایر مشخصات پارچه با واژه کالیته روبرو خواهید شد.

کالیته‌ی یک مدل پارچه، به مجموعه‌ای از رنگ‌های مختلف موجود از آن پارچه یا چرم می‌گویند. رنگ‌ها به صورت دفترچه‌ای یا عمودی مرتب کنار هم قرار گرفتند و به کمک آن می‌توانید پارچه مورد نظر را در رنگ‌های مختلف مقایسه کنید.

با کمک کالیته پارچه انتخاب مناسب تری خواهید داشت.

کالیته پارچه مبلی چیست

خرید اینترنتی پارچه مبلی

امروزه خرید آنلاین و اینترنتی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و روشی ایده‌آل و جذاب بشمار می‌آید. خرید پارچه مبلی هم ازین قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید به راحتی انواع پارچه را در وب سایت‌های مختلف مقایسه کنید. استعلام قیمت بگیرید و انتخاب صحیح‌تری داشته باشید. به راحتی می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین آداک پریمیوم پارچه مورد نظر خود را انتخاب و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *